ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Pierzasty »

To ja bardzo chętnie. Którego dnia i godziny będziecie?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

W sobotę i niedzielę będziemy. Najlepiej zadzwonić lub posłac sms-a, bo będziemy sie przemieszczać a w ten sposób szybko sie odnajdziemy i umówimy na grę.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Dzięki uprzejmości Nataniela temat został przeniesiony do działu Gry planszowe i karciane.
Mechanika prototypu jest ukończona w 99% - pozostają kosmetyczne zmiany.
Kto był na Warszawskim Kotle mógł zobaczyć prototyp i o nim posłuchać. Niektórym udało się także zagrać.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Przepraszamy za długa nieobecność i brak informacji.
Nadrabiając zaległości prezentujemy na naszym profilu FB http://www.facebook.com/wydawnictwoRedImp zdjęcie wykonane podczas Festiwalu Gier Planszowych i Towarzyskich KOCIOŁ.

Czy rozpoznajecie tego Pana i grę, przy której stoi? :D

Dr. Reiner Knizia – ikona w świecie twórców gier planszowych i nasz prototyp Zakonu Krańca Świata prezentowany podczas festiwalu.
broda81
Posty: 102
Rejestracja: 25 lis 2011, 08:48
Lokalizacja: Katowice

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: broda81 »

a jakiś link dla ludzi( tak tacy też są) którzy nie mają FB?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Proszę bardzo :) Obrazek
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Dobra informacja dla tych, co nie mieli okazji zagrać w Zakon Krańca Świata lub grali i chcieliby ponownie zagrać – będę na grudniowym Pionku z prototypem.

To także dobra okazja, aby wyrazić swoje zdanie na temat mechaniki, propozycji zmian zanim domkniemy finalnie prototyp.

Biorąc pod uwagę doświadczenia z czerwcowego Pionka gdzie nie wszyscy zainteresowani mogli zagrać prosiłbym o informacje na temat chętnych graczy i ewentualnej godziny w tym temacie lub na priva. Jadę z "bandą" wspaniałych ludzi, w których drzemie absolutna żądza ogrania wszystkich nowości planszówkowych o raz wygrania wszystkich możliwych konkursów, jakie się pojawią – dlatego mogę mieć ograniczone zasoby czasowe :)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Obrazek
Dla fanów twórczości Mai Lidii Kossakowskiej oraz miłośników gier bez prądu mamy kilka dobrych wiadomość.

Najważniejsza z nich to nawiązanie współpracy Wydawnictwa REDIMP z firmą G3. Dzięki tej współpracy gra Enclave – Zakon Krańca Świata ukaże się nakładem Wydawnictwa ST Games a wyłącznym dystrybutorem gry będzie firma G3 - zainteresowanych odsyłam do wywiadu: http://www.gamesfanatic.pl/2012/11/16/g ... -natarciu/

Kolejna informacja dotyczy premiery gry - jest ona przewidziana najpóźniej na przyszłoroczne targi gier planszowych – SPIEL 2013 (Essen, Niemcy).

Prace nad grą prowadzone są nadal przez Wydawnictwo REDIMP gdzie drobiazgowo dopieszczamy naszą debiutancką grę zanim trafi w wasze ręce. Kolejni gracze będą mieli okazję spotkać się z nami i przetestować prototyp Zakonu Krańca Świata podczas Gliwickiego Pionka, który odbędzie się w dniach 1-2 grudnia 2012r - ZAPRASZAMY.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Zdjęcie Zakonu Krańca Świata wygrzebane z przepastnych bibliotek serwisu gildia.pl (fot. Piotr Szymalski) - wykonane podczas tegorocznego Grojkonu
Obrazek
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Jar »

Właśnie jestem po kolejnej rozgrywce Zakonu - tym razem na Pionku. Po raz pierwszy grałem w trzy osoby, a nie cztery i z satysfakcją stwierdzam, że gra się skaluje (muszę kiedyś jeszcze spróbować w formie pojedynku na 2.).
Przy trzech osobach, moim zdaniem nie traci zmienia się nic, ani z dynamiki rozgrywki, ani tródności - zwłaszcza w podejmowaniu decyzji, które w tej grze naprawde łatwe nie są.
Powstał pomysł, żeby zrobić podtytuł: "Gra dylematów" - bo tych jest pełno, a każdy błąd może dużo kosztować. Do tego interakcja na wysokim poziomie. No i wreszcie miałem okazję ujrzeć ostateczną (prawie) wersje planszy, tak jak cała gra - ładna i funkcjonalna. Jest wszystko co powinno być i niczego ponad to.
Jak ktoś bedzie miał okazje gdzieś spróbować rozgrywki to zachęcam.
Dla mnie jest jeden minus tego tytułu - gra wydaje się być kompletna i dopieszczona, a na wydanie trzeba będzie jeszcze sporo poczekać. Nie ładnie. Ale mimo wszystko warto.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Epyon »

Pozostaje mi jedynie podpisać się pod słowami Jara. Od ostatniej partii udało mi się przeczytać oba tomy powieści i mogę jeszcze tylko dodać, że gra jest szalenie klimatyczna. Takiego połączenia mechaniki z klimatem naprawdę trudno szukać gdzie indziej.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: pan_satyros »

Epyon pisze:Takiego połączenia mechaniki z klimatem naprawdę trudno szukać gdzie indziej.
Robinson? ;)

A w temacie - gra cieszyła się całkiem sporym zainteresowaniem na XIX Pionku (wczoraj i dziś).
Słyszałem, że zmienność kolejności akcji w rundach jest ciekawym rozwiązaniem i działa na plus gry.
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Jar »

pan_satyros pisze:Słyszałem, że zmienność kolejności akcji w rundach jest ciekawym rozwiązaniem i działa na plus gry.
To w dużym stopniu jest "serce" tej gry, Bo tu od kolejności zależy czy uda ci się Abordaż, bo masz czas się przygotować, czy będziesz jedną turę "w plecy", albo bardzo zaryzykujesz.
W efekcie, jak ktoś pozna samą mechanikę, to swoje posunięcia musi planowac, naprawdę, z duuużym wyprzeddzeniem.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Czas na małe podsumowanie i podzielenie się wrażeniami po Pionku.

Impreza jak zwykle świetna i to na pewno za sprawą ludzi tworzących tą wspaniałą atmosferę.

Już pierwszego dnia straciłem głos od tłumaczenia zasad do Zakonu Krańca Świata. Ledwo prototyp został rozłożony w sobotni ranek na stół i już przyszli pierwsi gracze. Ostatnia sobotnia rozgrywka w Zakon odbyła się w Łabendach i po niej byłem już pewny, że w niedzielę nie będę w stanie powiedzieć ani słowa. Na szczęście nie było tak źle i niedziela okazała się też owocna pod względem prezentacji Zakonu Krańca Świata.

Wszystkim graczom biorącym udział w rozgrywkach podczas tegorocznego Pionka i nie tylko pragnę podziękować za wszelkie uwagi jak i pochwały odnoszące się do gry. Dzięki temu gra otrzymuje ostatnie szlify a jej finalna wersja będzie taka, jakiej oczekujecie.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa a raczej forma dementi informacji, jaką usłyszałem od kilku osób podchodzących do rozgrywki.
Enclave - Zakon Krańca Świata NIE JEST GRĄ KOOPERACYJNĄ - doprawdy nie wiem, dlaczego było kilka osób o tym przekonanych :shock: .

Jak znajdę chwilkę to wrzucę zdjęcia wykonane podczas rozgrywek. :wink:
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: costi »

pan_satyros pisze:Słyszałem, że zmienność kolejności akcji w rundach jest ciekawym rozwiązaniem i działa na plus gry.
A moim zdaniem na minus. Sprzyja efektowi powstawania kuli śnieżnej, tudzież de facto wykluczeniu gracza z dalszej rywalizacji. Bardzo łatwo w ten sposób kogoś zablokować, a tura w plecy przy 6 turach całej gry to bardzo dużo. A do tego żeby coś realnie planować, to trzeba by obstawiać wyrocznię co turę, żeby mieć pewność, że współgracze nie wywalą planu do góry nogami (i np. nie wrzucą abordażu przed zakupami).
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Jar »

Przyznam, że nie spotkałem się z taką sytuacją. Wyrocznia jest istotna przy realizacji konkretnego planu, nikomu nie opłaci się blokować jej 'dla zasady" bo traci akcję. Co wiecej ten kto jest ostatni w wyroczni ma największy wpływ na stosy kart - może przestawić połapki, albo lokacje do abordażu.
Po za tym, jeśłi ktos ustali, abordaż przed zakupami (częsty motyw) tzn. że do tego abordażu przygotował się turę wcześniej, więc albo nie skakał, albo lepiej mu poszło i nie musi się leczyć ani dokupować zabezpieczeń.
Po za tym jedna tura bez skoku to jeszcze nie dramat - można naprawdę doposarzyć się, zarobić, przygotować do skoku.
Ostatnio nasześć tur skoczyłem tylko trzy razy, plus jedna robota dla Anhelosa z kart Drzewa (też skok ale na innych zasadach), i jednak udało się wygrać.
Jasne, że współgracze zrobią wszystko, żeby wywrócić Twój plan do góry nogami i to też należy wziać pod uwagę przy planowaniu ;-)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Prezentacja Zakonu Krańca Świata – XIX Pionek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuję wszystkim, którzy oddali głos na Zakon Krańca Świata w Plebiscycie na Najlepszą Grę XIX Pionka przyczyniając się do zajęcia drugiego miejsca :D
costi pisze:
pan_satyros pisze:Słyszałem, że zmienność kolejności akcji w rundach jest ciekawym rozwiązaniem i działa na plus gry.
A moim zdaniem na minus. Sprzyja efektowi powstawania kuli śnieżnej, tudzież de facto wykluczeniu gracza z dalszej rywalizacji. Bardzo łatwo w ten sposób kogoś zablokować, a tura w plecy przy 6 turach całej gry to bardzo dużo. A do tego żeby coś realnie planować, to trzeba by obstawiać wyrocznię co turę, żeby mieć pewność, że współgracze nie wywalą planu do góry nogami (i np. nie wrzucą abordażu przed zakupami).
Odniosę się do tego stwierdzenia. W mojej ocenie, choć może być ona lekko wypatrzona w stosunku do własnego dzieła - też nie spotkałem się z taka sytuacją, kiedy gracz musi iść, co turę do wyroczni(oczywiście nie należy jej lekceważyć), aby zrealizować swój plan i wygrać grę. Tak samo nie musi, co turę wykonywać skoku do Enklawy.
Może takie wrażenie Costi masz po pierwszej rozgrywce i mam nadzieję, że przy okazji kolejnego spotkania jak będziesz miał chęć zagrania zmieni się twoje zdanie.

Zakon Krańca Świata wymaga bieżącej analizy sytuacji na planszy po wykonaniu akcji przez każdego gracza. Dla niewtajemniczonych każdy gracz w turze zagrywa/wykonuje cztery akcje z pośród sześciu dostępnych dla niego opcji.
Każdy z graczy wybiera pierwszą kartę akcji i umieszcza ją zakrytą(tak żeby nie widzieli inni gracze) na stole. Kiedy wszyscy gracze wybiorą już swoją pierwszą kartę to należy je odsłonić. Gracze umieszczają swoje znacznik akcji w lokacjach, jakie wybrali. Gracze umieszczają znaczniki w kolejności zgodnej z zajmowanym przez nich miejscem na torze „KOLEJNOŚĆ W TURZE”. Analogicznie postępuje się z pozostałymi trzema akcjami, które gracz ma do wykonania w tej turze.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: costi »

Nie wspomniałeś o ustalanej przez graczy kolejności wykonywania działań, a to jest IMHO gwóźdź programu ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Widzę, że jednak będzie trzeba troszkę spoilerować zasady przed opublikowaniem finalnej instrukcji.

Poniższy tekst to skrót roboczego fragmentu instrukcji

Ilość tur w grze: 6

Każda tura składa się z 5 faz:
1) Faza Inicjatywy
2) Faza planowania
3) Faza działania
4) Faza drzewa
5) Faza rotacji

1)Faza inicjatywy:
- pierwszy gracz na torze kolejności w turze wybiera z dostępnych pięciu znaczników kolejności jeden znacznik i umieszcza go na wybranej przez niego lokacji
- drugi gracz wybiera z dostępnych czterech znaczników kolejności jeden znacznik i umieszca go na wybranej przez niego lokacji
- trzeci gracz wybiera z dostępnych trzech znaczników kolejności jeden znacznik i umieszcza go na wybranej przez niego lokacji
- wracamy do pierwszego gracza i powtarzamy czynności( rozpatrujemy wariant trzyosobowej gry, dlatego po trzecim graczu wracamy do pierwszego)
W ten sposób określamy kolejność w jakiej będą rozpatrywane lokacje w bieżącej turze.

2) Faza planowania
Opisywałem ją wcześniej:
RedImp pisze: Zakon Krańca Świata wymaga bieżącej analizy sytuacji na planszy po wykonaniu akcji przez każdego gracza. Dla niewtajemniczonych każdy gracz w turze zagrywa/wykonuje cztery akcje z pośród sześciu dostępnych dla niego opcji.
Każdy z graczy wybiera pierwszą kartę akcji i umieszcza ją zakrytą(tak żeby nie widzieli inni gracze) na stole. Kiedy wszyscy gracze wybiorą już swoją pierwszą kartę to należy je odsłonić. Gracze umieszczają swoje znacznik akcji w lokacjach, jakie wybrali. Gracze umieszczają znaczniki w kolejności zgodnej z zajmowanym przez nich miejscem na torze „KOLEJNOŚĆ W TURZE”. Analogicznie postępuje się z pozostałymi trzema akcjami, które gracz ma do wykonania w tej turze.
W ten sposób gracze zdecydowali, do jakich lokacji w tej turze uda się ich pozyskiwacz.

PRZYKŁAD FAZY PLANOWANIA
Obrazek

I KARTA AKCJI
Abordaż do EnklawyPasterz - Pasterz
II KARTA AKCJI
Plac Noży - Abordaż do Enklawy - Kantorek u Glizdy
III KARTA AKCJI
Kantorek u Glizdy - Ku Drzewu - Plac Noży
IV KARTA AKCJI
Pasterz - Plac Noży - Abordaż do Enklawy
Graczy oznaczono kolorami jak na ilustracji powyżej.

3) Faza działania:
W tej fazie gracze będą wykonywali działania w lokacjach. Kolejność, w jakiej rozpatrywane będą lokacje została wyznaczona przez graczy w fazie inicjatywy.
Rozpoczynamy od lokacji nr 1 i po skończeniu wszystkich działań w lokacji uzupełniamy w niej karty a następnie przechodzimy do kolejnej lokacji oznaczonej numerem 2 itd.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Wrzucam wstępne tłumaczenia nagłówków kart z gry.
Proszę krytykować i sugerować ewentualnie lepsze rozwiązania tłumaczeń :)

KARTY KANTORKA U GLIZDY
ZIELONE STOPERY- tł. green stoppers
ŻÓŁTE STOPERY- tł. yellow stoppers
BIAŁE STOPERY- tł. white stoppers
OPATRUNEK- tł. dressing
OPATRUNEK W MAŚCI- tł. unguent
FLAKONIK Z ZIOŁAMI- tł. vial of herbs
STOPER PRZEJŚCIA- tł. transition stopper
ZABIEG CHIRURGICZNY- tł. surgical procedure (albo surgery)
TALIZMAN UZDRAWIAJĄCY- tł. healing talisman

KARTY PLACU NOŻY
TATUAŻ - KOŃ- tł. tatoo - horse
TATUAŻ - TYGRYS- tł. tatoo - tiger
TATUAŻ - LIS- tł. tatoo - fox
PAŁECZKA ŁĄCZNIKOWA- tł. connecting stick
SENSOR SEZAMU - tł. sesame sensor
KULE REMEDIALNE- tł. remedial spheres
KIESZEŃ ENERGETYCZNA- tł. energetic pocket
PRZETWORNIK- tł. converter (albo transformer)
CYLINDRY PRZERZUTNI- tł. overflow cylinders
STABILIZATOR- tł. stabilizer
KOGUCI GRZEBIEŃ- tł. cock's comb
ZŁOTA STRZAŁKA- tł. golden arrow
GROT- tł. arrowhead
SREBRNA STRZAŁKA- tł. silver arrow
PASEK SZCZĘŚCIA- tł. lucky stripe
KSIĘŻYCOWA ŁZA- tł. moontear
METALOWA PŁYTKA- tł. metal plate
KIESZONKOWY PIORUN- tł. pocket thunder
SMOLNA ŁZA- tł. tartear (albo pitchtear)

KARTY DRZEWA
LOKI- tł. loki
WARSZTAT U ANZELMA- tł. anzelm's workshop
STRAGAN MAMY LOU- tł. ma lou's stall
JEGO WYSOKOŚĆ JASZCZUR- tł. his majesty lizard
KOLEKCJA PANA WOO- tł. mr woo's collection
ALBA CHRYZOSTOM- tł. alba chryzostom
DOKTOR TERTIUS- tł. dr. tertius
ABORDAŻ DLA ANGELOSA- tł. boarding for angelos
ŁAP SYNCHRON- tł. catch synchro
AMBER SVENSEN- tł. amber svensen
STACJA BADAWCZA "ULTIMA THULE"- tł. "ultima thule" research outpost
AKUNEN- tł. akunen
MÓWIĄCE LISY- tł. talking foxes
JAKUB TYLLO- tł. james tyllo (albo jack tyllo)
ZAKON KRAŃCA ŚWIATA- tł. edge of the world order

MISJE
DZIEDZINIEC BIBLIOTEKI- tł. library courtyard
LUSTRZANA SALA- tł. hall of mirrors
OGRÓD CISZY- tł. garden of silence (jeśli za długie, to może still garden)
HOL BIBLIOTEKI- tł. library lobby
GÓRNE MIASTO- tł. upper town
CHARM MISTRZÓW BLASKU - tł. masters of brilliance shrine
CELA ADEPTA- tł. adept's cell
PODZIEMIA DOMU WIECZNOŚCI- tł. vault of house of eternity
SAWANNA CZERWONOOKIEGO- tł. redeye's savanna
DOM MISTRZA PRZEMIAN- tł. lord of change's house
JASKINIA- tł. cave
UKRYTY KORYTARZ- tł. hidden corridor
SALA MIRAŻY- tł. hall of mirage
LABORATORIUM- tł. laboratory
SKRYPTORIUM- tł. scriptorium
MIEJSCE GŁĘBI- tł. the depth
ABSU- tł. absu
STUDNIA MOCY- tł. well of power

PRYZY
TALIZMAN UZDRAWIAJĄCY- tł. healing talisman
RUBINOWY TALIZMAN- tł. ruby talisman
BUTELKA Z WILLIAMEM- tł. bottled william
TECZKA Z KARTAMI- tł. briefcase of cards
SCHEMATY- tł. schematics
PŁYTKA PRAWDY- tł. plate of truth
LAMPA ALLADYNA- tł. alladin's lamp
ŚWIĘTE KOŁO WYZWOLENIA- tł. holy wheel of liberation
KLUCZ ADAMA- tł. adam's key
WYKRYWACZ- tł. detector
SENSOR- tł. sensor
KASTET SETTIEGO- tł. setti's brass knuckles
SEPARATOR PAMIĘCI- tł. memory separator
KABLE STABILIZACYJNE- tł. stabilizing cards
TERMER- tł. termer
CYLINDRY PRZERZUTNI- tł. overflow cylinders
KOSTKA AMENOFISA- tł. amenofis' cube
KOŚCI ŁĄCZNIKOWE- tł. connecting modules

PUŁAPKI
NIEPIES- tł. undog
WĘŻOWA KLAMKA- tł. snake knob
ZATRUTA ŁZA- tł. poisoned tear
PŁONĄCA WESZ- tł. burning louse
BICZ LIVELEGO- tł. liveli's scourge (albo liveli's whip)
TAUROS- tł. tauros
SERCE DIABŁA- tł. devil's heart
SIEĆ STOCKLA- tł. stockl's grid
WSTĘGA SMUTKU- tł. ribbon of sorrow
ZNIKAJĄCE DRZWI- tł. vanishing door
ŚLEPIA- tł. lights
CZARNA BOMBA- tł. black bomb
KRA- tł. floe
SZARA BOMBA- tł. grey bomb
KWIAT ZŁA- tł. evil flower
OŚWIECONY- tł. enlightened
JASKINIOWA ĆMA- tł. cave moth
ADEPTKA- tł. adept

ELEMENTY PLANSZY:
KOLEJNOŚC W TURZE- tł. turn sequence
PASTERZ- tł. shepherd
WYROCZNIA- tł. oracle
KANTOREK U GLIZDY- tł. maggot's shop
PLAC NOŻY- tł. knives square
ABORDAŻ DO ENKLAWY- tł. boarding to enclave
2 DODATKOWE PUNKTY NA KONIEC GRY ZA:- tł. 2 extra points at the end of the game for:
NAJWIĘCEJ ZNACZNIKÓW DRZEWA- tł. most tree counters
NAJWIĘCEJ SUWAKÓW DRZEWA- tł. most tree sliders
NAJWIĘCEJ PIENIĘDZY- tł. most money
NAJWIĘCEJ KART PRYZÓW- tł. most pryze cards
FAZA INICJATYWY- tł. initiative phase
FAZA PLANOWANIA- tł. planning phase
FAZA DZIAŁANIA- tł. action phase
FAZA DRZEWA- tł. tree phase
FAZA ROTACJI- tł. rotation phase
KARTY ODRZUCONE- tł. discard pile
KOLEJNOŚC W LOKACJI- tł. sequence in location
PIERWSZA AKCJA- tł. first action
DRUGA AKCJA- tł. second action
TOR PUNKTACJI- tł. score track
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: RedImp »

Czas na Wasze głosy krytyki :wink:
Poniżej propozycja rewersów kart na etapie projektowania – czekamy na wasze opinie, pytania i sugestie.

Obrazek
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Jar »

brzydactwo! Jakoś zupełnie mi nie pasuje do grafiki całej gry: kart, planszy itp. Może spróbujcie jeszcze raz?
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: grymir »

e tam mi się podoba tak chłodno metalicznie
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Jar »

może i ma swój urok, ale nie pasuje mi do całości
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: ZAKON KRAŃCA ŚWIATA (ang. ENCLAVE)

Post autor: Pierzasty »

Grafiki od nowa. Fajne, ale do innej gry. Tu zupełnie nie pasują do klimatu.
Gdybym miał poprawiać obecne, to dałbym symbole na czarno, a tła trochę ciemniejsze, ale żeby się nadal odcinały od czarnego. Ale symbole ze środka należałoby zrobić nowe, resztę można poprawiać.

co do terminów:
Wielkie Litery na litość boską :wink:
Horse/Tiger/Fox Tattoo, nie odwrotnie
Kieszeń energetyczna zdecydowanie nie energetic, jeśli już to Energy Pocket
"overflow cylinders" - podejrzewam błąd, co one robią?
His Majesty the Lizard
Catch the Synchro
Jakub Tyllo - jeśli się czepiać, to raczej Jake ;)
Edge of the World Order ma dwuznaczną składnię - [Edge of the World] Order jak po polsku, albo Edge of the [World Order]
Still Garden podoba mi się
Chram MB to raczej temple - shrine jest bardziej hmm kameralne, nie pasuje do rozmachu obiektu
Vault of THE house of eternity (uczulam, wiem że brak miejsca ale w takich nazwach się nie pomija)
ukryty korytarz - hidden passage?
Św. koło - THE Holy wheel.... (itp, jeszcze parę nazw "unikalnych" miejsc)

niepies - not-dog
liveli's scourge lepsze
stockl - grid to sieć współrzędnych, tu zdecydowanie net
Knives' Square (apostrof)
kolejność w lokacji mi się nie podoba, chodzi o całą kolejność czy miejsce w kolejności?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 13:10 przez Pierzasty, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ