Karcianka chyba idealna
Re: Karcianka chyba idealna
Szybka decyzja, mimo wielu podobnych tematów i opisów nie potrafię się zdecydować
Innowacje - Nowa Era - Rftg
Innowacje - Nowa Era - Rftg
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Karcianka chyba idealna
Na razie Rftg w dalszej perspektywoe innowacje
w jeszcze dalszej byc moze Seasons ale na razie theme mnie srednio kreci
Dzieki za sugestie!
w jeszcze dalszej byc moze Seasons ale na razie theme mnie srednio kreci
Dzieki za sugestie!
Polska Kronika Gier - recenzja wideo Race for the Galaxy
http://youtu.be/287bIu5JI-I
http://youtu.be/287bIu5JI-I
Re: Karcianka chyba idealna
Ciężki wybór przed Tobą. Mam wszystkie trzy gry, które wyraźnie wiodą prym w tym wątku (RftG, Cytadela, Innowacje) i powiem Ci, że każda z nich sprawdza się w innym towarzystwie i żadna niestety nie sprawdza się w każdym.
RftG - z tych trzech wymienionych ma największy stopień skomplikowania. Nie każdy z mojego towarzystwa grającego był w stanie opanować symbole na kartach na tyle, by swobodnie się nimi posługiwać. Dla jednych symbole wydają się proste i czytelne, dla innych są całkowicie niezrozumiałe (mimo przygotowania dodatkowych ściąg z opisem). Tak więc po dwóch wymęczonych partiach, część osób się zniechęciła i nie chcą w to grać. Gra podoba się raczej bardziej zaawansowanym graczom. Nikomu z moich niedzielnych graczy nie przypadła do gustu. Poza tym grafiki, które ja osobiście bardzo lubię i uważam za klimatyczne, też nie wszystkim się podobają, ale to raczej nie ma większego znaczenia.
Innowacje - prostsze do wyjaśnienia i dosyć losowe. Choć również mają sporo tekstu na kartach, to wydają się być łatwiejsze do zrozumienia (wystarczy robić to, co mówi karta). Spotkały się z cieplejszym przyjęciem niż RftG u niedzielnych graczy, ale również nie u wszystkich (moi miłośnicy gier z kostką mówią "Innowacjom" zdecydowane NIE). Myślę, że gra nie wymaga jakiejś wyrafinowanej strategi i planu obmyślonego na dziesięć akcji do przodu. Po prostu idzie się z prądem, jak karta podejdzie.
Cytadela - najmniej z tych trzech odpowiednia dla dwóch graczy. Najlepsza przy większej ilości osób, tak 5+. Ma całkiem niezłą negatywną interakcję, jeśli ktoś to lubi. Wymaga bardziej operacyjnego niż strategicznego myślenia - swoje plany trzeba dostosowywać na bieżąco w zależności od tego, jakie postacie zostały do wyboru. Do tego dochodzi konieczność zgadywania, co wziął ktoś inny, żeby samemu jak najlepiej na tym wyjść. W moim towarzystwie gra podoba się prawie wszystkim, a im więcej osób tym weselej. Trochę za prosta dla wyjadaczy.
Na więcej osób niezłym pomysłem jest także "Sbotażysta". Podobno z dodatkiem chodzi również na 2 osoby, ale nigdy nie grałam, więc nie mogę się wypowiedzieć w tym zakresie. Typowa gra z motywem zdrajcy. Prosta do wytłumaczenia, niezbyt długa, z interakcją, podpuszczaniem, kłamaniem i sporą dawką dobrej zabawy. Idealny przerywnik po czymś cięższym, żeby się pośmiać i rozluźnić. Do tego cena gry również atrakcyjna.
RftG - z tych trzech wymienionych ma największy stopień skomplikowania. Nie każdy z mojego towarzystwa grającego był w stanie opanować symbole na kartach na tyle, by swobodnie się nimi posługiwać. Dla jednych symbole wydają się proste i czytelne, dla innych są całkowicie niezrozumiałe (mimo przygotowania dodatkowych ściąg z opisem). Tak więc po dwóch wymęczonych partiach, część osób się zniechęciła i nie chcą w to grać. Gra podoba się raczej bardziej zaawansowanym graczom. Nikomu z moich niedzielnych graczy nie przypadła do gustu. Poza tym grafiki, które ja osobiście bardzo lubię i uważam za klimatyczne, też nie wszystkim się podobają, ale to raczej nie ma większego znaczenia.
Innowacje - prostsze do wyjaśnienia i dosyć losowe. Choć również mają sporo tekstu na kartach, to wydają się być łatwiejsze do zrozumienia (wystarczy robić to, co mówi karta). Spotkały się z cieplejszym przyjęciem niż RftG u niedzielnych graczy, ale również nie u wszystkich (moi miłośnicy gier z kostką mówią "Innowacjom" zdecydowane NIE). Myślę, że gra nie wymaga jakiejś wyrafinowanej strategi i planu obmyślonego na dziesięć akcji do przodu. Po prostu idzie się z prądem, jak karta podejdzie.
Cytadela - najmniej z tych trzech odpowiednia dla dwóch graczy. Najlepsza przy większej ilości osób, tak 5+. Ma całkiem niezłą negatywną interakcję, jeśli ktoś to lubi. Wymaga bardziej operacyjnego niż strategicznego myślenia - swoje plany trzeba dostosowywać na bieżąco w zależności od tego, jakie postacie zostały do wyboru. Do tego dochodzi konieczność zgadywania, co wziął ktoś inny, żeby samemu jak najlepiej na tym wyjść. W moim towarzystwie gra podoba się prawie wszystkim, a im więcej osób tym weselej. Trochę za prosta dla wyjadaczy.
Na więcej osób niezłym pomysłem jest także "Sbotażysta". Podobno z dodatkiem chodzi również na 2 osoby, ale nigdy nie grałam, więc nie mogę się wypowiedzieć w tym zakresie. Typowa gra z motywem zdrajcy. Prosta do wytłumaczenia, niezbyt długa, z interakcją, podpuszczaniem, kłamaniem i sporą dawką dobrej zabawy. Idealny przerywnik po czymś cięższym, żeby się pośmiać i rozluźnić. Do tego cena gry również atrakcyjna.
Re: Karcianka chyba idealna
Jelithe -> bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź!
Polska Kronika Gier - recenzja wideo Race for the Galaxy
http://youtu.be/287bIu5JI-I
http://youtu.be/287bIu5JI-I
Re: Karcianka chyba idealna
w Innowacje jeszcze nie gralem, z NE powinienes byc zadowolony77rpm pisze:Dzięki za pomoc !
Kupiłem NE i Innowacje
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Re: Karcianka chyba idealna
Podepnę się pod posta choć kolega już kupił gierkę, ja też polecam sabotażystę i właśnie rozszerzenie. Na dwie osoby działa świetnie gramy z żonką często. Na większą ilość gracz też świetna. Ostatnio nie gram nią dużo bo wciąż komuś pożyczam taka jest fajna, szczególnie w gronie przyjaciół. Polecam. Grywalność super.
Re: Karcianka chyba idealna
Witam!
Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć n/t Sabotażysty i Rozszerzenia?
Kupić najpierw podstawkę potem rozszerzenie czy w ciemno brać dwie pozycje?
Ostatnio graliśmy w cięższe tytuły i często dla rozluźnienia lubimy sobie zagrać, w lżejsze tytuły takie jak Carcassonne i Kolejka, czy Sabotażysta też nam podejdzie?
Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć n/t Sabotażysty i Rozszerzenia?
Kupić najpierw podstawkę potem rozszerzenie czy w ciemno brać dwie pozycje?
Ostatnio graliśmy w cięższe tytuły i często dla rozluźnienia lubimy sobie zagrać, w lżejsze tytuły takie jak Carcassonne i Kolejka, czy Sabotażysta też nam podejdzie?
Re: Karcianka chyba idealna
Kup podstawkę, a jak 'chwyci' to rozszerzenie. Kupowanie od razu obu może stworzyć później problemy przy sprzedaży
Jeśli lubicie poblefować, bez obruszania się za kłamstwa, to będzie dobrze
Jeśli lubicie poblefować, bez obruszania się za kłamstwa, to będzie dobrze
Re: Karcianka chyba idealna
ppski widzę że w swojej kolekcji masz dużo części do Carcassonne... któe z nich polecasz jako must have, bo mam podstawkę i nawet przyjemnie i lekko nam się gra?
Re: Karcianka chyba idealna
Powiem tak. Jeśli chcesz grać również w dwie osoby jak np. ja z żonką to kup od razu rozszerzenie, bo w podstawkę nie zagrasz w dwie osoby. Rozszerzenie przede wszystkim daje więcej postaci do gry dlatego trudniej jest wywnioskować kto jest kim. My już teraz gramy tylko w rozszerzenie i wydaje mi się, że gra jest bardziej ciekawa. Mając podstawę na pewno kupisz z czasem rozszerzenie. Ja bym kupił w ciemno dwie pozycje.alvaro pisze:Witam!
Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć n/t Sabotażysty i Rozszerzenia?
Kupić najpierw podstawkę potem rozszerzenie czy w ciemno brać dwie pozycje?
I podpinam się pod pytaniem Alvaro o dodatki do Carcassonne, które są warte zainteresowania.
Re: Karcianka chyba idealna
dodatki do carc najlepsze sa dwa pierwsze - kupcy i budowniczowie oraz karczmy i katedry - bez nich nie wyobrazam juz sobie tej gry
wszystkie pozostale sa opcjonalne
wszystkie pozostale sa opcjonalne
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Re: Karcianka chyba idealna
DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ... dziś pierwsza rozgrywka w Nową Erę - jest to gra z OGROMNYM potencjałem. Cena w 100% adekwatna do zawartości, widać że będzie sporo grania, jest masa interakcji, masa kart, masa możliwości. Ciesze się z zakupu i polecam wszystkim którzy brali ten tytuł pod uwagę. WARTO !!!
Re: Karcianka chyba idealna
Żeby zagrać w Nową Erę trzeba mieć najpierw podstawkę 51. Stan?77rpm pisze:DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ... dziś pierwsza rozgrywka w Nową Erę - jest to gra z OGROMNYM potencjałem. Cena w 100% adekwatna do zawartości, widać że będzie sporo grania, jest masa interakcji, masa kart, masa możliwości. Ciesze się z zakupu i polecam wszystkim którzy brali ten tytuł pod uwagę. WARTO !!!
Re: Karcianka chyba idealna
Nie. To samodzielna gra, ktora mozesz laczyc z 51, ale jest samowystarczalna polecam. Ciezko zalapac zasady, ale przy pierwszej grze wszystko staje sie jasne.
Re: Karcianka chyba idealna
Na pewno Karczmy i Katedry, miałem Budowniczych (sprzedałem, bo ciągłe zmiany ekipy grającej nie pozwalały aby przeskoczyć karczmy i dodać ten ... ale słyszałem wiele dobrego). Mam też Smoka - jeszcze nie zagrałem ... ale zostawiłem bo potencjalnie powinien wpłynąć na interakcję między graczamialvaro pisze:ppski widzę że w swojej kolekcji masz dużo części do Carcassonne... któe z nich polecasz jako must have, bo mam podstawkę i nawet przyjemnie i lekko nam się gra?
Także jeśli masz 'chcącą' ekipę, to tak jak już tu napisano - dwa pierwsze dodatki fajnie mieć.