Strona 2 z 39

Re: Mage Knight PL

: 07 lut 2013, 17:20
autor: zioombel
Ja mam pytanie co do kości many. Przy rzucaniu na początku rundy jest zasada, że połowa kości musi być z symbolem podstawowym. Czy ta sama zasada tyczy się tur? Np. W grze jednoosobowej dostępne są 3 kości jeśli w źródle podczas dnia mam jedną kość czarną i jedną z kolorem podstawowym to przy przerzucaniu trzeciej kości jeśli wypadnie znów czarny to go zostawiam czy przerzucam bo nie jest zachowana zasada przynajmniej połowy kości z symbolem podstawowym w źródle.

Re: Mage Knight PL

: 07 lut 2013, 19:00
autor: pabula
Nie przerzucamy kości w trakcie rundy.
Niestety jeśli zostaniemy z samymi czarnymi to gra nam się ciężej.

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 08:27
autor: niepooczach
Moja wątpliwość dotyczy Lochów i Grobowców. Kiedy do nich schodzimy za dnia stosujemy zasady jak podczas walki w nocy. Czy to oznacza, że mogę wtedy korzystać z czarnej many?

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 09:12
autor: Hiu
To sie tylko tyczy zasad walki - a nie pory dnia - takze nie mozesz.

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 09:30
autor: niepooczach
A czym się różni walka za dnia od walki nocą? Mogę wtedy zagrywać wzmocnione efekty czarów?

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 09:32
autor: pabula
niepooczach pisze:Moja wątpliwość dotyczy Lochów i Grobowców. Kiedy do nich schodzimy za dnia stosujemy zasady jak podczas walki w nocy. Czy to oznacza, że mogę wtedy korzystać z czarnej many?

Ależ oczywiście możesz.
Pięknym zagraniem jest wejść w ciągu dnia do Lochów by zagrać czar "Zew do Chwały"
Jednak nie możemy już dalej korzystać z tej nowozrekrutowanej jednostki pod ziemią.

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 13:34
autor: Hiu
pabula pisze:
niepooczach pisze:Moja wątpliwość dotyczy Lochów i Grobowców. Kiedy do nich schodzimy za dnia stosujemy zasady jak podczas walki w nocy. Czy to oznacza, że mogę wtedy korzystać z czarnej many?
Alez oczywiście możesz.
Doczytalem, faktycznie tak jest.
Jednak bez jednostek pod ziemia.

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 13:48
autor: pabula
niepooczach pisze:A czym się różni walka za dnia od walki nocą? Mogę wtedy zagrywać wzmocnione efekty czarów?
Niczym się nie różni.
Vlaada miał pomysł by się różniła walka, ale z tego zrezygnował.
Jedyną różnicą jest możliwość zagrywania silniejszych czarów (tych z czarną maną) oraz korzystanie z niektórych umiejętności Mage Knightów. (jak Nocne Strzelanie Tovak'a)

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 22:17
autor: pan_satyros
Pytanie odnośnie umiejętności "Polaryzacja" (Arythea) - Raz w turze: możesz wykorzystać jedną manę, jako manę przeciwnego koloru. Przykład 1: w ciągu dnia możesz wykorzystać czarną manę, jako manę dowolnego koloru.
I tu rodzi się pytanie, czy taką czarną kostkę normalnie przerzucam? czy odkładam czarną?

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 23:18
autor: pabula
Przerzucasz. Wykorzystałeś przecież tę manę.

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 23:56
autor: elprzybyllo
Pytania o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności, a konkretnie do zdania "możesz wykorzystać tę jednostkę nawet wtedy, kiedy reguły na to nie pozwalają".

Rozumiem, że mogę tych jednostek użyć we wszelkich walkach gdzie reguły mówią, że nie mogę użyć swoich jednostek (np. w lochach).
Ale czy po ich użyciu zaznaczam je jakoś jako wykorzystane? Czy mogę sobie ich używać w każdej turze?
Jeśli nie, to jak mam oznaczać je jako wykorzystane?

Re: Mage Knight PL

: 08 lut 2013, 23:59
autor: rokter
karta "Nauka": "Możesz zagrywać karty wpływu jak karty specjalne".
Jak działa ta zdolność?

Re: Mage Knight PL

: 09 lut 2013, 08:45
autor: pabula
elprzybyllo pisze:Pytania o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności, a konkretnie do zdania "możesz wykorzystać tę jednostkę nawet wtedy, kiedy reguły na to nie pozwalają".

Rozumiem, że mogę tych jednostek użyć we wszelkich walkach gdzie reguły mówią, że nie mogę użyć swoich jednostek (np. w lochach).
Ale czy po ich użyciu zaznaczam je jakoś jako wykorzystane? Czy mogę sobie ich używać w każdej turze?
Jeśli nie, to jak mam oznaczać je jako wykorzystane?
Tę umiejętność traktujesz jak nowy żeton dowodzenia.
Umieszczasz go wraz z innymi żetonami i traktujesz jak zwykły żeton dowodzenia.
Jednostka przypisana temu żetonowi może być wykorzystana na tych samych warunkach jak do zwykłego żetonu dowodzenia. Wyjątkiem jest możliwość zabierania tej jednostki do Lochów itp...
Czyli mówiąc wprost - możesz tylko raz wykorzystać tę jednostkę, po czym kładziesz żeton umiejętności na karcie jednostki.
Jeśli w jakiś sposób "przygotujesz" ją będziesz mógł ją znów wykorzystać w tej rundzie.
karta "Nauka": "Możesz zagrywać karty wpływu jak karty specjalne".
Jak działa ta zdolność?
W regułach jest zapis, że karty wpływu można zagrywać wyłącznie przy negocjacjach.
Karty specjalne za to w dowolnym momencie.
Ten zapis koryguje możliwość zagrywania innych kart z Wpływem poza miejscami zaludnionymi.

Re: Mage Knight PL

: 09 lut 2013, 10:33
autor: rokter
dziękuję za szybką odpowiedź - ale jak to się przekłada na grę? w jakim celu miałbym zagrywać karty wpływu POZA miejscami zamieszkanymi? Czy chodzi wyłącznie o wsparcie dla samej karty Nauka, która pozwala zdobyć zdolność specjalną w dowolnym momencie?

Re: Mage Knight PL

: 09 lut 2013, 12:24
autor: pabula
rokter pisze:dziękuję za szybką odpowiedź - ale jak to się przekłada na grę? w jakim celu miałbym zagrywać karty wpływu POZA miejscami zamieszkanymi? Czy chodzi wyłącznie o wsparcie dla samej karty Nauka, która pozwala zdobyć zdolność specjalną w dowolnym momencie?

Tak.
W sumie jest to logiczne, ale można znaleźć osobę upartą, która zabroniłaby ci zagrywać inne karty z Wpływem, gdyż te można zagrywać wyłącznie podczas negocjacji.

Re: Mage Knight PL

: 09 lut 2013, 14:53
autor: elprzybyllo
pabula pisze:Tę umiejętność traktujesz jak nowy żeton dowodzenia.
Umieszczasz go wraz z innymi żetonami i traktujesz jak zwykły żeton dowodzenia.
(...)
Teraz wszystko jasne, dzięki.

Re: Mage Knight PL

: 10 lut 2013, 11:20
autor: Daymos
Witam, mam do Was ważne pytanie:
Zdobywanie miast
Jak atakuję na miasto to:
a) muszę walczyc ze wszystkimi obrońcami miast?
b) mogę walczyc z dowolną ilością obrońców (wybraną ilośc losuję spośród dostępnych obrońców)?
c) mogę walczyc z dowolną ilością obrońców i dowolnymi obrońcami?

Re: Mage Knight PL

: 10 lut 2013, 11:37
autor: pabula
a)

Choć odpowiedziałbym inaczej.
Ty nie musisz walczyć ze wszystkimi, ale musisz od wszystkich przyjąć atak. ;)

Re: Mage Knight PL

: 10 lut 2013, 21:21
autor: gath
Witam. Mam kilka pytań.
1. Karta akcji "Przypływ many" (działanie wzmocnione) "Weź dowolną kość many ze źródła i ustaw ją na dowolny kolor poza złotym..." - czy można wykorzystać złotą manę w nocy lub czarną w dzień?
2. Karta akcji "Krystalizacja" (działanie podstawowe) "Zapłać jedną manę podstawowego koloru, aby zyskać kryształ tego koloru..." - jak rozumiem można zapłacić kością many ze źródła, ale nie będę mógł użyć już żadnej innej kości many w tej turze (jeżeli nie mam kart na to pozwalających)? Czy można użyć do tego celu złotej many?
3. Pytanie ogólne o zwrot "zapłać manę" - mogę użyć znacznika many z obszaru gry, kryształu z ekwipunku lub kości many ze źródła. Obowiązuje tu zasada jednej kości na turę? Nie mogę użyć kolejnej kości many do innego celu lub nie zapłacę kością za tą akcję jeżeli wcześniej użyłem kości do innego celu?
4. Podpowie mi ktoś gdzie jest opis terenów w instrukcji. Na kartach pojawiają się terminy równina, pustkowia itp. Mam problem z dwoma z nich.
Koszt ruchu 2 - równina
Koszt ruchu 3 - las (w dzień) i ... (brązowy kolor)?
Koszt ruchu 4 - (ciemniejszy brązowy) jak nazywa się ten teren, pustkowia?
Koszt ruchu 5 - pustynia (w dzień) i bagna
Dzięki za odpowiedzi.

Re: Mage Knight PL

: 10 lut 2013, 21:43
autor: espresso
ad 1) Dowolna kość, więc można (to nie jest "wykorzystanie" złotej many, tylko zmiana wartości na kostce)
ad 2) Wg mnie tak (tylko pamiętaj, że nie można otrzymać złotego kryształu, trzeba wybrać jeden z kolorów podstawowych).
ad 3) Tak jak napisałeś.
ad 4) Ileż ja się tego naszukałam! W instrukcji tego nie ma, nazwy terenów są na jednej z kart pomocy (tych opisujących miejsca specjalne).

Re: Mage Knight PL

: 10 lut 2013, 22:29
autor: lesar
Przy poziomach sławy zdobywam kartę akcji zaawansowanej i żeton umiejętności - mam parę wątpliwości
1) kartę akcji zaawansowanej zawsze dostaję, niezależnie czy wybiorę żeton umiejętności z mojej puli (1 z dwóch wylosowanych) lub puli wspólnej? czy tylko z puli wspólnej?
2) z puli wspólnej mogę wybrać umiejętność mojego bohatera czy tylko innych bohaterów?

oraz
czy na koniec tury jeżeli nie użyłem żadnej karty z ręki muszę odrzucić co najmniej jedną?

Re: Mage Knight PL

: 11 lut 2013, 02:31
autor: Karit
Mam pytanie do Defensywnych zdolności wrogów:
Reguły, str 7, Walka z wrogami 5 a) pisze:Wrogowie odporni na ogień sa odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza atakiem i/lub blokiem) oraz na zdolności jednostek wymagających czerwonej many
= moge zagrywać wszystkie karty poza czerwonynmi (chyba że jest to atak lub blok) + nie moge kozystać z jednostek wzmocnionych czerwona maną
Reguły, str 20, Zdolności wrogów, Defensywne pisze:Odporność na ogień: wszystkie ataki ogniem sa osłabione (połowicznie). Wróg ignoruje wszystkie działania inne niż atak pochodzący z czerwonej karty. Igonoruje też wszystkie zdolności jenostek wzmocnionych czerwona maną.
= Mogę zagrywać tylko ataki z czerwonych kart + nie mogę kozystać z wzmiacniania jednostek czerwona maną


==> Jak jedna zasada w regułach ma się do drugiej ?!?! Jedna wyklucza drugą.... ? <==

Re: Mage Knight PL

: 11 lut 2013, 08:08
autor: espresso
@lesar
ad 1) Kartę dostajesz zawsze. Jeśli wybierzesz umiejętność swojego bohatera, to wybierasz jedną z trzech dostępnych taktyk. Jeśli wybierzesz umiejętność ze wspólnej puli - musisz wziąć kartę taktyki, która jest najniżej.
ad 2) Nie możesz wybrać umiejętności swojego bohatera, którą wcześniej wyrzuciłeś do wspólnej puli.

@karit
Też to analizowałam i doszłam do wniosku, że pierwszy cytat jest poprawny (pojawia się w Przewodniku i Regułach), natomiast w drugim cytacie coś jest mocno skopane w interpunkcji. Wg mnie powinno być:
Wróg ignoruje wszystkie działania pochodzące z czerwonej karty, inne niż atak (= z wyjątkiem ataku).

Re: Mage Knight PL

: 11 lut 2013, 08:15
autor: lesar
zasady się nie wykluczają,, bo wygląda to tak:
1. Nie można korzystać z jednostek wzmocnionych czerwona maną
2. Wrogowie mają odporność na działanie kart czerwonych (ale nie ataku),
3. Przy ataku ogniem atak jest połowiczny,
4. Przy ataku innym niż czerwony atak jest ignorowany

Re: Mage Knight PL

: 11 lut 2013, 08:22
autor: espresso
@lesar
Ale cytat przytoczony przez karita pochodzi ze skrótu zasad, na ostatniej stronie Reguł. Natomiast wcześniej, przy omawianiu odporności nie ma ani słowa o tym, że atak może pochodzić tylko z czerwonej karty (w Przewodniku też nie ma). To jest bardzo istotna zmiana i nie sądzę, żeby była wspomniana tylko w tej tabelce na samym końcu, z której przecież nie musimy korzystać...