Strona 2 z 34

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 23:29
autor: donmakaron
Rozumiem doskonale :) Też jestem zwolennikiem grania kartami, a nie myszką i klawiaturą. Jak przyjdzie pora na OCTGN to na pewno znajdzie się ktoś, kto na chacie czy skype pomoże z instalacją i pierwszą grą. Nie jest to aż tak straszne jak się wydaje ;)

Re: Netrunner

: 11 cze 2013, 16:57
autor: Bea
donmakaron pisze: Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada.
To w takim razie, dlaczego z tym lodem jest inaczej? Jak z jego opisu to wynika? Chodzi o to, że jeśli jest jakiś dodatkowy warunek, tak jak tu wydawanie klików, to nie trzeba spełnić warunku siły? A jeśli ktoś ma na tyle silny lodołamacz, to z kolei nie musi wydawać klików, czy nadal musi?

http://netrunnercards.info/card/01061
donmakaron pisze: Tinkerink sprawia, że wybrany ice dostaje keywords barier, sentry i codegate do końca tury, to znaczy, że możemy go łamać dowolnym icebreakerem.
Czy zamiast "i" nie powinno być "lub"? Bo skoro ma wszystkie trzy rodzaje lodu, to po mojemu runner powinien mieć wszystkie trzy rodzaje lodołamaczy.

Re: Netrunner

: 11 cze 2013, 18:01
autor: donmakaron
Bea pisze:
donmakaron pisze: Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada.
To w takim razie, dlaczego z tym lodem jest inaczej? Jak z jego opisu to wynika? Chodzi o to, że jeśli jest jakiś dodatkowy warunek, tak jak tu wydawanie klików, to nie trzeba spełnić warunku siły? A jeśli ktoś ma na tyle silny lodołamacz, to z kolei nie musi wydawać klików, czy nadal musi?

http://netrunnercards.info/card/01061
donmakaron pisze: Tinkerink sprawia, że wybrany ice dostaje keywords barier, sentry i codegate do końca tury, to znaczy, że możemy go łamać dowolnym icebreakerem.
Czy zamiast "i" nie powinno być "lub"? Bo skoro ma wszystkie trzy rodzaje lodu, to po mojemu runner powinien mieć wszystkie trzy rodzaje lodołamaczy.
W przypadku Heimdala chodzi o to, że możesz go łamać po bożemu używając icebreakera, a możesz zamiast tego po prostu zużyć clicka i złamać w ten sposób subrutynę. Możesz na przykład zapłacić za użycie icebreakera i złamać dwie subrutyny, a trzecią połamać clickiem. Wszystkie ice'y z keyword bioroid mają taki tekst na sobie. Jest to dodatkowa opcja dla runnera, żeby połamać ten ice. Co oznacza, że można takiego Heimdalla połamać nie posiadając żadnego icebreakera.

Odnośnie Tinkerik - pomyśl o tym tak: jeśli ice ma typ barier, to można go łamać fracterem; jeśli ma typ sentry, można go łamać killerem; jeśli ma typ codegate, można go łamać decoderem. To że ma wiele typów działa na jego niekorzyść, bo można go rozgryźć każdym z odpowiadających icebreakerów. To nie tak, że icebreaker musi mieć wszystkie odpowiadające typy żeby złamać ice - to tak, że dowolny pasujący typ pozwala na złamanie ice'a.

Re: Netrunner

: 11 cze 2013, 23:40
autor: Bea
Dzięki donmakaron :) A ta karta (jeszcze mam problemy z timingiem)?

http://netrunnercards.info/card/01065

Choose a piece of rezzed ice protecting this server. That ice has +X strength until the end of the turn.

Zdolność odpala się w turze runnera i działa do końca jego tury? A kiedy należy zrezować tę kartę, można wcześniej, czy tuż przed odpaleniem zdolności?

Re: Netrunner

: 11 cze 2013, 23:52
autor: donmakaron
Polecam zaopatrzyć się w FAQ ze strony ffg :) Mają tam poprawioną tabelę timingu.

Corporate Troubleshootera (CT) używamy w turze runnera*. Dla pełnego zaskoku możemy go zrezować i użyć w punkcie 2.3 z tabeli Timing Structure of a Run. Przykładowo:

2. Runner podchodzi do ice'a.
2.1 Nikt nie używa żadnych zdolności
2.2 Runner decyduje się kontynuować run.
2.3 Korporacja może rezować ice i robi to. Następnie ma okienko na rezowanie i używanie zdolności innych kart, więc rezuje CT i używa jego zdolności. Do końca tury runnera wybrany ice będzie miał +x siły. Korporacja wybiera właśnie zrezowany ice i dopłaca tyle, żeby runner nie mógł go złamać.

Zazwyczaj kończy się to trashowaniem programów albo śmiercią runnera (oczywiście wszystko zależy od wybranego ice'a) - CT to świetna pułapka. Taki sobie Rototurret, łatwy do złamania i nie mocno straszny, nagle kończy nam run i kasuje potrzebny program... nieprzyjemne.
Można również zrezować CT wcześniej i czekać, aż runner ruszy na serwer, na którym się znajduje. Zwyczajnie żeby go postraszyć, choć bardziej opłaca się zaskoczyć runnera. Jeśli widzi CT na serwerze, przed runem upewni się, że ma więcej kasy niż korpo. Jak widzi niezrezany upgrade, musi liczyć się z tym, że może to być cokolwiek :)

*Możemy go użyć w swojej turze, ale jeszcze nie ma kart (o ile się nie mylę), które czyniły by taką akcję opłacalną.

Re: Netrunner

: 12 cze 2013, 00:08
autor: Bea
No tak :) Takich taktycznych rad to żadna instrukcja mi nie da :)

Re: Netrunner

: 16 cze 2013, 10:44
autor: Usul
No to moje pytania po pierwszych kilku grach i czytniau faq'a i instrukcji po raz drugi :)

1. Czy jeśli jest bypass to czy ice jest aktywowany - czyli czy odpalają się subroutine's (jak rozumiem z faq'a wynika, że nie ?) ?
2. Subroutine są aktywowane gdy tylko się atakuje ice, czy tylko gdy nie ma się siły by go złamac (wydaje mi się, że jak tylko jest "spotykany" - encoutner :) ) ?
3. Na raz mogę zaatakowaę ice tylko jednym icebreaekrem ? Tzn. czy mogę użyć umiejętnosci innego ice'a, a uzyć siły innego (np. By zatrzymać subroutine) ?
4. Siły icebreakerów nie sumiują się, prawda ?
5. Rozumiem, ze corp może mieć na stole na raz jeden asset lub agende (czyli nie może mieć i 1 asseta i 1 agendy) czy tylko na jednym remote serwerze ?
6. Gdy haker atakuje i icebreaker nie ma siły by przez niego przejść to po prostu rundzie kończy po uwzględnieniu subroutine ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów :-)

Re: Netrunner

: 16 cze 2013, 11:07
autor: mat_eyo
Pytań 1 i 2 nie rozumiem. Na resztę odpowiem choć jeszcze nie grałem - wszystko jest w instrukcji...

3) możesz używać kilku icebreakerów, ale rzadko kiedy się to opłaca bo WSZYSTKIE ICEBREAKERY MUSZĄ MIEĆ SIŁĘ CO NAJMNIEJ RÓWNĄ ATAKOWANEMU LODOWI

4) Nie

5) Jedna agenda/asset na serwer, nie na stół.

Re: Netrunner

: 16 cze 2013, 11:25
autor: Usul
Wydaje mi sie, ze jak tak to juz mam jasność- dzięki.

Co do 1. Czy używając skilla bypass na danym ice czy aktywuja sie jego subroutine ? - to w FAQ jest, ze nie odpala sie.
2. Powiem na 2 przykładach, żeby utwierdzic sie, ze gram dobrze:

Jest run, Mój icebreaker ma sile >=4 a ice ma sile 4 i jakieś subroutine. Rozumiem, ze mimo, ze przechodzę przez ten ice to jego subroutine sie odpadają ?

I teraz jak wyzej tyle, ze mój icebreaker ma sile <4. Mimo, ze nie przejde przez ice, to subroutine sie odpala. :)

Re: Netrunner

: 16 cze 2013, 12:43
autor: mat_eyo
Nie, to chyba nie tak działa.

Jeśli Twój icebreaker ma siłę < niż ice to w ogóle nie możesz swojego icebreakera używać (dokładniej wchodzić w interakcję z icem, bo np umiejętność podnoszącą siłę icebreakera oczywiście możesz odpalić). Odpalają się subrutines i jeśli przeżyjesz i żaden sub nie ma "end the run" to przechodzisz ice.

Jeśli Twój icebreaker ma siłę co najmniej = sile ice to możesz odpalać jego skille. Jeśli złamiesz wszystkie suby to przechodzisz dalej. Jeśli nie, to pozostałe suby się odpalają, wtedy jeśli przeżyjesz i żaden sub nie ma "end the run" to przechodzisz ice.

Ja po przeczytaniu instrukcji tak to rozumiem. Jednak, jak już pisałem, jeszcze nie dane było mi zagrać (czekam na core set pl zamówiony w preorderze) i mogłem coś źle zrozumieć. Fajnie by było gdyby jakiś doświadczony gracz potwierdził lub naprostował to co napisałem.

Btw Usul może spróbuj przeczytać polską instrukcję, jest już dostępna tutaj.

Re: Netrunner

: 16 cze 2013, 12:59
autor: donmakaron
Usul pisze: 1. Czy jeśli jest bypass to czy ice jest aktywowany - czyli czy odpalają się subroutine's (jak rozumiem z faq'a wynika, że nie ?) ?
2. Subroutine są aktywowane gdy tylko się atakuje ice, czy tylko gdy nie ma się siły by go złamac (wydaje mi się, że jak tylko jest "spotykany" - encoutner :) ) ?
3. Na raz mogę zaatakowaę ice tylko jednym icebreaekrem ? Tzn. czy mogę użyć umiejętnosci innego ice'a, a uzyć siły innego (np. By zatrzymać subroutine) ?
4. Siły icebreakerów nie sumiują się, prawda ?
5. Rozumiem, ze corp może mieć na stole na raz jeden asset lub agende (czyli nie może mieć i 1 asseta i 1 agendy) czy tylko na jednym remote serwerze ?
6. Gdy haker atakuje i icebreaker nie ma siły by przez niego przejść to po prostu rundzie kończy po uwzględnieniu subroutine ?
1. Jeśli jakiś ice jest bypassany, to nie odpalają się jego subrutines. Jak sama nazwa wskazuje, ice zostaje ominięty.
2. To pytanie brzmi co najmniej dziwnie. Popatrz na timing runu na spokojnie. To wszystko jest naprawdę logiczne i w miarę proste. Mat_eyo dobrze pisze. Najpierw jest approach. Korporacja reza albo nie. Jeśli nie - idziesz do następnego. Jeśli reza - ice jest encounterany. Żeby jakiś icebreaker mógł wejść w ingerencję z icem, musi mieć co najmniej taką siłę jak ice. Jeśli nie masz odpowiednich icebreakerów lub nie stać cię na złamanie iceu - odpalają się subrutines.
3. Możesz łamać ice wieloma icbreakerami. Natomiast nie możesz używać siły jednego, a zdolności innego. Jak pisałem - żeby jakiś icebreaker mógł wejść w ingerencję z icem, musi mieć co najmniej taką siłę jak ice.
4. Nie sumują się.
5. Jeden asset/agenda na serwer. Upgradeów ile chcesz. Serwerów dowolna ilość.
6. Jeśli ice nie kończy runu (nie ma subrutine end the run), to run się nie kończy. Jeśli na przykład napotkasz ice, który zadaje net damage, nie złamiesz go - dostajesz net damage i możesz iść dalej.

Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie instrukcję, bo po pytaniach widzę, że dużo jest jeszcze nie jasne. Polska podobno jest dobrze napisana, może pomoże. Na spokojnie przeanalizuj tabele timingu tury i runu. W razie wątpliwości - pytaj ;)

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 12:28
autor: Andy
Porównując angielską i polską wersję instrukcji zauważyłem, że w opisie upgrade'ów pojawił się w polskiej instrukcji akapit, którego nie ma w oryginale:
Upgrade na zdalnym serwerze instaluje się w tej samej pozycji co
projekt lub aktywa. Patrząc na pozycję karty, runner nie powinien
być w stanie odróżnić, jaki rodzaj karty zainstalowano na zdalnym
serwerze. Odmienna sytuacja ma miejsce przy instalowaniu upgrade’u
na serwerze centralnym: wtedy instalowany jest on w katalogu
głównym.
Mam w związku z tym pytanie, jak w sensie "technicznym" stawia się zdalne serwery. Taki serwer składa się z jednego projektu/aktywu i dowolnej liczby upgrade'ów. Jak to wygląda w praktyce? Te karty leżą obok siebie, czy w stosie (do czasu zrezowania)? Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").

Jeśli dobrze rozumiem, upgrade'y serwerów centralnych umieszcza się w ich katalogach głównych, czyli między kartą tożsamości/R&D/Archiwami a graczem. A jak jest przy serwerach zdalnych?

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 12:36
autor: mat_eyo
Andy pisze:Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").
Właśnie o to chodzi, żeby upgrade instalować tak jak aktywa i projekty, czyli pionowo. Gdybyś instalował je jak lód, to by się wyróżniało.
Jeśli chodzi o instalowanie na serwerze to chyba obok siebie, ale blisko. Projekty i niektóre aktywa można rozwijać, trzymane na nich żetony powinny być jawne, więc układanie kart w stosie byłoby kłopotliwe.

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 12:44
autor: Andy
mat_eyo pisze:Właśnie o to chodzi, żeby upgrade instalować tak jak aktywa i projekty, czyli pionowo. Gdybyś instalował je jak lód, to by się wyróżniało.
Aha, po prostu o to chodzi? :) No, ale to jasno wynika z reguły ze s. 12:
Aby obydwaj gracze dobrze rozumieli sytuację w
grze, korporacja musi bezwzględnie przestrzegać
następujących zasad odnośnie pozycji kart:
• Projekty, aktywa i upgrade’y zawsze instaluje się w pozycji
pionowej.
• Lód zawsze instaluje się w pozycji poziomej.

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 13:17
autor: mat_eyo
Tak wydaje mi się, że tylko o to chodzi, żadnej większej filozofii w tym nie widzę. Hmm a że napisane jest dwa razy, nieprzestrzeganie tego by bardzo zepsuło rozgrywkę, więc może dlatego postanowili to dodatkowo podkreślić?

Btw nie wiem jak Ty Andy, ale mnie już skręca w środku w oczekiwaniu na mój egzemplarz gry :D

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 13:27
autor: Andy
Też mnie skręca i dlatego zabijam czas oczekiwania wymyślaniem problemów interpretacyjnych. :wink:

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 13:56
autor: donmakaron
Andy pisze:Mam w związku z tym pytanie, jak w sensie "technicznym" stawia się zdalne serwery. Taki serwer składa się z jednego projektu/aktywu i dowolnej liczby upgrade'ów. Jak to wygląda w praktyce? Te karty leżą obok siebie, czy w stosie (do czasu zrezowania)? Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").

Jeśli dobrze rozumiem, upgrade'y serwerów centralnych umieszcza się w ich katalogach głównych, czyli między kartą tożsamości/R&D/Archiwami a graczem. A jak jest przy serwerach zdalnych?
Cytowanego akapitu nie ma w instrukcji oryginalnej, ale nie wprowadza on niczego nowego - po prostu podkreśla pewne rzeczy, które wynikają z zasad, tak jak to zauważyłeś. W praktyce wygląda to tak, że karty leżą obok siebie (nie ma mieszania, zakrywania czy kupkowania kart, żeby runner nie widział, która karta została zainstalowana wcześniej, a która później).

W praktyce również najczęściej upgrade'y na centralach instaluje się horyzontalnie, żeby zaoszczędzić trochę miejsca. Jakoś tak jest wygodniej i nie przypominam sobie żebym grał z kimś kto robiłby to inaczej.

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 15:23
autor: Bea
Andy pisze:Porównując angielską i polską wersję instrukcji zauważyłem, że w opisie upgrade'ów pojawił się w polskiej instrukcji akapit, którego nie ma w oryginale:
Upgrade na zdalnym serwerze instaluje się w tej samej pozycji co
projekt lub aktywa. Patrząc na pozycję karty, runner nie powinien
być w stanie odróżnić, jaki rodzaj karty zainstalowano na zdalnym
serwerze. Odmienna sytuacja ma miejsce przy instalowaniu upgrade’u
na serwerze centralnym: wtedy instalowany jest on w katalogu
głównym.
Dokładnie taki tekst pojawił się w FAQ. To znaczy, że polska wersja instrukcji jest prawdopodobnie bogatsza o pytania z FAQ. Byłoby fajnie :)
Andy pisze:Też mnie skręca i dlatego zabijam czas oczekiwania wymyślaniem problemów interpretacyjnych. :wink:
Ja robię dokładnie to samo. Jeszcze nigdy nie znałam tak dobrze zasad jakieś gry jeszcze przed jej kupieniem :mrgreen:

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 15:33
autor: mat_eyo
Polska instrukcja ma na końcu załączone FAQ więc chyba tak, jest wzbogacona ;)

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 15:48
autor: yosz
Poza tym FFG zaktualizowało ostatnio instrukcję - możliwe że polska wersja to już instrukcja ver.2

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 18:13
autor: wolfe
yosz pisze:Poza tym FFG zaktualizowało ostatnio instrukcję - możliwe że polska wersja to już instrukcja ver.2
Bea pisze: polska wersja instrukcji jest prawdopodobnie bogatsza o pytania z FAQ.
Jest bogatsza ale tylko o teksty w kolorze czarnym z ostatniego dostępnego FAQ (27.02.13). Nie ma w niej poprawek w kolorze niebieskim.

Re: Netrunner

: 17 cze 2013, 22:24
autor: Andy
Czyli - jeśli dobrze widzę - w polskiej instrukcji nie ma zmienionej reguły hostowania. Brak też reguł "Trashing as a Cost" i "Destruction of Servers".

Oczywiście nie mam pojęcia na ile to jest istotne.

Re: Netrunner

: 18 cze 2013, 19:55
autor: Bea
Zgodnie z tym co jest napisane w FAQ, karta nie musi być zrezowana, żeby odpalił efekt wywołany przez słowa: when the runner accesses...
Czyli mamy przez to rozumieć, że np karta Aggressive Secretary http://netrunnercards.info/find/?sort=s ... ary&page=1 napotkana w R&D po opłaceniu kosztu pozwala korporacji zniszczyć jeden program?
Na razie zauważyłam, że karty o takiej zdolności (when accessed abilities) mają koszt rezowania zero, więc wszystko jedno czy są zrezowane czy nie. Taka karta chyba nie może mieć wyższego kosztu rezowania, bo i tak nie byłoby sensu jej rezować.

Re: Netrunner

: 18 cze 2013, 20:28
autor: donmakaron
Po pierwsze Aggresive Secretary trashuje program za każdy znaczek na niej - wyciągnięta z RnD nie ma żadnego znaczka, więc nic się nie trashuje.
Takie karty nie muszą być zrezowane, w momencie accessu się je odsłania i korpo decyduje czy ich używa czy nie. Rezowanie ich nie ma za dużego sensu.

Re: Netrunner

: 21 cze 2013, 09:09
autor: adikom5777
Wczoraj zagrałem kilka razy i mam parę pytań:

1. runner z 3 kartami na ręku robi skok. Nadziewa się na lód, który zadaje mu 3 net damage i odrzuca 3 karty. Następnie uzyskuje dostęp do serwera zdalnego i wykrada znajdującą się w nim agendę, która daje mu 8 punkt. Ponieważ korporacja przeciwko, której grał to Jinteki to po zabraniu agendy runner otrzymuje jeszcze jeden net damage, ale nie ma kart na ręku. Kto wygrywa grę? Czy runner, bo zdobył 8 punkt, czy korpo, bo usmażyła runnera?
2. Jest karta lodu, którą można awansować żetonami i podnosić jej siłę. Czy aby to robić, lód musi być zrezowany czy nie?
3. Czy odrzucając do archiwum nadmiarowe karty z ręki pod koniec tury, kładziemy je zakryte czy odkryte? To samo runner, czy odrzuca karty zakryte czy odkryte?