Re: Amerigo
: 08 maja 2013, 13:09
Wygląda fajnie, ale znowu niestety nie widzę w tym jakiejkolwiek dawki bezpośredniej interakcji:/
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Od razu zastrzegam, że instrukcji nie czytałemprz22 pisze:Jakoś mimo wszystko, zastosowanie wieży wydaje mi się tu nieco wciśnięte na siłę. Spokojnie można w zamian było użyć np. kart akcji. Tym razem nie będzie to mój pewniak..Ale i tak chętnie zagram przy jakiejś okazji.
Niech każda akcja reprezentowana jest przez karty o "sile" 1 do 3 np. Każdy z graczy z swoich kart akcji wybiera np. dwie do puli a potem z tej łącznej puli wybiera się losowo kilka kart, a reszta zostaje ww puli na następne rundy. Wychodzi w moim mniemaniu na to samo;)bogas pisze:Od razu zastrzegam, że instrukcji nie czytałemprz22 pisze:Jakoś mimo wszystko, zastosowanie wieży wydaje mi się tu nieco wciśnięte na siłę. Spokojnie można w zamian było użyć np. kart akcji. Tym razem nie będzie to mój pewniak..Ale i tak chętnie zagram przy jakiejś okazji.
Ale czy nie jest tak, że te kosteczki wrzucone do wieży, które nie wypadły zostają w niej na następne rundy i mogą wypaść później w większej ilości? Tak to działa w Shogunie i jest istotą zastosowania wieży. Jak np. dwie rundy z rzędu wrzucamy po 5 żółtych kostek a wypadły w sumie 3 to jest info, że 7 żółtych wciąż czeka w wieży i może być kumulacja. Z kartami jakoś tego nie widzę.
No chyba jednak nie to samo. Bo ile kart w następnej rundzie wyciągnąć? Podrzucić do góry i te które spadną na stół wchodzą do gry, a te z podłogi nie?prz22 pisze: Niech każda akcja reprezentowana jest przez karty o "sile" 1 do 3 np. Każdy z graczy z swoich kart akcji wybiera np. dwie do puli a potem z tej łącznej puli wybiera się losowo kilka kart, a reszta zostaje ww puli na następne rundy. Wychodzi w moim mniemaniu na to samo;)
Kart zawsze tyle samo to fakt, ale w zależności od tego jakie będą ich "siły" tyle punkcików w odpowiednim kolorze będzie dostępnych;)bogas pisze:No chyba jednak nie to samo. Bo ile kart w następnej rundzie wyciągnąć? Podrzucić do góry i te które spadną na stół wchodzą do gry, a te z podłogi nie?prz22 pisze: Niech każda akcja reprezentowana jest przez karty o "sile" 1 do 3 np. Każdy z graczy z swoich kart akcji wybiera np. dwie do puli a potem z tej łącznej puli wybiera się losowo kilka kart, a reszta zostaje ww puli na następne rundy. Wychodzi w moim mniemaniu na to samo;)
W Tzolkinie zamiast każdej zębatki można by dać na planszy "drabinkę" kolejnych pól i co turę przesuwać pionki o jeden w górę. Mechanicznie wyszłoby dokładnie na to samo, ale mam dziwne wrażenie, że z takim rozwiązaniem gra nie dotarłaby na BGG tam, gdzie jest obecnie.prz22 pisze:Jedno jest pewne: z kartami zamiast wieży cena gry na pewno byłaby zauważalnie niższa;)
A tu już moja osobista opinia: gra niewiele by straciła bez wieży, która nijak się nie ma do tematu, a mechanicznie jest do zastąpienia.
Tutaj przyznaję rację podwójnie.W Tzolkinie zamiast każdej zębatki można by dać na planszy "drabinkę" kolejnych pól i co turę przesuwać pionki o jeden w górę. Mechanicznie wyszłoby dokładnie na to samo, ale mam dziwne wrażenie, że z takim rozwiązaniem gra nie dotarłaby na BGG tam, gdzie jest obecnie.
Inna sprawa, że według mnie tej wieży nie da się do końca zastąpić! Jedna z jej niewątpliwych zalet to szybkość działania, rozwiązanie z kartami byłoby dużo bardziej uciążliwe.
Patrząc na politykę cenową Queen Games, to wcale nie byłoby dużo taniej - patrz np. Kingdom Builder. Trochę tektury i drewna, a cena wysoka. Inna sprawa, że nie znamy jeszcze ceny Amerigo, może będzie jeszcze drożej...prz22 pisze:Co do szybkości rozgrywki to bardzo słuszna uwaga. Pytanie tylko, czy ten czas warty jest podniesienia ceny gry o jakieś 50-70 zł. W Rialto też mogła być wieża z kilkoma otworami zamiast kart i też byłoby szybciej znacznie niż to ma miejsce z rozkładaniem tych wszystkich grup kart - tylko kosztowałaby 130 a nie 70.
Challenge acceptedTycjan pisze: Opisanie gry Felda w krótkim filmiku promocyjnym to jednak sztuka
Tobie to trudno zaimponować w tym temacieKubaP pisze:Challenge acceptedTycjan pisze: Opisanie gry Felda w krótkim filmiku promocyjnym to jednak sztuka
Kilka postów wyżej Tycjan już wrzucał ten link i nawet były do niego komentarzePasza26 pisze:Wrzucone na YT kilka dni temu przez wydawcę pokazuje w szczegółach czym mechanika stoi:
http://www.youtube.com/watch?v=xfNn-MjNIso
Trochę ubogie grafiki