Jak ktoś bez zapowiedzi kliknie na OCTGN "Concede game" to chyba nie da się tego cofnąć, przynajmniej ja nie wiem jak.rattkin pisze:Taka dygresja, ale : yyy, co? Było 6:6 i przeciwnik się poddał i mu pozwoliłeś?hsiale pisze:Więc już się raczej pogodziłem z tym że gra jest nie do uratowania, na co przeciwnik się poddał, twierdząc że nie ma szans.
Karcianka na początek
Re: Karcianka na początek
Re: Karcianka na początek
Warto - urozmaici to wam rozgrywkę. Core set dla kazdej z ras przewiduje 1-2 modele gry, a przeciez im wiecej kart tym więcej kombinowania. No i drafta można wtedy ciekawego zrobić. Polecam na początku duze dodatki do WH:I (Kataklizm, Legendy czy Marsz na Ultheam) bo wprowadzają calkiem nowe rodzaje kart i rozgrywki.CrossSleet pisze:Czy do Inwazji i w ogóle do karcianek warto kupować dodatki jeżeli gram ze stałym partnerem tylko?
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
Re: Karcianka na początek
Pasza, a który do Inwazji szczególnie polecasz?
Wiem, że Ultheam dodaje 2 razy (wysokie/mroczne elfy), z czego wysokie elfy podobno bardzo słabe w porównaniu do mrocznych. (+ z tego co wiem nie ma tam kart stolic?, czemu?). Ukryte królestwa dodają niby 4 rasy, ale jakieś idiotyczne karty stolic (małe i z gorszego materiały niż te z podstawki), czy może się mylę?
A Kataklizm podobno daje więcej kart z podstawki + model gry 4 os.
Mylę się?
Wiem, że Ultheam dodaje 2 razy (wysokie/mroczne elfy), z czego wysokie elfy podobno bardzo słabe w porównaniu do mrocznych. (+ z tego co wiem nie ma tam kart stolic?, czemu?). Ukryte królestwa dodają niby 4 rasy, ale jakieś idiotyczne karty stolic (małe i z gorszego materiały niż te z podstawki), czy może się mylę?
A Kataklizm podobno daje więcej kart z podstawki + model gry 4 os.
Mylę się?
Re: Karcianka na początek
Karcianką, która nie spełnia jednego tylko warunku jest Star Wars LCG
(nie jest to fantasy) ale klimat Gwiezdnych Wojen jest znakomity !!
Jest dla 2 graczy (z dodatkiem i 4 może grać).
Rozgrywka bardzo agresywna.
Jest stosunkowa świeża i spokojnie można kupić wszystkie dodatki.
Możliwość budowania deków bardzo duża no i obecnie 6 frakcji (z dodatkiem) daje spory potencjał nawet na samej podstawce.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jest dla 2 graczy (z dodatkiem i 4 może grać).
Rozgrywka bardzo agresywna.
Jest stosunkowa świeża i spokojnie można kupić wszystkie dodatki.
Możliwość budowania deków bardzo duża no i obecnie 6 frakcji (z dodatkiem) daje spory potencjał nawet na samej podstawce.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Karcianka na początek
Najpierw kup Szturm na U, później Legendy. W Kataklizm nie grałem, więc nie wiem jak działaCrossSleet pisze:Pasza, a który do Inwazji szczególnie polecasz?
Wiem, że Ultheam dodaje 2 razy (wysokie/mroczne elfy), z czego wysokie elfy podobno bardzo słabe w porównaniu do mrocznych. (+ z tego co wiem nie ma tam kart stolic?, czemu?). Ukryte królestwa dodają niby 4 rasy, ale jakieś idiotyczne karty stolic (małe i z gorszego materiały niż te z podstawki), czy może się mylę?
A Kataklizm podobno daje więcej kart z podstawki + model gry 4 os.
Mylę się?
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
Re: Karcianka na początek
Na poziomie core setu i jednwgo dodatku to słaba będzie ta rasa do której będziesz miał mało kart
Możesz kupowac w kolejności ukazywania się dodatków, jako że gra ewoluowała rok po roku i w ten sposób łatwiej będzie Ci znaleźć punkt zaczepny do talii z core setu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Możesz kupowac w kolejności ukazywania się dodatków, jako że gra ewoluowała rok po roku i w ten sposób łatwiej będzie Ci znaleźć punkt zaczepny do talii z core setu.
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Karcianka na początek
Ale czego oczekujesz od tej gry? Jak chcesz grać turniejowo to musisz skupić się na battlepackach i kupować wybrane pod konkretne rasy. Jak chcesz grać 4fun to nigdy nie będziesz miał zbalansowanych ras. Kupisz Legendy to Chaos będzie wszystkich rypać ze swoimi przekoksanymi kartami (mówię oczywiście o połączeniu samych dużych dodatków). Szturm na U daje Ci 2 nowe rasy, które faktycznie tyłka nie urywają. Może jednak to Summoner Wars jest grą dla Ciebie, nie Inwazja?CrossSleet pisze:Uzasadnienie? Podobno elfy są słabe, więc what's the point?
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
Re: Karcianka na początek
Inwazja jest ok i nie chcę grać turniejowo. Po prostu jeżeli kupię dodatek i nie zobaczę dobrego zastosowania do kart i nie będę ich używał to what's the point? Wole kupić taki dodatek, który lepiej wpłynie na moją grę, ale to już offtop
- conus
- Posty: 293
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
- Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
- Has thanked: 1 time
Re: Karcianka na początek
to brzmi jak ustawiony przetarg - wszystkie te kryteria spełnia Mage Wars ale to gra jak każdy deckb wymagająca porządnego ogrania przez Ciebie i ogranych partnerówCrossSleet pisze: Interesuje mnie karcianka, najlepiej w klimatach fantasy, która idealnie nadaje się do gry w 2 graczy. Rozgrywka typu agresywnego, więcej konfrontacji, mniej budowania jakiejś społeczności, surowców i innych. Dobrze jakby była dość świeża (nie wyeksploatowana) i nie była zbyt kolekcjonerska (jak MTG), ale żeby dawała możliwość rozszerzenie, gdyby zaiskrzyło. Odrzucam na start wszelkie zombiaki itd. Potrzebna możliwość kombinacji decków lub inny system, który sprawia, że gramy różnymi kartami (grywam wyłącznie z żoną, więc zbytnia powtarzalność kart może nas znudzić, więc powinno być sporo kombinacji w podstawce).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeżeli coś Ci to pomoże to grałem we wszystkie wymienione wyżej i niżej tytuły i zdecydowałem się na MW ale to naprawdę nie znaczy że ta gra jest lepsza od innych
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ANR to genialny tytuł jedna z najlepszych jeżeli nie najlepsza z karcianek w które grałem z doskonałą mechaniką wplecioną w klimat i deckb pełną gębą.
Summoner Wars - mnie nie zachwyca - gra jest prosta, w tej chwili bez możliwości budowania decków - bardziej na zasadzie nauczyć się grać tym co Ci przygotowano zamiast stwórz własną talię i za długa jak na to co oferuje w zamian.
Inwazja nie dla mnie - spróbowałem kilka razy i nie zaskoczyło, fajny soczysty świat WH i jakoś nie poczułem tego w grze - mechanika bez szału ot gra jakich wiele tylko w fajnym uniwersum.
SW lcg - dla mnie pełne zaskoczenie, po przesycie światem SW myślałem że już nigdy nie zasiądę a tu: proste zasady, szybka i emocjonująca rozgrywka z fajną mechaniką i nawet jest deckb
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i chociaż to typowa gra ze stajni FFG to daje rade jako przerywnik albo w zastępstwie rewanżu w MW na który już nie ma zazwyczaj czasu.
i na koniec MW - deckb na planszy gdzie istotne jest tak samo gdzie i co kładziesz z pełnym dostępem do wszystkich kart w decku.
Naprawdę powinieneś zagrać w każdy z tych tytułów i dopiero wtedy podjąć decyzję.
Jednak tak naprawdę najważniejsze jest to czy będziesz miał czas na przeglądanie kart i budowanie decku a to co najmniej 3/4 czasu jeżeli nie więcej - 1/4 albo mniej to samo granie i czy będziesz miał z kim grać - czyli osobę której będzie się chciało kombinować jak Ciebie pokonać z takim samym zaangażowaniem - bez tego nie warto brać się za deckb.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Re: Karcianka na początek
@CrossSlet
Kup Marsz Potępionych a potem Ukryte Królestwa. Pełno neutralnych kart do zastosowania w innych rasach a na koniec samodzielna nimi gra. Czyli 8 ras w działaniu.
Kup Marsz Potępionych a potem Ukryte Królestwa. Pełno neutralnych kart do zastosowania w innych rasach a na koniec samodzielna nimi gra. Czyli 8 ras w działaniu.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
Re: Karcianka na początek
@Darboth- tak chyba zrobię, Ukryte królestwa odrzuca mnie tylko fakt idiotycznych stolic (w podstawce są ładne porządne a w tym dodatku jakieś byleco)
@conus- Mage Wars, na początku mocno się napaliłem na ten tytuł, ale wiele osób odradza z powodu, że rozgrywki się dłużą i są bardzo monotonne
Szukam teraz taniego netrunnera
jakby ktoś miał to chętnie kupię podstawkę
@conus- Mage Wars, na początku mocno się napaliłem na ten tytuł, ale wiele osób odradza z powodu, że rozgrywki się dłużą i są bardzo monotonne
Szukam teraz taniego netrunnera
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Karcianka na początek
To zależy od konkretnej gry i od tego na ile "profesjonalnie" chcesz grać. Jeśli LCG i turnieje, to dodatki są raczej konieczne. Jeśli zwykłe domowe granie to zazwyczaj konieczne nie są, choć rozgrywkę dość mocno potrafią ubogacić.
Gram w Inwazję okazjonalnie (pewnie ze 100 partyjek przez 2 lata) i starcza nam podstawka i jeden dodatek (Szturm na Ulthuan), choć on tylko ze względu na wprowadzenie 2 kolejnych ras. Teraz kupię pewnie jeszcze dodatek ostatni, dający 4 kolejne frakcje i pewnie na tym moja przygoda z Wh:I na razie się zakończy. Sądzę, że to będzie materiał na kolejnych 100-200 rozgrywek casualowych. A podkreślę, że akurat balans w zestawie startowym Wh:I nadzwyczajny nie jest.
Z kolei całkiem przyzwoity balans jest w core secie Android: Netrunnera i Star Wars (to tylko z LCG). Nie miałem okazji jeszcze w pełni przetestować możliwości, ale faktycznie zapowiada się na wiele gier, bez konieczności inwestowania w dodatki (co nie znaczy, że one się nie przydadzą).
Wiec generalnie - jeśli granie domowe i niekoniecznie "pro" - to imho najlepiej ograć maksymalnie podstawkę a dopiero później inwestować dalej.
Gram w Inwazję okazjonalnie (pewnie ze 100 partyjek przez 2 lata) i starcza nam podstawka i jeden dodatek (Szturm na Ulthuan), choć on tylko ze względu na wprowadzenie 2 kolejnych ras. Teraz kupię pewnie jeszcze dodatek ostatni, dający 4 kolejne frakcje i pewnie na tym moja przygoda z Wh:I na razie się zakończy. Sądzę, że to będzie materiał na kolejnych 100-200 rozgrywek casualowych. A podkreślę, że akurat balans w zestawie startowym Wh:I nadzwyczajny nie jest.
Z kolei całkiem przyzwoity balans jest w core secie Android: Netrunnera i Star Wars (to tylko z LCG). Nie miałem okazji jeszcze w pełni przetestować możliwości, ale faktycznie zapowiada się na wiele gier, bez konieczności inwestowania w dodatki (co nie znaczy, że one się nie przydadzą).
Wiec generalnie - jeśli granie domowe i niekoniecznie "pro" - to imho najlepiej ograć maksymalnie podstawkę a dopiero później inwestować dalej.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 61 times
Re: Karcianka na początek
I na tym kończymy wątek.
Bardzo wszystkim dziękuję za rady i opinie. Na razie trzymam Inwazję i szukam okazyjnego zakupu Netrunnera. Jak ogram podstawkę Inwazji to zdecyduję się na ukryte królestwa/marsz potępionych, chyba, że netrunner wymiecie to Inwazję się sprzeda. Mage Wars jak bardzo mnie interesuje tak jest dość drogie licząc stosunek ceny do ilości otrzymanych przedmiotów. Jednak wolę tradycyjne karcianki chyba.
Jeszcze raz dzięki za wszelką pomoc.
Bardzo wszystkim dziękuję za rady i opinie. Na razie trzymam Inwazję i szukam okazyjnego zakupu Netrunnera. Jak ogram podstawkę Inwazji to zdecyduję się na ukryte królestwa/marsz potępionych, chyba, że netrunner wymiecie to Inwazję się sprzeda. Mage Wars jak bardzo mnie interesuje tak jest dość drogie licząc stosunek ceny do ilości otrzymanych przedmiotów. Jednak wolę tradycyjne karcianki chyba.
Jeszcze raz dzięki za wszelką pomoc.
Re: Karcianka na początek
Jak Netrunnera z drugiego obiegu to kukaj tutaj:
http://netrunnerforum.decktech.eu/index ... netmarket/
http://netrunnerforum.decktech.eu/index ... netmarket/