Legendy Blue Moon - pytania o zasady
- Andy
- Posty: 5134
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Legendy Blue Moon
Jest karta Khnidów, która pozwala na wyrzucenie przeciwnikowi aktywnej karty postaci z obszaru walki. Czy wtedy aktywna staje się postać, która była pod spodem? A jeśli tak, to co w przypadku gdy była ona przykryta kartą wzmocnienia? Należy je rozsunąć?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Legendy Blue Moon
nie mam gry przed sobą, ale czy to nie jest tak, że wyrzucasz wszystko ZA WYJĄTKIEM aktywnej karty postaci?
nie pamiętam, żeby jakaś karta odrzucała aktywną postać przeciwnika ...
nie pamiętam, żeby jakaś karta odrzucała aktywną postać przeciwnika ...
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
takim trzeba wpychać go do gardła
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Legendy Blue Moon
Piszesz o karcie Aqua Drown Resistance (niestety nie mam polskiej wersji), a chodzi o postać TopDog.wc pisze:nie mam gry przed sobą, ale czy to nie jest tak, że wyrzucasz wszystko ZA WYJĄTKIEM aktywnej karty postaci?
nie pamiętam, żeby jakaś karta odrzucała aktywną postać przeciwnika ...
Co do zasady żadna karta nie wywiera efektu, jeżeli została odkryta przez efekt usuwający aktualnie aktywną kartę.
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Legendy Blue Moon
1. Tak, ogłoszona moc może ulegać zmianie pod wpływem nowo zagranych kart.Martin_Valdez pisze:Dzieki za odpowiedz ale chcialbym uscislic jeszcze dwa punkty
Ad1) Chodzi mi o to, ze mam karty postac o mocy 2 i wsparcie o mocy 2. Oglaszam moc 4. Przeciwnik w swojej turze wywala mi karte wsparcia. Zatem czy moja moc to teraz 2 i z nia sie musi mierzyc?
Ad2) Chodzilo mi o to, ze np przeciwnik oglasza moc 6. Ja zagrywam postac o mocy 2 i wzmocnienie z ignorowaniem mocy. Czy zatem moja moc to teraz 2 i z ia sie musi mierzyc w swojej turze przeciwnik?
4) Jeszcze jedna niejasnosc. W teorii niby to dopuszcza instrukcja. Czy moge zagrac postac ze wzgledu na jej tekst specjalny mimo braku mozliwosci wyrownania lub pobicia mocy przeciwnika?
2. Tak, w tym momencie przeciwnik musi tylko dorównać do Twojej, niższej wartości.
4. Nie. Krok wycofania się z walki jest przed krokiem zagrania postaci. Jeśli zagrana postać nie może wyrównać lub przebić siły przeciwnika, to nie może zostać zagrana.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
Pytanie od nowicjusza.
Zgodnie z zaleceniami z instrukcji do pierwszych partii wyciągnęliśmy po 6 kart z talii. Teraz już je dołożyliśmy i mamy zonka co do karty „Podpal mutanta” mówiącą: „Podczas mojej fazy postaci mogę zagrać dowolnego mutanta”. Jak to działa skoro w talii nie ma żadnych mutantów? Mam je dołożyć z talii mutantów?
Z góry dzięki.
Zgodnie z zaleceniami z instrukcji do pierwszych partii wyciągnęliśmy po 6 kart z talii. Teraz już je dołożyliśmy i mamy zonka co do karty „Podpal mutanta” mówiącą: „Podczas mojej fazy postaci mogę zagrać dowolnego mutanta”. Jak to działa skoro w talii nie ma żadnych mutantów? Mam je dołożyć z talii mutantów?
Z góry dzięki.
- Andy
- Posty: 5134
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Legendy Blue Moon
Czy mógłbyś wskazać ten fragment instrukcji? Jedyne zalecenie dla graczy poznających LBM, które znajduję to:Jiloo pisze:Zgodnie z zaleceniami z instrukcji do pierwszych partii wyciągnęliśmy po 6 kart z talii.
Masz chyba na myśli opcjonalną zasadę gry z emisariuszami ("Każdy gracz dodaje do talii trzy karty bez symbolu talii wybranego ludu" - s. 5 Zasad zaawansowanych).Instrukcja s. 4 pisze:Podczas swojej pierwszej rozgrywki gracze powinni
wybrać talie Vulcan oraz Hoaxów, oznaczone w dolnym lewym
rogu odpowiednio „V” oraz „H”.
W talii każdego ludu jest jeden mutant. Dwaj emisariusze dodają kolejnych.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
To ten sam fragment instrukcji, tylko chodzi o kawałek wcześniej:Andy pisze:Czy mógłbyś wskazać ten fragment instrukcji? Jedyne zalecenie dla graczy poznających LBM, które znajduję to:Jiloo pisze:Zgodnie z zaleceniami z instrukcji do pierwszych partii wyciągnęliśmy po 6 kart z talii.Instrukcja s. 4 pisze:Podczas swojej pierwszej rozgrywki gracze powinni
wybrać talie Vulcan oraz Hoaxów, oznaczone w dolnym lewym
rogu odpowiednio „V” oraz „H”.
O 6 kartach czytałem gdzieś (może nawet tu na forum). Prawdopodobnie czegoś nie zrozumiałem i coś sobie znadinterpretowałem. Grę kupiłem używaną i była posegregowana w jakiś tam sposób, który uznałem za właściwy – może niepotrzebnie.Wybranie talii: Każdy z graczy wybiera jedną z talii ludów i bierze wszystkie 31 kart oznaczonych symbolem tej talii (patrz poniżej). Uwaga: Każda talia ludu zawiera kilka kart innych ludów. Podczas swojej pierwszej rozgrywki gracze powinni wybrać talie Vulcan oraz Hoaxów, oznaczone w dolnym lewym rogu odpowiednio „V” oraz „H”.
Ale weźmy właśnie talię Vulcan. W talii jest 33 karty które mają znaczek Vulcan w prawym dolnym rogu i numerki od 00-32. Obok znaczka jest litera „V”, a na kilku kartach są inne litery, bądź nie ma nic (02 – T; 22 – F; 25 – P; 17, 31 i 32 – nic). Myślałem, że logo i cyferki oznaczają właśnie talię Vulcan, a te pozostałe 6 kart wyciągnęliśmy do pierwszej rozgrywki.
Ok, doczytałem trochę w instrukcji. Znaczek dotyczy stronnictwa, a litera talii ludów. Czyli rozumiem, że mam talie posegregowane wg. stronnictw, a powinienem mieć według ludów? Nie sugerować się symbolami stronnictw ani cyframi przy nich?
Karty Mutantów miałem posegregowane osobno i nie wkładałem ich do talii. Są oznaczone symbolem stronnictwa mutantów i każdy ma inną literkę ludu. Wtasować je w odpowiednie talie ludów?
Z góry dzięki za pomoc i rozjaśnienie wątpliwości.
EDIT.
Przejrzałem jeszcze raz wątek w dziale „Gry planszowe i karciane” poświęcony Legendom Blue Moon i chyba zaczynam rozumieć co jest nie tak. Ewidentnie mam karty poukładane według symboli stronnictw, a to chyba nijak się ma do właściwych talii ludów.
Będę wdzięczny za wskazówki jak powinienem posortować sobie karty żeby mieć właściwe talie do gry.
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Legendy Blue Moon
Aby talia była "jak z pudełka", to musisz posegregować karty tak w jak zacytowanym przez Ciebie fragmencie:
To pomieszanie frakcji wynika głównie z tego, że w starej edycji frakcje kupowało się osobno, więc karty innych ras w pudełku miały być zachętą do kupienia pozostałych.
Czyli nie patrz na to jakiej rasy jest karta, tylko jaką ma w rogu literę. Np. postać rasy Aqua: "Aaralia-Aqua Secunda" ma w rogu "V04", czyli domyślnie należy do talii Vulca.Wybranie talii: Każdy z graczy wybiera jedną z talii ludów i bierze wszystkie 31 kart oznaczonych symbolem tej talii (patrz poniżej). Uwaga: Każda talia ludu zawiera kilka kart innych ludów. Podczas swojej pierwszej rozgrywki gracze powinni wybrać talie Vulcan oraz Hoaxów, oznaczone w dolnym lewym rogu odpowiednio „V” oraz „H”.
To pomieszanie frakcji wynika głównie z tego, że w starej edycji frakcje kupowało się osobno, więc karty innych ras w pudełku miały być zachętą do kupienia pozostałych.
- Andy
- Posty: 5134
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Legendy Blue Moon
Trudno dodać coś do tego co napisał Olgierdd. Tak właśnie należy postąpić: złożyć talie wg symboli literowych talii poszczególnych ludów - wszystkie inne karty odłożyć póki co na bok.
Po ograniu tych talii można wprowadzać różne zmiany, opisane w Zasad zaawansowanych, np. włączać do talii emisariuszy wraz z przypisanymi im kartami, inkwizytorów, rody Buka, a w końcu składać talie samodzielnie.
Po ograniu tych talii można wprowadzać różne zmiany, opisane w Zasad zaawansowanych, np. włączać do talii emisariuszy wraz z przypisanymi im kartami, inkwizytorów, rody Buka, a w końcu składać talie samodzielnie.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
No to ładnego mi „psikusa” zostawił poprzedni właściciel 
Dziękuję chłopaki, teraz wiem już o co chodzi, wieczorem biorę się za układanie talii.
A podpowiedzcie mi jeszcze – co z kartami które mają symbol stronnictwa, ale nie mają litery ludu?
Teraz do pudełka, a wrócić do nich jak zaczniemy już ogarniać i mieć ochotę na budowanie talii?

Dziękuję chłopaki, teraz wiem już o co chodzi, wieczorem biorę się za układanie talii.
A podpowiedzcie mi jeszcze – co z kartami które mają symbol stronnictwa, ale nie mają litery ludu?
Teraz do pudełka, a wrócić do nich jak zaczniemy już ogarniać i mieć ochotę na budowanie talii?
- Andy
- Posty: 5134
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Legendy Blue Moon
Może po prostu już składał własne talie i dlatego wszystko w pudełku wyglądało inaczej?Jiloo pisze:No to ładnego mi „psikusa” zostawił poprzedni właściciel
To są po trzy karty każdego ludu, które dokłada się do standardowych talii przy grze z emisariuszami (zajrzyj do Zasad zaawansowanych, s. 5). Czyli taki "deckbuilding dla początkujących"Jiloo pisze:A podpowiedzcie mi jeszcze – co z kartami które mają symbol stronnictwa, ale nie mają litery ludu?
Teraz do pudełka, a wrócić do nich jak zaczniemy już ogarniać i mieć ochotę na budowanie talii?

Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
Według opisu gra była tylko rozpakowana i niegranaAndy pisze:Może po prostu już składał własne talie i dlatego wszystko w pudełku wyglądało inaczej?Jiloo pisze:No to ładnego mi „psikusa” zostawił poprzedni właściciel

Czyli mogę sobie te dodatkowe karty spakować razem z emisariuszami.Jiloo pisze:To są po trzy karty każdego ludu, które dokłada się do standardowych talii przy grze z emisariuszami (zajrzyj do Zasad zaawansowanych, s. 5). Czyli taki "deckbuilding dla początkujących"A podpowiedzcie mi jeszcze – co z kartami które mają symbol stronnictwa, ale nie mają litery ludu?
Teraz do pudełka, a wrócić do nich jak zaczniemy już ogarniać i mieć ochotę na budowanie talii?Chyba w sam raz po dobrym ograniu wszystkich talii podstawowych w różnych konfiguracjach.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
- Andy
- Posty: 5134
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 195 times
Re: Legendy Blue Moon
Emisariuszy sobie spakowałem wraz z kartami podporządkowanymi każdemu z nich (o ile pamiętam, po siedem sztuk na każdego). Dodatkowe karty ludów (po trzy, bez oznaczeń literowych talii) trzymam "w pobliżu", ale nie mieszam z emisariuszami, bo nigdy nie wiadomo do której talii pójdzie konkretny emisariusz ze swoimi kartami.Jiloo pisze:Czyli mogę sobie te dodatkowe karty spakować razem z emisariuszami.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
Pytanie z pola boju:
Jedna osoba zagrała w swojej rundzie kartę wsparcia – Pandemonium: Nie możesz zagrywać kart wsparcia.
Czy drugi gracz może zgrać postać – Genathones Ślepy: :Podczas mojej tury, mogę zagrać 1 dodatkową kartę wsparcia.
Czy drugi gracz w takim wypadku może zagrać kartę wsparcia czy nie może?
Jedna osoba zagrała w swojej rundzie kartę wsparcia – Pandemonium: Nie możesz zagrywać kart wsparcia.
Czy drugi gracz może zgrać postać – Genathones Ślepy: :Podczas mojej tury, mogę zagrać 1 dodatkową kartę wsparcia.
Czy drugi gracz w takim wypadku może zagrać kartę wsparcia czy nie może?
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 2 times
Re: Legendy Blue Moon
nie mozesz uzyć kart wsparcia, instrukcja zaawansowana, str. 4:
Kolejność stosowania tekstów
mocy specjalnej
Jeśli dwie lub więcej aktywnych kart posiada teksty mocy specjalnej,
które stoją ze sobą w sprzeczności, gracze używają poniższej listy
do ustalenia w jakiej kolejności należy stosować efekty tekstów
mocy specjalnych. Teksty mocy specjalnej z wyższej grupy mają
pierwszeństwo przed tekstami mocy specjalnej z grup poniżej.
1.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „muszę”.
2.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „są ignorowane”.
3.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „nie możesz”
4.
Wszystkie pozostałe teksty mocy specjalnej
Kolejność stosowania tekstów
mocy specjalnej
Jeśli dwie lub więcej aktywnych kart posiada teksty mocy specjalnej,
które stoją ze sobą w sprzeczności, gracze używają poniższej listy
do ustalenia w jakiej kolejności należy stosować efekty tekstów
mocy specjalnych. Teksty mocy specjalnej z wyższej grupy mają
pierwszeństwo przed tekstami mocy specjalnej z grup poniżej.
1.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „muszę”.
2.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „są ignorowane”.
3.
Teksty mocy specjalnej zawierające słowa „nie możesz”
4.
Wszystkie pozostałe teksty mocy specjalnej
- Jiloo
- Posty: 2593
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 623 times
- Been thanked: 531 times
- Kontakt:
Re: Legendy Blue Moon
Czyli graliśmy dobrze. Dzięki za wskazówki.
Na razie ogrywamy dwie pierwsze talie, więc do zaawansowanych nawet nie zaglądałem.
Na razie ogrywamy dwie pierwsze talie, więc do zaawansowanych nawet nie zaglądałem.
Re: Legendy Blue Moon
Czy grający Vulcanami może zakończyć grę mając po swojej stronie 3 smoki, zagrywając kartę "odrzuć karty o łącznej wartości mocy ognia nie mniej niż 8 aby zwabić jednego smoka" i odrzucić te karty?
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Legendy Blue Moon
Oczywiście, że może.trynitor pisze:Czy grający Vulcanami może zakończyć grę mając po swojej stronie 3 smoki, zagrywając kartę "odrzuć karty o łącznej wartości mocy ognia nie mniej niż 8 aby zwabić jednego smoka" i odrzucić te karty?

-
- Posty: 81
- Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 2 times
Re: Legendy Blue Moon
Pytanie, które nasunęło się w trakcie lektury instrukcji. Rozpoczynam swoją turę po wycofaniu się i posiadam na ręce 10 kart (przykład opisany na 7 strony instrukcji). Czy jeżeli w fazie bitwy zrezygnuję z walki po odrzuceniu 1,2 bądź 3 kart dobieram jakieś karty czy jako że mam ich więcej niż 6 nie dobieram?
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Re: Legendy Blue Moon
Mam istotne pytanie. Problem jest zawiły, postaram się go jak najjaśniej nakreślić.
Kiedy dokładnie kończy się gra?
Gracz A ma 3 karty na ręce i 0 kart w talii dobierania. Żadna walka się nie toczy, więc gracz A odrzuca 3 karty z ręki i ma 0 kart na ręce. Czy teraz następuje koniec gry? Czy raczej gra się toczy dalej i gracz B moze rozpocząć walkę, z której następnie gracz A musi się wycofać (bo nie ma żadnych kart). Potem jest kolej gracza A (bo przegrał walkę), nie ma co odrzucić więc jest koniec gry.
Pytanie jest zatem takie: W którym z tych dwóch punktów kończy się gra?
Kiedy dokładnie kończy się gra?
Gracz A ma 3 karty na ręce i 0 kart w talii dobierania. Żadna walka się nie toczy, więc gracz A odrzuca 3 karty z ręki i ma 0 kart na ręce. Czy teraz następuje koniec gry? Czy raczej gra się toczy dalej i gracz B moze rozpocząć walkę, z której następnie gracz A musi się wycofać (bo nie ma żadnych kart). Potem jest kolej gracza A (bo przegrał walkę), nie ma co odrzucić więc jest koniec gry.
Pytanie jest zatem takie: W którym z tych dwóch punktów kończy się gra?
Re: Legendy Blue Moon
Problem 2.
Nie toczy sie zadna walka. Grajacy wulkanami zagrywa w fazie dowodzenia karte "odrzuc karty o lacnej wartosci mocy ognia co najmniej 8 aby zwabic smoka". Czy w takiej sytuacji moze odrzucic karty o lacznej wartosci mocy ognia np. 25 (wszystkie swoje karty z reki)? Ma to znaczenie pod koniec rozgrywki, gdyż pozwala na gwałtowne i nagłe zakończenie partii (po przejsciu do fazy bitwy gracz nie ma kart, wiec gra sie konczy).
Nie toczy sie zadna walka. Grajacy wulkanami zagrywa w fazie dowodzenia karte "odrzuc karty o lacnej wartosci mocy ognia co najmniej 8 aby zwabic smoka". Czy w takiej sytuacji moze odrzucic karty o lacznej wartosci mocy ognia np. 25 (wszystkie swoje karty z reki)? Ma to znaczenie pod koniec rozgrywki, gdyż pozwala na gwałtowne i nagłe zakończenie partii (po przejsciu do fazy bitwy gracz nie ma kart, wiec gra sie konczy).