Strona 2 z 4

Re: Wiedźmin

: 08 gru 2014, 20:30
autor: gotrek
W sumie jest to pytanie do projektantów ale może ktoś zna odpowiedź. Karty zawierające kategorie, w instrukcji polskuej jest napisane, że aktualnie rozpatrywana karta nie wlicza się do liczby posiadanych kart danej kategorii, w instrukcji angielskiej wręcz przeciwnie, dolicza się aktualnie rozpatrywaną kartę.

Re: Wiedźmin

: 09 gru 2014, 00:54
autor: zawias
Ciekawa rozbieżność! Właśnie też się zastanawiałem jak to liczyć i graliśmy, tak jak jest w angielskiej instrukcji. Ale to trzeba wyjaśnić :P

Re: Odp: Wiedźmin

: 10 gru 2014, 00:21
autor: lesar
Pewnie jest tak jak w Osadnikach NI wprowadzana karta z cechą wlicza się do rozpatrywania efektu, Trzewikowa spójność :smile:

Re: Wiedźmin

: 10 gru 2014, 10:05
autor: _juri
Ja grałem, że się wlicza. Jest ktoś w stanie sprawdzić jak to wygląda w wersji elektronicznej ? :D

Re: Wiedźmin

: 10 gru 2014, 13:50
autor: sqb1978
W aplikacji wlicza się. Z innych ciekawostek z aplikacji to można rozmieniać dowody na tropy, przynajmniej mi rozmieniło gdy ze złego losu musiałem wydać 1 trop.

Re: Wiedźmin

: 11 gru 2014, 12:26
autor: radzio27
Mam pytanie. Co zrobić jak karta nam nakazuje zmienić znacznik rany na postaci na ciężką, a postać nie ma rany?
I możecie wyjaśnić jak rozumieć wyrzucenie sukcesu na kostkach postaci? Tym bardziej jak geralt ma 3?

Re: Wiedźmin

: 11 gru 2014, 12:28
autor: Epyon
radzio27 pisze:Mam pytanie. Co zrobić jak karta nam nakazuje zmienić znacznik rany na postaci na ciężką, a postać nie ma rany?
Nic się nie dzieje.
radzio27 pisze:I możecie wyjaśnić jak rozumieć wyrzucenie sukcesu na kostkach postaci? Tym bardziej jak geralt ma 3?
Na arkuszu każdej postaci jest symbol sukcesu na kości postaci. Geralt rzuca trzema kostkami, wystarczy żeby uzyskał jeden symbol.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 01:44
autor: radzio27
Epyon - dziękuję
Dalsze pytania i własne przemyślenia:
Geralt
mikstury
1. Jak rozumieć "na początku walki". To jest przed odkryciem potwora, czy po jego odkryciu? Czy miksturę np.Dekokt Raffarda Białego pije się przed odkryciem żetonu potwora? Ja tak dzisiaj grałem na logikę z gier komputerowych - coś mnie czeka, wiem, że to złoty potwór, nie wiem jaki. Wypiję na wszelki wypadek miksturę przed "polowaniem".
2. Przygotowywanie mikstur - jak to ugryźć. Mam 4 mikstury, na 1 ( mikstura A) znacznik uniwersalny (przygotowana wcześniej, nie użyta). Wybrałem akcję przygotowania mikstur, która dodaje 1 znacznik uniwersalny na każdej miksturze. Czy dodaję też do przygotowanej wcześniej Mikstury A, tak, że po tej akcji mam ich 2? Czy może ekwipunek Geralta pozwala na noszenie 1 mikstury danego typu?
Znaki, rzuty kością i mikstury
3. Mam z kart rozwoju 2 znaki oraz sprzęt amulet wiedźmina, który pozwala uzyskać "znak wiedźmiński" za 1 zły los:
Rzuciłem koścmi, wypadło mi coś tam i na jednej z nich "znak". Czy mogę użyć do tego powyższy amulet i rzucić w jednej walce 2 RÓŻNE znaki?
Triss
Przedmioty:
4.Czy przedmiot Magiczna księga jest jednokrotnego czy wielokrotnego użytku?
5. Zaklęcie "Miejsce mocy - raz na kolejkę możesz zużyc 1 znacznik, by uzyskać 1 atak magiczny" (swoją drogą bez sensu jest opis albo kategoria karty, bo teoretycznie bym musiał wylosować jeszcze na kostce atak magiczny, by moc go użyć) Podobnie jak w przypadku znaków Geralta - czy mogę w walce użyć 2 RÓŻNYCH zaklęć np tarczy i pioruna alzura, jeśli na kostce mam atak magiczny, a do tego bym wykorzystał miejsce mocy lub amulet mocy?

Mam nadzieję, że w miarę jasno to napisałem ;)

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 06:50
autor: Epyon
radzio27 pisze:Geralt
mikstury
1. Jak rozumieć "na początku walki". To jest przed odkryciem potwora, czy po jego odkryciu? Czy miksturę np.Dekokt Raffarda Białego pije się przed odkryciem żetonu potwora? Ja tak dzisiaj grałem na logikę z gier komputerowych - coś mnie czeka, wiem, że to złoty potwór, nie wiem jaki. Wypiję na wszelki wypadek miksturę przed "polowaniem".
Mogę się mylić, ale chyba chodzi o moment przed rzutem kośćmi.
radzio27 pisze:2. Przygotowywanie mikstur - jak to ugryźć. Mam 4 mikstury, na 1 ( mikstura A) znacznik uniwersalny (przygotowana wcześniej, nie użyta). Wybrałem akcję przygotowania mikstur, która dodaje 1 znacznik uniwersalny na każdej miksturze. Czy dodaję też do przygotowanej wcześniej Mikstury A, tak, że po tej akcji mam ich 2? Czy może ekwipunek Geralta pozwala na noszenie 1 mikstury danego typu?
Limit to trzy znaczniki przygotowania na kartę.
radzio27 pisze:Znaki, rzuty kością i mikstury
3. Mam z kart rozwoju 2 znaki oraz sprzęt amulet wiedźmina, który pozwala uzyskać "znak wiedźmiński" za 1 zły los:
Rzuciłem koścmi, wypadło mi coś tam i na jednej z nich "znak". Czy mogę użyć do tego powyższy amulet i rzucić w jednej walce 2 RÓŻNE znaki?
Tak.
radzio27 pisze: Triss
Przedmioty:
4.Czy przedmiot Magiczna księga jest jednokrotnego czy wielokrotnego użytku?
Wielokrotnego.
radzio27 pisze:5. Zaklęcie "Miejsce mocy - raz na kolejkę możesz zużyc 1 znacznik, by uzyskać 1 atak magiczny" (swoją drogą bez sensu jest opis albo kategoria karty, bo teoretycznie bym musiał wylosować jeszcze na kostce atak magiczny, by moc go użyć) Podobnie jak w przypadku znaków Geralta - czy mogę w walce użyć 2 RÓŻNYCH zaklęć np tarczy i pioruna alzura, jeśli na kostce mam atak magiczny, a do tego bym wykorzystał miejsce mocy lub amulet mocy?
Możesz.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 08:20
autor: zawias
Epyon pisze:
radzio27 pisze:Geralt
mikstury
1. Jak rozumieć "na początku walki". To jest przed odkryciem potwora, czy po jego odkryciu? Czy miksturę np.Dekokt Raffarda Białego pije się przed odkryciem żetonu potwora? Ja tak dzisiaj grałem na logikę z gier komputerowych - coś mnie czeka, wiem, że to złoty potwór, nie wiem jaki. Wypiję na wszelki wypadek miksturę przed "polowaniem".
Mogę się mylić, ale chyba chodzi o moment przed rzutem kośćmi.
Że tak zacytuję też samego siebie z kilku postów wcześniej:
"Ok, wydaje się, że to powinno być tak: "przed walką" potem "na początku walki" a potem efekty "przed rzutem kośćmi" i dalej już normalnie :P" Czyli odkrywasz potwora patrzysz, czy jest efekt: "przed walką", potem stosujesz kartę na "początku walki" potem efekty "przed rzutem kośćmi", rzucasz. Po rzucie dodatkowo można by użyć kart, które modyfikują coś (a nie mają żadnego z powyższych wymogów) i podliczanie końcowe.
Tak to widzę. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi ;)

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 09:02
autor: gotrek
W opisie walki najpierw jest użycie efektów "przed walką" a następnie "przed rzutem kośćmi". Skłaniał bym się do tego, że przed walką oznacza przed odkryciem żetonu potwora, inaczej w zasadzie nie było by różnicy między "przed walka" a "przed rzutem kośćmi". Ciekawe, że w wersji angielskiej jest "at the start of the battle". Z pewnością ciekawiej jest jeśli "przed walką" oznacza orzed odsłonięciem żetonu.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 09:38
autor: zawias
Hm... czyli decydujemy czy użyć kartę "przed walką" potem odkrywamy potwora i decydujemy czy użyć "na początku walki" (po odkryciu walka się rozpoczęła) + wprowadzamy efekt "przed rzutem kośćmi" i rzucamy.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 09:52
autor: gotrek
Moim zdaniem w instrukcji i na kartach są po prostu nieścisłości w nazewnictwie efektów. Powinno wszędzie być albo
"przed walką" albo "na początku walki".

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 10:45
autor: sqb1978
Eliksiry pije się po odkryciu żetonu potwora. Inaczej to nie ma sensu. W wersji elektronicznej również jest to tak rozwiązane.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 11:05
autor: gotrek
No cóż, bardziej klimatyczne jest picie eliksirów przed odkryciem żetonu potwora, w końcu Geralt (przynajmniej w książkach) eliksirów w trakcie walki nie pijał. Z punktu widzenia gry też ma to pewien sens bo eliksiry bardzo łatwo się przygotowują, akcja mikstura pozwala położyć żetony na wszystkich posiadanych kartach typu eliksir, więc dla balansu może właśnie trzeba ich użyć zanim poznamy potwora.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 11:25
autor: sqb1978
Tu akurat się nie zgodzę. Geralt robił spory wywiad zanim zaczął na stwora polować. Wiedział na co się pisze i jak się do walki przygotować. Również jeśli chodzi o eliksiry czy rodzaj miecza. Tu raczej nie było miejsca na picie jak studenci - wlewamy wszystko jak leci byle sponiewierało :)
Poza tym nadal jest to przed walką a nie w trakcie.

Re: Wiedźmin

: 12 gru 2014, 11:38
autor: gotrek
To, że robił wywiad to jedno, ale czy wywiad w każdym przypadku pozwalał dowiedzieć się jaki potwór w okolicy grasuje? Raczej nie :), w końcu co tam jacyś wieśniacy mogli o potworach wiedzieć ("Panie, parobka mi jakiś stwór pochlastał", "A jak wyglądał", "A jak miał wyglądać, zęby miał, i pazury..."). W każdym razie jak już potwora zobaczył i sie na niego rzucił (albo odwrotnie) to nie było czasu na eliksiry. Jak odkryłem żeton potwora to już go widzę a i on się z atakiem nie ociąga, teraz jest czas na miecz a nie na picie.

Re: Wiedźmin

: 13 gru 2014, 21:44
autor: lesar
Czy po wyborze jednej z kart rozowoju postaci tą nie wybraną odrzucacie czy pod stos dajecie? My aby postać nie urosła maksymalnie w siłę i żeby gracze tylko na tym bazowali podczas początkowych akcji, niewybrane karty odrzucamy, tak więc postać może mieć max 7-8 kart na grę i aby za nie szybko postać sie rozwijała co 5pkt może mieć o jedą kartę więcej zgodnie z sugestią @sqb1978

Edit: jednak uznaliśmy po kilku rozgrywkach, że na początku postać może zdobyć trzy kart rozwoju, a potem o 1 więcej co 10 PZ.

Re: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 00:31
autor: Skiborg
sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
Podbijam zapytanie. Ktoś coś??

Re: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 13:43
autor: zawias
Skiborg pisze:
sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
Podbijam zapytanie. Ktoś coś??
Wydaje się, że tak. Ale pewności teraz nie mam :)

Re: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 18:42
autor: radzio27
Skiborg pisze:
sqb1978 pisze:Dwie sprawy:
2. Czy zabijając jednego brązowego potwora można wykonać za jednym razem 2 śledztwa, gdzie jedno wymaga zabicia dowolnego potwora a drugie brązowego?
Podbijam zapytanie. Ktoś coś??
Trzeba byłoby się zastanowić nad kontekstem z kart. Napisz tekst z obu to się pomyśli

Re: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 21:16
autor: lesar
Zadanie to zadanie. A zadania są dwa. Zgodnie z logiką każde wymaga oddzielnego rozwiązania. Uważam, że należy dwukrotnie ciachać potwory.

Re: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 21:42
autor: _juri
Odpowiedź wydaje mi się oczywista ale zadam to pytanie, czy dając wsparcie dwaj gracze otrzymują 3 i 6 PZ i odrzucamy żetony, czy gracz dający wsparcie oddaje żetony graczowi który otrzymuje wsparcie ?:) Grałem, że odrzucamy ale nie jestem do końca pewien tej interpretacji.

Re: Odp: Wiedźmin

: 19 gru 2014, 23:58
autor: lesar
O jakie żetony chodzi? Sprawa jest prosta realizując zadanie wsparcia każdy dostaje odpowiednie punkty nikt nikomu nic nie przekazuje tylko ściąga się żeton z toru wsparcia.

Re: Wiedźmin

: 20 gru 2014, 11:48
autor: _juri
Np. Miałem ostatnio misje w które misja wsparcia wymagała 3 fioletowych tropów, no i podbiła w Wyzimie do mnie taka ładna ruda foczka i mi te 3 fioletowe tropy dała, ja dostałem 3 PZ ona 6 PZ i się rozeszliśmy każde w swoją stronę. No i o te w tym wypadku fioletowe tropy mi chodzi. Czy misja wsparcia tylko nazywa się "Wsparcia" i po prostu to jest misja na mojej karcie do wykonania dla współgraczy dzięki której oboje dostajemy punkty, czy gracz który mnie wspiera, faktycznie mnie wspiera i te w tym wypadku fioletowe tropy lądują u mnie :) (co wydaje mi się nieco zbyt proste ale z drugiej strony zrównoważyło by korzyści obu stron z wykonanej misji wsparcia)