Strona 2 z 20

Re: Mice and Mystics

: 28 sty 2015, 00:09
autor: Blugkolf
Co się dzieje, jeżeli pociągniemy kartę typu zdrada, wykonując przeszukiwanie, która powoduje, iż na następnym kaflu przeciwnicy zaczynają na polach przyległych do drużyny, w sytuacji gdy scenariusz zakłada specjalne ustawienie przeciwników po wejściu na kafel? Chodzi mi konkretnie o sytuację z zadaniem pobocznym w kuchni, w pierwszym scenariuszu - czy karaluchy, które powinny być na stole zaczynają stojąc koło drużyny? Jeżeli tak, to znacznie ułatwia zadanie w kuchni.

Re: Mice and Mystics

: 28 sty 2015, 00:55
autor: Krwawisz
Karta ta odnosi się tylko do potyczek "z karty". Jeśli więc występują specjalne zasady rozstawienia przeciwników - specjalna zasada ma pierwszeństwo i karta nie uruchamia się

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 17:34
autor: Poochacz
W instrukcji podane jest że Widelcem można podważać pułapki. Nie wiem jednak w jaki sposób dokładnie to działa bo chyba w instrukcji nie jest to opisane. Czy mysz z Widelcem przechodzi po prostu przez pułapki nie zatrzymując się? Czy zatrzymuje się ale nie musi rzucać kością?

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 17:52
autor: rattkin
Tak, to jedno z tych miejsc, gdzie Jerry'ego za mocno poniosła fantazja :)

Standardowo nie można podważać żadnych pułapek. Ten fragment odnosi się do specjalnych sytuacji, opisanych w scenariuszach. Jeśli dobrze pamiętam, widelec przyda się do podważenia pułapki w rozdziale 2. Być może jeszcze gdzieś dalej.

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 20:39
autor: niwgnip
Rozdział 2 - Za każdym razem jak przychodzi karta potyczki to oprócz jednego sługusa, dajemy karalucha do pomieszczenia z Lily. Co się dzieje w momencie, gdy mają pojawić się 3 szczury, ale drużyna posiada kartę "przebranie" (szczury przy potyczce się nie pojawiają ;p). Kładziemy tego karalucha czy nie?;) Zagraliśmy teraz że jednak kładziemy, bo i tak nam strasznie łatwo ten rozdział szedł (kruk zabił nam 2 szczury, a tak to wojna z samymi karaluchami, które nawet nie miały szans na obronę ;)).

I stwierdzam jedno - Nez to jest maszyna do zabijania :D

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 21:56
autor: Mija
Witam!
1.Mam pytanie dotyczace kart szperania : jeśli mysz ciągnie kartę i nie spełnia wymagania które jest podane na dole tej karty np.Wojownik czy Szelma, to co ma zrobić z ta kartą? Musi ją odrzucić razem z kawałkiem sera czy może zatrzymać np.w bagażu i podczas akcji "Podział" przekazać myszy która te wymagania spełnia?

2.Na karcie potyczki w posiłkach wymieniona jest stonoga. Skąd mam wiedzieć czy chodzi o Jaskiniową Stonogę czy Ślizgokłapa?

3.Jeśli mysz zostaje zauroczona, ogłuszona, itp. to na jej karcie kładzie sie tylko jeden znacznik czy przy kolejnym takim ataku dostanie kolejne znaczniki? No i czy ściagać je z karty myszy można pojedyńczo czy wszystkie na raz?

Dużo wątpliwości ale i dużo zabawy :) Dziś grałam z 8-letnią córką przez 3 godziny pierwszy rozdział. Dziecko z wypiekami na twarzy nie chciało odejść od gry :) Udało nam się wygrać i nie wiem czy wszystko było zgodnie z instrukcją. Ale łatwo nie było!

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 22:20
autor: niwgnip
Mija pisze: 1.Mam pytanie dotyczace kart szperania : jeśli mysz ciągnie kartę i nie spełnia wymagania które jest podane na dole tej karty np.Wojownik czy Szelma, to co ma zrobić z ta kartą? Musi ją odrzucić razem z kawałkiem sera czy może zatrzymać np.w bagażu i podczas akcji "Podział" przekazać myszy która te wymagania spełnia?
Wymagania są do założenia/użycia. Przedmiot po akcji szperania mysz chowa do plecaka ;) Tak więc jeśli mamy coś nie dla danej klasy, można przekazać innej postaci.
Mija pisze: 2.Na karcie potyczki w posiłkach wymieniona jest stonoga. Skąd mam wiedzieć czy chodzi o Jaskiniową Stonogę czy Ślizgokłapa?
Stonoga jaskiniowa to stonoga. Myślę że chodziło o oszczędność miejsca na kartach i dlatego nie ma pełnej nazwy. Ślizgokłap będzie używany w innych sytuacjach - będzie to podane.

Co do trzeciego o znaczniki ogłuszeń, wydaje mi się (nie miałem nigdy takiej sytuacji) że jeden znacznik starczy. Przynajmniej ja bym tak grał.

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 22:36
autor: rattkin
Powyższe odpowiedzi poprawne. Znacznik wystarczy jeden - trudno jest bowiem być dwa razy ogłuszonym :). Sytuacje takie powinny zdarzać się niezwykle rzadko (ja takiej nie pamiętam w ogóle w swoich grach).

Wyżej - myślę, że karalucha się kładzie ale to moja interpretacja. Jest to jedna z sytuacji "a, zróbcie jak chcecie".

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 23:16
autor: niwgnip
Tak z ciekawości... Postać zachowuje po rozdziale jakąś kartę szperania, ale nie jest on (bohater) brany do ekipy która będzie siała zniszczenie w kolejnym epizodzie. Ta karta w tym wypadku jest normalnie wsadzana do talii szperania? ;) Grając, wtasowałem je do talii ale nie wiem czy tak powinno być.

Podejrzewam, że kolejna zasada z cyklu "home rules" ;p

EDIT: to samo dotyczy zdolności (płaszcz który umożliwia używanie innych)

Re: Mice and Mystics

: 29 sty 2015, 23:34
autor: rattkin
Technicznie, w obu przypadkach odpowiedź powinna brzmieć: te karty nie biora udzialu w rozgrywce. Dlatego, że w sytuacji gdy dana mysz znów wejdzie do gry, stworzysz sobie dziwny precedens, który nie wiadomo będzie jak rozwiązać. W kontekście opowieści, wszystkie myszy biorą udział w przygodzie, tylko jakby "kamera" skupia się chwilowo na wybranych kilku.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 01:30
autor: niwgnip
Fakt. Też myślałem nad taką interpretacją. Na szczęście w 2 rozdziale nie znalazłem nic co by się dublowało, więc od kolejnego zagram już tym sposobem ;)

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 07:51
autor: Poochacz
niwgnip pisze:Tak z ciekawości... Postać zachowuje po rozdziale jakąś kartę szperania, ale nie jest on (bohater) brany do ekipy która będzie siała zniszczenie w kolejnym epizodzie. Ta karta w tym wypadku jest normalnie wsadzana do talii szperania? ;) Grając, wtasowałem je do talii ale nie wiem czy tak powinno być.
Nie wtasowywałbym raczej tej karty do talii. Istnieje wtedy możliwość że inna mysz znów ją wylosuje i będziesz miał problem gdy będą grać razem w którymś rozdziale.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 13:07
autor: Mija
Czy mysz MUSI się zawsze poruszyć? Bo akcję MOŻE wykonać lub zrezygnować, ale poruszyc się (przesunąć/zmienic pole) MUSI?

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 13:09
autor: rattkin
Poruszyć się nie musi, musi rzucić kostką, żeby określić ile MOGŁA by się poruszyć - ma to znaczenie w niektórych scenariuszach / umiejętnościach.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 13:11
autor: Mija
Dzięki rattkin, jesteś niezawodny :D

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 20:57
autor: pattom
Czołem,

czy jak przechodzimy na kolejny kafelek to po wylosowaniu karty ze sługusami odkładamy wszystkie kawałki sera z koła?

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 21:01
autor: xilk
pattom pisze:czy jak przechodzimy na kolejny kafelek to po wylosowaniu karty ze sługusami odkładamy wszystkie kawałki sera z koła?
Jeśli dobrze przeczytałem instrukcję, to nie.

Mam pytanie. Te indywidualne trofea, opisane na końcu instrukcji, są do zdobycia za każdym razem w nowym rozdziale? Przykład: W pierwszym rozdziale Nez zdobywa trofeum Władcy Karaluchów i obowiązuje ono do końca rozdziału, zaś w drugim to trofeum jest na nowo do zdobycia.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 21:47
autor: Mija
Ja gram tak, że ser z koła zdejmujemy dopiero wtedy kiedy koło sie tym serem zapełni. W tym momencie wchodzą Posiłki wymienione na karcie Potyczki lub w scenariuszu no i klepsydra idzie o 1 pole w górę.

Moje pytanie: czy Tilda jeśli ma zdolność leczenia 1-2 ran u myszy na wspólnym lub obok polu, może uleczyc też sama siebie? Czy wogóle Tilda może leczyć sama siebie?

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 22:09
autor: rattkin
(bierze oddech) uwaga odpowiadam :)

- sera z koła sie nie zdejmuje pomiędzy kafelkami. ser z koła schodzi tylko w wyniku specjalnych umiejętności lub gdy wchodzi 6 element i jest surge (specjalne posiłki ?)

- trofea są per rozdział, za każdym razem od nowa. Niektóre osiągnięcia są na cała historie, ale te maja okrągłe żetony. Trofea "jednorazowe" są sześciokątne.

- Tilda może leczyć sama siebie (Major Heal, za dwa sery). Nie wynika to z tekstu karty, ale potwierdził to desginer.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 22:12
autor: Maxxx76
Pytanie może będzie banalne, ale mnie zaćmiło... Symbol wzmocnienia broni na karcie przedmiotu: +1 na łuku oznacza, że do wyniku rzutu dodaję jedno trafienie? :-)

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 22:14
autor: rattkin
Dodaje 1 do wartości ataku. Wartość ataku to liczba kostek jaka rzucasz do ataku. W zależności od symbolu na karcie, za sukcesy uznajesz łuki lub miecze.

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 22:15
autor: maciejo
Maxxx76 pisze:Pytanie może będzie banalne, ale mnie zaćmiło... Symbol wzmocnienia broni na karcie przedmiotu: +1 na łuku oznacza, że do wyniku rzutu dodaję jedno trafienie? :-)
Nieee !!!
Rzucasz 1 kostką więcej !!!

Re: Mice and Mystics

: 30 sty 2015, 22:38
autor: Maxxx76
Taka była moja pierwsza myśl, ale później powziąłem wątpliwości :-)

Re: Mice and Mystics

: 31 sty 2015, 12:11
autor: Maxxx76
I kolejne zaćmienie :-) Obracanie kafla na drugą stronę zgodnie ze strzałką... Strzałka biegnie łukiem w prawo, co więc robię z kafelkiem? :-)

Re: Mice and Mystics

: 31 sty 2015, 13:57
autor: Sotalum
po obróceniu kafla na drugą stronę, strzałki mają mieć taki sam kierunek jak na innych przylegających kaflach