Strona 2 z 3

Re: Hyperborea

: 25 lut 2015, 14:48
autor: rastula
Bea pisze:
rastula pisze:ja na końcu gry naładowałem sobie wszystkie tory na maksa i czekałem do ostatniej chwili z zebraniem kostek ( wyłącznie w celu zdobycia punktów)...

nie wynika z instrukcji, że zrobiłem źle :)...


ta, trochę jest tych niejasności...:)
A opłacało się to? Bo jednak kilka akcji/kostek zmarnujemy na upgradowanie torów kosztem na przykład nawalania się na planszy.


ciężko powiedzieć - to był właśnie ten moment gry gdy dwaj inni się bili na jednostki - ja zostałem zepchnięty do defensywy ... więc dłubałem swoje ...

Re: Hyperborea

: 25 lut 2015, 15:47
autor: pan_satyros
jeszcze odnośnie zasad, kostek i rozwoju cywilizacji.

instrukcja str 10

UPGRADING THE CIVILIZATION
During their turn, a player may increase the level of the
Development markers through the develop effects obtained
through the activation of cities, technologies or
ruins.
At any time during their turn (but before the end-of-turn
phase), a player may reduce to level 0 one of their Development
markers which has reached level 4 (or 5). In this
case
the player immediately puts 1 Civilization Cube of
the corresponding color into their bag, taking it from the
reserve.
In the same way, the player may reduce to level 0 one
of their Development markers which has reached level 6.
In this case, the player immediately puts 2 Civilization
Cubes of the corresponding color inside their bag, taking
them from the reserve.


Podstawowe znaczenie mają tu słówka:
- "may" - gracz może przesunąć znacznik (w wyniku podjętych akcji) - nie musi, gdyż niemal wszystkie efekty akcji są w grze dobrowolne.
Niezależnie od tego, czy akurat to zrobił, czy nie również może zredukować wskaźnik do 0 jeśli osiągnął (teraz lub we wcześniejszych turach/rundach) odpowiedni stopień pozwalający na pobranie kostek.
Jeśli zredukuje - natychmiast (immediately) musi - pobrać kostki z rezerwy prosto do woreczka.
Nie widzę tu pola do nadinterpretacji.

Informacją na czerwono:

IMPORTANT: Upgrading the civilization can be done at
any time during a player’s turn, before or after having activated
a technology, a city or a ruin but before the end-ofturn
phase (just like activating a city or exploring a ruin).


Ma za zadanie wskazać, że nie można nic dorzucać do woreczka po tym, jak się z niego wylosuje 3 kostki na przyszłą turę.

Toteż konkludują:
- można chomikować kostki na torze (tzn. nie decydować się na redukcję do poziomu 0 mimo osiągnięcia poziomu 4,5,6),
- nie można schodzić na 0 nie biorąc kostek
- nie można schodzić na 0 i czekać z uzupełnieniem woreczka do fazy końca tury - trzeba to zrobić natychmiast pod decyzji zejścia do poziomu 0.

2h studiowaliśmy zasady przed pierwszą partią hehe

Re: Hyperborea

: 25 lut 2015, 16:04
autor: Bea
Teraz wydaje się już być wszystko jasne. Jeszcze pozostaje kwestia umiejętności nacji.

Re: Hyperborea

: 25 lut 2015, 16:14
autor: pan_satyros
Bea pisze:Jeszcze pozostaje kwestia umiejętności nacji.
Tutaj rację ma kolega cytujący FAQ. Pewne zdolności zostały zmodyfikowane poprzez dodanie - "raz na reset". Będę się tego trzymał.
Natomiast jak na razie ignoruję nieoficjalne erraty (podałem link) starające się "ulepszać" balans - gdyż ilu ludzi tyle ulepszeń.

Re: Hyperborea

: 26 lut 2015, 10:11
autor: mr.big
Kolejne pytanie:

Obliczenie punktów i Koniec gry
.
.
.
7.Kontrola nad regionami


Punkty otrzymuje gracz który kontroluje dany region czyli ma na nim przewagę.
A co jeśli jest równowaga ?
Wtedy każdy z tych graczy otrzymuje punkty czy żaden z nich ?

Re: Hyperborea

: 26 lut 2015, 10:58
autor: pan_satyros
mr.big pisze:Kolejne pytanie:

Obliczenie punktów i Koniec gry
.
.
.
7.Kontrola nad regionami


Punkty otrzymuje gracz który kontroluje dany region czyli ma na nim przewagę.
A co jeśli jest równowaga ?
Wtedy każdy z tych graczy otrzymuje punkty czy żaden z nich ?
ha też się zastanawiałem. Nie ma na to odp.
Nie dałem nikomu pkt.

Re: Hyperborea

: 26 lut 2015, 11:55
autor: Bea
pan_satyros pisze:
ha też się zastanawiałem. Nie ma na to odp.
Nie dałem nikomu pkt.
Też mi się to wydaje logiczne: nie ma przewagi - nie ma punktów.

Re: Hyperborea

: 26 lut 2015, 14:32
autor: mr.big
Zadałem pytanie na forum bgg. Auto gry bardzo szybko zareagował :D

Punkty otrzymuje tylko gracz który ma przewagę. Jeśli jest równowaga to nikt nie zdobywa pkt.

Re: Hyperborea

: 27 lut 2015, 17:53
autor: pan_satyros
jest FAQ 1.3 ale tylko włoska wersja ;/

http://www.goblins.net/download/hyperbo ... ersione-13

Re: Hyperborea

: 02 mar 2015, 14:29
autor: mr.big
pan_satyros pisze:jest FAQ 1.3 ale tylko włoska wersja ;/

http://www.goblins.net/download/hyperbo ... ersione-13
Czekamy na angielską
Ciekawe co 'sprostowali" :D

ps
Widzę że Ty juz chyba nie doczekasz, bo wystawiłeś grę na sprzedaż :D
Czemu ją sprzedajesz ?

Re: Hyperborea

: 02 mar 2015, 17:06
autor: pan_satyros
mr.big pisze:
pan_satyros pisze:jest FAQ 1.3 ale tylko włoska wersja ;/

http://www.goblins.net/download/hyperbo ... ersione-13
Czekamy na angielską
Ciekawe co 'sprostowali" :D

ps
Widzę że Ty juz chyba nie doczekasz, bo wystawiłeś grę na sprzedaż :D
Czemu ją sprzedajesz ?
Nie - jednak nie sprzedaję ;) muszę tylko edytować post.

Re: Hyperborea

: 25 mar 2015, 13:42
autor: mig
Jeśli mam umieszczone wszystkie kostki przy jednym efekcie na podstawowej technologii to tego efektu używam (lub nie używam i przepada). Jeśli w kolejnej turze nadal te kostki będą leżeć na podstawowej technologii (bo nie było fazy renesansu) to nadal efekt tej technologii jest aktywny i mogę w tej turze z niego korzystać (i w kolejnych również aż do renesansu), czy może te zostawione kostki oznaczają tylko "zablokowanie" tego toru i umożliwienie używania toru drugiego?

Re: Hyperborea

: 25 mar 2015, 13:57
autor: carlos
mig pisze:Jeśli mam umieszczone wszystkie kostki przy jednym efekcie na podstawowej technologii to tego efektu używam (lub nie używam i przepada). Jeśli w kolejnej turze nadal te kostki będą leżeć na podstawowej technologii (bo nie było fazy renesansu) to nadal efekt tej technologii jest aktywny i mogę w tej turze z niego korzystać (i w kolejnych również aż do renesansu), czy może te zostawione kostki oznaczają tylko "zablokowanie" tego toru i umożliwienie używania toru drugiego?
Efekt musisz wywołać w turze w której położysz kostki (zapełnisz jeden z zestawów).

Instrukcja str. 8:

"Every effect generated by an action (mandatory or optional)
must be spent during the player’s turn, before their
end-of-turn phase. Effects can be accumulated and
can be spent in the order chosen by the player."

Re: Hyperborea

: 25 mar 2015, 23:34
autor: mig
Kilka pytań/upewnień po pierwszej rozgrywce:
1. Szpiegostwo działa tylko na kartę technologii na której są juz kostki położone przez przeciwnika, czy jakoś inaczej?
2. Czy mozna atakować figurki graczy eksplorujące ruiny i będący w mieście?
3. Zgodnie z instrukcja musze sie zatrzymać jesli wchodzę na pole gdzie "w terenie" są wrogie figurki. A czy moge wykonać wtedy akcje dodatkowa i wejść do miasta/ na ruiny? Czy w kolejnej turze moge iść normalnie jesli ich nie zaatakowalem?

Cdn :)

Re: Hyperborea

: 26 mar 2015, 09:55
autor: carlos
mig pisze:Kilka pytań/upewnień po pierwszej rozgrywce:
1. Szpiegostwo działa tylko na kartę technologii na której są juz kostki położone przez przeciwnika, czy jakoś inaczej?
Wydaje mi się, że kostki nie muszą być na tej karcie położone. Dlaczego? W instrukcji nie napisali, że jest to wymagane. Po prostu kopiujesz efekt tej karty. Sprawdziłem też FAQ i nic nie znalazłem. Ale to wymaga jeszcze potwierdzenia.
mig pisze:2. Czy mozna atakować figurki graczy eksplorujące ruiny i będący w mieście?
Można.
mig pisze:3. Zgodnie z instrukcja musze sie zatrzymać jesli wchodzę na pole gdzie "w terenie" są wrogie figurki. A czy moge wykonać wtedy akcje dodatkowa i wejść do miasta/ na ruiny? Czy w kolejnej turze moge iść normalnie jesli ich nie zaatakowalem?
Tak, możesz wykonać akcję dodatkową. Tak, w następnej turze będziesz mógł się poruszyć.

EDIT.

Re: Hyperborea

: 06 kwie 2015, 21:26
autor: Jarzab
Mam pytanie odnośnie umieszczania kostek na podstawowych zestawach aktywacyjnych na planszy gracza.

Wiem, że raz na reset mogę wykorzysać tylko 1 z 2 akcji danego typu, ale mam pytanie odnośnie zapełniania pól kostkami: czy jeśli zacznę zapełniać jeden zestaw aktywacyjny, ale w swojej turze go nie wypełnię kostkami (nie aktywuję), czy w kolejnej rundzie (po kolejnym docignięciu) mogę aktywować drugi zestaw z tego samego typu, a na tym pierwszym kostki mi po prostu w tym resecie przepadają?

Mam nadzieję, że jasno opisałem moją wątpliwość.

Re: Hyperborea

: 06 kwie 2015, 22:42
autor: carlos
Nie możesz. Zasada jest taka, że jeśli masz jakiekolwiek kostki na jednym zestawie to nie możesz położyć kostek na drugim (niezależnie od tego czy ten pierwszy był zapełniony/aktywowany czy nie).

Re: Hyperborea

: 06 kwie 2015, 22:46
autor: romeck
Strona 9 instrukcji, pierwszy z akapitów zakolorowanych na czerwono.

Re: Hyperborea

: 07 kwie 2015, 18:50
autor: Jarzab
Dzięki, umknęło mi to. Teraz już wszystko jasne.

Re: Hyperborea

: 07 paź 2015, 17:27
autor: Quetzalcoatl
Nie znalazłem w instrukcji, więc pewnie nic takiego nie ma, ale czy duchy i żetony odkryć w ruinach jakoś się odnawiają?

Re: Hyperborea

: 08 paź 2015, 08:33
autor: mr.big
Quetzalcoatl pisze:Nie znalazłem w instrukcji, więc pewnie nic takiego nie ma, ale czy duchy i żetony odkryć w ruinach jakoś się odnawiają?

Dawno nie graliśmy ale z tego co pamiętam to nic się nie odnawia.

Re: Hyperborea

: 08 paź 2015, 20:59
autor: Fegat
Quetzalcoatl pisze:Nie znalazłem w instrukcji, więc pewnie nic takiego nie ma, ale czy duchy i żetony odkryć w ruinach jakoś się odnawiają?
Nie.

Re: Hyperborea

: 12 paź 2015, 09:38
autor: Quetzalcoatl
Pytanie o karty warunkowe, typu: "jeśli zdobywam punkt, dociągam kosteczkę z worka" mogą działać kilka razy w turze? Jeśli zdobywam 2 punkty z niezależnych źródeł do dociągam dwie kostki? A co jeśli zdobywam 2 punkty na raz? Dociągam jedną czy dwie kostki?

Własność Czerwonych (-1 kostka multikolor do aktywacji walki) działa tylko na technologię gdzie jest wymagana dowolna kostka ale konkretnie multi? Czyli jeśli wymaga dwóch konkretnych, np. czerwonej i zielonej, to nie działa i trzeba położyć obie. Dobrze to rozumiem?

Re: Hyperborea

: 09 paź 2016, 22:32
autor: BIgBadWolf
A mi tez wpadly 2 proste pytanka:
1. Plansza sie w zaden sposob nie rozbudowuje prawda ? mamy startowe (3xhex) + srodek złote i dookoła 6 srebrnych, to tyle, tak ?
2. Fortyfikacja. fortyfikujac sie dodaje znacznik zwiekszajac HP o1 ok , ale :
- moge uzyc kilku fort w jednej lokacji ?
- fortyfikacje resteuja sie przy nastepnej kolejce (nie po resecie ? ) jesli tak to po chulire ma kazdy po 6 czy 8 fort ? przeciez nie ma tyle akcji chyba zeby je nastawiać ?

Re: Hyperborea

: 07 kwie 2019, 10:12
autor: fahrad
Może ktoś wie i pomoże :)
Cytat z paragrafu traktującego o Ataku dystansowym:
"Za każdy punkt ataku dystansowego gracz może usunąć z mapy 1 figurkę ducha lub przeciwnika...".
W przeciwieństwie do paragrafu traktującego o Ataku zwykłym, nie ma żadnej wzmianki o Fortecy, dającej +1 do obrony. Czy należy przez to rozumieć, że atak dystansowy "omija" Fortecę ?