Intryganci / Palastgeflüster (Michael Rieneck)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Ciuniek
- Posty: 402
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
- Lokalizacja: Babin k/ Lublina
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 377 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
W dużym skrócie i lekko przez mgłę, bo kawałek już minął od kiedy ostatnio grałem. (w wersję niemiecką)
Gramy talią kart, w której znajduje się 7 różnych postaci. Każdej postaci przyporządkowana jest akcja, którą wykonujemy w momencie zagrania karty. Zagrane karty zostają odkryte przede mną. W jednej rundzie nie mogę zagrać dwa razy tej samej postaci. Jeśli w trakcie swojej kolejki nie mogę zagrać żadnej karty, odpadam z rundy. Jeśli uda mi się zebrać przed sobą 6 różnych postaci wygrywam rundę i zdobywam punkt. Celem gry jest zdobycie określonej liczby punktów.
Gdzie jest myk? Nie ma w tej grze czegoś takiego jak z góry ustalona kolejność rozgrywki. Kiedy zagrywam kartę, jej kolor wskazuje, który gracz wykonuje ruch jako następny. I można w ten sposób naprawdę nieźle pokombinować. Szczególnie, że czasami widać, że kompletu zebrać się nie uda - całą moc przerobową szarych komórek przerzuca się wtedy na rozwiązanie zagadki "jak za pomocą paru podmian kart sprawić, żeby moi przeciwnicy przegrali szybciej niż ja?"
Siadaliśmy do tej gry jak do fillera na paręnaście minut, a okazało się, że jest sporo cięższa niż wydawało się na pierwszy rzut oka po rozmiarach pudełka. Sprytne to jest.
Gramy talią kart, w której znajduje się 7 różnych postaci. Każdej postaci przyporządkowana jest akcja, którą wykonujemy w momencie zagrania karty. Zagrane karty zostają odkryte przede mną. W jednej rundzie nie mogę zagrać dwa razy tej samej postaci. Jeśli w trakcie swojej kolejki nie mogę zagrać żadnej karty, odpadam z rundy. Jeśli uda mi się zebrać przed sobą 6 różnych postaci wygrywam rundę i zdobywam punkt. Celem gry jest zdobycie określonej liczby punktów.
Gdzie jest myk? Nie ma w tej grze czegoś takiego jak z góry ustalona kolejność rozgrywki. Kiedy zagrywam kartę, jej kolor wskazuje, który gracz wykonuje ruch jako następny. I można w ten sposób naprawdę nieźle pokombinować. Szczególnie, że czasami widać, że kompletu zebrać się nie uda - całą moc przerobową szarych komórek przerzuca się wtedy na rozwiązanie zagadki "jak za pomocą paru podmian kart sprawić, żeby moi przeciwnicy przegrali szybciej niż ja?"
Siadaliśmy do tej gry jak do fillera na paręnaście minut, a okazało się, że jest sporo cięższa niż wydawało się na pierwszy rzut oka po rozmiarach pudełka. Sprytne to jest.
- Christoforos
- Posty: 437
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
- Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Zgodnie z zapowiedzią, Lucrum Games zaczyna prezentację kart "Intrygantów". Poznajcie Służkę i porównajcie ją ze Służką z oryginalnego wydania
http://boardtime.pl/2015/04/dworskie-fa ... antek.html
http://boardtime.pl/2015/04/dworskie-fa ... antek.html
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Ale czemu tu się dziwić? - przecież oryginalne wydanie jest niemieckie!
A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Tło powinno być czarne a litery białe.vojtas pisze:To prawda. Zmiana tła (tego szarego) poprawiłoby sytuację, ale na to już chyba za późno.Furan pisze:A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Dokładnie. To tylko 7 różnych symboli prostych umiejętności, a gra stałaby się niezależna językowo i pewnie znalazła chętnych "zagranico"GrzeL pisze:Czytelności dodałyby ikonki, jeden rzut oka na kartę i wiemy jak działa.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Lucrum Games
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
- Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
@Leser - wierz mi, że nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi. I wiem, że teraz napiszesz, "ależ skąd! Przecież wszystko jasne!". Nie jest tak. Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.Leser pisze:Dokładnie. To tylko 7 różnych symboli prostych umiejętności, a gra stałaby się niezależna językowo i pewnie znalazła chętnych "zagranico"GrzeL pisze:Czytelności dodałyby ikonki, jeden rzut oka na kartę i wiemy jak działa.
To nie symbolika typu 3x zielony kwadracik, że wiadomo, że masz wziąć 3 zielone kostki.
- Lucrum Games
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
- Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Będą stoliki i ludzie do tłumaczenia. Przyjdź w dowolnym momencie, zwerbujemy skład i gramy!Curiosity pisze: Zajrzę na pewno! Rozumiem, że będą stoliki z grą i ktoś wytłumaczy co i jak?
- Lucrum Games
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
- Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Odpowiedziałem post wyżej - Nie ma ograniczeń. Będziecie chcieli grać równocześnie na 10 stolików w 50 osób, to wypożyczę talie do Games Roomu. Żaden problem.premek pisze:Również chętnie sprawdzę podczas Pyrkonu bo wygląda 'intrygująco' Będzie więcej zestawów do pogrania czy tylko jeden?
- Lucrum Games
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
- Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
@Furan
@Vojtas
@Bea
Co do czytelności - zobaczycie karty. Naprawdę jest dobrze.
Zresztą ten tekst czyta się raz-dwa razy w życiu. Dlaczego?
Bo to jak w Cytadeli - raz zagrasz i wiesz już zawsze jak działa Zabójca, Złodziej a jak Magik itd. Nikt później tych tekstów nie czyta.
Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi. A Ikonki? Pokaż karty jakie masz na ręce przeciwnikom. W oryginale jest talia i oko. Każdy mnie pytał jak działa ta karta. To nie ma sensu, a wydanie jest polskie, więc można zrobić teksty, które wszystko wyjaśniają zamiast stosować hieroglify.
Jeśli załapiecie klimat, to przeczytacie działanie w pierwszym rozdaniu, w drugim jeszcze rzucicie okiem na kartę w ręce albo ściągę przed sobą. Później już wiadomo co robi służka, strażnik, dama czy doradca.
Kart jest 7 - geek załapuje to po kilku minutach
"Niedzielni" gracze - chwilę dłużej
@Bea - co do tła, to racja, ale z powodu mechaniki gry tło na tej jasnej karcie nie mogło być czarne. Wprowadziłoby w błąd graczy. Zagranie konkretnego koloru karty ma tu bowiem kluczowe znaczenie.
@Vojtas
@Bea
Co do czytelności - zobaczycie karty. Naprawdę jest dobrze.
Zresztą ten tekst czyta się raz-dwa razy w życiu. Dlaczego?
Bo to jak w Cytadeli - raz zagrasz i wiesz już zawsze jak działa Zabójca, Złodziej a jak Magik itd. Nikt później tych tekstów nie czyta.
Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi. A Ikonki? Pokaż karty jakie masz na ręce przeciwnikom. W oryginale jest talia i oko. Każdy mnie pytał jak działa ta karta. To nie ma sensu, a wydanie jest polskie, więc można zrobić teksty, które wszystko wyjaśniają zamiast stosować hieroglify.
Jeśli załapiecie klimat, to przeczytacie działanie w pierwszym rozdaniu, w drugim jeszcze rzucicie okiem na kartę w ręce albo ściągę przed sobą. Później już wiadomo co robi służka, strażnik, dama czy doradca.
Kart jest 7 - geek załapuje to po kilku minutach
"Niedzielni" gracze - chwilę dłużej
@Bea - co do tła, to racja, ale z powodu mechaniki gry tło na tej jasnej karcie nie mogło być czarne. Wprowadziłoby w błąd graczy. Zagranie konkretnego koloru karty ma tu bowiem kluczowe znaczenie.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
To trzeba było zmienić ikonki na bardziej intuicyjne.Lucrum Games pisze:[...] nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi.
W pierwszej rozgrywce.Lucrum Games pisze:Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.
Co potwierdzają twoje słowa:
Lucrum Games pisze:Zresztą ten tekst czyta się raz-dwa razy w życiu.[...]
Nikt później tych tekstów nie czyta.
Rzucić okiem można na ikonkę, tekst trzeba przeczytać.Lucrum Games pisze:Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Rzucam na ikonkę, nic mi nie mówi ona, więc sprawdzam ściągę. A tak mam ściągę na karcie. Nie rozumiem co w tym złego?GrzeL pisze:Rzucić okiem można na ikonkę, tekst trzeba przeczytać.Lucrum Games pisze:Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Ależ ja zakładam, że to przemyśleliście i nie będę Wam niczego wmawiał. Tym bardziej, że posiadam już egzemplarz niemiecki i jako że nikt nie ma specjalnego problemu z odczytywaniem ikonografii, to wymiany nie potrzebujęLucrum Games pisze: @Leser - wierz mi, że nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi. I wiem, że teraz napiszesz, "ależ skąd! Przecież wszystko jasne!". Nie jest tak. Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.
To nie symbolika typu 3x zielony kwadracik, że wiadomo, że masz wziąć 3 zielone kostki.
Szkoda mi po prostu, że nie wyjdziecie z tym poza Polskę - Wasz zarobek to potencjalnie więcej ciekawych tytułów w przyszłości.
Umiejętności postaci są proste, ale występują sytuacje szczególne, więc i tak raczej nie unikniesz zaglądania do instrukcji.powermilk pisze:Rzucam na ikonkę, nic mi nie mówi ona, więc sprawdzam ściągę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Ale może być ciut lepiej. Pozwoliłem sobie przygotować wersję z innym fontem oraz z ikonami (wziąłem je z wersji niemieckiej).Lucrum Games pisze:Co do czytelności - zobaczycie karty. Naprawdę jest dobrze.
..
..
Weźcie jednak pod uwagę, że wersja niezależna językowo zapewni Wam zamówienia z zagranicy. Ikonki pomogą przekonać obcokrajowców do zakupu. Piękne ilustracje już są, teraz warto postawić kropkę nad "i". Wystarczy wspomnieć, jak Portal się obłowił sprzedając Tajemnicze domostwo na całym świecie. Na wszystkich zagranicznych imprezach zapasy TD schodziły im na pniu. Może warto to jeszcze przemyśleć?Lucrum Games pisze:A Ikonki? Pokaż karty jakie masz na ręce przeciwnikom. W oryginale jest talia i oko. Każdy mnie pytał jak działa ta karta. To nie ma sensu, a wydanie jest polskie,
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 17:27 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Może licencja na to nie pozwala?vojtas pisze: Weźcie jednak pod uwagę, że wersja niezależna językowo zapewni Wam zamówienia z zagranicy. Ikonki pomogą przekonać obcokrajowców do zakupu. Piękne ilustracje już są, teraz warto pozstawić kropkę nad "i". Wystarczy wspomnieć, jak Portal się obłowił sprzedając Tajemnicze domostwo na całym świecie. Na wszystkich zagranicznych imprezach zapasy TD schodziły im na pniu. Może warto to jeszcze przemyśleć?
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Może, ale Lucrum o tym nie wspomniało, więc chyba nie licencja jest przyczyną tej decyzji. Tak czy siak mnie tekst pasuje.Wassago pisze:Może licencja na to nie pozwala?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Akurat te dwie przerobione karty są proste, ale jak grałem to nawet po pół godzinie gry mi się te oczątka myliły, bo raz to znaczy to, później co innego. Wolę tekst.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Wy poważnie wolicie ikonki zamiast tekstu?
Wybaczcie, ale to bez sensu. Tekst przeczyta sobie (i zrozumie) absolutnie każdy, ikonek się trzeba nauczyć.
NIE dla ikonek!
P.S.
W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Wybaczcie, ale to bez sensu. Tekst przeczyta sobie (i zrozumie) absolutnie każdy, ikonek się trzeba nauczyć.
NIE dla ikonek!
P.S.
W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Porównanie gry gdzie mamy 7 rodzajów ikon (de facto 6, bo jedna to ikona "brak zdolności") do gry, w której mamy cały język ikonografii, to chyba lekkie nieporozumienie, czyż nie?Curiosity pisze: W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
I tak, i nie. Czy po pokazanej karcie wiesz wszystko o akcji maga? Ile można wymienić kart? Całą rękę, wybraną liczbę? Jak przebiega wymiana, wymieniasz się na karty przeciwnika z ręki, czy wyłożone? I tak w tekście nie ma wszystkich informacji, i tak trzeba będzie zerknąć do instrukcji i nauczyć się umiejętności.Curiosity pisze: Wybaczcie, ale to bez sensu. Tekst przeczyta sobie (i zrozumie) absolutnie każdy, ikonek się trzeba nauczyć.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Jesteś w błędzie, ikonki w Roll for the Galaxy pozostały, autorzy dodali pod nimi ich opisy.Curiosity pisze:W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Takie rozwiązanie zaproponowałem wydawcy na jednym z konwentów, ale oświadczył, że wygląd kart jest już gotowy i nie zamierza go zmieniać.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2709 times
- Been thanked: 2396 times
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Nie tyle w błędzie, co może trochę za bardzo uprościłem sprawę. Ja w Rollu wolę przeczytać tekst z kafelka, zamiast zastanawiać się nad jego symboliką.GrzeL pisze:Jesteś w błędzie, ikonki w Roll for the Galaxy pozostały, autorzy dodali pod nimi ich opisy.Curiosity pisze:W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra
Wywołany do tablicy odpowiadam.GrzeL pisze: Takie rozwiązanie zaproponowałem wydawcy na jednym z konwentów, ale oświadczył, że wygląd kart jest już gotowy i nie zamierza go zmieniać.
Grzel, zaproponowałeś. Ale czy naprawdę sądzisz, że byłeś jedną osobą, której pokazałem dwa warianty kart? Przejechałem z grą przez kilka konwentów, pokazywałem pliki dziesiątkom graczy i ludziom, którzy grają tylko w List Miłosny cz Sabotażystów.
Miałem miażdżącą przewagę głosów za tekstem.
Spójrz na Imperial Settlers - w każdym wydaniu są teksty, bo po co komplikować karty tworzeniem unikatowych symboli? W RftG widocznie pojawiły się napisy, bo są praktyczniejesze, a ikonki zostały dla graczy przyzwyczajonych do wersji karcianej.
Wolisz ikonki, ok, Twoich gustów nie zmienię. Karty z napisami na górze są ŚWIADOMĄ DECYZDJĄ, która powstała po długich konsultacjach, bo ja słucham graczy i liczę się z ich zdaniem.
Zrobiłbym ikonki, to Curiosity mógłby napisać, że radził mi teksty (to nie miało miejsca, poznamy się z Curiosity dopiero na Pyrkonie).
KTO WYGRYWA - fajne akcje z planszówkami na Facebooku.
Konkursy z topowymi grami, akcje promujące hobby, relacje z imprez, wrażenia z rozgrywek na żywo, opinie o nowościach.
FB/ktowygrywa
Konkursy z topowymi grami, akcje promujące hobby, relacje z imprez, wrażenia z rozgrywek na żywo, opinie o nowościach.
FB/ktowygrywa