Intryganci / Palastgeflüster (Michael Rieneck)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 402
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 377 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Ciuniek »

W dużym skrócie i lekko przez mgłę, bo kawałek już minął od kiedy ostatnio grałem. (w wersję niemiecką)

Gramy talią kart, w której znajduje się 7 różnych postaci. Każdej postaci przyporządkowana jest akcja, którą wykonujemy w momencie zagrania karty. Zagrane karty zostają odkryte przede mną. W jednej rundzie nie mogę zagrać dwa razy tej samej postaci. Jeśli w trakcie swojej kolejki nie mogę zagrać żadnej karty, odpadam z rundy. Jeśli uda mi się zebrać przed sobą 6 różnych postaci wygrywam rundę i zdobywam punkt. Celem gry jest zdobycie określonej liczby punktów.

Gdzie jest myk? Nie ma w tej grze czegoś takiego jak z góry ustalona kolejność rozgrywki. Kiedy zagrywam kartę, jej kolor wskazuje, który gracz wykonuje ruch jako następny. I można w ten sposób naprawdę nieźle pokombinować. Szczególnie, że czasami widać, że kompletu zebrać się nie uda - całą moc przerobową szarych komórek przerzuca się wtedy na rozwiązanie zagadki "jak za pomocą paru podmian kart sprawić, żeby moi przeciwnicy przegrali szybciej niż ja?" ;)

Siadaliśmy do tej gry jak do fillera na paręnaście minut, a okazało się, że jest sporo cięższa niż wydawało się na pierwszy rzut oka po rozmiarach pudełka. Sprytne to jest.
ThimGrim
Posty: 94
Rejestracja: 29 sty 2014, 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: ThimGrim »

Dzięki. Brzmi ciekawie.
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Christoforos »

Zgodnie z zapowiedzią, Lucrum Games zaczyna prezentację kart "Intrygantów". Poznajcie Służkę i porównajcie ją ze Służką z oryginalnego wydania :)
http://boardtime.pl/2015/04/dworskie-fa ... antek.html
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1553
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 217 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Furan »

Ale czemu tu się dziwić? - przecież oryginalne wydanie jest niemieckie! :twisted:
A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: vojtas »

Furan pisze:A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
To prawda. Zmiana tła (tego szarego) poprawiłoby sytuację, ale na to już chyba za późno.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Bea »

vojtas pisze:
Furan pisze:A, a tekst na górze karty strasznie mało czytelny.
To prawda. Zmiana tła (tego szarego) poprawiłoby sytuację, ale na to już chyba za późno.
Tło powinno być czarne a litery białe.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: GrzeL »

Czytelności dodałyby ikonki, jeden rzut oka na kartę i wiemy jak działa.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Leser »

GrzeL pisze:Czytelności dodałyby ikonki, jeden rzut oka na kartę i wiemy jak działa.
Dokładnie. To tylko 7 różnych symboli prostych umiejętności, a gra stałaby się niezależna językowo i pewnie znalazła chętnych "zagranico"
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Lucrum Games
Posty: 62
Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Lucrum Games »

Leser pisze:
GrzeL pisze:Czytelności dodałyby ikonki, jeden rzut oka na kartę i wiemy jak działa.
Dokładnie. To tylko 7 różnych symboli prostych umiejętności, a gra stałaby się niezależna językowo i pewnie znalazła chętnych "zagranico"
@Leser - wierz mi, że nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi. I wiem, że teraz napiszesz, "ależ skąd! Przecież wszystko jasne!". Nie jest tak. Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.
To nie symbolika typu 3x zielony kwadracik, że wiadomo, że masz wziąć 3 zielone kostki.
Awatar użytkownika
Lucrum Games
Posty: 62
Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Lucrum Games »

Curiosity pisze: Zajrzę na pewno! Rozumiem, że będą stoliki z grą i ktoś wytłumaczy co i jak?
Będą stoliki i ludzie do tłumaczenia. Przyjdź w dowolnym momencie, zwerbujemy skład i gramy!
Awatar użytkownika
Lucrum Games
Posty: 62
Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Lucrum Games »

premek pisze:Również chętnie sprawdzę podczas Pyrkonu bo wygląda 'intrygująco' ;) Będzie więcej zestawów do pogrania czy tylko jeden?
Odpowiedziałem post wyżej - Nie ma ograniczeń. Będziecie chcieli grać równocześnie na 10 stolików w 50 osób, to wypożyczę talie do Games Roomu. Żaden problem.
Awatar użytkownika
Lucrum Games
Posty: 62
Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:17
Lokalizacja: Kraków/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Lucrum Games »

@Furan
@Vojtas
@Bea
Co do czytelności - zobaczycie karty. Naprawdę jest dobrze.
Zresztą ten tekst czyta się raz-dwa razy w życiu. Dlaczego?
Bo to jak w Cytadeli - raz zagrasz i wiesz już zawsze jak działa Zabójca, Złodziej a jak Magik itd. Nikt później tych tekstów nie czyta.
Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi. A Ikonki? Pokaż karty jakie masz na ręce przeciwnikom. W oryginale jest talia i oko. Każdy mnie pytał jak działa ta karta. To nie ma sensu, a wydanie jest polskie, więc można zrobić teksty, które wszystko wyjaśniają zamiast stosować hieroglify.

Jeśli załapiecie klimat, to przeczytacie działanie w pierwszym rozdaniu, w drugim jeszcze rzucicie okiem na kartę w ręce albo ściągę przed sobą. Później już wiadomo co robi służka, strażnik, dama czy doradca.
Kart jest 7 - geek załapuje to po kilku minutach
"Niedzielni" gracze - chwilę dłużej

@Bea - co do tła, to racja, ale z powodu mechaniki gry tło na tej jasnej karcie nie mogło być czarne. Wprowadziłoby w błąd graczy. Zagranie konkretnego koloru karty ma tu bowiem kluczowe znaczenie.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: GrzeL »

Lucrum Games pisze:[...] nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi.
To trzeba było zmienić ikonki na bardziej intuicyjne.
Lucrum Games pisze:Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.
W pierwszej rozgrywce.
Co potwierdzają twoje słowa:
Lucrum Games pisze:Zresztą ten tekst czyta się raz-dwa razy w życiu.[...]
Nikt później tych tekstów nie czyta.
Lucrum Games pisze:Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi.
Rzucić okiem można na ikonkę, tekst trzeba przeczytać.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: powermilk »

GrzeL pisze:
Lucrum Games pisze:Można tylko ewentualnie rzucić okiem na tekst i wiadomo o co chodzi.
Rzucić okiem można na ikonkę, tekst trzeba przeczytać.
Rzucam na ikonkę, nic mi nie mówi ona, więc sprawdzam ściągę. A tak mam ściągę na karcie. Nie rozumiem co w tym złego?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Leser »

Lucrum Games pisze: @Leser - wierz mi, że nawet geekowie z symbolami do tych kart z oryginalnej wersji mieli problem o co chodzi. I wiem, że teraz napiszesz, "ależ skąd! Przecież wszystko jasne!". Nie jest tak. Gra przed wydaniem była ogrywana na kilku konwentach i tak każdy patrzył do talii na symbol, a potem patrzył do ściągi jak działa akcja.
To nie symbolika typu 3x zielony kwadracik, że wiadomo, że masz wziąć 3 zielone kostki.
Ależ ja zakładam, że to przemyśleliście i nie będę Wam niczego wmawiał. Tym bardziej, że posiadam już egzemplarz niemiecki i jako że nikt nie ma specjalnego problemu z odczytywaniem ikonografii, to wymiany nie potrzebuję ;)

Szkoda mi po prostu, że nie wyjdziecie z tym poza Polskę - Wasz zarobek to potencjalnie więcej ciekawych tytułów w przyszłości.
powermilk pisze:Rzucam na ikonkę, nic mi nie mówi ona, więc sprawdzam ściągę.
Umiejętności postaci są proste, ale występują sytuacje szczególne, więc i tak raczej nie unikniesz zaglądania do instrukcji.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: vojtas »

Lucrum Games pisze:Co do czytelności - zobaczycie karty. Naprawdę jest dobrze.
Ale może być ciut lepiej. Pozwoliłem sobie przygotować wersję z innym fontem oraz z ikonami (wziąłem je z wersji niemieckiej).

Obrazek .. Obrazek

Obrazek .. Obrazek
Lucrum Games pisze:A Ikonki? Pokaż karty jakie masz na ręce przeciwnikom. W oryginale jest talia i oko. Każdy mnie pytał jak działa ta karta. To nie ma sensu, a wydanie jest polskie,
Weźcie jednak pod uwagę, że wersja niezależna językowo zapewni Wam zamówienia z zagranicy. Ikonki pomogą przekonać obcokrajowców do zakupu. Piękne ilustracje już są, teraz warto postawić kropkę nad "i". Wystarczy wspomnieć, jak Portal się obłowił sprzedając Tajemnicze domostwo na całym świecie. Na wszystkich zagranicznych imprezach zapasy TD schodziły im na pniu. Może warto to jeszcze przemyśleć? ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 17:27 przez vojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Wassago »

vojtas pisze: Weźcie jednak pod uwagę, że wersja niezależna językowo zapewni Wam zamówienia z zagranicy. Ikonki pomogą przekonać obcokrajowców do zakupu. Piękne ilustracje już są, teraz warto pozstawić kropkę nad "i". Wystarczy wspomnieć, jak Portal się obłowił sprzedając Tajemnicze domostwo na całym świecie. Na wszystkich zagranicznych imprezach zapasy TD schodziły im na pniu. Może warto to jeszcze przemyśleć? ;)
Może licencja na to nie pozwala?
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: vojtas »

Wassago pisze:Może licencja na to nie pozwala?
Może, ale Lucrum o tym nie wspomniało, więc chyba nie licencja jest przyczyną tej decyzji. Tak czy siak mnie tekst pasuje. :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: kwiatosz »

Akurat te dwie przerobione karty są proste, ale jak grałem to nawet po pół godzinie gry mi się te oczątka myliły, bo raz to znaczy to, później co innego. Wolę tekst.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Curiosity »

Wy poważnie wolicie ikonki zamiast tekstu?
Wybaczcie, ale to bez sensu. Tekst przeczyta sobie (i zrozumie) absolutnie każdy, ikonek się trzeba nauczyć.

NIE dla ikonek!

P.S.
W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Rocy7 »

Tez sie zgadzam, ze za dużo ikonek jest uciażliwe.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Leser »

Curiosity pisze: W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Porównanie gry gdzie mamy 7 rodzajów ikon (de facto 6, bo jedna to ikona "brak zdolności") do gry, w której mamy cały język ikonografii, to chyba lekkie nieporozumienie, czyż nie?
Curiosity pisze: Wybaczcie, ale to bez sensu. Tekst przeczyta sobie (i zrozumie) absolutnie każdy, ikonek się trzeba nauczyć.
I tak, i nie. Czy po pokazanej karcie wiesz wszystko o akcji maga? Ile można wymienić kart? Całą rękę, wybraną liczbę? Jak przebiega wymiana, wymieniasz się na karty przeciwnika z ręki, czy wyłożone? I tak w tekście nie ma wszystkich informacji, i tak trzeba będzie zerknąć do instrukcji i nauczyć się umiejętności.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: GrzeL »

Curiosity pisze:W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Jesteś w błędzie, ikonki w Roll for the Galaxy pozostały, autorzy dodali pod nimi ich opisy.
Takie rozwiązanie zaproponowałem wydawcy na jednym z konwentów, ale oświadczył, że wygląd kart jest już gotowy i nie zamierza go zmieniać.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8801
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2709 times
Been thanked: 2396 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: Curiosity »

GrzeL pisze:
Curiosity pisze:W najnowszej wariacji nt. RftG, czyli Roll for the Galaxy, wydawca zastąpił ikonki tekstem. Ciekawe czemu, bo chyba nie po to, żeby utrudnić?
Jesteś w błędzie, ikonki w Roll for the Galaxy pozostały, autorzy dodali pod nimi ich opisy.
Nie tyle w błędzie, co może trochę za bardzo uprościłem sprawę. Ja w Rollu wolę przeczytać tekst z kafelka, zamiast zastanawiać się nad jego symboliką.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: INTRYGANCI. Zła i wredna gra

Post autor: medicus »

GrzeL pisze: Takie rozwiązanie zaproponowałem wydawcy na jednym z konwentów, ale oświadczył, że wygląd kart jest już gotowy i nie zamierza go zmieniać.
Wywołany do tablicy odpowiadam.
Grzel, zaproponowałeś. Ale czy naprawdę sądzisz, że byłeś jedną osobą, której pokazałem dwa warianty kart? Przejechałem z grą przez kilka konwentów, pokazywałem pliki dziesiątkom graczy i ludziom, którzy grają tylko w List Miłosny cz Sabotażystów.
Miałem miażdżącą przewagę głosów za tekstem.

Spójrz na Imperial Settlers - w każdym wydaniu są teksty, bo po co komplikować karty tworzeniem unikatowych symboli? W RftG widocznie pojawiły się napisy, bo są praktyczniejesze, a ikonki zostały dla graczy przyzwyczajonych do wersji karcianej.

Wolisz ikonki, ok, Twoich gustów nie zmienię. Karty z napisami na górze są ŚWIADOMĄ DECYZDJĄ, która powstała po długich konsultacjach, bo ja słucham graczy i liczę się z ich zdaniem.

Zrobiłbym ikonki, to Curiosity mógłby napisać, że radził mi teksty (to nie miało miejsca, poznamy się z Curiosity dopiero na Pyrkonie).
KTO WYGRYWA - fajne akcje z planszówkami na Facebooku.
Konkursy z topowymi grami, akcje promujące hobby, relacje z imprez, wrażenia z rozgrywek na żywo, opinie o nowościach.
FB/ktowygrywa
ODPOWIEDZ