Nie miałem za wiele czasu ostatnio, więc rozkmina była na raty, dopiero wczoraj mieliśmy okazję usiąść do tego tak mocniej.
Ale muszę przyznać, że zaliczyłem lekkie odbicie od muru.
Game flow nie jest dostatecznie czytelny, trzeba opanować kilka istotnych terminów, których definicje nie są, w dość generycznej instrukcji, dostatecznie jasno wytłumaczone. (na szczęście widać, że White Wizard dość szybko reaguje na ten problem i na bgg pojawiają się klaryfikacje).
Generalnie jeśli ktoś nie ma doświadczenia z MtG to ma lekko w plecy moim zdaniem.
Dobrym rozwiązaniem jest zrobić sobie wizualna pomoc, z kolejnością tury i momentami w których przeciwnik może reagować - bo może, w trakcie ataku można deklarować blokowanie, lub zagrywać zdarzenia (lub bohaterów jak zdarzenia z umiejętnością Ambush)
jakiś prosty znacznik i przestawiać go sobie faza po fazie. Trzeba sobie niestety przeorać zwoje i wyrobić początkowo nienaturalne odruchy. Tak jak wspominano wyżej - warto jakoś na początku zaznaczać tego jednego golda - bo ucieka kiedy został wydany i jak długo jest dostępny. Niejasne dla mnie jest też odkładanie punktów "damage" na bohaterach. Tzn jak bohater ma więcej HP i obrywa na raty może to uciec (potem wraca do poziomu maksymalnego) i na początku dodatkowo miesza - więc sytuacji w których można coś popieprzyć jest sporo. Na razie jest za wcześnie, żeby wydawać jakieś werdykty - ale prostota zasad z dynamiką rozgrywki jak w Star Realms to to nie jest. Dość dziwne jest granie taliami frakcji - takimi nei mieszanymi - niby zalecana opcja na początku. A moim zdaniem wręcz przeciwnie - karty jednej frakcji dziwacznie się kombują. Do tego dochodzi to wrażenie, że niczego nie możesz odrzucić bo to ewidentna strata jest. Moim zdaniem lepszy jest miks wszystkiego, można wtedy (niewątpliwie kosztem dynamiki) jakoś wypracować sobie ciąg decyzji w co się idzie i próbować to rozwijać. Tak więc pierwsze ogrywanie i lekki mindfuck na wejściu - learning curve dość stromy.
Popróbuje - bo tak łatwo nie odpuszczam. Ale już to chłodne nastawienie pozostaje. Nie czuję w tym tej synergii jaka występuje miedzy kartami w Star Realms - ot taka kolejka ładnych ale zupełnie nie klejących się postaci przeplatana magicznym tornadem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No nic na razie mam silne postanowienie dania tej grze szansy, a jak nie wyjdzie - jest do wzięcia
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
taki lajf...