Strona 2 z 3

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 23 lis 2015, 05:30
autor: Veridiana
1. do puli
2. tak
3. nie mam przy sobie instrukcji, ale wydaje mi się, że tak. a są w ogóle karty Posterunku z dwoma typami obrony?

Re: Odp: Bright Future - pytania o zasady

: 23 lis 2015, 06:32
autor: lesar
Veridiana pisze: są w ogóle karty Posterunku z dwoma typami obrony?
Tak, wszystkie Posterunki mają po dwa typy obrony.
Natomiast Anomalie mają różnie albo wcale ataku tylko obrona, albo tylko atak, nigdy nie mają dwóch typów w ataku i dwóch typów w obronie.
Może dlatego tylko na Anomalie można zagrywać nawet jedną kartę z dwoma symbolami w obronie, bo teoretycznie mamy mniej możliwości odpracia?

Pytanko dodatkowe:
W instrukcji jest napisane, że nie można rozpatrywać lokacji na której się stoi na początku tury ale czy mogę opuścić tą lokację iść do innej lokacji na tej samej mapie i wrócić do lokacji, w której zaczynałem turę i ją rozpatrzyć? Czy jednak jak stoję z początkiem tury na lokacji to już całkowicie nie mogę jej w tej turze rozpatrzyć?

oraz

Czy jak mam 5 życia mogę kupić Najemnika za 5 i wtedy stracić świadomie życie i zacząć turę z 6 punktami życia? Czasem warto aby nie rozpatrywać fazy infekcji.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 24 lis 2015, 05:51
autor: Veridiana
Wydaje mi się, że literalnie rzec biorąc, w całej turze nie możesz rozpatrzeć tej lokacji. W przeciwnym razie byłoby to jakoś inaczej zapisane.

Co do celowej utraty życia - czemu nie? Tylko, że wtedy traci się też populację, więc czy to taki zysk?

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 01 gru 2015, 09:49
autor: muker
Witam

Mam kilka pytań/wątpliwości po pierwszych grach, tryb Gorączka

1. Natrafiam na przyjazny posterunek, ale nie płacę najemnikom:
a) zostawiam kartę na wierzchu stosu, kolejny gracz na nich trafi,
b) pobieram nagrodę,
c) jeżeli chcę, to mogę z nimi walczyć, po to żeby ktoś inny na nich nie trafił.

2. Karty tuneli typu: pociągnij 2 posterunki, rozegraj 1. Nie rozegrana karta idzie na wierzch stosu. Będzie to kolejny posterunek do rozegrania.

3. Używanie 2 pancerzy podczas walki z posterunkiem. W instrukcji pisze, że walcząc z anomalią można użyć 1 pancerza z dwoma pasującymi symbolami lub 2 pancerzy. Czy to zdanie o anomaliach to miał być przykład? Czy walcząc z posterunkiem, można bronić tylko jednego symbolu.

4. Lokacje typu mauzoleum: sprzedaj żeton misji za 12. Mając kilka żetonów (np. dzieci oraz czaszka) mogę sprzedać oba za 24? Analogicznie dla lokacji skupujących jedzenie, mogę sprzedać np. 3 miski ryżu za 3x9=27?

---------------
póki co gram tak i wydaje mi się, że gram dobrze:
1. 3xtak
2. tak
3. używam też na posterunku
4. możesz sprzedać wszystko

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 09 gru 2015, 10:15
autor: OgryGames
muker pisze: póki co gram tak i wydaje mi się, że gram dobrze:
1. 3xtak
2. tak
3. używam też na posterunku
4. możesz sprzedać wszystko
1.1 NIE, zawsze trzeba rozegrać spotkanie w PG. Najemnika można wynająć lub nie, pobieramy nagrodę i odrzucamy kartę.
Opisana sytuacja może mieć miejsce jeśli możemy odkryć 2 karty lub tekst jakiejś karty pozwala na nie rozgrywanie lokacji. Wtedy nierozegrana pozostanie odkryta na wierzchu stosu. Na przykład Stalker może przejść przez lokację nie rozgrywając jej ale wtedy nie pobiera nagrody a karta pozostaje odkryta dla następnego gracza (w PG)
1.2 TAK, nagroda jest za rozegranie karty i przetrwanie spotkania
1.3 TAK można zaatakować przyjazny posterunek i wtedy pobiera się nagrodę. Generalnie nie ma z tego korzyści poza pewnymi wyjątkami jak na przykład umiejętność Gigamutanta, która pozwala przy okazji pokonania posterunku wykonać akcję zniszczenia za mniejszy koszt populacji

2. TAK, nie rozegrane karty lądują odkryte na wierzch PG i zakryte TW

3. NIE. Można bronić obu symboli z karty posterunku. Można to zrobić dwiema kartami pancerza - po jednej na każdy symbol obrony lub jedną kartą pancerza posiadającą oba symbole obrony. Kart ataku natomiast można użyć po jednej na każdy przedstawiony symbol ataku.
Posterunki posiadają 4 symbole a więc podczas walki możemy użyć nawet 4 kart jeśli posiadają odpowiednie symbole ataku/obrony.
Należy jedynie pamiętać że dla każdego symbolu z kart Anomalii/Posterunku możemy użyć tylko jednego symbolu z kart odpowiednio dla broni i pancerza.

4. TAK

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 10 gru 2015, 09:30
autor: muker
ok dzięki

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 21 lut 2016, 13:45
autor: raiden25
Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 21 lut 2016, 23:25
autor: karghard
raiden25 pisze:Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??
Studiowaliśmy z żoną instrukcję dobrych parę godzin ale dopiero ten film https://m.youtube.com/watch?v=94Ua2juFRo0 wyjaśnił wszystkie wątpliwości. Nie poddawaj się bo gra warta świeczki. Aczkolwiek jak już rozkminiliśmy co robić żeby wygrać to już tak często do niej nie wracamy. Szkoda bo klimat gry świetny.

Bright Future - pytania o zasady

: 22 lut 2016, 00:17
autor: raiden25
karghard pisze:
raiden25 pisze:Witam, staram sie podejść do tej gry ale dla mnie instrukcja jest tak opisana ze nic nie rozumiem, zeby nie gameplay Gambita który tez najwyższych lotów nie jest to bym nic nie wiedział, zatem musze chyba omówić gre w swoim towarzystwie graczy.
Pomijając to mam pytanko, czy komuś udało sie dopasować koszulki do kart tych mniejszych (przedmioty, mapa itd) ??
Studiowaliśmy z żoną instrukcję dobrych parę godzin ale dopiero ten film https://m.youtube.com/watch?v=94Ua2juFRo0 wyjaśnił wszystkie wątpliwości. Nie poddawaj się bo gra warta świeczki. Aczkolwiek jak już rozkminiliśmy co robić żeby wygrać to już tak często do niej nie wracamy. Szkoda bo klimat gry świetny.
Dzieki ale niestety filmik po ANG mnie średnio urządza :(
PS. Z tego co napisałeś znaczy ze gra jest taka prosta po poznaniu schematu?

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 22 lut 2016, 00:26
autor: karghard
Żeby nie spoilować napiszę tak: Znaleźliśmy jedną pewną drogę do zwycięstwa ale od losowości gry zależy czy się on powiedzie czy nie. Więc ta droga jest już spalona. Może przyjdzie czas, że poszukamy innej drogi.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 30 sty 2017, 11:42
autor: OgryGames
Chętnych do przetestowania poprawionej instrukcji do BF zapraszamy na PW.
Planujemy ją udostępnić na naszej stronie dla wszystkich, ale najpierw chcielibyśmy zasięgnąć opinii w węższym gronie.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 31 sty 2017, 21:10
autor: arian
No to rewelacja, bo właśnie dzisiaj przyszła do mnie gra i staram się przebrnąć przez zasady. :D Oglądałem filmy, czytałem instrukcję, teraz rozpoczynam kolejną grę z instrukcją w ręku i właśnie skończyłem czytać ten wątek i dalej niektórych rzeczy muszę się domyślać, a w końcu okazuje się, że domyśliłem się źle.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 31 sty 2017, 21:45
autor: OgryGames
To daj proszę mail na PW :)

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 01 mar 2017, 13:05
autor: maciejo
OgryGames pisze:To daj proszę mail na PW :)
To CUDOWNIE że w końcu się zdecydowaliście.Pomogłem Wam na wspieram.to i od tej pory ani razu dobrze nie zagrałem - bo się nie dało.
Niestety poglądowe filmy kol Gambita i Geeka nic nie pomagają a wręcz odwrotnie.
Licze na to ,że naprawdę przyłożyliście się do tej NOWEJ instrukcji :!: :|
Wysłałem PW i liczę na szybkiego maila z nową grywalną wersją instrukcji :!:

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 01 mar 2017, 18:51
autor: maciejo
Jestem po lekturze nowej instrukcji i rzeczywiście jest trochę lepiej.
Jeszcze nie grałem i nie wiem jak to wyjdzie podczas rozgrywki.
Mam tylko jedno pytanie.
Czy jest w ogóle sens grać na jeden charakter
w scenariuszu PG ?
Wydaje mi się, że czym więcej Charakterów w grze tym łatwiej.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 00:11
autor: louiscyphre
maciejo pisze:Niestety poglądowe filmy kol Gambita i Geeka nic nie pomagają a wręcz odwrotnie.
Obejrzyj filmy Vermin Games
maciejo pisze:Czy jest w ogóle sens grać na jeden charakter w scenariuszu PG.
Dopiero dziś wyczytałem na BGG, że ludzie grają, a nawet wygrywają, jednym charakterem. Muszę spróbować. Przy 1 postaci jest ryzyko, że często będziesz losował te same Karty Tuneli, przy większej ilości graczy jest różnorodność.

OgryGames - mam nadzieję, że wysłane przeze mnie uwagi na coś się przydadzą :wink: .
Dziś odkryłem kolejną rzecz: w wersji 1.2 angielskiej instrukcji -> jeśli w grze bierze udział mniej niż 4 graczy zmniejsza się liczbę Kart Mapy. -2 karty bez ikony Kolonii za każdego brakującego gracza.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 02:13
autor: arian
To by miało sens bo trafienie na kolonie przy graniu w pojedynkę graniczy z cudem. W sumie wariant solo dla PG w instrukcji polskiej chyba nie występuje.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 12:38
autor: maciejo
Pytanko,
pan Pancerny
mogę sumowac wartości obrony z 2 pancerzy tego samego typu.O co tu chodzi :?:
Jak rozróżnić te typy pancerzy :evil:

Będę wdzięczny za odpowiedź :wink:

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 12:58
autor: arian
Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 13:14
autor: maciejo
arian pisze:Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.
Ok to rozumiem, chodzi mi tylko o to czy te przedmioty których używam do obrony muszą mieć w nazwie słowo "pancerz" ? Czy jest to obojętne. Np "macki "

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 13:37
autor: arian
Nie. Na karcie w prawym górnym rogu musi być tarcza i tyle.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 02 mar 2017, 14:15
autor: maciejo
arian pisze:Nie. Na karcie w prawym górnym rogu musi być tarcza i tyle.
A to git, dzięki :D

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 03 mar 2017, 08:32
autor: OgryGames
louiscyphre pisze: OgryGames - mam nadzieję, że wysłane przeze mnie uwagi na coś się przydadzą :wink: .
Oczywiście, dzięki za te spostrzeżenia :)
arian pisze:Wydaje mi się, że jeżeli używasz np. ochrony przed ogniem, to możesz wykorzystać do tego dwa różne pancerze, które taką ochronę zapewniają. Czyli na przykład używasz karty "Podwójny układ krążenia" (ochrona przed ogniem = 3) i dodajesz do tego "Kolczaste macki" (ochrona przed ogniem = 2) i razem uzyskujesz -5 do obrażeń od ognia.
Dokładnie tak.

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 06 mar 2017, 20:49
autor: maciejo
10 gier w PG solo na 1 charakter i 8 wygranych.
2 pierwsze przegrane tylko przez nie zrozumienie zasad.
Po przeczytaniu nowej instrukcji same wygrane.
Na kilku graczy to gra chyba po maksymalnie 2 rundach gra się kończy.Przegrać się raczej nie da w tą grę.
:(

Re: Bright Future - pytania o zasady

: 16 mar 2017, 01:13
autor: Faziee
Instrukcja jak wiadomo nie jest najjaśniej napisana, więc mam kilka pytań:

(pytania dotyczą głównie trybu Tunel Władzy, ale mogą być też przydatne przy Podziemnej Gorączce)

Żetony specjalne:
Str. 10 instrukcji: "Tylko żetony zasobów określają twoje punkty zdrowia. Żeby zamienić żetony na żywność i misji na ich wartość w zasobach, musisz użyć opcji wymiany w koloni, która daje taką możliwość".
Czyli czy te żetony można użyć tylko w tych koloniach co one dają - (w sporej ilości można je zdobyć, ale żywność i misję można zamienić na leki tylko w po jednej Koloni. Po co w takim układzie jest na drugiej stronie wartość Leków wydrukowana - bo w koloni na inną ilość się zamienia?? Jak to jest z tymi żetonami???

Drugie pytanie w Tunelu Władzy, dotyczy ataków posterunku: Zgodnie z instrukcją (str. 16). Pierwszy gracz, który go odwiedza go rozpatruje i jeśli przetrwaa, otrzymuje nagrodę. Kolejni gracze rozgrywają ten sam posterunek, jeśli przetrwają otrzymują nagrodę. Dalej piszę, że wynajęcie lub pokonanie posterunku powoduje usunięcie go z lokacji i gracze kolejni otrzymują nagrodę. Czy dobrze rozumiem, że gracze stojący dalej poza pierwszym graczem mają możliwość spotkania się i walki z posterunkiem, tylko w przypadku, gdy pierwszy gracz będzie walczył z posterunkiem i zostanie on przez niego pokonany, a w innych przypadkach z nim nie walczą i zyskują nagrodę?? W anomalii jednak bez względu na wynik walki, każdy gracz musi się z nią zmierzyć??
Czy te same zasady są na najniższym polu czyli tunelu władzy, czyli jest duża szansa, że gracze wchodzący później nie będą musieli walczyć z posterunkiem??

Czy jeżeli w tunelu władzy pobieram karty sprzętu za pokonanie posterunku mogę użyć tego sprzętu przeciwko anomalii z którą będę walczył?