Strona 2 z 3

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 27 gru 2015, 21:30
autor: Marcin1974
Myślę , że fakt iż "udziały" przewoźników w Pensylwanii wywracają zasady gry jest doskonałym pomysłem. Na pewno nie jest to dodatek dla kogoś kto gra po raz pierwszy w tytuł , ale dla kogoś kogo plansza USA znudziła , Europa czy Indie nie zaskoczą jest strzałem w 10 ! Coś zupełnie nowego i odświeżającego tytuł. Wreszcie na końcu jest naprawdę nerwowo ;) przy podliczaniu sumy punktów :)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 27 gru 2015, 21:31
autor: Marcin1974
Oby powstał kolejny tak dobry dodatek w 2016 roku, koniecznie z dwoma planszami i nowymi regułami gry. Kupimy w ciemno :)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 28 gru 2015, 18:44
autor: Chudy
Grzdyll pisze:Ja też jestem po dwóch rozgrywkach w obie nowe plansze i uczucia mieszane. Z jednej strony fajnie bo nowe mechanizmy ale z drugiej ciut za mocny na nie chyba nacisk - w Pensylvanii pubkty za udziały zbyt mocno dominują punkty za bilety i trasy, natomiast w Wlk.Brytanii jakoś wkurza mnie ta trasa do Nowego Jorku - nie dość że dominuje punktację to jeszcze jest... po prostu głupia - prom przez ocean?
Zgadzam się, jak do tej pory zbudowanie tego promu, daje kolosalną przewage. Chyba warta zbyt dużo punktów, przynajmniej w wariancie 2 osobowym. Koszt zbudowania kilku, krótszych biletów jest większy. A sama gra przez to "urwana" nagle.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 28 gru 2015, 22:42
autor: Marcin1974
Zagramy w UK kilka razy i zbudujemy połącznie za 40 punktów to zobaczymy. Faktem jest , że zbudowanie w Indiach najdłuższego połącznia dje dużo przewagi nad innymi . Szczególnie w grze w dwie osoby.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 06 sty 2016, 09:38
autor: pawelacb
Chudy pisze:
Grzdyll pisze:Ja też jestem po dwóch rozgrywkach w obie nowe plansze i uczucia mieszane. Z jednej strony fajnie bo nowe mechanizmy ale z drugiej ciut za mocny na nie chyba nacisk - w Pensylvanii pubkty za udziały zbyt mocno dominują punkty za bilety i trasy, natomiast w Wlk.Brytanii jakoś wkurza mnie ta trasa do Nowego Jorku - nie dość że dominuje punktację to jeszcze jest... po prostu głupia - prom przez ocean?
Zgadzam się, jak do tej pory zbudowanie tego promu, daje kolosalną przewage. Chyba warta zbyt dużo punktów, przynajmniej w wariancie 2 osobowym. Koszt zbudowania kilku, krótszych biletów jest większy. A sama gra przez to "urwana" nagle.
Graliśmy kilkukrotnie i osoby które ten prom budowały nigdy nie wygrały. Nie mówię że to nie jest możliwe ale jeżeli o to będziemy się ścigali to nie rozwijamy naszych technologii. Po za tym w grze w pełnym składzie na planszy robi się ciasno i później ciężko realizować swoje bilety. Nie mówię że budowa takiego połączenia to zła taktyka, nie daje jednak żadnej gwarancji wygranej. Jak zbudujemy prom po uzyskaniu już pewnej puli punktów, powiedzmy pod koniec gry to jest rzeczywiście przewaga. Jeżeli jednak zrobimy to na początku (a tak zazwyczaj bywa bo każdy się obawia, że ktoś mu tą trasę podbierze) to nie jest gwarancja wygranej.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 07 sty 2016, 20:46
autor: czupakabra
W pierwszej naszej grze w UK na dwie osoby, faktycznie po zbudowaniu trasy za 40 bardzo odskoczyłem i później już można powiedzieć, że kontrolowałem rozgrywkę. Jednak wczoraj graliśmy w 3 osoby, kumpel niespodziewanie zbudował to połączenie (średnio potasowane karty, nagle nas zaskoczył wykładając 7 żółtych i 3 lokomotywy i tym samym prawie opróżniając rękę) i gdy już się wydawało, że go nie dogonimy, po panicznej końcówce udało mi się jeszcze ułożyć 2 trasy i zremisowaliśmy (po 92 pkty) - wszystko dzięki 6 dość długim trasom, gdzie kumpel miał tylko 4.
Wydaję mi się, że przy grze na 4 osoby ta trasa w ogóle nie będzie takim dobrym zagraniem, chociaż wiadomo wszystko zależy od układu na planszy:)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 07 sty 2016, 21:34
autor: elayeth
A ja grałem ostatnio na dwie osoby i budowałem jedynie połączenia maks 2, bez technologii dających możliwość budowania dłuższych. Dobrałem za to technologie +1 punkt za trasy w połowie gry oraz +2 punkty za bilety. Miałem zrealizowanych 11 biletów i 138 punktów na koniec gry. Także długie trasy nie muszą być kluczem do zwycięstwa. :wink:

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 21 lut 2017, 20:19
autor: tomas800
Nie widziałem wątku o tej grze w zasadach i wątpliwościach więc zapytam tutaj.
Czy można kupić więcej niż jedną technologię tego samego rodzaju? Np. kupić technologię dająca +1 pkt za zbudowanie trasy i kupic tkaie dwie i dostawac +2 pkt? albo ta karta co daje +2 pkt na koniec za zreazlizowany bilet i dostawac +4 ? czy można mieć tylko jedną technolgię danego rodzaju? Pozdrawiam

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 21 lut 2017, 20:43
autor: Turnavine
Można założyć temat jeśli nie ma. ; ) Tylko jedna karta per capita.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 16:01
autor: Lucass
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
..tak, też miałem ten dylemat, ale skoro wydrukowali punktację na planszy, wniosek z tego, że liczyć trzeba :) Poza tym, na planszy jest wydrukowana punktacja za trasy... nie wiem, może mam nowsze wydanie.

Tak czy inaczej... jestem po pierwszej rozgrywce UK i Pensylwanii i też mam kilka pytań:

1. UK: czy "przelicznik" 1 lokomotywa => 4 wagony (lub 3 jeśli mamy Bustera) stosuje się wyłącznie podczas zakupu technologii?
Czy też można np. zastosować 4/3 różne wagony zamiast 1 lokomotywy na trasie promowej aby zająć pole z nadrukowaną lokomotywą? - czy lokomotywa jest obowiązkowa w tych trasach?
..albo np. na polach szarych - czy jedno szare pole można zająć czterema (trzema, mając Buster) dowolnymi wagonami?

2. UK: chciałbym się upewnić.. mając na uwadze instrukcję użycia technologi Otulina oraz Turbiny parowe - rozumiem, że:
- mając tylko Otulinę, za trasę PROMOWĄ nie dostaję dodatkowych punktów?
- mając obydwie te technologie, to +3 pkt. NIE otrzymuję w przypadku tras "lądowych"?

3. UK (również Europa): jak to jest z najdłuższą trasą? Czy liczy się najdłuższy ciąg tego samego koloru wagonów + wszystkie pętle stykające się z tym ciągiem, ale także wszystkie "otwarte" trasy połączone z głównym ciągiem? Do tej pory, w Europie brałem pod uwagę tylko główny ciąg + pętle, ale teraz mam wątpliwość...

4. UK: jest jeden bilet z Glasgow do dwóch lokalizacji we Francji - rozumiem, że wybieram sobie jedno z tych połączeń?

5. UK/Pensylw. - rozumiem, że na obydwu mapach też obowiązuje zasada, że do 3 graczy włącznie, podwójne połączenia nie mogą być użyte przez dwóch graczy? (oczywiście w UK jest możliwość "Prawa przejazdu")

6. Pensylw. - czy odrzucone bilety w procesie dobierania nowego biletu w trakcie rozgrywki odrzucam z gry, czy odkładam na spód talii biletów?

7. Pensylw. - trasa Syracuse - Ontario: rozumiem, że wystarczy jak przez Buffalo dojadę do tej jednej lokalizacji Ontario (z prawej na mapie)? (podgląd całej trasy na bilecie jest trochę mylący)

Z góry dziękuję.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 17:46
autor: Aville
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
Mogę spytać skąd to info? Bo z racji braku w instrukcji i na planszy stosownej informacji, graliśmy bez liczenia punktów za trasy, czyli liczyliśmy same bilety + udziały.
Był to jeden z powodów, dla których nienawidzę Pensylwanii tak mocno, jak uwielbiam UK :)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 18:35
autor: seki
Aville pisze:
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
Mogę spytać skąd to info? Bo z racji braku w instrukcji i na planszy stosownej informacji, graliśmy bez liczenia punktów za trasy, czyli liczyliśmy same bilety + udziały.
Był to jeden z powodów, dla których nienawidzę Pensylwanii tak mocno, jak uwielbiam UK :)
W moim wydaniu są punkty na mapie więc na pewno się liczy. a Pensylwanie lubie 2 x bardziej od UK :-) Pensylwania jest dla mnie genialna.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 20:11
autor: Lucass
Aville pisze:
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
Mogę spytać skąd to info? Bo z racji braku w instrukcji i na planszy stosownej informacji, graliśmy bez liczenia punktów za trasy, czyli liczyliśmy same bilety + udziały.
- po coś jest dookoła tor punktacji + info o punktacji za określoną liczbę wagonów ;) Poza tym, instrukcja mówi, że z podstawowej wersji trzeba "pożyczyć" także znaczniki punktacji. Jest też zdanie:
"W tej instrukcji znajdują się dodatkowe zasady obowiązujące podczas rozgrywki na mapie Pensylwanii. Zakładamy, że znasz podstawowe reguły gry Wsiąść do Pociągu"
Choć faktycznie, w sekcji "PODLICZANIE PUNKTÓW" mogli napisać co dokładnie należy sumować.

Ps. Seki, widzę, że grasz w UK/Pensylw. - mógłbyś rzucić okiem na moje powyższe pytania?

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 20:35
autor: Aville
Lucass pisze:
Aville pisze:
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
Mogę spytać skąd to info? Bo z racji braku w instrukcji i na planszy stosownej informacji, graliśmy bez liczenia punktów za trasy, czyli liczyliśmy same bilety + udziały.
- po coś jest dookoła tor punktacji + info o punktacji za określoną liczbę wagonów ;) Poza tym, instrukcja mówi, że z podstawowej wersji trzeba "pożyczyć" także znaczniki punktacji. Jest też zdanie:
"W tej instrukcji znajdują się dodatkowe zasady obowiązujące podczas rozgrywki na mapie Pensylwanii. Zakładamy, że znasz podstawowe reguły gry Wsiąść do Pociągu"
Choć faktycznie, w sekcji "PODLICZANIE PUNKTÓW" mogli napisać co dokładnie należy sumować.
No widzisz, dla mnie to nie jst oczywiste. Tor punktacji "po coś jest' - ok, my go wykorzystalismy do policzenia punktow za bilety + udzialy. Tez sie przydal.

Gdzie masz info o punktacji za okreslona liczbe wagonow na planszy? Moja plansza wyglada jak ta, nie ma takiej informacji: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2640881.jpg

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 20:43
autor: Lucass
Moja mapa wygląda tak:
Obrazek
...prawdopodobnie jakieś nowsze wydanie.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 20:53
autor: tomb
Tutaj autor gry potwierdza, że w Pennsylvanii normalnie punktujesz za połączenia.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 20:55
autor: Aville
A widzisz, moze Rebelowe, ja mam wersje "hamerykanska". Widac zapomnieli :) Nie chcesz zeskanowac ladnie tego kawalka i wrzucic go do sieci moze? Autentycznie bym go sobie nakleila ;)

To znacznie zmienia postac rzeczy. Pennsylwania zrazila mnie do siebie przez absurdalny fakt, ze w obu dotychczasowych grach wylosowalam bilety ktore dalo sie zrealizowac tylko dlugimi trasami. Ciulasz te karty i nic z tego nie masz, bo jeszcze kilka nie dawalo udzialow ;)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 21:37
autor: Lucass
Nie chcesz zeskanowac ladnie tego kawalka
Jasne, pokombinuję... :)

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 22:46
autor: Lothrain
Miałem dziś okazję zagrać w UK na 4 osoby i z kartami zaawansowanymi. Hmm... Nie wiem jak jest z balansem i ile razy to testowano, ale jako pierwszy gracz wziąłem od razu kartę, która pozwalała brać trzy karty w ciemno i od tego momentu byłem o kartę do przodu na kolejkę w porównaniu do innych graczy. Lokomotywy wpadały z normalną częstotliwością, ale i tak byłem w stanie znacznie szybciej rozwinąć technologie, a w końcu zdominować rozgrywkę. Zanim inni cokolwiek uciułali, czy zdążyli powalczyć biletami poustawiałem na długich odcinkach wagony i skończyłem z przewagą ponad 50% punktów nad pozostałymi. Biorąc trzy karty zamiast dwóch miałem łącznie podczas gry przynajmniej 14-16 kart więcej. To naprawdę sporo. Gracze numer 3 i 4, którzy nie mieli szans kupić tej limitowanej karty byli lekko zniesmaczeni. Szczerze też nie bardzo sobie wyobrażam rywalizować z graczem, który ma kilka ruchów więcej.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 14 maja 2017, 23:04
autor: Grzdyll
Z tego co pamiętam to było gdzieś półoficjalne info na BGG że ta właśnie technologia jest przegięta i zalecenie żeby grać bez niej (nie mam niestety linka pod ręką) - ja od pierwszej partii wrzuciłem tę kartę do pudełka i Tobie też polecam, reszta jest już OK (ja jeszcze zmieniam zasadę że trzeba mieć technologię "promów" aby zbudować ten mega-transatlantycki mimo że w instrukcji stoi inaczej - chyba też gdzieś taką sugestię znalazłem na BGG).

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 15 maja 2017, 07:51
autor: Lucass
Witam,

...wiem, że pytań zadałem sporo, ale może choć na część z nich udałoby Wam się coś napisać ;) (właściwie tylko trzeba odpowiedzieć 'tak' lub 'nie' :) )
Dzięki.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 15 maja 2017, 09:25
autor: Lothrain
Odpowiem Ci tylko na UK, bo Pennsylwanii jeszcze nie tknąłem.
Lucass pisze:1. UK: czy "przelicznik" 1 lokomotywa => 4 wagony (lub 3 jeśli mamy Bustera) stosuje się wyłącznie podczas zakupu technologii?
Czy też można np. zastosować 4/3 różne wagony zamiast 1 lokomotywy na trasie promowej aby zająć pole z nadrukowaną lokomotywą? - czy lokomotywa jest obowiązkowa w tych trasach?
..albo np. na polach szarych - czy jedno szare pole można zająć czterema (trzema, mając Buster) dowolnymi wagonami?
Ten przelicznik stosujesz podczas całej gry, możesz więc zastępować tak lokomotywy na trasach, albo "stworzyć" sobie taką czterokartową lokomotywę do zajęcia jednego pola na zwykłej trasie, czyli wykorzystać ją jako jokera.
Lucass pisze:2. UK: chciałbym się upewnić.. mając na uwadze instrukcję użycia technologi Otulina oraz Turbiny parowe - rozumiem, że:
- mając tylko Otulinę, za trasę PROMOWĄ nie dostaję dodatkowych punktów?
- mając obydwie te technologie, to +3 pkt. NIE otrzymuję w przypadku tras "lądowych"?
Jak masz Otulinę to dostajesz +1 pkt. za wszystkie trasy. Wszystkie bez wyjątku. Także za promowe, o ile oczywiście masz Turbiny, żeby je budować. Ponieważ dodatkowe +2 pkt za Turbiny odnosi się tylko do promów, to oczywiście NIE dostajesz 3 pkt. za trasy lądowe, a tylko 1 pkt. za Otulinę.
Lucass pisze:3. UK (również Europa): jak to jest z najdłuższą trasą? Czy liczy się najdłuższy ciąg tego samego koloru wagonów + wszystkie pętle stykające się z tym ciągiem, ale także wszystkie "otwarte" trasy połączone z głównym ciągiem? Do tej pory, w Europie brałem pod uwagę tylko główny ciąg + pętle, ale teraz mam wątpliwość...
Ciąg główny i pętle. Odnogi boczne odchodzące od głównej nigdy nie są w tym przypadku liczone.
Lucass pisze:4. UK: jest jeden bilet z Glasgow do dwóch lokalizacji we Francji - rozumiem, że wybieram sobie jedno z tych połączeń?
Tak.
Lucass pisze:5. UK/Pensylw. - rozumiem, że na obydwu mapach też obowiązuje zasada, że do 3 graczy włącznie, podwójne połączenia nie mogą być użyte przez dwóch graczy? (oczywiście w UK jest możliwość "Prawa przejazdu")
Tak.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 15 maja 2017, 10:52
autor: seki
Lucass pisze:
rastula pisze:i niech kolega pamięta że na mapie Pensylwanii należy liczyć punkty za trasy, jak w normalnym tickecie - bo o tym też zapomnieli napisać w instrukcji nie wspominając o wydrukowaniu punktacji na planszy.
..tak, też miałem ten dylemat, ale skoro wydrukowali punktację na planszy, wniosek z tego, że liczyć trzeba :) Poza tym, na planszy jest wydrukowana punktacja za trasy... nie wiem, może mam nowsze wydanie.

Tak czy inaczej... jestem po pierwszej rozgrywce UK i Pensylwanii i też mam kilka pytań:

1. UK: czy "przelicznik" 1 lokomotywa => 4 wagony (lub 3 jeśli mamy Bustera) stosuje się wyłącznie podczas zakupu technologii?
Czy też można np. zastosować 4/3 różne wagony zamiast 1 lokomotywy na trasie promowej aby zająć pole z nadrukowaną lokomotywą? - czy lokomotywa jest obowiązkowa w tych trasach?
..albo np. na polach szarych - czy jedno szare pole można zająć czterema (trzema, mając Buster) dowolnymi wagonami?

2. UK: chciałbym się upewnić.. mając na uwadze instrukcję użycia technologi Otulina oraz Turbiny parowe - rozumiem, że:
- mając tylko Otulinę, za trasę PROMOWĄ nie dostaję dodatkowych punktów?
- mając obydwie te technologie, to +3 pkt. NIE otrzymuję w przypadku tras "lądowych"?

3. UK (również Europa): jak to jest z najdłuższą trasą? Czy liczy się najdłuższy ciąg tego samego koloru wagonów + wszystkie pętle stykające się z tym ciągiem, ale także wszystkie "otwarte" trasy połączone z głównym ciągiem? Do tej pory, w Europie brałem pod uwagę tylko główny ciąg + pętle, ale teraz mam wątpliwość...

4. UK: jest jeden bilet z Glasgow do dwóch lokalizacji we Francji - rozumiem, że wybieram sobie jedno z tych połączeń?

5. UK/Pensylw. - rozumiem, że na obydwu mapach też obowiązuje zasada, że do 3 graczy włącznie, podwójne połączenia nie mogą być użyte przez dwóch graczy? (oczywiście w UK jest możliwość "Prawa przejazdu")

6. Pensylw. - czy odrzucone bilety w procesie dobierania nowego biletu w trakcie rozgrywki odrzucam z gry, czy odkładam na spód talii biletów?

7. Pensylw. - trasa Syracuse - Ontario: rozumiem, że wystarczy jak przez Buffalo dojadę do tej jednej lokalizacji Ontario (z prawej na mapie)? (podgląd całej trasy na bilecie jest trochę mylący)

Z góry dziękuję.
To ja odpowiem w temacie Pensylwanii. Bilety odrzucone na spód. Trasa do ontario obojętnie, która chcesz. Naturalnie łatwiej tą drogą gdzie masz tylko 1 lokomotywe.

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 15 maja 2017, 22:47
autor: Lucass
@Lothrain

"Ten przelicznik stosujesz podczas całej gry, możesz więc zastępować tak lokomotywy na trasach, albo "stworzyć" sobie taką czterokartową lokomotywę do zajęcia jednego pola na zwykłej trasie, czyli wykorzystać ją jako jokera."

- pomęczę jeszcze... czyli na promach (gdzie jest wizerunek lokomotywy) de facto nie muszę mieć lokomotywy? Sądziłem, że akurat w tym przypadku lokomotywa jest obowiązkowa. Sugeruję się zdaniem z manuala: "Aby zająć Trasę Promową, gracz musi zagrać tyle lokomotyw, ile symboli znajduje się na polach, i uzupełnić je zestawem kart w odpowiednim kolorze, tak aby suma zgadzała się z liczbą pól." ...z drugiej strony jest zdanie:
"Gracz może zastąpić kartę lokomotywy 4 dowolnymi kartami."

Seki, Lothrian, dziękuję za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie - dotyczy wprawdzie tuneli (także przepraszam ze mały off topic), ale szkoda zakładać nowy temat: załóżmy, że mam do zrobienia tunel z dwóch białych pól. Jeśli wykładam 2 białe wagony, a z odkrywanych z talii trzech wychodzi lokomotywa, to na "pokrycie" muszę mieć biały wagon, czy może być lokomotywa?
Z tego co zrozumiałem, to tylko w sytuacji, gdy buduję tunel z samych lokomotyw, to na ewentualne pokrycie muszę mieć lokomotywę, ale TYLKO w sytuacji, gdy w odkrywanych pojawi się lokomotywa (w przypadku odkrycia wagonu w kolorze tunelu nie muszę mieć nic na pokrycie w tej sytuacji)?

Re: Ticket to Ride: United Kingdom & Pennsylvania 

: 15 maja 2017, 23:01
autor: Lothrain
Na promach w UK de facto nie musisz mieć lokomotywy - możesz ją zastąpić czterema innymi kartami.
Na "pokrycie" zawsze możesz użyć jokera, czyli lokomotywy. Tunel budowany z samych lokomotyw faktycznie tylko na lokomotywy reaguje przy dociągu.