Strona 2 z 6

Re: Dale of Merchants/ Dolina Kupców od Fullcup Games

: 07 gru 2015, 12:21
autor: JAskier
Faktycznie są 2 wątki, poprosiłbym moderatora o scalenie ich (ponadto w tytule tego wątku jest błąd w nazwie wydawnictwa ;)).

Re: Dale of Merchants/ Dolina Kupców od Fullcup Games

: 19 gru 2015, 10:25
autor: JAskier
Na Games Fanatic pojawiła się recenzja Doliny Kupców.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 12 sty 2016, 22:31
autor: Danielf
Na bgg zauważyłem chyba jakiś dodatek do tej gry

https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... erchants-2

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 02:42
autor: ChlastBatem
Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:

- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder

Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 08:59
autor: Gambit
ChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:

- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder

Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
Nadal zwierzęta? Bo jakoś w tych nazwach frakcji brakuje mi nazw zwierząt :)

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 09:47
autor: JAskier
ChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:

- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder

Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
Zdecydowanie przygladamy się temu projektowi.

Re: Dale of Merchants/ Dolina Kupców od Fullcup Games

: 13 sty 2016, 10:42
autor: Board Game Girl

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 13:59
autor: Danielf
ChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:

- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder

Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
To chyba jest jeszcze inny dodatek, bo w tym, do którego podałem link, jest 6 tali, a nie 7.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 14:28
autor: Punryk
Talii jest 6 plus jedna promo talia (bobry), prawdopodobnie jako dodatek na kickstarterze.
Nazwy podane wyżej to nie są nazwy talii tylko nazwy kart o wartości 1 z każdej talii.
Nazwy nowych talii to:
Experimenting Platypuses
Diligent Pale-throated Sloths
Friendly Fennec Foxes
Intimidating Dwarf Crocodiles
Reckless Marbled Polecats
Observant Snowy Owls
Planning Eurasian Beavers (Promo deck)

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 14:29
autor: Gambit
Zerknąłem na BGG i to nie tyle dodatek, co druga część, która może być zarówno samodzielną grą, jak i można ją będzie połączyć z pierwszą Doliną.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 16:18
autor: ChlastBatem
Gambit pisze:Zerknąłem na BGG i to nie tyle dodatek, co druga część, która może być zarówno samodzielną grą, jak i można ją będzie połączyć z pierwszą Doliną.
Czyli kolejny must have... och znów wydatki :twisted:

Jakiś przybliżony termin kampanii na KS?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 13 sty 2016, 16:29
autor: Punryk
Lepiej poczekać na wersje od Fullcap Games pierwszą część wydali równo z premierą angielską

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 20 sty 2016, 20:58
autor: ko2a
Czy wy tez macie odczucie ze gra sie konczy zanim sie zacznie?
Tak naprawde do osmego stosu spokojnie mozna zbudowac nie odpalajac zadnych trikow a zbuerajac rupieciami dane karty i kolory. Nie wiem czy zle gramy czy to taka gra :-O

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 20 sty 2016, 21:29
autor: Danielf
ko2a pisze:Czy wy tez macie odczucie ze gra sie konczy zanim sie zacznie?
Tak naprawde do osmego stosu spokojnie mozna zbudowac nie odpalajac zadnych trikow a zbuerajac rupieciami dane karty i kolory. Nie wiem czy zle gramy czy to taka gra :-O
Faktycznie, jak się gra na 2 osoby doświadczone z grami, to szybko schodzi. Natomiast udawało mi się korzystać z trików. Myślę, że to zależy od stylu gry. Polecam spróbować kameleony. Wtedy trzeba się więcej zastanawiać zastanawiać i gra jest trochę dłuższa.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 20 sty 2016, 22:27
autor: ko2a
Gralismy juz kazda frakcja i mamy podobne odczucie. Pytanie czy ktos probowal nagiac zasady i zagrac na 9/10 kupek?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 20 sty 2016, 22:41
autor: Danielf
ko2a pisze:Gralismy juz kazda frakcja i mamy podobne odczucie. Pytanie czy ktos probowal nagiac zasady i zagrac na 9/10 kupek?
Na ile osób graliście?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 06:47
autor: ko2a
2 os

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 11:37
autor: Punryk
niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 11:51
autor: pan_satyros
Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 13:31
autor: ko2a
Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.
pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
a ktory zestaw dla was najlepszy?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 13:35
autor: pan_satyros
ko2a pisze:
Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.
pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
a ktory zestaw dla was najlepszy?
W tę stronę już ciężej jest określić. Ogólnie te 3 razem sprawiały się średnio, jednak już jakiekolwiek mieszanie z Kameleonem lub Szopem dawało fajne partie.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 13:47
autor: Danielf
ko2a pisze:
Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.
pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
a ktory zestaw dla was najlepszy?
Ja najbardziej lubię wiewiórki. Wyżej wspomniany zestaw jest chyba najszybszy, ale nienudny. Jeżeli ktoś lubi dużo zbierać i nie chce, aby mu ktoś przeszkadzał, to mu się ten układ spodoba.

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 16:17
autor: ChlastBatem
Właśnie też mam takie odczucie, że używanie trików jest nieopłacalne na ogół. Bo lepiej kupić coś do straganu albo wyłożyć stragan bo w końcu to wyścig. Czasami jednak triki były potrzebne ale to raczej tylko na początku gry. Mam wrażenie, że triki zwyczajnie są za słabe (oczywiście nie wszystkie). Z drugiej strony jak grałem kiedyś partię z szopami na 3 osoby to stwierdziłem, że będę dużo mieszać i przeszkadzać graczom. Skończyło się to tak, że byłem mocno w tyle i pociągnąłem tylko jednego gracza na dno... drugi miał więcej szczęścia. Gdy spytałem swojej luby o zdanie to stwierdziła, że gra jest nudna bo tylko kupujemy i budujemy stragany - czyli sama też stwierdziła, że triki na dłuższą metę nie dają aż takiej przewagi.

Zagranych mam 6 partii w różnych składach osobowych. Mam nadzieję, że gra może z każdą kolejną rozgrywką będzie lepsza bo przyznam, iż jestem zakochany w grafice kart i mechanice typu Dominion. Tak więc trzymam kciuki za drugą część, która ożywi grę. Bo jest potencjał!

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 17:01
autor: ko2a
ChlastBatem pisze:Właśnie też mam takie odczucie, że używanie trików jest nieopłacalne na ogół. Bo lepiej kupić coś do straganu albo wyłożyć stragan bo w końcu to wyścig. Czasami jednak triki były potrzebne ale to raczej tylko na początku gry. Mam wrażenie, że triki zwyczajnie są za słabe (oczywiście nie wszystkie). Z drugiej strony jak grałem kiedyś partię z szopami na 3 osoby to stwierdziłem, że będę dużo mieszać i przeszkadzać graczom. Skończyło się to tak, że byłem mocno w tyle i pociągnąłem tylko jednego gracza na dno... drugi miał więcej szczęścia. Gdy spytałem swojej luby o zdanie to stwierdziła, że gra jest nudna bo tylko kupujemy i budujemy stragany - czyli sama też stwierdziła, że triki na dłuższą metę nie dają aż takiej przewagi.

Zagranych mam 6 partii w różnych składach osobowych. Mam nadzieję, że gra może z każdą kolejną rozgrywką będzie lepsza bo przyznam, iż jestem zakochany w grafice kart i mechanice typu Dominion. Tak więc trzymam kciuki za drugą część, która ożywi grę. Bo jest potencjał!
Wlasnue oddales moje uczucie z tej gry :) brakuje tego ze triki sa slabe. Pytanie czy rozgrywki nie poprawila by jedna zmiana zasady ze kupujac karte kladziemy ja na discard?

Re: Dale of Merchants - Dolina Kupców

: 21 sty 2016, 17:17
autor: Danielf
ko2a pisze: Pytanie czy rozgrywki nie poprawila by jedna zmiana zasady ze kupujac karte kladziemy ja na discard?
Możesz sprawdzić, ale nie widzę powodu, aby miało coś to zmienić.