Re: Dale of Merchants/ Dolina Kupców od Fullcup Games
: 07 gru 2015, 12:21
Faktycznie są 2 wątki, poprosiłbym moderatora o scalenie ich (ponadto w tytule tego wątku jest błąd w nazwie wydawnictwa ).
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Nadal zwierzęta? Bo jakoś w tych nazwach frakcji brakuje mi nazw zwierzątChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:
- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder
Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
Zdecydowanie przygladamy się temu projektowi.ChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:
- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder
Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
To chyba jest jeszcze inny dodatek, bo w tym, do którego podałem link, jest 6 tali, a nie 7.ChlastBatem pisze:Autor udostępnił print&play do testowania dodatku. W skrócie nowe rasy/frakcje:
- Tireless Tinkerer
- Steady Achiever
- Cunning Neighbour
- Little Villain
- Daring Adventurer
- Wise Accountant
- Master Builder
Pytanie teraz czy Fullcap Games wyda ten milutki dodatek?
Czyli kolejny must have... och znów wydatkiGambit pisze:Zerknąłem na BGG i to nie tyle dodatek, co druga część, która może być zarówno samodzielną grą, jak i można ją będzie połączyć z pierwszą Doliną.
Faktycznie, jak się gra na 2 osoby doświadczone z grami, to szybko schodzi. Natomiast udawało mi się korzystać z trików. Myślę, że to zależy od stylu gry. Polecam spróbować kameleony. Wtedy trzeba się więcej zastanawiać zastanawiać i gra jest trochę dłuższa.ko2a pisze:Czy wy tez macie odczucie ze gra sie konczy zanim sie zacznie?
Tak naprawde do osmego stosu spokojnie mozna zbudowac nie odpalajac zadnych trikow a zbuerajac rupieciami dane karty i kolory. Nie wiem czy zle gramy czy to taka gra :-O
Na ile osób graliście?ko2a pisze:Gralismy juz kazda frakcja i mamy podobne odczucie. Pytanie czy ktos probowal nagiac zasady i zagrac na 9/10 kupek?
Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
a ktory zestaw dla was najlepszy?pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
W tę stronę już ciężej jest określić. Ogólnie te 3 razem sprawiały się średnio, jednak już jakiekolwiek mieszanie z Kameleonem lub Szopem dawało fajne partie.ko2a pisze:Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
a ktory zestaw dla was najlepszy?pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
Ja najbardziej lubię wiewiórki. Wyżej wspomniany zestaw jest chyba najszybszy, ale nienudny. Jeżeli ktoś lubi dużo zbierać i nie chce, aby mu ktoś przeszkadzał, to mu się ten układ spodoba.ko2a pisze:Takiego zestawu jeszcze nie graliśmy.Punryk pisze:niektóre układy faktycznie są trochę nudne na 2 osoby. Polecam grać z szopami wtedy opłaca się używać trików, oceloty też pomagają w urozmaiceniu gry no i tak jak wspomniano wyżej kameleony utrudniają zabawę.
a ktory zestaw dla was najlepszy?pan_satyros pisze:Pandy, Papugi, Wiewiórki, czyli zestaw najbardziej podstawowy jest - naszym zdaniem - zarazem najbardziej nudnym układem.
Wlasnue oddales moje uczucie z tej gry brakuje tego ze triki sa slabe. Pytanie czy rozgrywki nie poprawila by jedna zmiana zasady ze kupujac karte kladziemy ja na discard?ChlastBatem pisze:Właśnie też mam takie odczucie, że używanie trików jest nieopłacalne na ogół. Bo lepiej kupić coś do straganu albo wyłożyć stragan bo w końcu to wyścig. Czasami jednak triki były potrzebne ale to raczej tylko na początku gry. Mam wrażenie, że triki zwyczajnie są za słabe (oczywiście nie wszystkie). Z drugiej strony jak grałem kiedyś partię z szopami na 3 osoby to stwierdziłem, że będę dużo mieszać i przeszkadzać graczom. Skończyło się to tak, że byłem mocno w tyle i pociągnąłem tylko jednego gracza na dno... drugi miał więcej szczęścia. Gdy spytałem swojej luby o zdanie to stwierdziła, że gra jest nudna bo tylko kupujemy i budujemy stragany - czyli sama też stwierdziła, że triki na dłuższą metę nie dają aż takiej przewagi.
Zagranych mam 6 partii w różnych składach osobowych. Mam nadzieję, że gra może z każdą kolejną rozgrywką będzie lepsza bo przyznam, iż jestem zakochany w grafice kart i mechanice typu Dominion. Tak więc trzymam kciuki za drugą część, która ożywi grę. Bo jest potencjał!
Możesz sprawdzić, ale nie widzę powodu, aby miało coś to zmienić.ko2a pisze: Pytanie czy rozgrywki nie poprawila by jedna zmiana zasady ze kupujac karte kladziemy ja na discard?