Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
wrxxx@o2.pl
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: wrxxx@o2.pl »

Czyli co do punktu 4, mogę zrobić jeden ruch z terenu na wodę, nastepnie użyć kafla z delfinem, skończyć na suchym lądzie i jeszcze użyć pozostałych mi dwóch punktów ruchu?
W sensie że 3 punkty ruchu które mi przysługuja mogą być rozdysponowane pomiędzy używaniem płytek?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1334
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 537 times
Been thanked: 1229 times
Kontakt:

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: Apos »

wrxxx@o2.pl pisze: 04 paź 2024, 16:13 Czyli co do punktu 4, mogę zrobić jeden ruch z terenu na wodę, nastepnie użyć kafla z delfinem, skończyć na suchym lądzie i jeszcze użyć pozostałych mi dwóch punktów ruchu?
W sensie że 3 punkty ruchu które mi przysługuja mogą być rozdysponowane pomiędzy używaniem płytek?
Tak. Na 4 stronie w instrukcji jest zapis:
In addition to your movements, and anytime during the Action phase, you may use as many Ability tiles as you wish by discarding them to apply their effect.
wrxxx@o2.pl
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: wrxxx@o2.pl »

Apos pisze: 04 paź 2024, 17:05
wrxxx@o2.pl pisze: 04 paź 2024, 16:13 Czyli co do punktu 4, mogę zrobić jeden ruch z terenu na wodę, nastepnie użyć kafla z delfinem, skończyć na suchym lądzie i jeszcze użyć pozostałych mi dwóch punktów ruchu?
W sensie że 3 punkty ruchu które mi przysługuja mogą być rozdysponowane pomiędzy używaniem płytek?
Tak. Na 4 stronie w instrukcji jest zapis:
In addition to your movements, and anytime during the Action phase, you may use as many Ability tiles as you wish by discarding them to apply their effect.
Super, dzięki śliczne :D
Nycte
Posty: 431
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: Nycte »

Apos pisze: 03 paź 2024, 22:53

1. Możesz, nic się nie dzieje w przypadku rekina, bo ten nie reaguje na trwatwę. Możesz pokierować tratwą na innego stwora, wtedy jest od razu rozpatrywany trigger potwora (np. zniszczenie tratwy i zabicie uciekinierów przez smoka)
ale w instrukcji przy ruchu tratwy jest napisane "Ten ruch polega na przesunięciu tratwy na niezajęte, sąsiadujące pole morza". Nie powinno być to w takim razie ruch na puste pole?
Pytanie ode mnie. Czy mogę wykonać więcej niż 1 ruch daną tratwą?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1334
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 537 times
Been thanked: 1229 times
Kontakt:

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: Apos »

Nycte pisze: 08 paź 2024, 19:48
Apos pisze: 03 paź 2024, 22:53

1. Możesz, nic się nie dzieje w przypadku rekina, bo ten nie reaguje na trwatwę. Możesz pokierować tratwą na innego stwora, wtedy jest od razu rozpatrywany trigger potwora (np. zniszczenie tratwy i zabicie uciekinierów przez smoka)
ale w instrukcji przy ruchu tratwy jest napisane "Ten ruch polega na przesunięciu tratwy na niezajęte, sąsiadujące pole morza". Nie powinno być to w takim razie ruch na puste pole?
Pytanie ode mnie. Czy mogę wykonać więcej niż 1 ruch daną tratwą?
Racja. Na niezajęte puste pole. Mój błąd.
Tak, możesz wykonać więcej niż 1 ruch tratwą. 1 ruch tratwą za każdą akcję ruchu (czyli do 3).
agt
Posty: 1572
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 917 times
Been thanked: 511 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: agt »

1. Czy ktoś z Was grał może w Survive: the Island w taki sposób, że poszukiwacz może w ruchu jeden raz wejść na pole wody?
To trochę inaczej niż jest w instrukcji, bo według przykładów w instrukcji ruch z wyspy do wody, a później na tratwę jest niedopuszczalny (tak samo jak z wody na pole wyspy/tratwę i znów do wody).
A zgodnie z tymi "moimi" zasadami można np. rzucić się z wyspy w morze i dopłynąć jedno pole do odpływającej tratwy. Jak dla mnie bardzo klimatyczne. :)

Ja nie doczytałam i graliśmy jak powyżej. Ogólnie jestem zwolenniczką grania na zasadach z instrukcji i w takich sytuacjach zmieniam to jak gramy. Jednak w tym przypadku zastanawiam się czy warto, bo "nasza" wersja daje więcej możliwości manewru i rozgrywka może być ciekawsza. Czy ktoś ma refleksje co w ten sposób tracimy i dlaczego nie warto tak grać?

2. Czy kaiju może wejść na bezpieczny ląd (nie pole wyspy) i zrzucić kogoś stamtąd do wody?

3. Upewniając się tylko: nie wystarczy dopłynąć tratwą do brzegu - trzeba jeszcze wysadzić ludki, używając tylu ruchów o jedno pole ile jest tych ludków, prawda?
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1334
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 537 times
Been thanked: 1229 times
Kontakt:

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: Apos »

agt pisze: 10 paź 2024, 13:53
Spoiler:
W/g mnie, jest to po to aby gracz, który wskoczy do tratwy i odpłynie o jedno pole od lądu zabiera pozostałym możliwość dołączenia. Więcej negatywnej interakcji i frajdy z gry. Tak to każdy mógłby dopłynąć i bezpiecznie wejść na tratwę. Tratwa musi dobić bezpiecznie "do brzegu", aby wyładować bohaterów.
agt pisze: 10 paź 2024, 13:532. Czy kaiju może wejść na bezpieczny ląd (nie pole wyspy) i zrzucić kogoś stamtąd do wody?
Nie. Jak sama nazwa wskazuje, bohaterowie są już tam bezpieczni :). Te wyspy na brzegach nie mają też hexów, aby przemieszczać tam potwory.
agt pisze: 10 paź 2024, 13:533. Upewniając się tylko: nie wystarczy dopłynąć tratwą do brzegu - trzeba jeszcze wysadzić ludki, używając tylu ruchów o jedno pole ile jest tych ludków, prawda?
Tak. Są dwa pola wody sąsiadujące z terem bezpiecznej wyspy. Z nich trzeba przeskoczyć na ląd.
agt
Posty: 1572
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 917 times
Been thanked: 511 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: agt »

Apos pisze: 10 paź 2024, 15:58 W/g mnie, jest to po to aby gracz, który wskoczy do tratwy i odpłynie o jedno pole od lądu zabiera pozostałym możliwość dołączenia. Więcej negatywnej interakcji i frajdy z gry. Tak to każdy mógłby dopłynąć i bezpiecznie wejść na tratwę.
Dzięki za te myśli.
Ma to sens.
W takim razie będę dalej grać na naszych zasadach gdy gram z dziećmi, a z dorosłymi jeszcze zobaczę. :)
Tratwa musi dobić bezpiecznie "do brzegu", aby wyładować bohaterów.
A tego zdania nie rozumiem.
W sensie co ma do rzeczy w tym kontekście.

P.S. ale ogólnie jest możliwe wsiąść na tratwę z wody? Gdy akurat przepływa obok? A konkretniej gdy w mojej turze tratwa z wolnym miejscem stoi na polu obok mojego pływaka.
wrxxx@o2.pl
Posty: 52
Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: wrxxx@o2.pl »

agt pisze: 10 paź 2024, 19:10
Apos pisze: 10 paź 2024, 15:58

P.S. ale ogólnie jest możliwe wsiąść na tratwę z wody? Gdy akurat przepływa obok? A konkretniej gdy w mojej turze tratwa z wolnym miejscem stoi na polu obok mojego pływaka.
Wtedy możesz pływakiem zrobić ruch wpław (czyli jeden na turę ruch z wody, albo na wodę). Tym samym wchodząc z wody na tratwę i potem już zwykłymi ruchami ruszać tratwą o ile masz tak remis bądź przewagę.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5275
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1571 times
Been thanked: 1145 times
Kontakt:

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: Hardkor »

Niebieski potwór wchodząc na innego potwora porusza go. W przypadku rekinów będzie to ruch 1 lub 2 czy zawsze o 1?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
agt
Posty: 1572
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 917 times
Been thanked: 511 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: agt »

Hardkor pisze: 13 paź 2024, 19:58 Niebieski potwór wchodząc na innego potwora porusza go. W przypadku rekinów będzie to ruch 1 lub 2 czy zawsze o 1?
Bardzo ciekawe pytanie.
Byłam przekonana, że ten potwór eliminuje tratwy, a wszystko inne i wszystkich wypycha na sąsiednie pola. Ale w instrukcji jest napisane, że poszukiwaczy na sąsiadujące pola, a stwory przesuwa zgodnie z ich zasadami ruchu.
Gdyby wszystko miało być o 1 pole to by napisali chyba, że wszystko o 1.

W FAQ napisali, że wszystkich wyborów odnośnie ruchu stworów dokonuje aktywny gracz.

Czyli chyba rekiny może o 2 pola. :)
RamboManiek
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2021, 12:51

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: RamboManiek »

Czy w 3 etapie po wyrzuceniu na kości któregoś koloru wybiera się jednego potwora czy porusza wszystkie w tym kolorze?
agt
Posty: 1572
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 917 times
Been thanked: 511 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: agt »

RamboManiek pisze: 02 gru 2024, 22:52 Czy w 3 etapie po wyrzuceniu na kości któregoś koloru wybiera się jednego potwora czy porusza wszystkie w tym kolorze?
Ciekawe pytanie. :)
Było dla mnie oczywiste, że jednym, ale gdy otworzyłam instrukcję to okazało się, że w opisie 3. fazy zapis nie jest jednoznaczny.
Jednak na stronie 3, gdzie fazy są tylko wymienione, napisane jest: "3. Faza stworów. Gracz rzuca kością stworów i wykonuje ruch stworem."
Czyli jednym.
RamboManiek
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2021, 12:51

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: RamboManiek »

agt pisze: 02 gru 2024, 23:03
RamboManiek pisze: 02 gru 2024, 22:52 Czy w 3 etapie po wyrzuceniu na kości któregoś koloru wybiera się jednego potwora czy porusza wszystkie w tym kolorze?
Ciekawe pytanie. :)
Było dla mnie oczywiste, że jednym, ale gdy otworzyłam instrukcję to okazało się, że w opisie 3. fazy zapis nie jest jednoznaczny.
Jednak na stronie 3, gdzie fazy są tylko wymienione, napisane jest: "3. Faza stworów. Gracz rzuca kością stworów i wykonuje ruch stworem."
Czyli jednym.
Też tak właśnie mi się wydaje a pierwsze dwie rozgrywki na trzech graczy poruszaliśmy wszystkie 😆
agt
Posty: 1572
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 917 times
Been thanked: 511 times

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości

Post autor: agt »

No to się działo :D
ODPOWIEDZ