Strona 2 z 22

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 16:04
autor: Veridiana
nie, tylko ustrój

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 16:08
autor: andruty
I wyżej wymieniona karta daje co turę 1 pkt kultury, tak?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 16:11
autor: Veridiana
no tak, daje.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 17:12
autor: Błysk
1. Cuda i liderzy jeśli mają ikonkę nauki lub kultury to dają korzyść co turę, a nie tylko po wybudowaniu/ wystawieniu?

2.Czy mogę zagrać kilka kart wojen i wypowiedzieć więcej niż jedną wojnę w danej turze jednemu przeciwnikowi?
Przykład: Mam 3 karty agresji i 2 karty wojny.
A) rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję, po czym rzucam kartę wojny na gracza 1
B) rzucam kartę agresji na gracza 1, rozstrzygamy agresję, rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję, rzucam kartę agresji na gracza 1, rozpatrujemy agresję.
C) rzucam 2 karty wojny na gracza 1 w swojej turze, rozpatrujemy wynik obu wojen w kolejnej turze.

Czy przykłady ABC są możliwe, czy istnieją ograniczenia (inne niż limit akcji wynikający z dostępnych akcji militarnych) co do wypowiadania wojen i zagrywania agresji?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 18:22
autor: melusina
1. Tak

2. Nie, bo można wykonać tylko jedną akcję polityki w swojej turze :D

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 19:00
autor: Zorak
2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.

Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 19:41
autor: melusina
Zorak pisze:2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.
Nie. Cezar dodaje tylko jedną nową akcję militarną.
Zorak pisze:Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)
Otrzymujesz tyle, jaką masz ich produkcję (czasami bez korupcji, czasami z korupcją - zawsze jest to wyszczególnione jak również i to,czy dotyczy to kopalni i/lub żywności).

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 20:04
autor: Zorak
melusina pisze:
Zorak pisze:2 akcje polityczne można chyba zrobić tylko Cezarem.
Nie. Cezar dodaje tylko jedną nową akcję militarną.
Zorak pisze:Ja mam pytanie dot kart wydarzeń dot produkcji jedzenia i surowców. Np Nowe złoża albo Udane zbiory.
Tam produkuje tylko 1 "sztukę" czy tyle ile mi "fabryka" daje ?
Obstawiam że tyle ile zwykle produkuje (wzmianka o braku żywienia / korupcji)
Otrzymujesz tyle, jaką masz ich produkcję (czasami bez korupcji, czasami z korupcją - zawsze jest to wyszczególnione jak również i to,czy dotyczy to kopalni i/lub żywności).
Na 100% Cezarem raz na grę możesz 2 akcje polityczne zrobić.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 21:51
autor: Nataniel
Raz na grę Cezar pozwala na wykonanie dwóch akcji politycznych pod rząd (to zmiana w stosunku do poprzedniej edycji).

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 28 gru 2015, 23:04
autor: melusina
Nataniel pisze:Raz na grę Cezar pozwala na wykonanie dwóch akcji politycznych pod rząd (to zmiana w stosunku do poprzedniej edycji).
sorry, nie zauważyłam tej zmiany :oops:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 29 gru 2015, 02:52
autor: Błysk
Nie do końca związne z zasadami. Czyli na chłopski rozum demokracja jest najlepszym ustrojem (po przeglądnięciu kart i bez gry próbnej)? Bo w sumie, bez względu na okoliczności kulturę zgarnę? ;) (Zwłaszcza, że mogę wywołać tylko jedną agresję/ wojnę na turę ;) ).

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 29 gru 2015, 07:21
autor: splocki
Nie znalazłem w instrukcji opisu punktacji końcowej dla gry prostej i zaawansowanej.
Jest tylko dla pełnej. Gdzie mogę to znaleźć?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 29 gru 2015, 08:19
autor: vinnichi
Na yt Yosz pod koniec drugiego filmiku tłumaczy punktację do rozgrywki uproszczonej

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 14:41
autor: Tony23
Mamy rozwiniętą piechotę (siła 2) na niej czterech zołnierzy (kosteczki).
Wygrywamy kolonizacje licytując siłę 1. Czy usuwamy do banku kosteczkę czy przesuwamy na piechotę o sile 1 ?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 14:44
autor: Majek10
Tony23 pisze:Mamy rozwiniętą piechotę (siła 2) na niej czterech zołnierzy (kosteczki).
Wygrywamy kolonizacje licytując siłę 1. Czy usuwamy do banku kosteczkę czy przesuwamy na piechotę o sile 1 ?
Kolonizując musisz wysłać przynajmniej 1 jednostkę aby podbić dane terytorium więc przenosisz kosteczkę do banku.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 14:50
autor: Tony23
No to załóżmy że wygrywam licytacje siłą 3 a mam dwie jednostki na 2. Likwiduje obie, czy tylko jedna a druga przesuwam na 1 ?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 15:02
autor: wc
Przy kolonizacji zawsze POŚWIĘCASZ jednostki, które zadeklarowałeś do podbicia nowego terytorium.
Ich siła militarna podczas kolonizacji jest tylko przeliczana 1:1 na siłę kolonizacji ale nie ma opcji żeby dostać z tego jakąś "resztę".
Tak więc każda jednostka którą zadeklarujesz w licytacji jest "odstawiana" do żółtego banku.
W podanym przez Ciebie przykładzie - jeśli nie masz żadnych bonusów z kart, cudów albo technologii - warto było od razu zalicytować "4" ;-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 17:14
autor: andruty
Chyba wartość którą zalicytujesz musi być zgodna z rzeczywistością więc nie można zalicytować 1 mając tylko jednostki o sile 2

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 02 sty 2016, 17:22
autor: Nataniel
andruty pisze:Chyba wartość którą zalicytujesz musi być zgodna z rzeczywistością więc nie można zalicytować 1 mając tylko jednostki o sile 2
Możesz zalicytować jeden, nie ma przeciwwskazań - chyba tylko takie, że to bez sensu :-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 03 sty 2016, 22:59
autor: aaxxee
Witam, mam pytanie co do technologi specjalnych związanych z murarstwem. Jaki mają wpływ na ulepszanie budydnków? Czy różnica w surowcach między poziomami pozostaje bez zmian, czy uwględniamy niższy koszt tylko budynku najwyższego poziomu?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 03 sty 2016, 23:05
autor: Nataniel
Uwzględniamy obniżony koszt na wszystkich poziomach.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 04 sty 2016, 00:07
autor: aaxxee
Czyli przy technologi "murarstwo" koszt ulepszenia miedzy budynkami z 1 i 2 ery pozotaje bez zmian? Dopiero z architekturą mamy zmniejszony koszt ulepzenia?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 04 sty 2016, 07:18
autor: Veridiana
Tak. Najprościej wyobrazić sobie zmienione koszty na obu kartach i zobaczyć, ile wychodzi różnicy. Ale przy murarstwie, które daje jednakową zniżkę do wszystkich poziomów, ulepszanie nie tanieje w żadnej sytuacji ulepszanie tanieje tylko w sytuacji ulepszania z epoki A na wyższe.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 04 sty 2016, 10:12
autor: Nataniel
Veridiana pisze:Tak. Najprościej wyobrazić sobie zmienione koszty na obu kartach i zobaczyć, ile wychodzi różnicy. Ale przy murarstwie, które daje jednakową zniżkę do wszystkich poziomów, ulepszanie nie tanieje w żadnej sytuacji.
Tanieje jak ulepszasz z A na wyższą epokę :-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

: 04 sty 2016, 12:19
autor: Veridiana
Słusznie! Zapomniałam o A :lol: