Re: Terraforming Mars (Rebel)
: 19 lut 2016, 11:55
Co to okładka może zdziałać. Ta pierwsza wygląda jak amatorszczyzna, do której od razu mam sceptyczne podejście.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Napiszecie coś więcej? Co Was tak urzekło? Kombosy, emocje, negatywna interakcja, poczucie że się coś buduje...?REBEL.pl pisze: po prostu fajnie nam się grało.
No właśnie. Zaniepokoiła mnie pewna opinia z BGG. Jest z 2014 roku, więc mam nadzieję, że się wiele w tej kwestii od tamtego czasu zmieniło.REBEL.pl pisze:zgłosiliśmy kilka zastrzeżeń dotyczących balansu kart.
Just tested yesterday the most actual version of the game. I was really looking forward to play the game, because i really like the theme and game idea. We played a 2 Player game and it was a terrible game experience, i declaimed my oppionion as the winner after 3 hours of playing, holding 17 cards on my hand, and dozens of resources to effort them. Very bad balancing and concept at this time right now, the game indeed needs a general workover. Please make a decision for the game: Create it as a card game or as an tile placement game, but not both. Implement one or two enjoyable game mechanics, i missed them at all. A game cannot exist with just draw cards, play them and get their benefit. Yes Magic - The Gathering works the same, but its much shorter and the main focus is battle action and taking out the opponent of life points and so i come to one more point: I really missing a game timer, this can`t be so hard to implement.
Keep working on this game, it has a lot of potential, but be more consequent with keeping and dismiss game features, its quite overloaded at this time.
E tam, mnie się wszystkie podobają, ale faktycznie ostatnia chyba najlepsza.BartP pisze:Co to okładka może zdziałać. Ta pierwsza wygląda jak amatorszczyzna, do której od razu mam sceptyczne podejście.
Co "ludź" to inne gusta. Mnie najbardziej podoba się pierwsza wersja (nawiązująca chyba najbardziej do tytułu gry), ale zdecydowanie "oczonachalna" jest ostatnia (czyli biznesowo idealnaBea pisze:E tam, mnie się wszystkie podobają, ale faktycznie ostatnia chyba najlepsza.BartP pisze:Co to okładka może zdziałać. Ta pierwsza wygląda jak amatorszczyzna, do której od razu mam sceptyczne podejście.
Dzięki bardzo dobrym ilustracjom podobał nam się klimat. Oczywiście to nie jest gra przygodowa, ale sam fakt, że pewnych kart nie możemy zagrać, mimo iż wiemy że dany projekt może mieć rację bytu, tylko dlatego, że jest po prostu jeszcze za zimno, albo w atmosferze jest zbyt mało tlenu, sprawia, że dość łatwo "wchodzimy" w tematykę kolonizacji Marsa. Po drugie, uwielbiamy gry oparte na kartach. Różnorodność zazębiających się zagrań i fakt, że niektóre projekty na początku są zbyt ambitne aby od ręki je zagrać (coś jak DEV6 w Race for the Galaxy, tylko jeszcze trudniejsze) oraz możliwość budowania strategii pod te karty, to coś co przekonało nas do tego tytułu. Wspomniana negatywna interakcja albo jest dość delikatna (ot tutaj coś skubniemy, tam podniszczymy), a jeśli są to akcje na większą skalę to godzą we wszystkich graczy (na przykład strącenie, na powierzchnię Marsa, Deimosa z orbity) i niejako uwsteczniają rozwój wszystkich. Moment na zagranie karty o negatywnej interakcji trzeba odpowiednio wybrać, bo czasami można zaszkodzić komuś w większym stopniu, jeśli przyłapiemy go, dajmy na to, na zbieraniu konkretnego rodzaju surowców.Bea pisze:Napiszecie coś więcej? Co Was tak urzekło? Kombosy, emocje, negatywna interakcja, poczucie że się coś buduje...?REBEL.pl pisze: po prostu fajnie nam się grało.
Oczywiście, że takernin pisze:Mam nadzieję, że od spodu i/lub góry pudełka też widnieje nazwa gry na w miarę jednorodnym tle. Bo te boki co są całkowicie nie pasują na półce do innych gier. A tak po obróceniu o 90 stopni powinno być już dobrze.
Dołączam się =) pierwsza połowa roku realna? Gra wygląda super i temat też mi pasujearturroq pisze:Drogi REBEL-u. Kiedy?
Może...Bea pisze:Może byście nagrali, albo zlecili jakiemuś recenzentowi nagranie gameplaya?
My nie graliśmy solo, dlatego o wypowiedz w tej kwestii poprosiliśmy FryxGames:c08mk pisze:Ja z kolei bym się chciał dowiedzieć jak gra chodzi solo i jaka jest optymalna liczba graczy, żeby np. tura się nie ciągnęła w nieskończoność.
Na razie podana data premiery to "Lato 2016", przy czym wiemy, że Stronghold Games chce mieć swoją edycję gotową na tegoroczny GenCon (4-7 Sierpnia), więc przynajmniej miesiąc wcześniej gra powinna być gotowa i do nich płynąć. Idealnie by było gdyby polska edycja była drukowana w tym samym czasie.alukard88 pisze:Dołączam się =) pierwsza połowa roku realna? Gra wygląda super i temat też mi pasujearturroq pisze:Drogi REBEL-u. Kiedy?
To już niejako pytanie o gusta. Dla jednego ma tonę klimatu, dla innego jest suchym euro w balansowanie przychodem i rozchodem surowców. Na pewno jest tak, że po zakończonej partii możemy opowiedzieć sobie historię tego czym zajmowała się prowadzona przez nas korporacja podczas terraformowania marsa, a wydarzenia (karty) mają bardzo mocno powiązane działanie z fluffem. Planując strategię pod konkretne karty my bardzo szybko nurzaliśmy się w wydarzeniach i wyścigu kolonizacyjnym chłonąc klimat.Carmash pisze:Czy Waszym zdaniem to typowy euro-sucharek, czy też gra posiada jakiś zalążek klimatu rozbudowy bazy na Marsie?
Też chciałem o to zapytać.REBEL.pl pisze:To już niejako pytanie o gusta. Dla jednego ma tonę klimatu, dla innego jest suchym euro w balansowanie przychodem i rozchodem surowców. Na pewno jest tak, że po zakończonej partii możemy opowiedzieć sobie historię tego czym zajmowała się prowadzona przez nas korporacja podczas terraformowania marsa, a wydarzenia (karty) mają bardzo mocno powiązane działanie z fluffem. Planując strategię pod konkretne karty my bardzo szybko nurzaliśmy się w wydarzeniach i wyścigu kolonizacyjnym chłonąc klimat.Carmash pisze:Czy Waszym zdaniem to typowy euro-sucharek, czy też gra posiada jakiś zalążek klimatu rozbudowy bazy na Marsie?
A Statki, Łupy, Kościotrupy? I to jest gra nomen omen Portalu, więc może na ich Marsie gra się pudełkami?c08mk pisze:bo na ogół pudełkiem się nie gra.
Myślę, że jednak na temat Mission: Red Planet jest najwięcej informacjic08mk pisze:Dzięki za dobrą i konkretną informację.
Jak na razie z zawodników w wyścigu na Marsa 2016 to Rebel z Terraforming Mars prowadzi. Jest podanych najwięcej informacji, przykładowych kart, plansza, ogólny wygląd i charakter gry. Reszta zawodników jak do tej pory pochwaliła się tylko pudełkiem co jest słabym wynikiem, bo na ogół pudełkiem się nie gra.
Po zapoznaniu się ze stosem recenzji wiem, że Mission: Red Planet to dla mnie pewniakPorchpeople pisze: Myślę, że jednak na temat Mission: Red Planet jest najwięcej informacjiTyle że mają przewagę, bo pierwsza edycja już od kilku lat jest grywalna. BTW wczoraj grałem i polecam!
Tyle że rzeczywiście Mission: Red Planet raczej bym do eurogier nie zaliczał (co mi osobiście w ogóle nie przeszkadza). Szczególnie przy większej ilości osób- jest masę chaosu, ale również maaasa frajdy i radość z gry (nawet po przegranej)megajasio pisze: Po zapoznaniu się ze stosem recenzji wiem, że Mission: Red Planet to dla mnie pewniakAle nad Terraformacją też się zastanowię
Mnie też nie przeszkadza. Jest klimat, sporo interakcji, więc nie będzie ciężko znaleźć chętnych do gryPorchpeople pisze: Tyle że rzeczywiście Mission: Red Planet raczej bym do eurogier nie zaliczał (co mi osobiście w ogóle nie przeszkadza). Szczególnie przy większej ilości osób- jest masę chaosu, ale również maaasa frajdy i radość z gry (nawet po przegranej)
Też bym nie powiedział, że to euro. Nie powiedziałbym też że to nowość, bo premierę miała w 2015, a u nas niestety dopiero teraz jest drukowana.Porchpeople pisze:Tyle że rzeczywiście Mission: Red Planet raczej bym do eurogier nie zaliczał (co mi osobiście w ogóle nie przeszkadza). Szczególnie przy większej ilości osób- jest masę chaosu, ale również maaasa frajdy i radość z gry (nawet po przegranej) :)
Raczej w 2005r. Zmiany owszem, są ale nie wywracają gry do góry nogami.c08mk pisze: Nie powiedziałbym też że to nowość, bo premierę miała w 2015