Strona 2 z 28
Re: Star Wars Rebellion
: 29 lip 2016, 09:44
autor: ariser
Szaweł pisze:Kajak pisze:Czy w jednym i tym samym układzie planetarnym mogę wykonać kilka misji?
Wprawdzie po jednej grze jestem dopiero semi-expertem ale nigdzie nie widziałem zasady zabraniającej tego.
Potwierdzam, nie ma ograniczenia liczby misji w jednym systemie. Ponadto każdy lider juz obecny dokłada swoje symbole do każdej kolejnej misji.
https://boardgamegeek.com/thread/156770 ... ame-planet
Re: Star Wars Rebellion
: 29 lip 2016, 11:54
autor: Szaweł
ariser pisze:Ponadto każdy lider juz obecny dokłada swoje symbole do każdej kolejnej misji.
O! A tego nie doczytałem nigdzie. Dzięki za wskazówkę.
Re: Star Wars Rebellion
: 07 sie 2016, 16:14
autor: bellatrix850
Witam, pytania może głupie, ale nie dają mi spokoju:
co w sytuacji, kiedy znacznik poparcia i rundy się "miną", tzn wykonam Rebelią cel za dwa punkty i znacznik poparcia przeskoczy znacznik rundy w "drugą stronę"?Pola nie będą te same, ale czy to ma znaczenie?
I drugie, w fazie przydziału mogę zagrać dowolną ilość kart misji (nie tylko jedną) i mogę z tego też zupełnie zrezygnować, czy musi to być jedna misja i jeden lub dwóch liderów?
Re: Star Wars Rebellion
: 07 sie 2016, 16:59
autor: Szaweł
1. W momencie przesuwania znacznika reputacji np. o 2 miejsca, przesuwasz znacznik o jedno i potem o drugie pole a nie o dwa jednocześnie także znacznik "spotka się" po drodze ze znacznikiem rund - automatycznie nastąpi zwycięstwo Rebelii.
2. Możesz zagrać ile chcesz od 0 do X.
Re: Star Wars Rebellion
: 07 sie 2016, 17:08
autor: bellatrix850
Bardzo dziękuje.
Re: Star Wars Rebellion
: 09 sie 2016, 07:21
autor: manstain2
Kajak pisze:Czy w jednym i tym samym układzie planetarnym mogę wykonać kilka misji?
Instrukcja tego nie zabrania wiec tak, mozna.
Re: Star Wars Rebellion
: 13 sie 2016, 13:27
autor: Casiliasplp
Mam kilka pytań
1.Jak gracz Imp. chce złapać lidera gracza Reb. i lider reb. nie ma czerwonej zdolności to gracz imp. od razu go przejmuje,czy lider i tak rzuca 1 kością?
2.Czy TIE mogą zostać same w kosmosie?Czy musi być statek które je utrzymuje?
3.Gdy gracz imp. wykonuje misje na graczu reb. i jest sytuacja 1 lider vs 1 lider czy gracz rebelii może tam wysłać drugiego lidera aby przeszkodzić temu jednemu z imp ?
4.Albo gdy gracz imp wysyłka na misje kogoś mogę przeszkodzić mu 2 swoimi liderami czy tylko jednym?
5.Walka.
Wygląda to tak?
-dobieramy karty taktyki
-rzut kośćmi
-wykładamy karty taktyki lub dobieramy
-koniec walki i jest druga runda walki
i teraz dobieramy nowe karty? czy dobieramy do tych kart które nam zostały na ręku?
Re: Star Wars Rebellion
: 13 sie 2016, 13:34
autor: karawanken
Wydaje mi się tak:
1. Rzuca jedna kością i musi mieć sukces
2. Mogą zostać, podczas poruszania muszą mieć transport
3. Tego nie jestem pewny ale wydaje mi się, że tak
4. Tylko jednego można dostawić z puli
5. Karty taktyki dobieramy tylko na poczatku walki, chyba że na kościach wypadnie ten specjalny symbol, wtedy można dobrać kartę z odpowiedniej puli.
Re: Star Wars Rebellion
: 13 sie 2016, 13:36
autor: ariser
1. Łapany lider automatycznie przeciwstawia się misji, jeśli nie ma odpowiednich symboli to po prostu nie rzuca kośćmi. Gracz imperium i tak musi uzyskać co najmniej 1 sukces.
2. Mogą zostać same, ale nie mogą się same przemieszczać.
3. Zawsze możesz dołożyć lidera z puli do blokowania misji, nawet jeżeli już tam jest lider.
4. Przeszkadzasz każdym, który jest w układzie, ale możesz wysłać tylko jednego z puli (reszta musi tam być już wcześniej).
5. Nie dobierasz kart na początku każdej nowej rundy walki. Dobierasz tylko za wynik mieczy świetlnych na kości (jeśli przeznaczysz go na dobranie karty).
Re: Star Wars Rebellion
: 13 sie 2016, 14:30
autor: Casiliasplp
Dziękuje bardzo

Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 08:43
autor: Bardok
Po pierwszej rozgrywce mam kilka pytań:
1. Jeżeli IMP ma Zniewolony układ (czyli ma tam powiedzmy szturmowca) czy może zyskać w tym systemie misją Punkt Poparcia? Co się wtedy dzieje, jeżeli:
a) system był neutralny
b) system był Rebelii
2. Czy jest limit jednostek w jednym Układzie?
3. Odkryłem bazę rebelii i lece tam statkami, ale Rebelia wystawiła Ewakuacje - po prostu na koniec fazy ucieka? Nie mogę z tym jakoś walczyć? I tak naprawdę Rebelia może to robić co rundę?
4. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała bazę to wszystkie jednostki wracają z Układy na Pole Baza Rebelii - a co z budowlami (działo, osłony)?
5. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała baze i wybiera z nowych kart to dalej nie może wybrać układu sąsiadującego z Imperialnym, czy już może wybrać dowolną planetę neutralną/sojuszniczą?
6. Ile kart Taktyki mogę zagrać naraz? Mogę wyrzucić trzy blokady Obrażeń naraz?
7. Rebelia zdobywa Reputacje tylko misjami?
8. Kiedy blokuje się Obrażenia kartami taktyki? Po tym jak wróg przydzieli je do jednostek, czy wcześniej kiedy zlicza ile ma sukcesów?
Dzięki z góry za odpowiedzi

Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 09:23
autor: ariser
1. Może.
a) staje się lojalny wobec imperium,
b) staje się neutralny (odrzuca sie żeton rebelii) i jeżeli jest tam jednostka imperium to nadal jest zniewolony.
2. Nie
3. Ucieczka następuje do wylosowanych miejsc na kartach sond (4 lub 8 ), przy czym nie można przenieść do układu zniszczonego, popierajacego imperium lub z Imperialnych jednostkami. Tak może to robić co rundę. Możesz zapobiegać temu np. poprzez zajmowanie coraz większego obszaru mapy i odkrywaniem kart sond. Oczywiście możesz też niszczyć systemy przy pomocy GS.
4. Przy ewakuacji wszytko idzie do układu, w którym była stara baza. Nowa jest na początku pusta.
5. Może wybrać dowolny układ z wylosowanych poza tymi z pkt. 3.
6. Nie ma ograniczeń w ilości używanych kart taktyki.
7. Tak.
8. Najpierw przydziela się obrażenia z kości i kart (calkowite), a dopiero później przydzielasz karty obronne.
Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 09:26
autor: Szaweł
Bardok pisze:Po pierwszej rozgrywce mam kilka pytań:
1. Jeżeli IMP ma Zniewolony układ (czyli ma tam powiedzmy szturmowca) czy może zyskać w tym systemie misją Punkt Poparcia? Co się wtedy dzieje, jeżeli:
a) system był neutralny
b) system był Rebelii
2. Czy jest limit jednostek w jednym Układzie?
3. Odkryłem bazę rebelii i lece tam statkami, ale Rebelia wystawiła Ewakuacje - po prostu na koniec fazy ucieka? Nie mogę z tym jakoś walczyć? I tak naprawdę Rebelia może to robić co rundę?
4. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała bazę to wszystkie jednostki wracają z Układy na Pole Baza Rebelii - a co z budowlami (działo, osłony)?
5. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała baze i wybiera z nowych kart to dalej nie może wybrać układu sąsiadującego z Imperialnym, czy już może wybrać dowolną planetę neutralną/sojuszniczą?
6. Ile kart Taktyki mogę zagrać naraz? Mogę wyrzucić trzy blokady Obrażeń naraz?
7. Rebelia zdobywa Reputacje tylko misjami?
8. Kiedy blokuje się Obrażenia kartami taktyki? Po tym jak wróg przydzieli je do jednostek, czy wcześniej kiedy zlicza ile ma sukcesów?
Dzięki z góry za odpowiedzi

1. Tak, może.
a) system staje się lojalny Imperium a co za tym idzie, przestaje być zniewolony.
b) system staje się neutralny i pozostaje na nim znacznik zniewolenia.
2. Nie.
3. Może, Ty nic nie możesz - chyba, że blokować misję, nie pamiętam, czy jest tam "Rozpatrz" czy "Spróbuj". W teorii Rebelia może zmieniać bazę co turę, ale jaki jest sens pomagania Tobie w przewijaniu talii sond?
4. Wszystkie jednostki i budynki zostają w układzie, w którym poprzednio była baza, chyba, że Rebelia przeprowadzi misje pozwalające na przesunięcie ich do nowej bazy.
5. Zawsze może, instrukcja mówi, żeby dla początkujących graczy było łatwiej. Ja tej zasady już nie stosuję w ogóle.
6. Nie widziałem by był gdziekolwiek limit.
7. Nie. Tylko kartami celów a nie misjami

.
8. Nie mam instrukcji przed sobą, ale wydaje mi się, że najpierw przydziela się obrażenia dopiero potem odpowiada się kartami - w takim przypadku przeciwnik, musi bądź ryzykować przydzielając tylko tyle obrażeń ile potrzebnych jest do wyeliminowania danej jednostki i po cichu liczyć, że nie będziesz tego blokował, albo przydziela więcej obrażeń niż trzeba mniejszej ilości jednostek i jest pewien ich wyeliminowania.
Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 09:37
autor: Bardok
Dzięki wielkie za odpowiedzi!!!
3. Może, Ty nic nie możesz - chyba, że blokować misję, nie pamiętam, czy jest tam "Rozpatrz" czy "Spróbuj". W teorii Rebelia może zmieniać bazę co turę, ale jaki jest sens pomagania Tobie w przewijaniu talii sond?
Pomóc w przewijaniu? To Rebelia odrzuca nie wybrane karty Sond? Myślałem, że je wtasowujesz? Czy chodzi ci bardziej o to, że zawsze ta jedna karta mniej będzie.
4. Przy ewakuacji wszytko idzie do układu, w którym była stara baza. Nowa jest na początku pusta.
A to mocno zmienia postać rzeczy, czyli zostaje WSZYSTKO co było w oryginalnej bazie na układzie?
I jeszcze ostatnie pytanie mi się przypomniało:
Aktywowałem Układ misją i wysłałem tam lidera. Czy teraz mogę aktywować układ sąsiedni innym liderem i przesunąć jednostki z poprzedniego Układu? Z tego co rozumiem nie mogę wykorzystać przykładowo trzech liderów w ten sposób:
1. Lider A aktywuje układ A, żeby przesunąć tam jednostki
2. Następnie lider B aktywuje układ B, żeby przesunąć jednostki tam z układu A
3. Lider C aktywuje układ C, żeby przesunąć tam jednoski z układu B?
Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 10:10
autor: Szaweł
Bardok pisze:Dzięki wielkie za odpowiedzi!!!
3. Może, Ty nic nie możesz - chyba, że blokować misję, nie pamiętam, czy jest tam "Rozpatrz" czy "Spróbuj". W teorii Rebelia może zmieniać bazę co turę, ale jaki jest sens pomagania Tobie w przewijaniu talii sond?
Pomóc w przewijaniu? To Rebelia odrzuca nie wybrane karty Sond? Myślałem, że je wtasowujesz? Czy chodzi ci bardziej o to, że zawsze ta jedna karta mniej będzie.
O ile dobrze pamiętam przy przenoszeniu bazy ujawniasz kartę układu i oddajesz ją Imperium - także pomagasz w przewijaniu.
Bardok pisze:4. Przy ewakuacji wszytko idzie do układu, w którym była stara baza. Nowa jest na początku pusta.
A to mocno zmienia postać rzeczy, czyli zostaje WSZYSTKO co było w oryginalnej bazie na układzie?
Tak.
Bardok pisze:I jeszcze ostatnie pytanie mi się przypomniało:
Aktywowałem Układ misją i wysłałem tam lidera. Czy teraz mogę aktywować układ sąsiedni innym liderem i przesunąć jednostki z poprzedniego Układu? Z tego co rozumiem nie mogę wykorzystać przykładowo trzech liderów w ten sposób:
1. Lider A aktywuje układ A, żeby przesunąć tam jednostki
2. Następnie lider B aktywuje układ B, żeby przesunąć jednostki tam z układu A
3. Lider C aktywuje układ C, żeby przesunąć tam jednoski z układu B?
Nie możesz przesuwać jednostek z układu, w którym już znajduje się Twój lider.
Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 10:16
autor: ariser
Nie możesz przesuwać jednostek z układu, który zawiera lidera twojej frakcji. Nie ma znaczenia w jaki sposób ten lider się tam znalazł - mógł aktywować układ, wykonywać misję, przeciwstawiać się misji itd., ważne że już jest w tym układzie.
Co do bazy - przed przeniesieniem bazy ujawniasz graczowi imerium lokalizację starej bazy i przenosisz jednostki z pola bazy rebelii do układu (jeśli baza nie była odkryta do tej pory). Następnie gracz imperium otrzymuje twoja kartę sondy ze starej bazy, a ty dajesz nową na swoje pole gry. W nowej bazie nie ma żadnych jednostek, chyba że je tam przeniesiesz przy pomocy aktywacji liderem lub misją.
Re: Star Wars Rebellion
: 16 sie 2016, 10:22
autor: Bardok
Dzięki, już chyba wszystko jasne.
Re: Star Wars Rebellion
: 19 sie 2016, 08:40
autor: Bardok
Po drugiej grze pojawiły się wątpliwości drobne:
1. Jeżeli baza rebelii zostanie odsłonięta, to wszystkie jednostki są ustawiane na planecie:
a) Czy ta planeta ma swoje podstawowe symbole budowy, czy zyskuje te z pola Baza Rebelii?
b) Co z kartami misji, które odnoszą się teraz do pola Baza Rebelii?
2. Pole Siłowe i Działo Planetarne to budowle? Więc nie można ich ruszać rozkazami i przenosić jak jednostek?
3. Czy można mieć więcej niż jedno Pole i więcej niż jedno Działo?
4. Przy próbie uwolnienia Pojmanego - jego siła też wlicza się do kostek misji?
5. Czy przy misjach istnieje limit 5 kostek?
6. Na misji jest "w tej misji liczą się wszystkie rodzaje symboli" - oznacza to, że rzuca się tyle kostek ile jest jakichkolwiek symboli w układzie na Liderach?
7. Po zniszczeniu planety Gwiazdą Śmierci jeżeli na planecie były jednostki Imperium to liczy się, że one nie zginęły, tylko stacjonują na GŚ do jej limitu?
Re: Star Wars Rebellion
: 19 sie 2016, 09:22
autor: karawanken
1a. Wydaje mi się że nie zyskuje.
1b. Odnoszą się dalej do bazy tylko teraz wiadomo gdzie ona jest.
2. Tak
3. Można, wtedy masz większą premie
4. Tak
5. Tak
6. Tak
7. Przeżywają te, które możesz transportować, czyli tak.
Mam nadzieję, że dobrze odpowiadam. Ja przynajmniej tak gram.
Re: Star Wars Rebellion
: 19 sie 2016, 10:50
autor: Valarus
karawanken pisze:1a. Wydaje mi się że nie zyskuje.
1b. Odnoszą się dalej do bazy tylko teraz wiadomo gdzie ona jest.
2. Tak
3. Można, wtedy masz większą premie
4. Tak
5. Tak
6. Tak
7. Przeżywają te, które możesz transportować, czyli tak.
Mam nadzieję, że dobrze odpowiadam. Ja przynajmniej tak gram.
1b. Czyli odnoszą się do systemu na planszy, gdzie jest baza, nie pola bazy. Czyli jeżeli amsz misję do wykonania w bazie, to zamiast tego wykonujesz ją w systemie z bazą.
4. Nie, nie wlicza się - ikony pojmanego liczą się tylko wtedy, kiedy misja jest wykonywana przeciw niemu. Przy uwalnianiu się nie liczą.
5. Nie - w misjach limit kostek to 10, kolor nie ma znaczenia.
Re: Star Wars Rebellion
: 19 sie 2016, 11:08
autor: karawanken
Valarus pisze:karawanken pisze:1a. Wydaje mi się że nie zyskuje.
1b. Odnoszą się dalej do bazy tylko teraz wiadomo gdzie ona jest.
2. Tak
3. Można, wtedy masz większą premie
4. Tak
5. Tak
6. Tak
7. Przeżywają te, które możesz transportować, czyli tak.
Mam nadzieję, że dobrze odpowiadam. Ja przynajmniej tak gram.
1b. Czyli odnoszą się do systemu na planszy, gdzie jest baza, nie pola bazy. Czyli jeżeli amsz misję do wykonania w bazie, to zamiast tego wykonujesz ją w systemie z bazą.
4. Nie, nie wlicza się - ikony pojmanego liczą się tylko wtedy, kiedy misja jest wykonywana przeciw niemu. Przy uwalnianiu się nie liczą.
5. Nie - w misjach limit kostek to 10, kolor nie ma znaczenia.
Dobrze się czasami dowiedzieć czegoś nowego. Na usprawiedliwienie dodam, że z pamięci odpowiadałem
Re: Star Wars Rebellion
: 21 sie 2016, 00:29
autor: klacz10
Hej! Rozegrałem do tej chwili 3 partię i mam kilka pytani:
1) czy jeśli w fazie przydziału wyśle lidera na misje, to w następnej fazy mogę zrezygnować z wykonania misji na rzecz innej akcji (blokowania wykonania misji przeciwnika, wsparcie innej misji, by przesunąć jednostki)?
2. nigdzie nie mogę w instrukcjach znaleźć informacji odnośnie śmieci lidera. Czy jeśli przegram bitwę i nie mogę się wycofać, oprócz odrzucenia jednostek tracę także lidera?
3. czy jeśli imperium użyje super lasera na planetę gdzie znajduje się lider i statki kosmiczne, on ginie czy uznaje się że znajdował się w kosmosie?
Re: Star Wars Rebellion
: 21 sie 2016, 06:59
autor: ariser
1. Jeśli nie zdecydujesz się na wykonanie misji to lider wraca do puli na koniec fazy dowodzenia. Nie możesz go wykorzystać w tej fazie do niczego innego.
2. Liderzy nie giną, chyba że efekt karty o tym mówi (np. karta Powrót Jedi). W twoim przykładzie - lider nie ginie, zostaje w systemie (chociaż nie wiem czemu nie możesz się wycofać skoro masz lidera w systemie).
3. Ginie wszystko naziemne. Zniszczenie systemu nie wpływa na lidera i statki - tyczy się to też przyszłych bitew w tym zniszczonym systemie (nie ma walki naziemnej, kosmiczna normalnie się odbywa).
Re: Star Wars Rebellion
: 21 sie 2016, 10:09
autor: karawanken
Wczoraj pojawiła się wątpliwość.
Podczas bitwy lądowej najpierw jako imperium przydzieliłem trafienia do jednostek rebelianckich, niszcząca je wszystkie. Potem turlają rebelianci, kolega próbuje zagrać kartę taktyki lądowej, która mówi, że możesz się wycofać nawet jak nie masz transportu (a nie miał nic w kosmosie). Co działa pierwsze? Wydaje mi się, że najpierw niszczymy jednostki a potem jest etap odwrotu, więc nie mógł uciec bo najpierw wszystko zniszczyłem. Mam rację?
Re: Star Wars Rebellion
: 21 sie 2016, 10:17
autor: mat_eyo
W instrukcji jest napisane, żeby zniszone jednostki, które mają zaatakować zdjąć z planszy i położyć np. na karcie frakcji. One tak jakby oddają jeszcze salwę zza grobu i giną, nie można ich wycofać.