Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Z gier, które wyszły w międzyczasie :
- Oczywiście Azul, przedstawiać nie trzeba
- Flamme Rouge, fantastyczna, najlepsza gra wyścigowa, wkrótce będzie wydana w Polsce jako Wielka Pętla
- może Zamek Smoków. Świetnie wydana gra logiczna dla 2-3 osób (4 to raczej za dużo). Tylko od razu należy grać z kartami celów, najlepiej więcej niż jedną
- NMBR 9 - może wielkiej głębi tam nie ma(choć trochę jest), ale to świetny, atrakcyjnie wydany filler, który ma dużą regrywalność
- Gizmos - niezwykle wciągająca gra w budowanie silniczka, również fajnie wydana
- Oczywiście Azul, przedstawiać nie trzeba
- Flamme Rouge, fantastyczna, najlepsza gra wyścigowa, wkrótce będzie wydana w Polsce jako Wielka Pętla
- może Zamek Smoków. Świetnie wydana gra logiczna dla 2-3 osób (4 to raczej za dużo). Tylko od razu należy grać z kartami celów, najlepiej więcej niż jedną
- NMBR 9 - może wielkiej głębi tam nie ma(choć trochę jest), ale to świetny, atrakcyjnie wydany filler, który ma dużą regrywalność
- Gizmos - niezwykle wciągająca gra w budowanie silniczka, również fajnie wydana
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Azul za mną chodzi już tak długo że idę dzisiaj do Empiku i biere jak tylko będziena półce
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Azul dużo plusów dla poziomu dla dzieci - dla mnie bomba
Patchwork - też chodzi w tych okolicach
Hej to moja ryba - mam i nie podoba mi się - setup i rozgrywka
Zaintrygował mnie Gizmos i Flamme Rouge - przyjżę sie tym tytułomkaszkiet pisze: ↑01 kwie 2019, 09:30 Z gier, które wyszły w międzyczasie :
- Oczywiście Azul, przedstawiać nie trzeba
- Flamme Rouge, fantastyczna, najlepsza gra wyścigowa, wkrótce będzie wydana w Polsce jako Wielka Pętla
- może Zamek Smoków. Świetnie wydana gra logiczna dla 2-3 osób (4 to raczej za dużo). Tylko od razu należy grać z kartami celów, najlepiej więcej niż jedną
- NMBR 9 - może wielkiej głębi tam nie ma(choć trochę jest), ale to świetny, atrakcyjnie wydany filler, który ma dużą regrywalność
- Gizmos - niezwykle wciągająca gra w budowanie silniczka, również fajnie wydana
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Flamme Rouge miałem okazję ograć ostatnio na Rzuć kostkę - polecam gorąco. Tłumaczenia jest na maks 5 minut, a gra się rewelacyjnie. Wprawdzie graliśmy w 4 osoby, nie wiem jak w przypadku mniejszej liczby graczy. No i ewentualnie pamiętać trzeba, że w II kwartale 2019 ma wyjść jako Wielka pętla od Foxgames, chociaż tak naprawdę jest niezależna językowo.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Co innego to szybkie tłumaczenie, a co innego to głębia. W azulu za dużo głębi nie ma.
Moje top3 pod tym względem:
1. Concordia. - Mnogość strategii i opisy całej akcji na karcie.
Długo długo nic...
2. Gizmos. - Dobra ikonografia.
3. Wyspa Skye. - Dużo liczba celów zapewnia regrywalność.
Moje top3 pod tym względem:
1. Concordia. - Mnogość strategii i opisy całej akcji na karcie.
Długo długo nic...
2. Gizmos. - Dobra ikonografia.
3. Wyspa Skye. - Dużo liczba celów zapewnia regrywalność.
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
W Azulu jest głębia. To gra z dość dużą interakcją między graczami.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Jesli ktoś wspomina o Patchworku to ja zawsze powiem Ogródek
Gra zajeła u nas miejsca Patchworku, bo ma fajniejszy klimat, więcej się dzieje i można grac na 4 osoby.
A no i od grudnia nieustannie na wyprzedaży za 30 zł
Gra zajeła u nas miejsca Patchworku, bo ma fajniejszy klimat, więcej się dzieje i można grac na 4 osoby.
A no i od grudnia nieustannie na wyprzedaży za 30 zł
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Byłem zachwycony tą grą, kupiłem pograłem, pograłem jeszcze więcej i sprzedałem, ponieważ gra według mnie jest niedopracowana. W niemal każdej rozgrywce losowemu graczowi może wpaść kilka ostatnich płytek jednego koloru z którymi nic nie może zrobić, w 4 osoby to jest czysty pech lub kwestia dobroci/złośliwości innch graczy. W grze na dwie osoby w miarę da się to jeszcze przewidzieć kilka ruchów wcześniej i zapobiec lub złagodzić skutki, ale w 4kę nie ma na to szans, za dużo zmiennych. Według mnie psuje to dla tego gracza cały fun z rozgrywki. W jakiej ilości płytki wyjdą bardzo definiuje jak Ci się ułoży runda. Fajny jest mechanizm doboru płytek, ale sam rozkład jest zbyt losowy w stosunku do tego jak mało pola manewru jest na planszetkach gracza. W sintrze sądzę że jest już na szczęście lepiej.W Azulu jest głębia. To gra z dość dużą interakcją między graczami.
Nie zgodzę się że ta gra ma głębię, jest jeden schemat grania ułożyć 5 kafli w jednym kolorze i jak najwięcej w pionie, dążysz do tego w każdej rozgrywce nie ma innej ścieżki na wysokie punktowanie.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Nie zgodze się To kwestia planowania - jestes w stanie ocenić jak rozłożą się płytki w dwóch ostatnich turach patrzac po planszetkach przeciwników. Wczoraj grałem własnie w 4 osoby Jasne, 3 przeciwników to wieksza nieprzewidywalność niż 1, ale wciaz widac co mają na planszetce i co jest w warsztatach, jaki ruch bedzie optymalny kiedy np. 2 osoby maja juz dany kolor zapelniony, a zostaje on na srodku.autopaga pisze: ↑03 kwie 2019, 03:01 Byłem zachwycony tą grą, kupiłem pograłem, pograłem jeszcze więcej i sprzedałem, ponieważ gra według mnie jest niedopracowana. W niemal każdej rozgrywce losowemu graczowi może wpaść kilka ostatnich płytek jednego koloru z którymi nic nie może zrobić, w 4 osoby to jest czysty pech lub kwestia dobroci/złośliwości innch graczy. W grze na dwie osoby w miarę da się to jeszcze przewidzieć kilka ruchów wcześniej i zapobiec lub złagodzić skutki, ale w 4kę nie ma na to szans, za dużo zmiennych. Według mnie psuje to dla tego gracza cały fun z rozgrywki. W jakiej ilości płytki wyjdą bardzo definiuje jak Ci się ułoży runda. Fajny jest mechanizm doboru płytek, ale sam rozkład jest zbyt losowy w stosunku do tego jak mało pola manewru jest na planszetkach gracza. W sintrze sądzę że jest już na szczęście lepiej.
Nie zgodzę się że ta gra ma głębię, jest jeden schemat grania ułożyć 5 kafli w jednym kolorze i jak najwięcej w pionie, dążysz do tego w każdej rozgrywce nie ma innej ścieżki na wysokie punktowanie.
Mi się Azul podoba, to gra na tyle prosta, że idzie ją wytłumaczyć a w 5 minut, a daje sporo funu i wciaż można nieźle kontrolować swoje ruchy i dokopac przeciwnikom. Co do jednego schematu to tez sie nie zgodze. Ja zazwyczaj dąże do ułożenia całego koloru bo daje najwiecej punktów i jesli wszystko idzie zgodnie z planem to kolor+pion daje Ci najwięcej, ale wciaz mozesz przegrac z osoba optymalizujaca punkty podczas gry, bo co z tego, ze ulozysz sobie pion za 7 pkt, jak inna osoba dokladajac kafelek bedzie ich zgarniala po 5-7.
A w witraże nie grałem - mam Azula i Sagrade, wiec nie widze miejsca na 3. gre w tym samym typie
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Chyba będę musiał zweryfikować to sam bo gre już zamówiłem - i chyba dzisiaj przyjdzie
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Ja w zarzutach autopagi odczytuję głównie jeden - że Azul to gra z interakcją.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 gru 2017, 20:38
- Lokalizacja: Żory
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Ja polecę kilka gier, a nawet podam kryterium na jakiej podstawie uważam, że mają całkiem niezłą głębię. Zamieszczę obok gry statystyki najlepszych graczy na serwisie boardgamearena - oczywiście o ile można w nią tam zagrać.
Colt Express - bardzo prosta gra, można pomyśleć, że mega losowa. Po kilku grach można wprowadzić taktyczną zasadę, że na koniec rundy odrzucamy tylko wybrane karty (co sprawia, że nawet pobranie 3 kart zamiast ruchu jest dobrym wyjściem jako ostatina akcja).
Statystyki najlepszego gracza:
3 066 gry • 1 592 zwycięstw • 96% zwycięstw
Ten procent nie wiem do końca jak działa, ale statystyki dość imponujące, biorąc pod uwagę fakt, że zwykle gra się +3 osoby.
Epoka kamienia
Najlepszy gracz:
557 gry • 492 zwycięstw • 89% zwycięstw
Trzeba przyznać, że takie statystyki są imponujące. Prawdopodobnie grał tylko 1v1.
7 Cudów Świata
Jedna z moich ulubionych gier - będę polecał zawsze i wszędzie
Najlepszy gracz:
590 gry • 282 zwycięstw • 84% zwycięstw
Uważam, że wszystkie z wymienionych gier mają więcej głębi niż może się wydawać przy ocenie prostoty zasad. Mimo, że niektórzy mogą narzekać, że w grze 7 cudów świata często nie opłaca się iść w niektóre rzeczy, a w inne niemal zawsze, to po kilkunastu partiach ja nie mogę na nic takiego narzekać. Poza tym gra ma bardzo przyzwoite dodatki. Jeden może predefiniować sposób rozgrywki, ale nie musi(liderzy). Drugi wprowadza dodatkowy typ karty(miasta). W Babel i Armadę nie grałem. - dodatku Babel nie mam zamiaru kupić, a Armadę jak najbardziej chcę.
EDIT:
Oprócz tego Splendor.
Colt Express - bardzo prosta gra, można pomyśleć, że mega losowa. Po kilku grach można wprowadzić taktyczną zasadę, że na koniec rundy odrzucamy tylko wybrane karty (co sprawia, że nawet pobranie 3 kart zamiast ruchu jest dobrym wyjściem jako ostatina akcja).
Statystyki najlepszego gracza:
3 066 gry • 1 592 zwycięstw • 96% zwycięstw
Ten procent nie wiem do końca jak działa, ale statystyki dość imponujące, biorąc pod uwagę fakt, że zwykle gra się +3 osoby.
Epoka kamienia
Najlepszy gracz:
557 gry • 492 zwycięstw • 89% zwycięstw
Trzeba przyznać, że takie statystyki są imponujące. Prawdopodobnie grał tylko 1v1.
7 Cudów Świata
Jedna z moich ulubionych gier - będę polecał zawsze i wszędzie
Najlepszy gracz:
590 gry • 282 zwycięstw • 84% zwycięstw
Uważam, że wszystkie z wymienionych gier mają więcej głębi niż może się wydawać przy ocenie prostoty zasad. Mimo, że niektórzy mogą narzekać, że w grze 7 cudów świata często nie opłaca się iść w niektóre rzeczy, a w inne niemal zawsze, to po kilkunastu partiach ja nie mogę na nic takiego narzekać. Poza tym gra ma bardzo przyzwoite dodatki. Jeden może predefiniować sposób rozgrywki, ale nie musi(liderzy). Drugi wprowadza dodatkowy typ karty(miasta). W Babel i Armadę nie grałem. - dodatku Babel nie mam zamiaru kupić, a Armadę jak najbardziej chcę.
EDIT:
Oprócz tego Splendor.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2019, 14:33 przez krzysiek2222, łącznie zmieniany 1 raz.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 307 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Dominion też nie ma głębi. W każdej rozgrywce dążysz do kupowania kart zwycięstwa - prowincji w szczególności. Nie ma lepszej ścieżki na wysokie punktowanie.autopaga pisze: ↑03 kwie 2019, 03:01W Azulu jest głębia. To gra z dość dużą interakcją między graczami.
Nie zgodzę się że ta gra ma głębię, jest jeden schemat grania ułożyć 5 kafli w jednym kolorze i jak najwięcej w pionie, dążysz do tego w każdej rozgrywce nie ma innej ścieżki na wysokie punktowanie.
Gram, więc jestem.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
W dominionie przynajmniej budujesz silniczek i jest strategia kiedy zacząć kupować karty dające punkty, które zapychają deck, jak zrobisz to za wcześnie możesz nie wygrać, nawet można wygrać usuwając pierwsze karty z punktami na początku gry. W azulu tego nie ma, im szybciej robisz kolumny i kolor tym lepiej. Zresztą zobaczcie recenzje 2ki dowolnego recenzenta i każdy mówi że 1ka idzie do kosza, bo core mechaniki dobierania jest ten sam (czyli stary dobry azul) a cała drugą część gry w końcu dobrze działa (planszetka gracza). Sam kupię 2kę jak się trafi w dobrej cenie, mimo że jedynka bardziej mi się podoba wizualnie. Niestety do gier, które przyciągnęły mnie wizualnie, a mechanicznie rozczarowały nie mam litości, pierwszy w kolejce jest brass.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 gru 2017, 20:38
- Lokalizacja: Żory
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Szczerze mówiąc grałem tylko w Azul: Witraże Sintry. W podstawową wersję nie grałem. Faktycznie gra całkiem ładnie wykonana, ale mechanika po dwóch partiach wcale do mnie nie przemówiła. Niestety nie udało mi się póki znaleźć tego czegoś, co tak wiele osób zachwala. Po jednej rozgrywce (na tym samym wydarzeniu planszówkowym) w Sagradę to właśnie ona wydała mi się ciekawszą grą. Offtopując jeszcze bardziej - Sagrada bardziej mi się spodobała od Roll Playera (też tylko jedna partia). Oczywiście to wszystko subiektywne oceny tylko po jednej partii (lub dwóch). Chętnie we wszystkie te gry zagram ponownie, aczkolwiek po małej próbce odczucia mam takie, a nie inne.autopaga pisze: ↑03 kwie 2019, 14:30 W dominionie przynajmniej budujesz silniczek i jest strategia kiedy zacząć kupować karty dające punkty, które zapychają deck, jak zrobisz to za wcześnie możesz nie wygrać, nawet można wygrać usuwając pierwsze karty z punktami na początku gry. W azulu tego nie ma, im szybciej robisz kolumny i kolor tym lepiej. Zresztą zobaczcie recenzje 2ki dowolnego recenzenta i każdy mówi że 1ka idzie do kosza, bo core mechaniki dobierania jest ten sam (czyli stary dobry azul) a cała drugą część gry w końcu dobrze działa (planszetka gracza). Sam kupię 2kę jak się trafi w dobrej cenie, mimo że jedynka bardziej mi się podoba wizualnie. Niestety do gier, które przyciągnęły mnie wizualnie, a mechanicznie rozczarowały nie mam litości, pierwszy w kolejce jest brass.
Co do Dominiona - po rozstawieniu kart królestwa i spojrzeniu na każdą kartę, można już w zasadzie mieć ułożony plan długoterminowy z pewnym algorytmem. Po kilku partiach sam odniosłem wrażenie, że zawsze obowiązuje reguła: im szybciej, tym lepiej. Więc nigdy raczej nie planuje nikt długiej rozgrywki (wiedźmy mogą wydłużyć rozgrywkę). Głębia może tu polegać na poznaniu i wypróbowaniu wielu kombinacji kart.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 307 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Serio tempo daje na koniec dodatkowe punkty ? Może zamiast punktować przy budowie kolumny tylko w pionie spróbować punktować jednocześnie w poziomie, a kolumnę stworzyć później ? Budując kolumnę nie buduję koloru. Co robić najpierw i kiedy ?(timing notabene) Może zamiast budować, więcej zyskam w danej sytuacji komplikując przeciwnikowi ? Pytania i dylematy iście z rozgrywki w Dominiona...
Gram, więc jestem.
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Tzn że sa jakieś dwie wersje AZULa?autopaga pisze: ↑03 kwie 2019, 14:30 W dominionie przynajmniej budujesz silniczek i jest strategia kiedy zacząć kupować karty dające punkty, które zapychają deck, jak zrobisz to za wcześnie możesz nie wygrać, nawet można wygrać usuwając pierwsze karty z punktami na początku gry. W azulu tego nie ma, im szybciej robisz kolumny i kolor tym lepiej. Zresztą zobaczcie recenzje 2ki dowolnego recenzenta i każdy mówi że 1ka idzie do kosza, bo core mechaniki dobierania jest ten sam (czyli stary dobry azul) a cała drugą część gry w końcu dobrze działa (planszetka gracza). Sam kupię 2kę jak się trafi w dobrej cenie, mimo że jedynka bardziej mi się podoba wizualnie. Niestety do gier, które przyciągnęły mnie wizualnie, a mechanicznie rozczarowały nie mam litości, pierwszy w kolejce jest brass.
Brass to jedna z moich ulubionych gier ale nie nadaje się do prostego szybkiego tłumaczenia
A jak ma się tłumaczenie zasad w Sagradzie? Też mialem ją na celownikukrzysiek2222 pisze: ↑03 kwie 2019, 14:42
Szczerze mówiąc grałem tylko w Azul: Witraże Sintry. W podstawową wersję nie grałem. Faktycznie gra całkiem ładnie wykonana, ale mechanika po dwóch partiach wcale do mnie nie przemówiła. Niestety nie udało mi się póki znaleźć tego czegoś, co tak wiele osób zachwala. Po jednej rozgrywce (na tym samym wydarzeniu planszówkowym) w Sagradę to właśnie ona wydała mi się ciekawszą grą.
Jak się skaluje na 2,3 osoby? Czy 6,10 latek ogarną zasady?
Dominion mi nie podszedł - nie rozumiem fenomenu
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Jest Azul oraz Azul Witraże Sintry
Sagrada jest równie prosta co Azul, ale ma dodatkowy myk w postaci narzędzi
Ogólnie obie gry są swietnym gatewayem
Na 2 osoby jest do kitu, chyba że kupisz 7 cudów świata pojedynek. Co do zasad - 10 latek na pewno, nie wiem jak 6 latek, wybrlabym chyba cos innego
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 gru 2017, 20:38
- Lokalizacja: Żory
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
7 cudów na dwie osoby nie próbowałem - słyszalem, że kiepsko i nie grałbym mając do wyboru inne gry. Największą zaletą samej gry jest szybkość rozgrywki. Ikonografia jest prosta, mechanika jest prosta. Co do dzieci - nie wiem, ale z dziećmi jest tak, że nie można generalizować. Na pewno są 8-latki co ogarną i na pewno są też 12 latki co nie ogarną. I to o niczym nie świadczy
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
hmm co wybrać punktowanie za 2 punkty w poziomie czy za 7 w pionie trudny wybór. Strategia strategią, ale ogranicza Cię to co jest dostępne, jak wyjdą 4 płytki w kolorze który chcesz zrobić w ostatnim rzadku to można sobie do kieszeni schować startegię z poprzedniej rundy. Kończąc temat według mnie ta gra nie ma dużej głębi co jest tematem tego wątku. Gra jest mocno losowa (push your luckowa), a Ty podciągasz to pod głębię.Serio tempo daje na koniec dodatkowe punkty ? Może zamiast punktować przy budowie kolumny tylko w pionie spróbować punktować jednocześnie w poziomie, a kolumnę stworzyć później ? Budując kolumnę nie buduję koloru. Co robić najpierw i kiedy ?(timing notabene) Może zamiast budować, więcej zyskam w danej sytuacji komplikując przeciwnikowi ? Pytania i dylematy iście z rozgrywki w Dominiona...
7 cudów świata pojedynek jest na 2 graczy i polecam. 7 cudów świata zwykłe jest od 3 do 7, dwa to gracz widmo nie polecam jak chcesz grać w dwie osoby. w pojedynek gram z 7,5 letnia córka. Pojedynek jest zdecydowanie łatwiejszy do tłumaczenia.
Sagrada ma proste zasady.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Przeciez skonczenie poziomej lini kończy grę... Te dwa punkty to taki bonusik. Bardziej bym sie zastanawial nad 10 w kolorze, i wspomnianym wczesniej punktowaniem przez odpowiednia kolejnosc dokladania kafelkow, no ale co kto lubi
No sorry, ale jeśli sie uwalisz na to ze w nastepnej rundzie bedziesz mial w piatym rzedzie jeden kolor i tylko do tego dazysz to sie nie dziwie, ze Ci sie ta gra nie podoba Przeciez trzeba reagowac na to co sie dzieje w warszatatach i na planszetkach pozostalych graczy, a nie tylko patrzec na to zeby skonczyc swoje rzadki za wszelka ceneautopaga pisze: ↑03 kwie 2019, 15:49 Strategia strategią, ale ogranicza Cię to co jest dostępne, jak wyjdą 4 płytki w kolorze który chcesz zrobić w ostatnim rzadku to można sobie do kieszeni schować startegię z poprzedniej rundy. Kończąc temat według mnie ta gra nie ma dużej głębi co jest tematem tego wątku. Gra jest mocno losowa (push your luckowa), a Ty podciągasz to pod głębię.
Anyway, oczywiscie to jest prosta gra, ale nie jest zdecydowanie gra opierającą sie tylko na szczesciu. Jakas doza perspektywicznego myślenia jest tutaj doceniana.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
To że w grze masz wybór to nie znaczy że jest głębia. Dlatego azul jest takim hitem,łatwo określić co trzeba robić, a czy Ci się to uda czy nie to kwestia dobrze zakamuflowanej losowości.
Idealnym przykładem gry z głębią to według mnie Teotihuacan, możesz w każdej rozgrywce iść zupełnie inną drogą, randomizacja technologii, pałacu i rozmieszczenia pól ogromnie wpływa na możliwości nowych strategii to jest gra z głębią, w skali mikro wyspa skye daje niezłą głębią a jest na poziomie azula.
Idealnym przykładem gry z głębią to według mnie Teotihuacan, możesz w każdej rozgrywce iść zupełnie inną drogą, randomizacja technologii, pałacu i rozmieszczenia pól ogromnie wpływa na możliwości nowych strategii to jest gra z głębią, w skali mikro wyspa skye daje niezłą głębią a jest na poziomie azula.
- kaszkiet
- Posty: 2812
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Mam wrażenie, że mylisz losowość z wpływem działań innych graczy na rozgrywkę.
Witraże dla mnie są przekombinowane i co najwyżej ok. Do pierwowzoru się nie umywają.
Od ponad roku co chwila pojawia się i zaraz znika jakiś Azul-killer-wannabe, co tym lepiej o nim świadczy, skoro wszyscy chcą się z Azulem porównywać.
Moim zdaniem Azul to już jest klasyk, który będzie się bardzo długo utrzymywał na rynku i będzie polecany także za kilkanaście lat.
Jego sukces to nie jest kwestia tego, że łatwo określić co się będzie robić. Jeśli w kółko grasz tak samo i wg Ciebie czasem wygrywasz, a czasem nie "bo losowość", to może znaczy, że jednak można inaczej zagrać i wygrać.
Siłą Azula jest prostota zasad, interakcja między graczami, możliwość sprawdzenia jednym rzutem oka tego co robią inni gracze (co w Witrażach jest niemożliwe), duża regrywalność, możliwość stosowania różnych strategii (spora, jak na grę rodzinną) szczególnie na szarej stronie planszetki, pewna losowość (jak najbardziej jest, ale nie determinująca rezultatu rozgrywki) no i oczywiście fantastyczne, atrakcyjne wydanie.
Witraże dla mnie są przekombinowane i co najwyżej ok. Do pierwowzoru się nie umywają.
Od ponad roku co chwila pojawia się i zaraz znika jakiś Azul-killer-wannabe, co tym lepiej o nim świadczy, skoro wszyscy chcą się z Azulem porównywać.
Moim zdaniem Azul to już jest klasyk, który będzie się bardzo długo utrzymywał na rynku i będzie polecany także za kilkanaście lat.
Jego sukces to nie jest kwestia tego, że łatwo określić co się będzie robić. Jeśli w kółko grasz tak samo i wg Ciebie czasem wygrywasz, a czasem nie "bo losowość", to może znaczy, że jednak można inaczej zagrać i wygrać.
Siłą Azula jest prostota zasad, interakcja między graczami, możliwość sprawdzenia jednym rzutem oka tego co robią inni gracze (co w Witrażach jest niemożliwe), duża regrywalność, możliwość stosowania różnych strategii (spora, jak na grę rodzinną) szczególnie na szarej stronie planszetki, pewna losowość (jak najbardziej jest, ale nie determinująca rezultatu rozgrywki) no i oczywiście fantastyczne, atrakcyjne wydanie.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 gru 2017, 20:38
- Lokalizacja: Żory
Re: Szybkie tłumaczenie / mało/proste zasady/ duża głębia.
Właśnie też odniosłem wrażenie, że nieco przekombinowany jest Azul Witraże. Z perspektywy dwóch rozgrywek na szybciora na konwencie - w witrażach też da się przewidzieć co robią inni gracze - obserwacja gdzie są na witrażach, czy w trakcie gry skaczą z miejsca na miejsce, na czym się skupiają, co jest punktowane, do czego prawdopodobnie będą próbowali dążyć. Ale jakoś nastawiony byłem na coś innego. Z chęcią zatem zagram w podstawowego Azula.kaszkiet pisze: ↑03 kwie 2019, 20:16 Mam wrażenie, że mylisz losowość z wpływem działań innych graczy na rozgrywkę.
Witraże dla mnie są przekombinowane i co najwyżej ok. Do pierwowzoru się nie umywają.
Od ponad roku co chwila pojawia się i zaraz znika jakiś Azul-killer-wannabe, co tym lepiej o nim świadczy, skoro wszyscy chcą się z Azulem porównywać.
Moim zdaniem Azul to już jest klasyk, który będzie się bardzo długo utrzymywał na rynku i będzie polecany także za kilkanaście lat.
Jego sukces to nie jest kwestia tego, że łatwo określić co się będzie robić. Jeśli w kółko grasz tak samo i wg Ciebie czasem wygrywasz, a czasem nie "bo losowość", to może znaczy, że jednak można inaczej zagrać i wygrać.
Siłą Azula jest prostota zasad, interakcja między graczami, możliwość sprawdzenia jednym rzutem oka tego co robią inni gracze (co w Witrażach jest niemożliwe), duża regrywalność, możliwość stosowania różnych strategii (spora, jak na grę rodzinną) szczególnie na szarej stronie planszetki, pewna losowość (jak najbardziej jest, ale nie determinująca rezultatu rozgrywki) no i oczywiście fantastyczne, atrakcyjne wydanie.