Strona 2 z 114

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:29
autor: szczudel
No muszą kupić 2ED. Inaczej nie zagrają.
Czy ja czegoś nie rozumiem?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:35
autor: Kretilla
Markus pisze:Mnie niepokoi mnie inna sprawa.
Powiedzmy że gra przeleży u mnie w domu na półce 20 lat.
W tym czasie upada wydawca gry itp. Co wtedy? Skąd pobrać aplikację w momencie braku oficjalnego wsparcia.
Obecnie w każdą grę (oprócz xcoma) jesteśmy w stanie zagrać po dowolnie długim okresie czasu.
Te gry z apką to taki produkt jak biodegradowalne siatki na zakupy. Po pewnym czasie nie będą się fo niczego nadawać. (Kto w dzisiejszych czasach jest w stanie odczytać dyskietkę 1.44"?) :-)
Sądzę, że nie masz co się obawiać. Przecież żaden problem w dzisiejszych czasach zagrać w grę z Commodore, Amigi lub pod DOS, a kto by je jeszcze miał? :) Aplikacja będzie również na PC, więc nawet za 20 lat, gdyby ten format miał przestać istnieć, to pewnie będzie jakiś PCBox lub coś takiego. W internecie apka raczej nie zaginie, nawet gdyby wydawcy miało już nie być.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:38
autor: rattkin
Ceny nikt nie komentuje? :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:43
autor: Bary
Kretilla pisze:
Markus pisze:Mnie niepokoi mnie inna sprawa.
Powiedzmy że gra przeleży u mnie w domu na półce 20 lat.
W tym czasie upada wydawca gry itp. Co wtedy? Skąd pobrać aplikację w momencie braku oficjalnego wsparcia.
Obecnie w każdą grę (oprócz xcoma) jesteśmy w stanie zagrać po dowolnie długim okresie czasu.
Te gry z apką to taki produkt jak biodegradowalne siatki na zakupy. Po pewnym czasie nie będą się fo niczego nadawać. (Kto w dzisiejszych czasach jest w stanie odczytać dyskietkę 1.44"?) :-)
Sądzę, że nie masz co się obawiać. Przecież żaden problem w dzisiejszych czasach zagrać w grę z Commodore, Amigi lub pod DOS, a kto by je jeszcze miał? :) Aplikacja będzie również na PC, więc nawet za 20 lat, gdyby ten format miał przestać istnieć, to pewnie będzie jakiś PCBox lub coś takiego. W internecie apka raczej nie zaginie, nawet gdyby wydawcy miało już nie być.
Dokładnie, nie będzie po prostu rozwijana od pewnego momentu. Poza tym, zamartwianie się, co się stanie z produktem wartym 300 zł za 20 lat to IMO strata czasu.

@szczudel: Dobrze rozumiesz, ale to było do przewidzenia (choć czytając moje poprzednie posty widać, że miałem nadzieję, że pójdą jeszcze o krok dalej). A patrząc na pazerność FFG przy niektórych tytułach to mogliby równie dobrze upgrade pack za 10$ wydać. Doceniam więc krok w dobrą stronę. Oby regrywalność gry także nie pozostawiła niedosytu.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:50
autor: Rafal_Kruczek
Bary pisze:
KrzysiekL pisze:
Bary pisze: Nie zwróciłem uwagi na jedną rzecz- posiadacze pierwszej wersji będą mogli grać z apką BEZ kupowania jakiegokolwiek upgrade kit-a. Czyli, jak będziesz chciał wersję i z keeperem, i z apką, to pozostajesz przy pierwszej edycji
A gdzie konkretnie to przeczytałeś? Bo też jakoś tego nie wyłapałem...
Dobra, sorry, zamieszałem. Jest info, że wersja druga będzie posiadać conversion kit dla posiadaczy wersji pierwszej, ale sama nie będzie go wymagała. Błędnie zinterpretowałem to zdanie, jakoby to wersja pierwsza go nie potrzebowała. Biję się w pierś (łup, łup). :) W dalszym ciągu to jednak ukłon dla posiadaczy wersji pierwszej, że nie muszą kupować jeszcze jakiś dodatkowych pudełek.
Z tego co zrozumiałem ( i tak to działało z Descentem) Conversion Kit jest dla posiadaczy wydania drugiego.
W takiej sytuacji w której by chcieli zamiportować do drugiej edycji figurki z pierwszej.
Tak ktoś ma wersję pierwsze, to według FGG powinien grzeczniutko udać się do sklepu po nowa wersje...
To ja dziękuję za takie ukłony...
Punkt 1. To jest bizness, i zarabia się na sprzedaży nowych rzeczy.I FGG jako lider branży zaczyna dyktować "standardy"
Upgrade packa nie zrobił Portal do Stronghold i 51 Stan.
Upgrade packa nie zrobił Czech Games Edition do Cywilizacji.
To się po prostu im nie opłaca , bo straciliby potencjalne zakup nowej edycji. Z drugiej strony mogą też stracić klienta... Ja nie grałem na tyle często w 51 stan czy Cywilizacje, i zmiany "na lepsze" nie były na tyle duze żeby to coś zioeniło wiec nie opałacało mi sie inwestować drugi raz tych pieniedzy (paradoksalnie obie te gry w drugiej edycji są tańsze).
Co do MoM - apka naprawia tu jeden "problem" znudzonego "złośliwego" MG - nie znam tej gry na tyle żeby tutaj przesądzac, ale prawdopodobnie dałoby się napisać apkę tak aby działała też z 1 edycją. Ale patrz punkt 1.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 09:57
autor: szczudel
Kurde. No jasne, ze dałoby się napisać APPkę aby działała z 1ED.

Wiadomo już dlaczego nie było dodrków 1ED od dłuzszego czasu. Rozmawiałem z kolega i dla niego brak ST sprawi, ze będzie bardziej polował na odsprzedaże 1ED niż kupi 2ED.
No i sami scenariuszy nie poimproiwizujemy bo nie ma kart ST.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 10:07
autor: Bary
Rafal_Kruczek pisze: Z tego co zrozumiałem ( i tak to działało z Descentem) Conversion Kit jest dla posiadaczy wydania drugiego.
W takiej sytuacji w której by chcieli zamiportować do drugiej edycji figurki z pierwszej.
Tak ktoś ma wersję pierwsze, to według FGG powinien grzeczniutko udać się do sklepu po nowa wersje...
To ja dziękuję za takie ukłony...
Nie jest moim zdaniem źle, jak na standardy FFG. Mogłoby być oczywiście bardziej optymistycznie:
a) wystarczyłoby zakupić sam upgrade kit bez drugiej edycji,
b) granie z apką nie wymagałoby żadnego upgrade kit do pierwszej edycji.
Mogłoby być jednak bardziej pesymistycznie:
a) na wersji pierwszej położono by krzyżyk i ta wersja mogłaby się już tylko kurzyć,
b) właściciele 1ed musieliby zakupić zarówno drugą edycję, jak i dodatkowy upgrade kit.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 10:29
autor: Rafal_Kruczek
Bary pisze: Mogłoby być jednak bardziej pesymistycznie:
a) na wersji pierwszej położono by krzyżyk i ta wersja mogłaby się już tylko kurzyć,
b) właściciele 1ed musieliby zakupić zarówno drugą edycję, jak i dodatkowy upgrade kit.
Ale tak jest. A) Do 1 ed nic nowego juz pewnie nie wyjdzie.
B) A nowe scenariusze do 2 edcji mogą korzystac z kafelkow i figurek z 1 ed tylko gdy masz Conversion Kit.
A conversion kit ma słuzyc przede wszsytkim temu żeby resztki nakładu podstawki 1 ed i dodatków do 1 ed sprzdawały sie takze wsród graczy grajacych w 2ed.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 10:45
autor: Bary
Rafal_Kruczek pisze:
Bary pisze: Mogłoby być jednak bardziej pesymistycznie:
a) na wersji pierwszej położono by krzyżyk i ta wersja mogłaby się już tylko kurzyć,
b) właściciele 1ed musieliby zakupić zarówno drugą edycję, jak i dodatkowy upgrade kit.
Ale tak jest. A) Do 1 ed nic nowego juz pewnie nie wyjdzie.
Nie jest, jakby tak było, to nie można by nic z pierwszej edycji użyć w drugiej. Rozumiem, że odnosisz się do faktu, że 1ed nie będzie rozwijana, ale tutaj użyłem tego sformułowania w innym kontekście.

A tak z innej beczki, co myślicie o ilości scenariuszy w core- 4. Dużo, mało Waszym zdaniem?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 11:22
autor: sirafin
Rafal_Kruczek pisze:Z tego co zrozumiałem ( i tak to działało z Descentem) Conversion Kit jest dla posiadaczy wydania drugiego.
W takiej sytuacji w której by chcieli zamiportować do drugiej edycji figurki z pierwszej.
Tak ktoś ma wersję pierwsze, to według FGG powinien grzeczniutko udać się do sklepu po nowa wersje...
To ja dziękuję za takie ukłony...
A gdybyś miał grę, która w pierwszej edycji ma drewniane pionki, a w nowej edycji zostaje zmieniona i np. wydana z figurkami, to też byś miał pretensje, że nie "zrobią ukłonu w twoją stronę" i nie przyślą ci figurek, czy innych elementów z nowej edycji? :?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 11:34
autor: rattkin
Bary pisze: A tak z innej beczki, co myślicie o ilości scenariuszy w core- 4. Dużo, mało Waszym zdaniem?
W grze za ponad cztery stówki? Trochię mało :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 11:44
autor: Bary
rattkin pisze:
Bary pisze: A tak z innej beczki, co myślicie o ilości scenariuszy w core- 4. Dużo, mało Waszym zdaniem?
W grze za ponad cztery stówki? Trochię mało :)
Heh, widzę, że bardzo chcesz pogadać o cenie. :) Pierwsza edycja kosztowała 80$, obecna jest 20$ droższa i odpowiada cenom dużych pudeł FFG (Rebellion, FB). Można przyjąć, że rodzima wersja będzie do kupienia za 300-350 z zależności od sklepu/zniżek. Jeżeli chodzi o różnice względem pierwszej edycji, to jest ona zrozumiała, gdyż trochę lat minęło od tego czasu i dostaniemy za tą cenę także apkę (osobne pytanie natomiast to, czy cena poprzedniej edycji była adekwatna, czy zawyżona?).
ALE pytanie za 100pkt brzmi- co tak naprawdę znajdzie się w pudełku? Bo jeżeli liczbę komponentów względem pierwszej edycji zredukowano, to pojawi się pewien niesmak. Jeżeli natomiast 2ed będzie wypchana plastikiem niczym Zakazane Gwiazdy, to cena będzie IMO zrozumiała. No i jest jeszcze kwestia kolejnych scenariuszy- czy pojawią się w apce postaci mikro transakcji?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 12:02
autor: crsunik
Gra juz jest do kupienia za 380 PLN ;)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 12:12
autor: Carmash
Co do figurek, to poniżej mała próbka tego, co powinniśmy znaleźć w pudełku z grą. Na pełną listę komponentów przyjdzie nam zapewne poczekać kilka dni :)

Obrazek

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:02
autor: sewhoe
Na pewno mamy więcej kostek :lol:

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:03
autor: karawanken
Nad kupnem pierwszej edycji zastanawiałem się tak długo, że przestała być dostępna. Skoro główny zrzut w postaci słabej regrywalnosci został zlikwidowany to chyba poczekam na polska wersję. Galakta na pewno nie przepuści.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:10
autor: Gizmoo
Jedyne, co mnie powstrzymało przed zakupem, to właśnie "mistrz gry". Teraz ten problem odejdzie i właśnie MOM: SE pojawił się na mojej zakupowej liście.

A co do aplikacji - to łatwiej (i szybciej) zrobić poprawki w zasadach, niż w wersji papierowej. Oby tylko była polska edycja, to wtedy tuż w ogóle będzie cycuś! :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:22
autor: Wallenstein
Dziś będzie więcej informacji na stronie FFG, a sama gra/aplikacja zadebiutuje 04.08.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:31
autor: sewhoe
Generalnie w pierwszej edycji za wadę uważałem bardzo długi setup przed misją. Może tym razem dzięki aplikacji będzie to rozwleczone w czasie i zarazem nie będzie zamulać rozgrywki (dokładanie kafelków itp.). Drugą wadą były mocno niezbalansowane scenariusze, pełne baboli. Teraz można mieć nadzieję, że aplikacja będzie łatwa do aktualizacji i nawet jak coś zawalą w scenariuszu to wsłuchując się w głos środowiska, będzie im łatwo zbalansować/poprawić scenariusze. Trzymam za to kciuki.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:44
autor: rattkin
Bary pisze:
rattkin pisze:
Bary pisze: A tak z innej beczki, co myślicie o ilości scenariuszy w core- 4. Dużo, mało Waszym zdaniem?
W grze za ponad cztery stówki? Trochię mało :)
Heh, widzę, że bardzo chcesz pogadać o cenie. :) Pierwsza edycja kosztowała 80$, obecna jest 20$ droższa i odpowiada cenom dużych pudeł FFG (Rebellion, FB). Można przyjąć, że rodzima wersja będzie do kupienia za 300-350 z zależności od sklepu/zniżek. Jeżeli chodzi o różnice względem pierwszej edycji, to jest ona zrozumiała, gdyż trochę lat minęło od tego czasu i dostaniemy za tą cenę także apkę (osobne pytanie natomiast to, czy cena poprzedniej edycji była adekwatna, czy zawyżona?).
Owszem, relacja do ceny jest istotna. Bo FFG ostatnio poszło w dramatyczną skrajność ładowania plastiku do gier lub ścinania contentu, kasując wciąz bardzo dużo (2 scenariusze do Runebound 3Ed to smutny przykład). Figurki nie dają regrywalności. Figurki dają tylko drogi plastik. W przypadku dużej ilości figurek, w grach planszowych i tak używa się tylko ich niewielkiego (zwykle) podzbioru, a nie tak jak w bitewniaku - wszystkich lub niemal wszystkich. W takim kontekście rąbanie na $100 przestaje mi się podobać. Pal licho samą cenę, będzie mi się podobać, to sobie kupię. Ale jak kupię, to będę głosował portfelem w kierunku wspierania takich praktyk, a takich praktych wspierać zdecydowanie nie chcę.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:48
autor: Deem
rattkin pisze:Pal licho samą cenę, będzie mi się podobać, to sobie kupię. Ale jak kupię, to będę głosował portfelem w kierunku wspierania takich praktyk, a takich praktych wspierać zdecydowanie nie chcę.
Kup z drugiej ręki - będziesz miał grę i nie podbijesz słupków sprzedażowych FFG

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:53
autor: sewhoe
rattkin pisze: W przypadku dużej ilości figurek, w grach planszowych i tak używa się tylko ich niewielkiego (zwykle) podzbioru, a nie tak jak w bitewniaku - wszystkich lub niemal wszystkich.
Aż mnie zaciekawiłeś z tym bitewniakiem, mógłbyś podać tytuł? Bo ja widzę tendencję, że zazwyczaj dąży się do dużo większej armii niż potrzeba punktowo wystawić. :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:55
autor: Bary
Gizmoo pisze:Jedyne, co mnie powstrzymało przed zakupem, to właśnie "mistrz gry". Teraz ten problem odejdzie i właśnie MOM: SE pojawił się na mojej zakupowej liście.
A co do aplikacji - to łatwiej (i szybciej) zrobić poprawki w zasadach, niż w wersji papierowej. Oby tylko była polska edycja, to wtedy tuż w ogóle będzie cycuś! :)
O polską wersję byłbym spokojny. Macki są mocne u Galakty. :)
@Rattkin: Rozumiem, i po części podzielam Twoje obawy. Zobaczymy, co znajdzie się w pudle i jak FFG planuje rozszerzać grę, wtedy będzie można ocenić ich działania względem tego tytułu. Jeżeli chodzi o figurki w grach to np. w BR znakomita większość plastiku pracuje w każdej rozgrywce, tak samo jak w Zakazanych Gwiazdach (pełny skład oczywiście).

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 13:57
autor: AkitaInu
A ja się skuszę chyba :)

Jako że będe mógl grać z Żoną vs gra, jest aplikacja która do tej gry lepiej zadziała niż "mroczny władca" i pudło z tych rebelionowych też nie powinno zawieźć zawartością - czuje się kupiony. Szczególnie że zawsze chciałem Posiadłość ale regrywalność mnie trochę dobijała (tzn jej brak).

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 26 lip 2016, 14:25
autor: sirafin
sewhoe pisze:Generalnie w pierwszej edycji za wadę uważałem bardzo długi setup przed misją. Może tym razem dzięki aplikacji będzie to rozwleczone w czasie i zarazem nie będzie zamulać rozgrywki (dokładanie kafelków itp.). Drugą wadą były mocno niezbalansowane scenariusze, pełne baboli. Teraz można mieć nadzieję, że aplikacja będzie łatwa do aktualizacji i nawet jak coś zawalą w scenariuszu to wsłuchując się w głos środowiska, będzie im łatwo zbalansować/poprawić scenariusze. Trzymam za to kciuki.
Rozkładanie gry w pierwszej edycji jest wyjątkowo męczące, głównie z tego powodu Posiadłość nie trafiła u mnie na stół tak często jak byśmy chcieli. Druga edycja będzie pod tym względem dużo, dużo przystępniejsza. Za to z fantazji na temat drugiej edycji, genialną sprawą byłoby narzędzie do projektowania własnych scenariuszy na aplikację.