Strona 2 z 14

Re: Scythe

: 11 lis 2016, 21:25
autor: misioooo
kamilpr pisze:Czy grając Rosjanie mogą wejść w jakikolwiek sposób na te 3 początkowe hexy Nordii? Rozkminialiśmy to grając wczoraj po raz pierwszy i chyba nie ma takiej opcji ?
Nie da rady. Jedyna droga - wejść "na środek" i potem do Nordów. Tak dookoła trochę, objazdem ;P

Re: Scythe

: 12 lis 2016, 22:41
autor: EMI_NAT
Kochani, hej, mam pytanie: czy jak zbuduję kopalnię na swojej wyspie, to czy mogę się przemieszczać pomiędzy tunelami bez ograniczeń związanych z zasadami przekraczania rzek?

Re: Scythe

: 12 lis 2016, 22:51
autor: malekith_86
EMI_NAT pisze:Kochani, hej, mam pytanie: czy jak zbuduję kopalnię na swojej wyspie, to czy mogę się przemieszczać pomiędzy tunelami bez ograniczeń związanych z zasadami przekraczania rzek?
pewnie, że możesz

Re: Scythe

: 13 lis 2016, 09:35
autor: kamilpr
misioooo pisze:
kamilpr pisze:Czy grając Rosjanie mogą wejść w jakikolwiek sposób na te 3 początkowe hexy Nordii? Rozkminialiśmy to grając wczoraj po raz pierwszy i chyba nie ma takiej opcji ?
Nie da rady. Jedyna droga - wejść "na środek" i potem do Nordów. Tak dookoła trochę, objazdem ;P
No ale właśnie o to chodzi ze nawet jak odblokujesz umiejetnosc mechow do przechodzenia przez rzeki to w nordii sa inne pola niz te na ktore mozesz wejsc.

Re: Scythe

: 17 lis 2016, 10:10
autor: grinkol
pyt. odn. rekrutow
int mowi za w grze na 2 os moge skorzystac raz.
mam to rozumiec ze przy nastepnej akcji przeciwnika nie skorzystam z premi?

Re: Scythe

: 17 lis 2016, 10:39
autor: malekith_86
grinkol pisze:pyt. odn. rekrutow
int mowi za w grze na 2 os moge skorzystac raz.
mam to rozumiec ze przy nastepnej akcji przeciwnika nie skorzystam z premi?

chodzi o coś innego
ta premia przysługuje jesli ktoś po Twojej lewej lub prawej lub TY wykonujesz tą akcję
w grze dla 2 osób, druga osoba siedzi zarówno po Twojej lewej jak i prawej stronie więc żeby ktoś nie pomyślał, że w takim przypadku wykonujesz bonusową akcję 2 razy to tak to opisali

Re: Scythe

: 18 lis 2016, 10:10
autor: dziobanes
Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?

Re: Scythe

: 18 lis 2016, 10:20
autor: Coen
dziobanes pisze:Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?
Zdejmujesz dwóch robotników jednocześnie - koszt płacisz taki, jaki widać przed całą produkcją.

Re: Scythe

: 18 lis 2016, 10:26
autor: rastula
Coen pisze:
dziobanes pisze:Sytuacja : Mam dwóch robotników na heksie z domostwami, który może produkować kolejnych robotników. Wykonuję akcję produkcji i wybieram ten heks, w związku z czym produkuję kolejnych dwóch robotników i jeszcze produkuję na drugim heksie przypuśćmy drewno. Mam wątpliwość co do kosztu produkcji tych robotników. Przypuśćmy że przed wyłożeniem robotników na planszę, widoczny koszt produkcji robotnika to jeden siły militarnej. I teraz pytanie : czy zdejmuję dwóch robotników jednocześnie, płacąc tylko koszt widoczny przed momentem ich zabrania, czy też zdejmuję jednego płacąc widoczny wcześniej koszt, a później drugiego płacąc już wyższy koszt w postaci jednego punktu siły militarnej i jednego punktu popularności, który odkryłem zdejmując pierwszego robotnika?
Zdejmujesz dwóch robotników jednocześnie - koszt płacisz taki, jaki widać przed całą produkcją.

mówiąc inaczej


Cała produkcja to jedna akcja.
Odsłonięty koszt ponosisz od następnej akcji produkcji.

Re: Scythe

: 18 lis 2016, 10:36
autor: misioooo
I jeszcze inaczej - wykonujesz akcje od góry do dołu...
1. Widzisz jakiś koszt - musisz go zapłacić.
2. Zapłacone? To lecimy - wybierasz hexy i na nich produkujesz.
Jak widać nie ma znaczenia ile nowych "kosztów" odsłonimy produkując robotników. Opłata za TĘ produkcję już została uiszczona. Kolejna produkcja będzie kosztowniejsza.

Re: Scythe

: 02 gru 2016, 21:49
autor: EMI_NAT
Hej,
pytanie moje będzie dotyczyć zasad rozgrywki z Automą (a raczej jej "gwiazdkowania"), dzisiaj mogłem w spokoju rozegrać (mając dzień wolny 8) ) własnie taką partię.
Chyba w tym przypadku zatraciłem umiejętność czytania ze zrozumieniem :oops:, bo kiedy w końcu ta Automa otrzymuje gwiazdki:

1. kiedy "żeton na torze gwiazdek jest umieszczony na pełnej gwieździe, weź gwiazdkę i umieść ją OBOK toru zwycięstwa";

2. dwie gwiazdki za wygrane walki;
3. jedną gwiazdkę za osiągnięcie maxa na torze siły

i tu jestem skołowany bo instrukcja, w przypadkach 2 i 3, nakazuję umieścić gwiazdkę NA torze zwycięstwa a w przypadku 1 OBOK, teraz nie wiem czy to ma znaczenie.
Ważne jest to dla mnie bo zamierzam, dla uatrakcyjnienia gry, wprowadzić Automę w rozgrywkach wieloosobowych

Re: Scythe

: 03 gru 2016, 17:04
autor: kaem87
Gwiazdkę zdobytą przez autome poprzez położenie znacznika "tury" automy na pełnej gwieździe na karcie kładzie się obok toru punktów (gwiazdek) zwycięstwa ponieważ na samym torze nie ma specjalnego miejsca dla automy (jest to umowne miejsce na potrzeby gry solo).
Oprócz tego, tak jak napisałeś, automa zdobywa gwiazdy za: zwycięstwa w bitwach (maksymalnie dwie) oraz zdobycie maksimum na torze siły (te osiągnięcia są zaznaczone na torze punktów zwycięstwa więc tam gwiazdka automy wędruje).

Re: Scythe

: 03 gru 2016, 18:06
autor: Skiborg
siema, mam taką wątpliwość przed pierwszą rozgrywką.. Karta celów (nr 7) mówi: posiadasz 1 kartę Fabryki, co najmniej 1 mecha i nie więcej niż 3 robotników.

Pytanie 1: Czy chodzi tylko o robotników na heksach, czy również do tego włącza się również robotników w bazie frakcji?

np: mając 3 robotników gdzieś na terytoriach planszy i jednego w bazie frakcji (np. po przegranej bitwie), cel ten już jest nie do zrealizowania??

Re: Scythe

: 03 gru 2016, 18:42
autor: malekith_86
nie ma znaczenia gdzie znajdują się robotnicy
jeżeli wyprodukujesz więcej niż 1 robotnika [2 masz od samego początku] to nie spełnisz tego celu
to, ze robotnicy uciekną z bitwy i schowają się w bazie nic nie znaczy, nadal są Twoimi robotnikami

Re: Scythe

: 03 gru 2016, 19:48
autor: EMI_NAT
kaem87 pisze:Gwiazdkę zdobytą przez autome poprzez położenie znacznika "tury" automy na pełnej gwieździe na karcie kładzie się obok toru punktów (gwiazdek) zwycięstwa ponieważ na samym torze nie ma specjalnego miejsca dla automy (jest to umowne miejsce na potrzeby gry solo).
Oprócz tego, tak jak napisałeś, automa zdobywa gwiazdy za: zwycięstwa w bitwach (maksymalnie dwie) oraz zdobycie maksimum na torze siły (te osiągnięcia są zaznaczone na torze punktów zwycięstwa więc tam gwiazdka automy wędruje).
Dzięki,
analizując karty Automy zauważyłem "jej" znaczny przyrost na torze siły, co za tym idzie posiada sporą przewagę podczas ewentualnych walk (siła plus ta ilość kart walki). Powoduje to, że trzeba się mocno taktycznie ustawiać pod taką rozgrywkę szybko podwyższając swój tor siły by być "godnym przeciwnikiem" i uniemożliwić Automie zbyt wczesne zdobycie dwóch gwiazdek, trochę to modeluje pierwsze tury no i nie wiem czy da się nadgonić później czas by naprodukować surowców do rozkręcenia swojego silniczka.

No chyba, że w swojej partii miałem pecha do kolejności kart Automy.

Re: Scythe

: 11 gru 2016, 19:40
autor: Kosternik
Czy ktoś analizował dokładnie przykład w instrukcji dotyczący ruchu robotnika w trybie solo?
Niby zasady są jasne (szczegolnie te opisane na karcie pomocy) a jednak przykład jest dla mnie niezrozumiały. Absolutnie nie mogę doliczyć się tych liczb jakie zostały pokazane w przykładzie przy określeniu "terytorium docelowego". Czy tam nie ma błędu?
Np. prawa górna "1" nie powinno być przypadkiem "2"? A sąsiadująca z tą "1" -> "2" nie powinna być "3", itd..

Re: Scythe

: 11 gru 2016, 23:42
autor: Coen
Kosternik pisze:Czy ktoś analizował dokładnie przykład w instrukcji dotyczący ruchu robotnika w trybie solo?
Niby zasady są jasne (szczegolnie te opisane na karcie pomocy) a jednak przykład jest dla mnie niezrozumiały. Absolutnie nie mogę doliczyć się tych liczb jakie zostały pokazane w przykładzie przy określeniu "terytorium docelowego". Czy tam nie ma błędu?
Np. prawa górna "1" nie powinno być przypadkiem "2"? A sąsiadująca z tą "1" -> "2" nie powinna być "3", itd..
Nie ma błędu. Podnosisz robotnika i wtedy sprawdzasz.
Prawe górne pole ma w sąsiedztwie tylko jedną jednostkę - mecha z pola, z którego robotnik się poruszał.
Analogicznie pole obok ma w sąsiedztwie dwie jednostki automy - oznaczenie 2 jest poprawne.

Re: Scythe

: 12 gru 2016, 09:19
autor: Kosternik
Coen pisze: Nie ma błędu. Podnosisz robotnika i wtedy sprawdzasz.
Prawe górne pole ma w sąsiedztwie tylko jedną jednostkę - mecha z pola, z którego robotnik się poruszał.
Analogicznie pole obok ma w sąsiedztwie dwie jednostki automy - oznaczenie 2 jest poprawne.
Teraz wydaje się to być klarowne. Czyli przykładowo i dla pewności: rozpatrując prawą górną "4" - podnosimy robotnika, na tym polu pozostaje jeden mech i do niego dodajemy dwóch robotników i mecha z pól sąsiadujących i mamy razem "4"(?).

Re: Scythe

: 14 gru 2016, 21:08
autor: _Berenice_
Czy w jednej turze można zdobyć więcej niż jedną gwiazdkę, jeśli spełniam warunki?

Re: Scythe

: 14 gru 2016, 21:34
autor: ariser
Tak.

Re: Scythe

: 15 gru 2016, 09:48
autor: misioooo
_Berenice_ pisze:Czy w jednej turze można zdobyć więcej niż jedną gwiazdkę, jeśli spełniam warunki?
Teoretycznie da się 5 w jednej turze, nie wiem czy nawet nie 6... Ale to teoretycznie :)
Za to 3 w turze to "pikuś". Np:
2x walka i przy okazji się cel zrealizuje z karty celu...
Do tego 4ta gwiazdka jak z dolnej akcji (górna = ruch) zbudujemy ostatnie coś (mecha/budynek/rekruta)...

Grając "czarnymi" możesz wykonać 3 ruchy - czyli dodatkowa gwiadka za 3cią walkę... I mozesz wykonać oba swoje cele... Ekstra gwiazdka - mamy komplet 6 gwiazdek w jednej turze ;P Teoretycznie. Choć nie ukrywam, że ustawienie 3 mi się zdarzyło kilka razy.

Re: Scythe

: 16 gru 2016, 17:20
autor: Quetzalcoatl
Mam pytanie o ruch mechów z robotnikami "na grzbiecie". Czy jeśli mech rusza się więcej niż jedno pole, to może po drodze zabrać lub zostawić dowolnych robotników? Czy muszą zacząć i skończyć ruch razem?

Re: Scythe

: 16 gru 2016, 18:18
autor: mat_eyo
Można podnosić/porzucać robotników bez zatrzymywania się.

Re: Scythe

: 16 gru 2016, 18:24
autor: Coen
mat_eyo pisze:Można podnosić/porzucać robotników bez zatrzymywania się.
Oczywiście :)

Re: Scythe

: 16 gru 2016, 18:25
autor: mat_eyo
Dziękuję za potwierdzenie mojej odpowiedzi, choć nie wiem po co.