Strona 2 z 51
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 12 wrz 2016, 13:39
autor: tomb
bukimi pisze:Lasy muszę stawiać obok wcześniej postawionych lasów, czy mogę obok innych postawionych budowli? Np. stawiając miasto na drugim krańcu mapy mogę kolejne lasy stawiać przy nim, czy muszę "ciągnąć" lasy tam gdzie zacząłem?
Las stawiasz przy dowolnym swoim obszarze. Czyli możesz się "przenieść" na inną stronę planszy.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 12 wrz 2016, 13:46
autor: Yavi
bukimi pisze:Lasy muszę stawiać obok wcześniej postawionych lasów, czy mogę obok innych postawionych budowli? Np. stawiając miasto na drugim krańcu mapy mogę kolejne lasy stawiać przy nim, czy muszę "ciągnąć" lasy tam gdzie zacząłem?
PS. Po przekroczeniu produkcji 10 najlepszy i najprostszy patent to zostawienie znacznika na "10" i dołożenie drugiego na 1, itp. Czyli znacznik na 10 i znacznik na 3 = produkcja na poziomie 13.
Obok swoich terenów, niekoniecznie lasów. Czyli możesz rozrzucić miasta/lokacje specjalne po planszy i budować obok nich.
Ze znacznikami to standardowe rozwiązanie, ale mając (szczególnie w grze dwuosobowej) zabudowaną połowę planszy i kilkadziesiąt produkcji kasy czasami może zacząć brakować znaczników
e: tomb, podpadasz znów mnie ubiegając

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 12 wrz 2016, 21:23
autor: bukimi
Dziękuję za odpowiedzi. To źle grałem i ciągnąłem las "ciurkiem". Pomyśleć ile punktów mi przez to przepadło

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 08:30
autor: myszor
Zauważyłem błąd w polskiej instrukcji do TM. Warunki kart dotyczące temperatury i poziomu tlenu są w niej opisane następująco (str. 9):
- "N" albo "N%" - "Poziom musi być wyższy od N(%)"
- "max N" albo "max N%" - "Poziom musi być niższy od N(%)"
W pierwszym przypadku powinno być "musi wynosić co najmniej N(%)", a w drugim "nie może być wyższy niż N(%)".
Oczywiście potwierdza to oryginalna instrukcja ("level must be N(%) or higher", "requires N(%)" *).
Pewnie wielu z Was tego nawet nie zauważyło i wzięło warunki na logikę, ale może ktoś o to kiedyś zapyta - antycypuję ;)
* - choć to brzmi trochę jak "dokładnie N(%)", ale nie sądzę, by o to chodziło
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 10:42
autor: Yavi
myszor pisze:Zauważyłem błąd w polskiej instrukcji do TM. Warunki kart dotyczące temperatury i poziomu tlenu są w niej opisane następująco (str. 9):
- "N" albo "N%" - "Poziom musi być wyższy od N(%)"
- "max N" albo "max N%" - "Poziom musi być niższy od N(%)"
W pierwszym przypadku powinno być "musi wynosić co najmniej N(%)", a w drugim "nie może być wyższy niż N(%)".
Oczywiście potwierdza to oryginalna instrukcja ("level must be N(%) or higher", "requires N(%)" *).
Pewnie wielu z Was tego nawet nie zauważyło i wzięło warunki na logikę, ale może ktoś o to kiedyś zapyta - antycypuję
* - choć to brzmi trochę jak "dokładnie N(%)", ale nie sądzę, by o to chodziło
Na kartach warunki są opisane dobrze, działa to tak, jak piszesz (równy lub wyższy/niższy).
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 21:43
autor: berem
Karta "Stolica" - biały kafel stawia się na planszy, ale nie na miejscu noctis city. Czy jest ta stolica potem traktowana jako zwykłe moje miasto?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 22:01
autor: Yavi
berem pisze:Karta "Stolica" - biały kafel stawia się na planszy, ale nie na miejscu noctis city. Czy jest ta stolica potem traktowana jako zwykłe moje miasto?
Nie mam przed sobą karty - może ona określać inne warunki punktowania. Jeśli nic na niej nie napisano, to punktuje normalnie.
e: Dobra, znalazłem kartę

Stolica daje na koniec jeden dodatkowy punkt za każdy sąsiadujący z nią ocean. Inny kafelek jest po to, by odróżnić ją od zwykłych miast i rozpoznać po grze

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 23:22
autor: berem
A karta Dystrykt handlowy umieszcza obszar specjalny na mapie i na koniec gry daje punkty za każde przyległe do niego miasto.
Jednak nic nie jest napisane by można było umieszczać miasta dookoła niego i by do siebie mogły przylegać - w grze miasta nie mogą przylegać do siebie.
A w ostatniej recenzji:
http://planszowki.blogspot.com/2016/09/ ... enzja.html
zobaczyłem na pierwszym zdjęciu sytuację, że do centrum przylegają 3 miasta i też jednocześnie do siebie.
Czy czegoś nie wiem może bo może w angielskiej wersji karta inaczej działa?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 23:29
autor: wc
Jest karta, która nakazuje położyć miasto tak, żeby sąsiadowało z 2 innymi miastami - nazywa się metropolia albo jakoś tak...
Czyli w skrajnie dobrym przypadku Dystrykt może leżeć obok 4 miast

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 13 wrz 2016, 23:36
autor: Yavi
wc pisze:Jest karta, która nakazuje położyć miasto tak, żeby sąsiadowało z 2 innymi miastami - nazywa się metropolia albo jakoś tak...
Czyli w skrajnie dobrym przypadku Dystrykt może leżeć obok 4 miast

Dokładnie tak

To chyba karta o nazwie Obszar zurbanizowany - akurat we wczorajszej partii Kasia trafiła korporację bonusującą za miasta, ja dobrałem na starcie kilka miast i tak to się potoczyło.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 16 wrz 2016, 12:07
autor: glocked
Głupie pytanie ale już nie wiem,
Jakie mamy opcje rozgrywki.
1. Standardowa (korpo startowe), odrzucamy karty z czerwonym znacznikiem, produkcja = 1 na wszystkich zasobach(wliczając kasę?)
2. Korporacyjna - produkcja = 0 + bonusy z karty korporacji. A co z dodatkowymi kartami? Wtasowywujemy je do talii ? Czy to jest 3 rodzaj rozgrywki ??
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 16 wrz 2016, 12:16
autor: tomb
1 Korporacje startowe + 10 darmowych kart na rękę + talia zwykła + produkcja na 1
2 Korporacje specjalne + rozdanie 10 kart i kupienie spośród nich na rękę wybranych kart (każda za 3 pieniądze) + talia zwykła + produkcja na 1
3 Korporacje specjalne + rozdanie 10 kart i kupienie spośród nich na rękę wybranych kart (każda za 3 pieniądze) + talia zwykła + talia kart korporacyjnych + produkcja na 0
Warianty startowe z punktów 1 i 2 mogą wystąpić jednocześnie, jeśli w jednej partii grają doświadczeni i świeżaki.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 16 wrz 2016, 12:19
autor: Yavi
tomb pisze:1 Korporacje startowe + 10 darmowych kart na rękę + talia zwykła + produkcja na 1
2 Korporacje specjalne + rozdanie 10 kart i kupienie spośród nich na rękę wybranych kart (każda za 3 pieniądze) + talia zwykła + produkcja na 1
3 Korporacje specjalne + rozdanie 10 kart i kupienie spośród nich na rękę wybranych kart (każda za 3 pieniądze) + talia zwykła + talia kart korporacyjnych + produkcja na 0
Warianty startowe z punktów 1 i 2 mogą wystąpić jednocześnie, jeśli w jednej partii grają doświadczeni i świeżaki.
Dokładnie. Do każdego z wariantów można też dorzucić draft. Od drugiej tury rozdaje się wówczas każdemu 4 karty i zamiast kupować spośród nich zatrzymuje się jedną, resztę przekazuje osobie obok. W ten sposób pod koniec każdy ma 4 wybrane karty, z których może kupić dowolną ich liczbę

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 17 wrz 2016, 21:03
autor: Wincenty Jan
Mam pytanie co do gry solo. Jak wygląda dociąg kart przed każdym pokoleniem? Dobieram cztery karty? I koniec? Czy imituje draft z pełnej rozgrywki na zasadzie że najpierw dobieram cztery karty i jedną zostawiam , pozniej tezy i jedną zostawia i to aż do jednej karty i pozniej z czterech wybranych kart kupuje tyle ile chcę? Czy jest jeszcze inna opcja?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 17 wrz 2016, 21:12
autor: tomb
Cztery co rundę. Ale Twój patent z symulacją draftu jest ciekawy. Spróbuj.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 17 wrz 2016, 21:14
autor: Wincenty Jan
No wydaje mi się to ciekawsze. Zagram i tak i tak. Dziękuję
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 18 wrz 2016, 23:29
autor: mat_eyo
Po czterech rozgrywkach nadal mam kilka wątpliwości:
-jest karta (karty?), która pozwala położyć x roślin, y mikrobów lub z zwierząt NA INNEJ Karcie. Wydaje mi się, że nie ma kart, na których można zbierać rośliny. Treść karty powinna więc brzmieć weź x roślin (na planszę gracza) lub połóż x mikrobów lub z zwierząt na innej karcie?\
-Rebublika Tharsis. Położone w pierwszej akcji miasto jest darmowe, czy należy za nie zapłacić 25 megakredytów? EDIT: znalazłem rozwiązanie, ale pytanie zostawia, może ktoś też będzie miał wątpliwość -
miasto jest darmowe
-W instrukcji jest napisane, że podczas ostatniej produkcji gracze mają szansę zmienić rośliny na lasy. Pytanie, każdy może to zrobić raz? Co, jeśli mam np. 16 roślin? Mogę zrobić dwa lasy? Kładę je od razu, czy jeden i później drugi kiedy kolejka do mnie wróci? EDIT: To też znalazłem.
Można w jednym ruchu zużyć wszystkie swoje roślinki
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 18 wrz 2016, 23:47
autor: Yavi
mat_eyo pisze:Po czterech rozgrywkach nadal mam kilka wątpliwości:
-jest karta (karty?), która pozwala położyć x roślin, y mikrobów lub z zwierząt NA INNEJ Karcie. Wydaje mi się, że nie ma kart, na których można zbierać rośliny. Treść karty powinna więc brzmieć weź x roślin (na planszę gracza) lub połóż x mikrobów lub z zwierząt na innej karcie?\
-Rebublika Tharsis. Położone w pierwszej akcji miasto jest darmowe, czy należy za nie zapłacić 25 megakredytów? EDIT: znalazłem rozwiązanie, ale pytanie zostawia, może ktoś też będzie miał wątpliwość -
miasto jest darmowe
-W instrukcji jest napisane, że podczas ostatniej produkcji gracze mają szansę zmienić rośliny na lasy. Pytanie, każdy może to zrobić raz? Co, jeśli mam np. 16 roślin? Mogę zrobić dwa lasy? Kładę je od razu, czy jeden i później drugi kiedy kolejka do mnie wróci? EDIT: To też znalazłem.
Można w jednym ruchu zużyć wszystkie swoje roślinki
1. Tak, bierze się rośliny do zasobów lub zwierzęta/mikroby na kartę.
2. Darmowe.
3. Dokładnie tak, można wszystkie

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 00:00
autor: tomb
Czy przed ostatecznym dokładaniem terenów zielonych przekazujecie znacznik pierwszego gracza?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 00:18
autor: Yavi
tomb pisze:Czy przed ostatecznym dokładaniem terenów zielonych przekazujecie znacznik pierwszego gracza?
Nie, traktujemy to jako następny krok po produkcji w tej samej turze. Czyli aktywny gracz dokłada pierwszy

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 10:46
autor: looqash007
Hej! Mam pytanie, może trochę durne i odpowiedź oczywista, ale sam nie wiem. W instrukcji jest napisane: "Gracz zmaga się z neutralnym przeciwnikiem. Może od niego kraść, pozbawiać go zasobów i obniżać jego produkcję danych zasobów." Czyli, co? Karty zagrywamy tak, jakby był jakis "wszystkomający", wirtualny przeciwnik? W zasadzie sprowadza się do tego, że gramy tak, jak byśmy ignorowali efekty negatywnej interakcji na kartach?
I jeszcze wątpliwość mała do klasycznej rozgrywki:
Tytuł: Konstruktor. Gracz posiada w grze przynajmniej 8 kart projektów z symbolem budowli.
Nagroda: Naukowiec. Gracz posiada najwięcej kart z symbolem nauki.
Do tego tytułu liczą się tylko zielone i niebieskie karty leżące odkryte przed graczem, tak?
Nie kojarzę czy są symbole nauki na kartach czerwonych. Stąd moje wątpliwości czy do Naukowca liczą się na końcu też karty z symbolami zakrytego stosu kart odrzuconych? Punkty z tego stosu są też dodawane, ale czy patrzymy też na symbole (nauki)? Chyba, że na czerwonych nie ma symboli nauki, no to po temacie

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 10:54
autor: AkitaInu
Czerwone karty się nie liczą

Gdzieś w instrukcji jest napisane że ich symbole liczą się tylko podczas zagrywania, potem już nie.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 10:56
autor: tomb
looqash007 pisze:W zasadzie sprowadza się do tego, że gramy tak, jak byśmy ignorowali efekty negatywnej interakcji na kartach?
Tak.
looqash007 pisze:Do tego tytułu liczą się tylko zielone i niebieskie karty leżące odkryte przed graczem, tak?
Zielone, niebieskie i znaczek na karcie korporacji. Czerwone się nie liczą - mają one znaczenie tylko przy zagrywaniu karty (ewentualne bonusy lub obniżki).
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 19 wrz 2016, 11:00
autor: looqash007
Faktycznie znalazłem ten zapis o symbolach na czerwonych. Dzięki AkitaInu i Tomb!
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
: 20 wrz 2016, 18:33
autor: Wincenty Jan
Mam pytanie co do karty STACJA CELNA i zasady nie punktowania za symbole na czerwonych kartach.
Jezeli zagrywam stację celną której działaniem jest : podnieś swoją produkcję M€ o 1 poziom za każdy symbol przestrzeni kosmicznej posiadany przez Twoich przeciwników To symbole przestrzeni kosmicznej na kartach czerwonych (wydarzeń ) też się liczą w ogólnej puli symboli przeciwników czy nie są one brane pod uwagę.
Pytam bo karta zagrana w odpowiednim momencie potrafi być cholernie mocna jeżeli bierzemy do podliczenia też symbole z czerwonych kart...