Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 14 lis 2016, 13:44
Dlaczego nie -2? Skoro mam 3, a -5 z żetonu...
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Nie jestem pewien Twojej interpretacji...Maxxx76 pisze:Poziom testu jest dla Ciebie poziomem, od którego liczysz wszystkie bonusy i kary.
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
Wydaje mi się, że nie do końca jest tak jak piszesz. Wartości cechy nie odejmujemy od poziomu testu (lub na odwrót). Powiedzmy, że poziom jest 3, ja posiadam 4 z mojej cechy. Nie oznacza to, że wynik jest 1.Maxxx76 pisze:Poziom testu jest dla Ciebie poziomem, od którego liczysz wszystkie bonusy i kary.
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Bo porównuję liczbę ujemną z dodatnią?carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Porówujesz czy odejmujesz? To duża różnica.Maxxx76 pisze:Bo porównuję liczbę ujemną z dodatnią?carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Tak.Lartes pisze:Wniosek więc z tego taki, że test może się nie udać maksymalnie o tyle, ile wynosi jego trudność? Jeśli trudność mam 3, a za punkt porażki dostaję obrażenie to maksymalnie dostanę 3 rany?
Ale carlos pyta chyba, po co określasz "rozmiar porażki" w taki sposób. W grze nigdzie nie porównujesz modyfikatorów z trudnością testu. Porównujesz wartość umiejętności z trudnością testu (a wartość umiejętności nie może być zredukowana poniżej zera).Maxxx76 pisze:Porównuję w celu określenia rozmiaru sukcesu bądź porażki.carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Muszą być dwie wskazówki na lokacji.Lartes pisze:Jeśli badam lokalizację, w której jest jedna wskazówka, używając karty "Dedukcja" (http://arkhamdb.com/card/01039), jeśli test się powiedzie - biorę jedną z lokacji i jedną dodatkową z puli żetonów? Czy żeby zadziałała dedukcja, na lokalizacji muszą być co najmniej 2 wskazówki (i wtedy jedną, zakończoną sukcesem akcją badania dowiaduję się więcej)?
Księga zasad, str. 17 Wskazówki:Lartes pisze:Jeśli badam lokalizację, w której jest jedna wskazówka, używając karty "Dedukcja" (http://arkhamdb.com/card/01039), jeśli test się powiedzie - biorę jedną z lokacji i jedną dodatkową z puli żetonów? Czy żeby zadziałała dedukcja, na lokalizacji muszą być co najmniej 2 wskazówki (i wtedy jedną, zakończoną sukcesem akcją badania dowiaduję się więcej)?
Chodzi o tę kartę?cahir pisze:Szybkie pytanka:
-dobrałem osłabienie z talii badacza, zastosowałem( podstęp z decku Wendy) i co dalej? trzymam na ręce, ale mogę się pozbyć przy najbliższej okazji?( np. gdy ponad 8 kart na ręku)
Błąd polskiego tłumaczenia. "Na koniec scenariusza, wszystkie lokalizacje z punktami zwycięstwa które spełniają jednocześnie trzy warunki: są w grze, są odkryte, nie leżą na nich żadne żetony wskazówek, należy umieścić w puli zwycięstwa."cahir pisze:-jak się zdobywa zwycięstwo za lokacje? zdejmując wszystkie wskazówki?
Nie będzie miał. Atak towarzyszący powodują akcje inne niż: "Walka", "Wymykanie się", "Akcja petraktacji" i "Akcja rezygnacji".cahir pisze:-badacz w zwarciu z dwoma wrogami. Atakuje jednego, ale ten drugi nie będzie miał ataku towarzyszącego,mimo że to nie jego zaatakowałem?
Z tego co pamiętam dodatek Dunwich rozpoczyna nową kampanię (2 scenariusze), a każdy następny Mythos Pack ją kontynuuje (6 cykli = 6 scenariuszy) i chyba ta kampania (8 sceniaruszy) będzie zamkniętą całością. Wydaje mi się, że tę kampanię zaczynamy od zera, więc kampania z podstawki też chyba stanowi odrębną całość.cahir pisze:I na koniec takie filozoficzne pytanie: jakimś cudem któryś badacz przejdzie kampanie całą, zdobędzie doświadczenie i lepsze karty w decku. To co, można go będzie z tymi kartami i doświadczeniem wystawić w Dunwich? Czy jednak nowe kampanie muszą zaczynać tylko "gołe" albo jeszcze tylko postacie z nowej kampanii?
Na początku kampanii większość badaczy nie posiada punktów
doświadczenia, które mogliby wydać, co oznacza, że w swoich
taliach mogą posiadać jedynie karty z poziomu 0. Niektórzy
badacze i/lub niektóre kampanie mogą na początku kampanii
zapewniać graczom dodatkowe punkty doświadczenia, które
mogą zostać natychmiast użyte do zakupu kart o wyższym
poziomie.