Strona 2 z 45

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 08 mar 2017, 19:06
autor: Nidav
Dzięki wielkie! Myślę, że może mi się trochę zechce pobawić - w sumie trochę minie, nim to zostanie wydane w Polsce (czy na świecie w ogóle), a do tego czasu zapewne nawet ten prototyp zostanie przez nas dosyć ograny, zważając na uwielbienie do Terry Mistici w moich dwóch głównych grupach do grania :D

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 08 mar 2017, 21:19
autor: Trolliszcze
Ja nie pomogę, ja swój prototyp dostałem pocztą ;)

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 11 mar 2017, 13:48
autor: Nidav
Ostatecznie zdecydowałem się na podklejenie wszystkiego tekturą, co koniec końców pochłonęło mi tyle czasu, że wolę nie mówić. Ale za to wczoraj udało mi się rozegrać pierwszą, pilotażową rozgrywkę - niestety tylko na dwie osoby, ale zawsze. I co od razu ciśnie się na usta... kurcze, jakie to dobre :D
Terra Mystica to moja ultimate favorite game - gdziekolwiek i przy kimkolwiek ją wyciągam, zawsze bawię się świetnie. Fakt, że wzięli wszystko co podoba mi się w TM i do tego dodali jeszcze parę(naście) nowych rzeczy, zachwyca. Największym plusem zdecydowanie jest plansza rozwoju. Tory kultu w TM były jednak średnio fajne, bo tylko punkty, punkty, punkty. W Gai jednakże miałem parę razy paraliż decyzyjny nad planszą, bo "gdybym teraz powinął Q.I.C.a, to byłbym w stanie jeszcze zrobić to... ale jedna wiedza więcej na rundę... ale dodatkowy dochód...". Kurcze no, świetnie to pomyśleli i tym jestem zachwycony. Nowe możliwości i fakt, że standardowe technologie są też powiązane z możliwością awansowania w poszczególnych dziedzinach, jest super. Mam nadzieję, że zostaną również przy torze surowców na planszetkach ras - nie bycie bankiem chociaż w jednej grze jest super rzeczą, bo co najwyżej powiem "podnieś sobie wiedzę o 3", a nie muszę się certolić z wydzielaniem każdemu jego dochodu. Przy okazji jest to znacznie czytelniejsze, bo od razu widać ile się ma czego.
Na minus jedynie znajduję dwie rzeczy - pierwsza to znacznie większa abstrakcyjność ras. W TM łatwo było uzasadnić dlaczego krasnoludy kopią tunele, kultyści awansują na torach kultu etc. Oczywiście TM jest rasowym eurosucharkiem, więc klimatu tam tyle, co kot napłakał, niemniej jakieś uzasadnienie zasad w związku z rasą było przyjemnym smaczkiem. W Gai co najwyżej można pokusić się o stwierdzenie "no, bo ta czerwona frakcja to jest bankierami, ot co". Wiadomo jednakże, że ciężko byłoby stworzyć 14 różnych frakcji w kosmosie bez opierania się na Star Wars czy Star Treku, więc to z mojej strony trochę czepianie się głupot. Druga sprawa - śledzenie rodzajów kolonizowanych planet jest upierdliwe. Już po tej rozgrywce wiem, jak to będę robił - satelitami będę zasłaniał na planszetce skolonizowane już przeze mnie typy - ale za pierwszym razem co chwilowe zerkanie pod żetony w myśl "czy już skolonizowałem ten typ planety?" bywało męczące. Ciekaw jestem, czy jakoś to sensownie ogarną w finalnej wersji, bo nie widzi mi się, żeby niektórzy niedzielni gracze zwracali tak wielką uwagę na typy planet i o tym pamiętali.
Słowem podsumowania - kuuuuuuuurczeeeeeee, jakie to jest dobre! :D

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 11 mar 2017, 14:39
autor: Palmer
Oby wpadli na to by jakoś zaznaczać to na głównej planszy , jest ona przesadnie duża, może w tym celu ;)

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 11 mar 2017, 15:31
autor: Bea
Kiedy dokładnie planowane jest wydanie i czy jakiś polski wydawca sie do tej gry przymierza?

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 11 mar 2017, 19:38
autor: Jiloo
Bea pisze:Kiedy dokładnie planowane jest wydanie i czy jakiś polski wydawca sie do tej gry przymierza?
Nie wiem czy są już plany oryginalnego wydawcy na termin wydania. Na razie zaprosił ludzi do testowania produktu, więc na pewno czeka na jakiś odzew z ich strony.

Tapnięte | keep-disco-evil

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 11 mar 2017, 22:28
autor: Nidav
Osobiście podejrzewam, że premiera będzie na Essen, a polskie wydanie będzie kwestią czasu. Jasne jest, że to murowany hit - wzięcie gry, która jest na czwartym miejscu na bgg i sprawienie, że jest jeszcze lepsza... no kto by nie chciał w to zagrać? ;)
Swoją drogą czytając poprzednią stronę zauważyłem, że sporo osób narzekało na wygląd planszy głównej, w sensie sektorów kosmosu. Jak dla mnie, kiedy się już wszystko rozłoży, wygląda to naprawdę dobrze. Lepiej na pewno niż w oryginalnej Terrze, której plansza przed zagraniem zniechęcała mnie bardzo. Znajomy, z którym grałem wczoraj, po rozłożeniu wszystkiego stwierdził "wow, wygląda świetnie", zatem myślę, że na żywo zwyczajnie robi lepsze wrażenie.

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 12 mar 2017, 01:36
autor: Bea
Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 13 mar 2017, 10:09
autor: Daquan
Grałem wczoraj jedną partię. Gra jest ZNAKOMITA.

Wzięto wszystkie dobre i świetne rzeczy z terramysticy, dodano kilka nowych równie dobrych - na pierwszy rzut oka- pomysłów i wymieszano razem. Ja już czekam na PL edycję. :D

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 13 mar 2017, 10:28
autor: Palmer
Bea pisze:Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?
Jest filmik

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 13 mar 2017, 11:03
autor: zakwas
Bea pisze:Moglibyście dać jakieś zdjęcia z rozgrywki?
Zajrzyj na mojego instagrama /zakwasny - coś tam wrzucałem.

Ja jestem po partii solo, w której próbowałem ogarnąć różnice między znana nam wersja a kosmiczną wariacją. A różnic jest sporo, inaczej trzeba zarządzać energią, mamy dodatkowy surowiec i sposób przekształcania terenu No i wspomniane tory rozwoju sporo zmieniają. Gra na początku jest bardziej symetryczna - wszyscy maja niemal te same umiejki, a z czasem każdy może robić co raz to inne rzeczy przez awansowanie na torach. Mam tez WRAŻENIE (bo na razie trudno mi powiedzieć cokolwiek z pewnością) że da się tu wygrać niemal ignorując samo osiedlanie się i agresywna ekspansję - tak wiele dzieje się poza główną planszą.

Ogólnie mam wrażenie bardzo na plus, tylko zmęczyło mnie porównywanie ze starą wersją i uważanie na małe różnice. Trzeba się przestawić. ;)

Re: Terra Mystica: Gaia Project

: 13 mar 2017, 12:30
autor: Nidav
zakwas pisze:Ja jestem po partii solo, w której próbowałem ogarnąć różnice między znana nam wersja a kosmiczną wariacją. A różnic jest sporo, inaczej trzeba zarządzać energią, mamy dodatkowy surowiec i sposób przekształcania terenu No i wspomniane tory rozwoju sporo zmieniają. Gra na początku jest bardziej symetryczna - wszyscy maja niemal te same umiejki, a z czasem każdy może robić co raz to inne rzeczy przez awansowanie na torach. Mam tez WRAŻENIE (bo na razie trudno mi powiedzieć cokolwiek z pewnością) że da się tu wygrać niemal ignorując samo osiedlanie się i agresywna ekspansję - tak wiele dzieje się poza główną planszą.

Ogólnie mam wrażenie bardzo na plus, tylko zmęczyło mnie porównywanie ze starą wersją i uważanie na małe różnice. Trzeba się przestawić. ;)
Mam nadzieję, że wzorem Kawerny zrobią w ostatecznej wersji instrukcji jakieś podkreślone akapity, w których będą wytłuszczone różnice pomiędzy TM a Gaią. Bo przy pierwszej lekturze ktoś może stwierdzić "aaaaa, przecież umiem grać w TM, to co ja to będę wszystko czytał?" i nie ogarnąć niuansów pokroju "żadnych terraformacji pośrednich" czy "na round boostery nie zostawiamy hajsów, jeśli nie zostaną wybrane".

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 12:20
autor: Tycjan
Są gry, które uwielbiam i jedna z nich jest Terra Mystica. Jak usłyszałem o Projekcie Gaja, to od razu wiedziałem, że muszę w nią zagrać :)
Tutaj znajdziecie co z tych rozgrywek wyszło. Długo, ale treściwie :)
Link: http://bit.ly/projekt-gaja-Tycjan-ZnadPlanszypl

A tutaj poznacie wszystkie informacje związane z wydaniem "Projektu Gaja" po polsku przez Games Factory i patronatu medialnego ZnadPlanszy.pl :)

Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/07/10/p ... -medialny/

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 13:22
autor: Jiloo
Tycjan pisze:(...)
A tutaj poznacie wszystkie informacje związane z wydaniem "Projektu Gaja" po polsku przez Games Factory (...)
To będzie normalnie wydana gra czy akcja na wspieram?


Tapnięte | keep-disco-evil

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 13:38
autor: Tycjan
Jiloo pisze:... To będzie normalnie wydana gra czy akcja na wspieram?
Normalne

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 14:51
autor: Kal-El83
Super że bez wspieraczki. Swego czasu ogrywałem z żoną TM i podeszła. Więc siłą rzeczy ten tytuł biorę pod lupę XD

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 15:01
autor: KamradziejTomal
GF widzę wykręca się na odpowiedzi na facebooku ale może jako osoba bliżej tego projektu będziesz nam w stanie coś zdradzić.

Czy wiadomo coś o tym, że szata graficzna będzie nieco lepsza niż to co widzieliśmy do tej pory? To wiadomo kwestia gustu ale było na BGG wiele uwag, że np. kolory są mdłe i niektóre pola słabo od siebie kontrastują, itp.

Domyślam się, że nawet jak wiesz to nam nie powiesz ale może chociaż opinia - będziemy zadowoleni czy nie z wyglądu?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 17:01
autor: BartP
Fakt, prototypy i to, co obecnie widać na BGG, trochę odrzuca.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 17:59
autor: Tycjan
To co widać na wizualizacji 3D i to co widzę w instrukcji jest bardzo podobne, a nawet identyczne z tym co było w wersji demo. Mi się podoba, bo wpisuje się dobrze w tło fabularne - technicznie, szaro i klarownie. Ale np. Monia mnie zaskoczyła i powiedział kiedyś, że mam nadzieję, że to tylko prototyp :) Może na żywo się wam spodoba, ale ciężko mi się w tym temacie wypowiadać, bo tak jak napisałem, mi tu wszystko pasuje i jak teraz sobie pomyślę, to jest to rozwinięcie tego co znamy z TM.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 18:29
autor: Jiloo
Bardzo mnie cieszy modułowość planszy i poprawiona dzięki temu rozgrywka na dwóch graczy. Z drugiej strony szkoda piątego gracza.


Tapnięte | keep-disco-evil

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 10 lip 2017, 19:48
autor: Daquan
Jiloo pisze:Bardzo mnie cieszy modułowość planszy i poprawiona dzięki temu rozgrywka na dwóch graczy. Z drugiej strony szkoda piątego gracza.


Tapnięte | keep-disco-evil

Testowałem Gaję na etapie prototypu wraz z jednym z wydawców. Modułowa plansza jest zabiegiem prostym i genialnym w swojej prostocie. Dzięki niej, skalowalność gry rośnie kosmicznie. Nie tylko skalowalność, ale i regrywalność.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 11 lip 2017, 06:26
autor: pattom
Graficznie odpycha:-(

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 08:47
autor: zakwas
Graficznie cudeńko. :) Perełka wśród przerysowanych, barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji.

Każdy ma swój gust, mi bardzo pasuje oprawa.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 09:08
autor: Daquan
zakwas pisze:Graficznie cudeńko. :) Perełka wśród przerysowanych, barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji.

Każdy ma swój gust, mi bardzo pasuje oprawa.
Faktem jest, że gra nie mieści się trochę w obecnych kanonach piękna. Ale układ jest bardzo czytelny i wygodny- moim zdaniem.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 09:16
autor: Tycjan
zakwas pisze:... barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji
Nieczytelnych? To jedna z tych gier, która ma w zasadzie wszystko na planszy/elementach i nie potrzebuje sięgania po instrukcję.
Z tym barokiem też się nie zgodzę, dla mnie to techniczna oprawa graficzna :)