Moa (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Jest!
Standardowe, polskie koszty wysylki i nieco nizsza cena
http://factorycube.com/sklep/opis-produktu/Moa/Moa
a tu troche wiecej o grze: http://factorycube.com/gra/Moa/O-grze
pomożecie?
Standardowe, polskie koszty wysylki i nieco nizsza cena
http://factorycube.com/sklep/opis-produktu/Moa/Moa
a tu troche wiecej o grze: http://factorycube.com/gra/Moa/O-grze
pomożecie?
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
z grą dla dzieci bym nie przesadzal - to naprawde potrafi byc mocny mozgozer. przede wszystkim z powodu ograniczonego zestawu kart akcji na wsyzstkie 7 rund. Bez odpowiedniego planowania guzik zrobimystaszek pisze:Jak zakładałem ten temat jakiś miesiąc temu , nie widziałem jeszcze grafik , okładka była inna itp. Teraz jednak przychodzi mi jednak zgodzić się z opinią Vestera, że to raczej gra dla dzieci będzie - trochę Nebulowato to wygląda.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Krwawisz, już chciałem klicknąć "dodaj do koszyka", ale mam kilka pytań:
1. Co jeśli gra się nie ufunduje? (wiem mało prawdopodobne, ale jednak) KS ściąga kasę dopiero po udanym ufundowaniu, u Was jest zwrot przelanej kwoty?
2. Zbiorowo dodacie całą zebraną kwotę, czy będziecie stopniowo powiększać pledża z każdym zamówieniem?
3. Czy cena 145 jest z wliczoną wysyłką z Waszego magazynu, czy nie? Sformuowanie: "Zamawiając u nas zaoszczędzicie też na kosztach wysyłki, gdyż gry wysyłane będą z naszych magazynów." dotyczy, jak rozumiem, oszczędności na KP gdybyśmy zamawiali z kicka?
1. Co jeśli gra się nie ufunduje? (wiem mało prawdopodobne, ale jednak) KS ściąga kasę dopiero po udanym ufundowaniu, u Was jest zwrot przelanej kwoty?
2. Zbiorowo dodacie całą zebraną kwotę, czy będziecie stopniowo powiększać pledża z każdym zamówieniem?
3. Czy cena 145 jest z wliczoną wysyłką z Waszego magazynu, czy nie? Sformuowanie: "Zamawiając u nas zaoszczędzicie też na kosztach wysyłki, gdyż gry wysyłane będą z naszych magazynów." dotyczy, jak rozumiem, oszczędności na KP gdybyśmy zamawiali z kicka?
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
kolejne pytania ode mnie jeszcze.. ile czasu trwa przedsprzedaż i czy cena będzie na stałym poziomie, czy będzie rosła wraz z upływem czasu jak to było z Martwa Zimą?
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Odpowiadając na pytania:
1. oczywiscie jesli sie nie ufunduje kase zwracamy
2. co do uzupelniania kwoty na KS, to prawdopodobnie wszystko dodamy zbiorowo chyba ze wymyslimy jak to zrobic stopniowo
3. 145zl + wysylka w kwocie zaleznej od wybranej opcji (kolo10-15zl)
4. przedsprzedaz trwa tyle, ile KS - kwota nie wzrosnie
1. oczywiscie jesli sie nie ufunduje kase zwracamy
2. co do uzupelniania kwoty na KS, to prawdopodobnie wszystko dodamy zbiorowo chyba ze wymyslimy jak to zrobic stopniowo
3. 145zl + wysylka w kwocie zaleznej od wybranej opcji (kolo10-15zl)
4. przedsprzedaz trwa tyle, ile KS - kwota nie wzrosnie
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Na razie zbiórka wygląda biednie. Zanim zdecyduję się na zakup - chętnie zobaczyłbym jakiś gameplay. W dzisiejszych czasach kampania na KS, bez nawet jednej recenzji - to jest marketingowy strzał w kolano. Dziwna decyzja. Mam nadzieję, że może podesłali prototyp Rahdo. Nawet Undead Vikinga bym przebolał. Ale nic? Gra tak sławnego designera powinna ufundować się już pierwszego dnia! Może jednak za wcześnie wystartowali z kampanią?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Gizmoo pisze:Mam nadzieję, że może podesłali prototyp Rahdo. ?
Bez szans. Rhado gra tylkovw gry 2P
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Z tego co wiem będą recenzje i materiały także jestem raczej spokojny
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Nie lubię takiego gadania, że "gra dla dzieci", bo po pierwsze wprowadza w błąd, po drugie brzmi jednak trochę szowinistycznie / elitarystycznie; "bo my to gramy w takie ciężkie gry dla dorosłych...".
Nie grałem w Moę, ale z zasadami się zapoznałem i to zdecydowanie nie jest gra dla dzieci, tylko raczej okolice lekko-średnie (2.5 w skali BGG), czyli ciężkość Dominiona, 7 Cudów Świata, Wierteł Skał Minerałów, Via Nebuli, Pośród Gwiazd, Lords of Xidit. Notre Dame, Brugii, Istanbulu (pełno gier jest w zakresie 2-3). Ja tam taką ciężkość również lubię, więc pewnie dziś wesprę.
Ale fakt, to na pewno nie jest ciężka gra. Ani średnio-ciężka.
Nie grałem w Moę, ale z zasadami się zapoznałem i to zdecydowanie nie jest gra dla dzieci, tylko raczej okolice lekko-średnie (2.5 w skali BGG), czyli ciężkość Dominiona, 7 Cudów Świata, Wierteł Skał Minerałów, Via Nebuli, Pośród Gwiazd, Lords of Xidit. Notre Dame, Brugii, Istanbulu (pełno gier jest w zakresie 2-3). Ja tam taką ciężkość również lubię, więc pewnie dziś wesprę.
Ale fakt, to na pewno nie jest ciężka gra. Ani średnio-ciężka.
Sprzedam nic
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Kiedyś Wallace robił gry innego typu, których byłem fanem.
Teraz robi gry inne, których fanem nie jestem.
Nie jest to nic złego po prostu stwierdzenie faktu.
Jak będę chciał zagrać w Via Nebula, zagram w to ze swoimi dziećmi. Myślę, że podobnie będzie z grą Moa.
Teraz robi gry inne, których fanem nie jestem.
Nie jest to nic złego po prostu stwierdzenie faktu.
Jak będę chciał zagrać w Via Nebula, zagram w to ze swoimi dziećmi. Myślę, że podobnie będzie z grą Moa.
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
BartP pamiętaj, że o "ciężkości" gry nie decyduje jedynie "suche" skomplikowanie zasad lub jego brak. W dużej mierze to liczba wyborów i rzeczy nad którymi trzeba w grze myśleć, czego już tak łatwo z samej instrukcji się nie dowiesz. IMO Moa jest jednak nieco cięższa niż Via Nebula czy wspomniany przez Ciebie Pośród Gwiazd, choć wiem, że to raczej mocno subiektywne kryterium. Dla mnie to jednak 3 w skali BGG i delikatna iskierka nadziei na to, że Wallace skręci(a) w końcu w kierunku cięższych tytułów. Dlatego nie sugerowałbym się aż tak bardzo grafikami czy prostotą samych zasad (które rzeczywiście nie są jakieś bardzo skomplikowane - choć też nie najprostsze) - mam nadzieję, że niedługo pojawią się jakieś filmy to będziecie mogli zobaczyć nieco więcej.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Mnie tam przekonywać nie musisz, krwawisz.
Martin Wallace zawsze wydawał gry różnej ciężkości. Wczesne średnio-lekkie gry: Mordred, Way Out West, Tyros, Secrets of the Tombs, La Strada, Runebound, Election USA... Tak można naprawdę długo.
Chociaż fakt, że ostatnimi cięższymi były raptem Ships (2015) i A Study in Emerald (2013).
Martin Wallace zawsze wydawał gry różnej ciężkości. Wczesne średnio-lekkie gry: Mordred, Way Out West, Tyros, Secrets of the Tombs, La Strada, Runebound, Election USA... Tak można naprawdę długo.
Chociaż fakt, że ostatnimi cięższymi były raptem Ships (2015) i A Study in Emerald (2013).
Sprzedam nic
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Ale ja nie chciałem Cie przekonywac tylko zwrócić uwagę na pewien szczegół w interpretacji tzw "ciężkości" gry
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Spoko. Chciałem, by wymowa postu była taka: "przy założeniu, że ciężkość gry jest 2-3, to...". Jeśli ciężkość jest większa, to tym bardziej [to, co pisałem] .
Sprzedam nic
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Na kickstarterze szału nie ma, ufundowano dopiero 60%. To nie jest droga gra, więc koszt wysyłki stanowi duży udział w sumie kosztów dla wspierającego. Większość komentarzy dotyczy właśnie zbyt wysokiej wysyłki. W Polsce koszt ten przy zamówieniu zbiorowym będzie dużo niższy. Uważam, że 145 zł to przyzwoita cena. Ja na pewno wezmę, może nawet dwie sztuki. Poziom Rodzinny+ mi akurat pasuje. Będzie w co grać z dzieciakami w zimowe wieczory
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Strasznie kibicuję temu projektowi, ale przy całej mojej ogromnej sympatii dla tego tytułu, to kampania prowadzona jest wręcz tragicznie źle. Trudno dziwić się wyjątkowo skromnej zebranej kwocie, skoro nadal nie ma gameplaya, a wątek na BGG niemal wieje pustką. Pewnie uda się ufundować, ale trudno mi obecnie wyobrazić sobie odblokowanie nawet tych kilku SG.
Krwawisz, czy masz jakiekolwiek wiadomości na temat gameplaya?
Czy macie jakieś uwagi/wpływ na sposób prowadzenia tej kampanii?
Ile osób z Polski zdecydowało się wesprzeć projekt przez Waszą stronę?
Krwawisz, czy masz jakiekolwiek wiadomości na temat gameplaya?
Czy macie jakieś uwagi/wpływ na sposób prowadzenia tej kampanii?
Ile osób z Polski zdecydowało się wesprzeć projekt przez Waszą stronę?
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
Hej
co do Twoich pytan,
gameplay miał być już w przyszłym tygodniu - jak widać wciąż nie ma nic ponad to nie wiem. Nie mamy żadnych możliwości wpływu na sposób prowadzenia kampanii. Też jest nam przykro, że projekt utknął w miejscu, bo gra doskonała, a dotychczasowe kampanie APE Games udawały się bardzo porządnie.
Opcje są dwie : albo materiały się pojawią i kampania dostanie drugie życie, albo bedzie musiała byc zrestartowana i puszczona w późniejszym terminie przy dużo lepszym poprowadzeniu. bede dawal znac co i jak
co do Polski to sie dowiem i dam znac
co do Twoich pytan,
gameplay miał być już w przyszłym tygodniu - jak widać wciąż nie ma nic ponad to nie wiem. Nie mamy żadnych możliwości wpływu na sposób prowadzenia kampanii. Też jest nam przykro, że projekt utknął w miejscu, bo gra doskonała, a dotychczasowe kampanie APE Games udawały się bardzo porządnie.
Opcje są dwie : albo materiały się pojawią i kampania dostanie drugie życie, albo bedzie musiała byc zrestartowana i puszczona w późniejszym terminie przy dużo lepszym poprowadzeniu. bede dawal znac co i jak
co do Polski to sie dowiem i dam znac
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
No i jak tam wsparcie z Polski? Dodaliście polską cegiełkę czy czekacie ze wsparciem na finisz? Wydaje mi się, że organizator pogodził się z tym, że szału nie będzie. Planowane SG zostały włączone do podstawki mimo, że się nie ufundowały. W ogóle, brakuje jeszcze 15%, choć pewnie projekt jakoś się jednak ufunduje przez te pozostałe 6 dni...
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
hej
z tego co wiem kampania zostanie zrestartowana na dniach z nieco lepiej przemyslana strona.
Z naszej strony proponujemy zwrot pieniedzy osobom ktore wplacily albo automatyczne dolaczenie do kampanii numer 2. Mam nadzieje (i autor pewnie tez) ze tym razem uzyska takie finansowanie na jakie ta swietna gra zasluguje
z tego co wiem kampania zostanie zrestartowana na dniach z nieco lepiej przemyslana strona.
Z naszej strony proponujemy zwrot pieniedzy osobom ktore wplacily albo automatyczne dolaczenie do kampanii numer 2. Mam nadzieje (i autor pewnie tez) ze tym razem uzyska takie finansowanie na jakie ta swietna gra zasluguje
Re: Moa - nowa, duża gra Martina Wallace'a!
nie dorzucalismy i nie dorzucamy, bo kampania robi restart