Strona 2 z 3

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 03 maja 2018, 23:50
autor: Trampon
Po kolejnej grze mamy wątpliwości co do działania akcji natychmiastowych "Zbiory" i "Produkcja".

Akcje te występują na kartach:
- Kardynał - "(...) Dodatkowo możesz wykonać akcję Zbiory o wartości 4 (lub niższej)bez wstawiania członka rodziny"
- Budowa Kanałów - jw. czyli możesz wykonać akcję zbiory o wartości 4 bez wstawiania członka rodziny
- Budowa Dróg - możesz wykonać akcję "Produkcja" o wartości 3 bez wstawiania członka rodziny

Co w sytuacji gdy jednoosobowe pole zbiorów/produkcji jest już zajęte? Czy wykonanie akcji z kart powyżej jest obciążone karą minus 3 do wartości?
Z jednej strony wydawałoby się że skoro jest możliwość zwiększenia wartości takiej akcji zarówno sługami, jak i modyfikatorami z innych kart) - to i powinno się zastosować sankcję.
Z drugiej - na str. 8 instrukcji jest powiedziane "wartość członków rodziny ustawionych na polu wyznacza wartość akcji". I na tym etapie pojawia się kara minus 3 do wartości. Skoro nie wystawiamy członka rodziny - to nie mamy sankcji.

Instrukcja moim zdaniem nie jest tu precyzyjna. Mieliście takie takie wątpliwości?

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 04 maja 2018, 09:06
autor: kmd7
Ja gram w ten sposób, że karty, o których piszesz działają niezależnie od zajętego/nie zajętego pola/pól akcji, do której się odnoszą (Zbiory lub Produkcja). O ile dobrze pamiętam, a nie mam instrukcji przed sobą, to jest tam napisane, że w przypadku zdobycia takiej karty używasz modyfikatorów z kart, które już posiadasz, czyli np. możesz podnieść wartość akcji. I tak gram. A jeśli, zgodnie z tekstem na karcie, nie stawiasz członka rodziny, to nie otrzymujesz kary -3. Zresztą w grze dwuosobowej, gdy jest dostępne tylko jedno pole akcji Zbiory/Produkcja, zdobycie takiej karty to dobry sposób obejścia blokady, zazwyczaj złośliwe ;) zastosowanej przez przeciwnika.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 07 maja 2018, 10:59
autor: Yavi
Trampon pisze: 03 maja 2018, 23:50 Po kolejnej grze mamy wątpliwości co do działania akcji natychmiastowych "Zbiory" i "Produkcja".

Akcje te występują na kartach:
- Kardynał - "(...) Dodatkowo możesz wykonać akcję Zbiory o wartości 4 (lub niższej)bez wstawiania członka rodziny"
- Budowa Kanałów - jw. czyli możesz wykonać akcję zbiory o wartości 4 bez wstawiania członka rodziny
- Budowa Dróg - możesz wykonać akcję "Produkcja" o wartości 3 bez wstawiania członka rodziny

Co w sytuacji gdy jednoosobowe pole zbiorów/produkcji jest już zajęte? Czy wykonanie akcji z kart powyżej jest obciążone karą minus 3 do wartości?
Z jednej strony wydawałoby się że skoro jest możliwość zwiększenia wartości takiej akcji zarówno sługami, jak i modyfikatorami z innych kart) - to i powinno się zastosować sankcję.
Z drugiej - na str. 8 instrukcji jest powiedziane "wartość członków rodziny ustawionych na polu wyznacza wartość akcji". I na tym etapie pojawia się kara minus 3 do wartości. Skoro nie wystawiamy członka rodziny - to nie mamy sankcji.

Instrukcja moim zdaniem nie jest tu precyzyjna. Mieliście takie takie wątpliwości?
Graliśmy bez kary, tak jak kmd7, bo i nic na nią nie wskazuje. Karta nie każe wstawiać członka rodziny, jedynie wykonać akcję, więc nie ma znaczenia, czy pola są zajęte. I przy okazji standardowo zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Fb ;).

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 09 cze 2018, 14:27
autor: Dr. Nikczemniuk
Czy jeśli z karty otrzymuję przywilej rady to pobieram też jedną monetę?

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 09 cze 2018, 15:02
autor: ozon
Dr. Nikczemniuk pisze: 09 cze 2018, 14:27 Czy jeśli z karty otrzymuję przywilej rady to pobieram też jedną monetę?
Moim zdaniem nie. Dodatkowa moneta jest tylko na polu wyboru akcji (chyba nazywa się ratusz), masz tam monetę plus przywilej rady.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 09 cze 2018, 15:58
autor: Yavi
ozon pisze: 09 cze 2018, 15:02
Dr. Nikczemniuk pisze: 09 cze 2018, 14:27 Czy jeśli z karty otrzymuję przywilej rady to pobieram też jedną monetę?
Moim zdaniem nie. Dodatkowa moneta jest tylko na polu wyboru akcji (chyba nazywa się ratusz), masz tam monetę plus przywilej rady.
Ozon ma rację - monetę dostajesz w ramach pocieszenia za pójście na pole z kolejnością graczy, normalnie możesz wybrać przywilej, który daje kasę (2 monety, jeśli dobrze pamiętam).

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 28 lip 2018, 12:12
autor: nakago
pytanie co do karty osobistości: "Lorenzo de Medici" - "skopiuj zdolność innej karty osobistości już zagranej przez innego przeciwnika..." - jak wiadomo karty osobistości można "zagrać" na 2 sposoby wykładając kartę przed sobą (po spełnienie warunków) lub odrzucić, żeby pobrać przywilej (jedno i drugie jest w instrukcji opisane jako "zagranie karty"), idąc tym tropem czy mogę skopiować efekt na karcie, którą przeciwnik zagrał przez odrzucenie (w celu uzyskania dla siebie przywileju rady) ???

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 28 lip 2018, 13:30
autor: Deathhammer
Nie, chodzi o kartę wyłożoną na stole(poprzez spełnienie widniejących na niej warunków).

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 03 maja 2019, 14:39
autor: okon
witam jezeli w wyniku kupna postaci moge podniesc się na torze militarnym o 2 i kupić jedną kartę włości a w momencie kupna ( karty postaci ) brakuje mi dokładnie 2 pkt na torze militarnym żeby odblokować miejsce na kolejną włość to mogę tą akcję zrobić czy nie :P ???


co jezeli karta postaci pozwala wykonać żniwa o wartości 4 a pole żniw jest zajęte ( chodzi o pole bez kar ) mogę i tak z niego skorzystać ???

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 07 gru 2019, 03:03
autor: kastration
Dla upewnienia: w jednej wieży może być nawet 4 różnych graczy, ale każdy poza pierwszym zapłaci za wstawienie się po 3 monety, tak?

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 07 gru 2019, 07:16
autor: Wothan
kastration pisze: 07 gru 2019, 03:03 Dla upewnienia: w jednej wieży może być nawet 4 różnych graczy, ale każdy poza pierwszym zapłaci za wstawienie się po 3 monety, tak?
Tak.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 26 lip 2020, 16:55
autor: koloX
Może i głupie ale w instrukcji nie widzę: akcja polega na wstawieniu wszystkich na raz swoich pionków (członków rodziny), nie robi się tego na zmianę czyli wstawiam jednego gdzieś tam, potem ktoś wstawia swojego aż wszyscy się skończą? Czyli w jednej rundzie, każdy wystawia 4 swoich ludków zgodnie z kolejnością wynikającą z rady i tyle?

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 26 lip 2020, 18:57
autor: Yavi
koloX pisze: 26 lip 2020, 16:55 Może i głupie ale w instrukcji nie widzę: akcja polega na wstawieniu wszystkich na raz swoich pionków (członków rodziny), nie robi się tego na zmianę czyli wstawiam jednego gdzieś tam, potem ktoś wstawia swojego aż wszyscy się skończą? Czyli w jednej rundzie, każdy wystawia 4 swoich ludków zgodnie z kolejnością wynikającą z rady i tyle?
Wystawiasz jednego w swojej akcji, później każdy inny gracz po jednym, później znowu Ty i tak leci kolejka :)

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 20 wrz 2020, 08:44
autor: bobule
Dziś zagrałem 3-ci raz i okazało się, że jednak pojawiło się kilka wątpliwości ;)

Wylosowaliśmy żeton ekskomuniki o następującej treści
Za każdym razem, kiedy otrzymujesz drewno lub kamień (w wyniku pól akcji lub dzięki swoim kartom), otrzymujesz 1 drewno lub kamień mniej (jeśli masz kilka kart, które dają ci drewno i kamień, traktuj każdą z nich jako osobne źródło, więc dla każdej z nich otrzymujesz -1 drewno/kamień
No i teraz tak, miałem taki ładny łańcuch produkcyjny i powiedzcie mi jak ja go powinienem rozpatrywać?
Obrazek
Bo ja rozpatrywałem to tak, ekskomunika -1 drewna, więc nie biorę, ekskomunika -1 kamienia więc nie biorę, biorę 1 fioletowego meepla, następnie z pierwszej karty nie biorę 1 kamienia, tylko +2 na torze militarnym i z ostatniej karty brałem zawsze 1 monetę i 1 drewno tylko.
I rozumiem, ż ten żeton ekskomuniki nie dotyczy brania surowców z przywilejów (tu chyba źle nadinterpretowałem i do końca gry nie brałem przywileju +1 drewno+kamień) ;) ?
okon pisze: 03 maja 2019, 14:39 witam jezeli w wyniku kupna postaci moge podniesc się na torze militarnym o 2 i kupić jedną kartę włości a w momencie kupna ( karty postaci ) brakuje mi dokładnie 2 pkt na torze militarnym żeby odblokować miejsce na kolejną włość to mogę tą akcję zrobić czy nie :P ???
Kolega miał to samo pytanie :D Wydaje mi się, że możesz kupić kartę, bo najpierw rozpatrujesz efekt błyskawicy i przesuwasz się na torze militarnym, dopiero potem następuje zakup karty (i sprawdzenie, czy spełnia się wymagania do jej zakupu). Ale może ktoś by jeszcze się wypowiedział, bo nie jestem w 100% pewny.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 11 lip 2021, 21:49
autor: Gatzky
Czy jeśli w wieży stoi neutralny pionek przeciwnika- mogę czy nie mogę tam wstawić swojego neutralnego pionka?

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 11 lip 2021, 21:51
autor: bobule
Gatzky pisze: 11 lip 2021, 21:49 Czy jeśli w wieży stoi neutralny pionek przeciwnika- mogę czy nie mogę tam wstawić swojego neutralnego pionka?
Możesz, czemu miałbyś nie móc? Tylko musisz zapłacić +3 monety za to, że już jeden pionek jest w wieży.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 12 lip 2021, 07:17
autor: Gatzky
bobule pisze: 11 lip 2021, 21:51
Gatzky pisze: 11 lip 2021, 21:49 Czy jeśli w wieży stoi neutralny pionek przeciwnika- mogę czy nie mogę tam wstawić swojego neutralnego pionka?
Możesz, czemu miałbyś nie móc? Tylko musisz zapłacić +3 monety za to, że już jeden pionek jest w wieży.
Co do +3, to jasne. W zasadach stoi że w wieży może być tylko jeden pionek danego koloru. Zatem jeśli dostawię swojego neutralnego, to nie będzie w środku dwóch w kolorze neutralnym?
@Edit i bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź :)

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 12 lip 2021, 08:37
autor: bobule
Gatzky pisze: 12 lip 2021, 07:17 W zasadach stoi że w wieży może być tylko jeden pionek danego koloru. Zatem jeśli dostawię swojego neutralnego, to nie będzie w środku dwóch w kolorze neutralnym?
To już jest takie dopowiadanie sobie zasad ;) Chodzi o to, że główną zasadą jest, że w wieży możesz mieć 1 np. niebieski pionek. Chyba, że użyjesz swojego neutralnego, to wtedy możesz mieć ich dwóch ;) Ale to, że przeciwnik postawi swojego neutralnego, no to nic nie stoi na przeszkodzie, byś Ty nie mógł postawić swojego neutralnego pionka.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 14 lip 2021, 14:34
autor: dave8
bobule pisze: 20 wrz 2020, 08:44 No i teraz tak, miałem taki ładny łańcuch produkcyjny i powiedzcie mi jak ja go powinienem rozpatrywać?
Moim zdaniem to działa że jest -1drewno lub kamień.
Czyli z pierwszej od lewej akcji możesz coś wziąć itp.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 14 lip 2021, 21:55
autor: Gatzky
dave8 pisze: 14 lip 2021, 14:34
bobule pisze: 20 wrz 2020, 08:44 No i teraz tak, miałem taki ładny łańcuch produkcyjny i powiedzcie mi jak ja go powinienem rozpatrywać?
Moim zdaniem to działa że jest -1drewno lub kamień.
Czyli z pierwszej od lewej akcji możesz coś wziąć itp.
My gramy na straty obu surowców- ekskomunika ma boleć.

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 15 lip 2021, 09:55
autor: bobule
Gatzky pisze: 14 lip 2021, 21:55
dave8 pisze: 14 lip 2021, 14:34
bobule pisze: 20 wrz 2020, 08:44 No i teraz tak, miałem taki ładny łańcuch produkcyjny i powiedzcie mi jak ja go powinienem rozpatrywać?
Moim zdaniem to działa że jest -1drewno lub kamień.
Czyli z pierwszej od lewej akcji możesz coś wziąć itp.
My gramy na straty obu surowców- ekskomunika ma boleć.
I to też jest nadinterpretacja :P Powinno się wybrać, albo -1 drewno, albo -1 kamień, polska instrukcja w tej kwestii nie jest jednoznaczna, ale już jej czeski odpowiednik tak :P

Re: Lorenzo il Magnifico...

: 15 lip 2021, 22:17
autor: dave8
Dokładnie na yucata też tak to działa

Re: Lorenzo il Magnifico - pytania i wątpliwości

: 28 sie 2021, 20:42
autor: okon
Czy mogę odpalić akcję żniw bądź produkcji jeżeli nie posiadam żadnej karty włości bądź budynku ?

Przykładowo

Nie mam włości odpalam żniwa biorę premię blokuję pole ?????

Re: Lorenzo il Magnifico - pytania i wątpliwości

: 28 sie 2021, 21:16
autor: ozon
Tak
okon pisze: 28 sie 2021, 20:42 Czy mogę odpalić akcję żniw bądź produkcji jeżeli nie posiadam żadnej karty włości bądź budynku ?

Przykładowo

Nie mam włości odpalam żniwa biorę premię blokuję pole ?????

Re: Lorenzo il Magnifico (Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Simone Luciani)

: 15 maja 2022, 23:02
autor: konradstpn
_leigam_ pisze: 15 maja 2022, 22:51
Arcziwald pisze: 15 maja 2022, 21:10 Tym bardziej szkoda, że nigdy u nas nie wyszedl dodatek :?
ja sobie kupiłem już jakiś czas temu wersje multilanguage bigboxa (oczywiście bez polskiego), a polską sprzedałem, instrukcje do podstawki mam w pdf jakby co, a dodatki jak już będę wprowadzał to się jakoś rozkmini.

Gra jest świetna! i mi totalnie nie przeszkadzają grafiki, są nawet fajne, mają swój styl.
Też mam BB .Czy mogłbyś podesłać instrukcję PL podstawki na priv. Nie udało mi się znaleźć w sieci. Z góry dziękuję :-)