Strona 2 z 7

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 07 lut 2018, 21:13
autor: rattkin
*sad trombone*

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 09 lut 2018, 22:25
autor: zix
GrzeL pisze:Trzewik upublicznił kilka informacji od 36 minuty.
Monolith Arena jest do tego stopnia podobna do Neuroshimy Hex!, że korzystając ze specjalnych zasad, będzie można te gry łączyć ze sobą i grać armiami z dwóch gier przeciwko sobie.
Jestem nie tylko tym typem graczy, który zawsze poleci N.Hex każdemu to jeszcze - będzie bronił wariantu powyżej 2 graczy :)

Jak usłyszałem, że Portal wyda nową grę Michała w świecie Neuroshimy to się strasznie napaliłem. Jednak teraz boję się, że to będzie Hex 4.0, czyli nowe grafiki + nowe zasady dotyczące sztabu.

Z jednej strony - fajnie, że wydają grę, która już ma dużo dodatków i już dziś wiadomo o dużym wsparciu i regrywalności.
Z drugiej... Zaczyna to wyglądać na odgrzewany kotlet.

Portalu - mam nadzieję, że się mylę!
Emocje opadły ale jeszcze możecie mnie przeciągać na swoją stronę ;)

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 01:19
autor: pan_satyros
Mi powiedziano, że to właściwie reskin z kosmetycznymi zmianami.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 01:38
autor: rattkin
I pomysł na sprzedanie tego graczom NS Hex, którzy kupili dodatki, jest... właściwie jaki? Chyba łączyć tego nie będzie można, bo to by wymagało zasad dla monolitów dla wszystkich dotychczasowych dodatków + balans, itede itepe?

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 08:20
autor: cVlad
Trzewik mówił, że będzie można łączyć obie gry (prawdopodobnie wyjdą jakieś upgrade packi).

Ja w to wchodzę. W hexa grałem za czasów 2.0, 3.0 odrzuciło mnie wyglądem. Hex w settingu fantasy to dla mnie idealna opcja.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 09:19
autor: pan_satyros
cVlad pisze: Ja w to wchodzę. W hexa grałem za czasów 2.0, 3.0 odrzuciło mnie wyglądem. Hex w settingu fantasy to dla mnie idealna opcja.
Otóż to. Dokładnie tak mi grę przedstawiono na Portalconie. A co do tego czy jest sens mając hexa - podobno to są nowe armie / pomysły.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 10:08
autor: zix
pan_satyros pisze:Mi powiedziano, że to właściwie reskin z kosmetycznymi zmianami.
I tym oto sposobem moje zainteresowanie "nową grą Portalu i Michała" spadło niemal do zera :(
Wygląda na to, że gra wychodzi dopiero w 4 kwartale, ponieważ potrzebują czas by to zbalansować.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 11:24
autor: Nidav
rattkin pisze:I pomysł na sprzedanie tego graczom NS Hex, którzy kupili dodatki, jest... właściwie jaki? Chyba łączyć tego nie będzie można, bo to by wymagało zasad dla monolitów dla wszystkich dotychczasowych dodatków + balans, itede itepe?
Z tego co zrozumiałem, to sama mechanika monolitów polega na tym, że się do nich wrzuca 3 żetony i uruchamia w którymś momencie gry. Sam Trzewik mówił, że to super regrywalne i można za każdym razem trzy inne żetony wrzucać. Zatem nie ma problemu z balansem, bo takim Posterunkiem też wybierzesz sobie trzy żetony do Monolitu i pewnie będzie chodziło tak samo.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 10 lut 2018, 12:33
autor: rattkin
Aha. No dobra, zobaczymy.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 26 mar 2018, 14:17
autor: koczkodan
Nidav pisze: 10 lut 2018, 11:24 Z tego co zrozumiałem, to sama mechanika monolitów polega na tym, że się do nich wrzuca 3 żetony i uruchamia w którymś momencie gry. Sam Trzewik mówił, że to super regrywalne i można za każdym razem trzy inne żetony wrzucać. Zatem nie ma problemu z balansem, bo takim Posterunkiem też wybierzesz sobie trzy żetony do Monolitu i pewnie będzie chodziło tak samo.
czyli taki posterunek dostanie dwa nowe sztaby czyli lacznie trzy sztaby ktore wrzuci do monolitu? czy monolity zastapia hexowe sztaby? nie widze poki co laczenia tych dwoch gier.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 09 maja 2018, 13:43
autor: kremitto123
Neuroshima hex to gra kultowa i bardzo wyczekiwalem info o nowej grze ale po tym co czytam to mam wrazenie ze to po prostu hex 4.0 :(

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 11 cze 2018, 09:07
autor: niwgnip
Kilka info po rozmowie z Michałem na Pionku (Portal będzie ofc o tym mówił też bardzo dokładnie, ale pewnie dopiero jak zaczną fazę reklamowo-przedsprzedażową).

1. Monolith to przełożenie Hexa w skali 1:1. Mechanicznie, poza samymi monolithami (które zmieniają strasznie dużo), nie ma róźnicy. Michał tego nie ukrywał, wręcz przeciwnie, chce żeby każdy o tym wiedział - w końcu taka jest gra. Jest nowy layout grafik itd, nowe umiejętności jednostek (np. szarża konnicy u ludzi).
2. 4 nowe armie, jak w podstawce Hexa (Krasnoludy ala te z WH, Ludzie, coś w stylu Mrocznych Elfów i jakieś takie zielonopodobne stwory, nie pamiętam angielskiej nazwy).
3. W zwykłego Hexa będzie można grać używając mechaniki monotlithów, jak i w Monolith Arena będzie można grać nie używając monotlithów.
4. Działanie monolithów - na początku gry, każdy gracz wsadza 2 żetony (dowolne, za wyjątkiem natychmiastowych) do swojego monolithu + sztab na samą górę. W ramach swojego ruchu, zamiast wykładania jednostek można będzie monolith rozłożyć. Zasada przy rozkładaniu jest taka, że monolith musi być ze sobą połączony (coś jak Macierz w Neodżungli). Nie ma znaczenia jak to połączenie będzie przebiegało - czy będą 3 w lini, 3 obok siebie itd. W trakcie wystawiania, można dowolnie obracać monolithy, ustawiając jednostki które były schowane wg. swojego widzimisia ;p Przy rozłożeniu, sztab też może się przesunąć (wtedy, z tego co pamiętam, inny monolith musi pozostać na miejscu sztabu).
Gdy jakaś jednostka z monolithu zginie, będzie można tam wejść inna jednostką (nawet przeciwnik może to zrobić). Po każdej bitwie monolithy się chowają. Monolithy nigdy nie mogą być rozdzielone, co znaczy, że jeśli akcją odepchnięcia spowodujemy że monolith przeciwnika się rozerwie, nie możemy takiej akcji zrobić.

Mimo, że będzie to tak podobne do hexa, to ja nadal czekam i chętnie kupię ;) W hexa się zagrywamy, a taki twist myślę że doda wiele opcji strategii (2 dowolne jednostki z armii = dużo combosów).

EDIT: Oczywiście przeciwnik, do pierwszego rozłożenia monolithu, nie ma bladego pojęcia co wsadziliśmy do swojego ;)

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 11 cze 2018, 09:59
autor: tomb
Czy wszystkie armie w Monolicie będą zupełnie nowymi armiami? Monolith stałby się wtedy atrakcyjnym dodatkiem do Neury.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 11 cze 2018, 10:48
autor: niwgnip
Tak. 4 nowe armie.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 06 lip 2018, 13:41
autor: kremitto123
Ciekawe na ile innowacyjne beda to armie w porownaniu do np. armii podstawowych hexa. Czy krasnoludy to bedzie takie dajmy na to borgo ale z innymi obrazkami? Mam nadzieje ze nie i teraz tylko pozostaje wierzyc w inwencje tworcza Pana Michala :)

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 06 lip 2018, 15:34
autor: Błysk
kremitto123 pisze: 06 lip 2018, 13:41 Ciekawe na ile innowacyjne beda to armie w porownaniu do np. armii podstawowych hexa. Czy krasnoludy to bedzie takie dajmy na to borgo ale z innymi obrazkami? Mam nadzieje ze nie i teraz tylko pozostaje wierzyc w inwencje tworcza Pana Michala :)
W podstawce przynajmniej w prototypie nie były krasnali. W wersji, w która grałem były 4 armie, ale bez żadnych grafik. Z nazw nic nie przypominało krasnali, ale były elfy, jacyś ludzie i dwóch nie pamiętam. Armie były mocne, ale serio mocne w porównaniu z tymi, z Neuroshimy. Np. jeden ze sztabów dodawał +1 wytrzymałości, ale bardzo dużo jednostek miało 2HP z marszu, więc gra kojarzyła się z graniem Nowym Jorkiem 2.0 (bez wyrzutni rakiet i strzelca wyborowego, ale z generalnie mocniejszymi jednostkami). ;)

Druga armia którą grałem miała 3 albo 4 zabójców Missisipi na wyposażeniu, ale była chyba mocno słabsza od Nowego Jorku 2.0.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 09 lip 2018, 08:58
autor: niwgnip
Ta armia ze sztabem +1 do wytrzymałości to krasnoludy. Armia z zabójcami to z tego co pamiętam elfy (z czego to są takie bardziej mroczne elfy). Są innowacje, ale myślę że nie jakieś przekombinowane (w końcu to ma być podstawka gry i zachęcić też nowe osoby).

EDIT: Co do innowacji, to sama zasada monolitów wprowadza dużą innowacyjność.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 13 lip 2018, 09:59
autor: GrzeL
Prezentacja Monolith Arena na Dice Tower Con.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 13 lip 2018, 14:50
autor: Czarnyx
A mnie naszło takie pytanie: skoro będzie można konfrontować armie NHex z armiami Monolith Arena, to czy będą mogły zdarzać się tego typu groteskowe sytuację, że np. łucznik poprzez wystrzelenie naostrzonego patyka zniszczy całego z blachy mecha Molocha? :D

edit:
A chwilę potem sobie pomyślałem, że przecie kilka tysięcy lat temu w naszym świecie, podobno boska pomoc sprawiła, że kamień wystrzelony z procy rozbił hełm z brązu i jednocześnie zabił właściciela tego hełmu (tylko proszę bez rozpisywania się czy ktoś w to wierzy, czy nie bo nie o tym dyskusja :wink: ), więc może z pomocą bóstw z Monolith Arena może się zdarzyć taki cud, że drewniana strzała przebije stalowy pancerz robota i uszkodzi jakiś mechanizm wewnątrz niego. :D Co o tym myślicie? :wink:

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 16 lip 2018, 06:15
autor: tekknoboy
Z jednej strony bardzo się cieszę, że mechanika NH zostaje wykorzystana w świecie fantasy.
Mimo wszystko, jednak miałem nadzieję, że to będzie BARDZIEJ inna gra od NH, która kocham, wielbię i ubóstwiam.

Boję się, że trzewik tak nakręci mnie marketingowo, że mimo iż przed momentem stwierdziłem, że MA nie potrzebuje w swojej kolekcji, to gra i tak wyląduje na półce.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 16 lip 2018, 09:26
autor: Fojtu
Trochę faktycznie szkoda że gra to reskin NH, ale z drugiej strony wydaje mi się, że trochę niedoeniamy jak bardzo może namieszac mechanika monilitu. Co prawda mogli tą mechanikę po prostu dodać do NH, ale i tak będzie ciekawie. Ja na pewno chętnie spróbuję.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 08 sie 2018, 00:35
autor: Furan

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 13 wrz 2018, 15:24
autor: GrzeL
Dostępna jest już angielska instrukcja oraz oficjalna strona gry, na której obecnie jeszcze nic nie ma.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 13 wrz 2018, 16:04
autor: rattkin
Ciekaw jestem losu tej gry. Przeczytałem instrukcję pobieżnie, poza rozwijaniem monolitów (czy raczej: bannerów) chyba nic bardzo nowego nie doszło. Czy publika kupi ten sam produkt po raz 3? (NS HEX 2.5, 3.0, MA). Nie mam pojęcia. Ale wiem, że ja nie (mam 2.5). Nawet jeśli owe monolity miałyby być kompatybilne wstecznie, to nie potrzebuję dodatkowej mechaniki z serią kolejnych wyjątków do gry już i tak relatywnie złożonej, szczególnie w przypadku co bardziej egzotyczych frakcji.

Sam nie grałem w NS HEX już dość dawno. Dwuosobowy pojedynek, jeśli ma się rozgrywać w sferze bardziej abstrakcyjno-logicznej, łatwiej mi rozegrać w gry GIPF, a jeśli bardziej tematyczno-dynamicznej, to w jakąś karciankę. NS HEX / MA siedzi gdzieś okrakiem pośrodku.

Choć to wciąż bardzo dobra gra, a w czasach, gdy powstawała - wybitna, to jednak wydaje mi się, że poleganie na tym, że gracze będą śledzić kilkanaście efektów rozłożonych w czasie i przestrzeni (ten ma tutaj to, ale zanim do niego dojdzie to będzie miał tamto, chyba że stanie się owo), to dość ambitny krok, być może niespecjalnie już przystający do obecnego rynku. Zakładam, że będzie próba wspieranie tego w bardziej formalny sposób a'la Organized Play od FFG, by podnieść atrakcyjność. Cóż, jak napisałem na początku roku - zobaczymy.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

: 13 wrz 2018, 16:13
autor: Błysk
rattkin pisze: 13 wrz 2018, 16:04 Ciekaw jestem losu tej gry. Przeczytałem instrukcję pobieżnie, poza rozwijaniem monolitów (czy raczej: bannerów) chyba nic bardzo nowego nie doszło. Czy publika kupi ten sam produkt po raz 3? (NS HEX 2.5, 3.0, MA). Nie mam pojęcia. Ale wiem, że ja nie (mam 2.5). Nawet jeśli owe monolity miałyby być kompatybilne wstecznie, to nie potrzebuję dodatkowej mechaniki z serią kolejnych wyjątków do gry już i tak relatywnie złożonej, szczególnie w przypadku co bardziej egzotyczych frakcji.

Sam nie grałem w NS HEX już dość dawno. Dwuosobowy pojedynek, jeśli ma się rozgrywać w sferze bardziej abstrakcyjno-logicznej, łatwiej mi rozegrać w gry GIPF, a jeśli bardziej tematyczno-dynamicznej, to w jakąś karciankę. NS HEX / MA siedzi gdzieś okrakiem pośrodku.

Choć to wciąż bardzo dobra gra, a w czasach, gdy powstawała - wybitna, to jednak wydaje mi się, że poleganie na tym, że gracze będą śledzić kilkanaście efektów rozłożonych w czasie i przestrzeni (ten ma tutaj to, ale zanim do niego dojdzie to będzie miał tamto, chyba że stanie się owo), to dość ambitny krok, być może niespecjalnie już przystający do obecnego rynku. Zakładam, że będzie próba wspieranie tego w bardziej formalny sposób a'la Organized Play od FFG, by podnieść atrakcyjność. Cóż, jak napisałem na początku roku - zobaczymy.
Ja tam uważam, że NS hex jest wybitna w swojej kategorii. Z tego co widzę to z Monolithem to Portal starych graczy zachęca tym, że frakcje są mocniejsze w Monolicie (a przynajmniej były w prototypie), a nowych po prostu zmianą klimatu, który będzie bardziej przystępny. Ja sam nie wiem czy kupię, bo zmian jest bardzo niewiele, a na turniejach nie gram, bo w Krakowie są albo słabo rozreklamowane, albo ja jakiś ślepy jestem.