Re: Gloomhaven
: 18 lut 2018, 13:09
Ile kosztuje naklejka +1 na zdolność „target2”? 50 czy 100?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Koszt ulepszenia targetów to 100. Jak coś podrzucam potwierdzenie autora gry:miras23 pisze:Ile kosztuje naklejka +1 na zdolność „target2”? 50 czy 100?
1. Tak, chyba że zginie na pierwszejBary pisze:Podczas ostatnich rozgrywek udało mi się zebrać kilka pytań, pomożecie?
1. Czy można przepchnąć potwora (push 2+) przez więcej niż jedna pułapkę/lawę itp? Zawsze grałem, że nie i zatrzymuje się przy pierwszej, jednak zacząłem mieć wątpliwości.
2. Jeżeli postać ma melee attack, ale trafiający wrogów na dalszych hexach, niż te sąsiadujące z postacią, to można uderzać przez przeszkody?
3. Jeżeli wykonuję long rest, to mogę użyć dwóch kart z discard, aby nie dopuścić do zranienia (nawet, jak są to 2 ostatnie moje karty w tym miejscu i już nic nie mam na ręce)?
4. Czy monety z symbolem 5 są używane do czegoś więcej niż tylko do wymiany, gdy bohater nazbiera ich już zbyt dużą ilość podczas misji? Na planszy zawsze rozstawiamy monety z nominałem 1?
5. Czy potwór, który jest stunned, dostaje shield i retaliate w swojej kolejce, jeśli jego karta ataku ma odpowiednie modyfikatory (na 99% nie, ale chciałbym się upewnić)?
Tak, tak, później idę w odstawkę. Ale wiesz jak to jest, przyjęcie jednego więcej strzału od wroga i tym samym odwrócenie jego uwagi jest czasem na wagę złota.Yavi pisze: 3. Wydaje mi się, że tak. Wtedy na koniec rundy, gdy miałbyś odpoczywać po prostu zostajesz wyczerpany.
Gdy giniesz, wszystkie Twoje karty są usuwane z gry, w tym karty summonów. Więc po śmierci postaci wszystkie przywołane przez nią summony też znikają. Nie dotyczy to potworów - tam zabicie przywołującego nie wpływa na jego summony.Fojtu pisze:Pytanie na temat summonów - czy jak zginie właściciel, to czy summon spada? - Na logikę wydawało by się że tak, bo tury już nie wykonuje, ale nigdzie nie umiem tego znaleźć.
No fakt, o tym nie pomyślałem. W zasadzie to pytanie główne to to, które jest w spoilerze, bo stąd bierze się to pierwsze.Yavi pisze:Gdy giniesz, wszystkie Twoje karty są usuwane z gry, w tym karty summonów. Więc po śmierci postaci wszystkie przywołane przez nią summony też znikają. Nie dotyczy to potworów - tam zabicie przywołującego nie wpływa na jego summony.Fojtu pisze:Pytanie na temat summonów - czy jak zginie właściciel, to czy summon spada? - Na logikę wydawało by się że tak, bo tury już nie wykonuje, ale nigdzie nie umiem tego znaleźć.
Grałem z tą postacią, poniżej odpowiedź.Fojtu pisze:Pytanie na temat summonów - czy jak zginie właściciel, to czy summon spada? - Na logikę wydawało by się że tak, bo tury już nie wykonuje, ale nigdzie nie umiem tego znaleźć.
Pytanie też do postaci z 2 figurkami:Spoiler:
1. Niewidzialność 'If a figure is invisible, it cannot be focused on or targeted by an enemy.' + Twój cytat z instukcji. Atak nie może targetować, więc nie udaje się trafić przeciwnika. Ataki obszarowe ze względu na to, ze nie trafiają też w sojuszników należy traktować jak wiele małych ataków na obszar niż jak jeden duży atak.Bary pisze:Kolejna porcja pytań, która nazbierała się podczas potyczek:
1. Atak obszarowy na przeciwnika, obok którego znajduje się potwór ze stanem niewidzialny. Czy ten niewidzialny także dostanie, jeżeli obszar pokryje jego hexa (uważam, że tak, bo według instrukcji takie ataki "allow figures to target multiple hexes or multiple targets at the same time", ale lepiej potwierdzić)?
2. Jest taki item pierwszego poziomu (armor), który daje na stałe dwie karty -1 do naszej tali, ale umożliwia dodanie pancerza do przyjmowanego ataku podczas dwóch kolejnych ataków. Czy jeśli potwór wali z pierce 1, to możemy zdecydować nie używać tej zdolności, czy ona z automatu uruchomi się dwukrotnie, nawet jak jej efekt jest zerowy?
3. Kiedy dobieracie deck do walki w danej misji? Po przeczytaniu jej zawartości, czy przed?
Dzięki za odpowiedzi!odmu pisze:1. Niewidzialność 'If a figure is invisible, it cannot be focused on or targeted by an enemy.' + Twój cytat z instukcji. Atak nie może targetować, więc nie udaje się trafić przeciwnika. Ataki obszarowe ze względu na to, ze nie trafiają też w sojuszników należy traktować jak wiele małych ataków na obszar niż jak jeden duży atak.Bary pisze:Kolejna porcja pytań, która nazbierała się podczas potyczek:
1. Atak obszarowy na przeciwnika, obok którego znajduje się potwór ze stanem niewidzialny. Czy ten niewidzialny także dostanie, jeżeli obszar pokryje jego hexa (uważam, że tak, bo według instrukcji takie ataki "allow figures to target multiple hexes or multiple targets at the same time", ale lepiej potwierdzić)?
2. Jest taki item pierwszego poziomu (armor), który daje na stałe dwie karty -1 do naszej tali, ale umożliwia dodanie pancerza do przyjmowanego ataku podczas dwóch kolejnych ataków. Czy jeśli potwór wali z pierce 1, to możemy zdecydować nie używać tej zdolności, czy ona z automatu uruchomi się dwukrotnie, nawet jak jej efekt jest zerowy?
3. Kiedy dobieracie deck do walki w danej misji? Po przeczytaniu jej zawartości, czy przed?
2. Efekt pancerza się odpali, a później zostanie zanegowany. Tracisz ładunek i dostrzegasz nowe uroki tarczy i dlaczego jest droższa
3. 'At any time outside a scenario, a player can access this pool of cards to reconfigurehis or her hand for the next scenario; this can even be done after drawing and selecting a battle goal for the upcoming scenario.'
'At the beginning of every scenario, each character receives two battle goal cards in secret and chooses one to keep, discarding the other.'
Jak dla mnie widzę scenariusz, wybieram cel bitewny, ustawiam sobie rękę pod te dwie rzeczy i gram. (w moim przypadku widzim pierwszą komnatę i daję graczom znać czy w scenariuszu są pułapki lub skarby oraz ile jeszcze kafelków terenu będzie użytych i potem wybieramy cel bitewny)
EDIT. Uzupełniam do ostatniego pytania z faq:
'The first thing you should do when starting a scenario (after going through a Road Event when applicable), is look in the scenario book to get the map tiles set up, all the monsters you will be fighting prepared, and apply any negative scenario effects. Next, you should deal battle goals and choose one. After choosing your battle goals, then you can decided which items you would like to equip from the ones you own (adding in -1 cards to you attack modifier deck when applicable) and which ability cards you would like to start with from the pool of those you have available to you.'
Bary pisze:3. Też to czytałem, ale np. ostatnim razem road event kazał nam manipulować w pewien sposób kartamii jeżeli później można karty zmieniać, to ten road event będzie lekko bez sensu.Spoiler:
Jakby się oprzeć na tym to powiedziałbym, że przy przedmiotach jak masz ich więcej niż i tak możesz użyć to Twoje szczęście w przypadku takiego wydarzenia. Ot udało Ci się zmienić efekt na brak efektu. A przy wywalaniu kart z ręki jak widać - efekt opóźniony.FAQ pisze: If I am forced to discard cards because of an event, when does that happen?
Even though events happen before setting up the scenario, you should wait until you've selected your hand of cards to decide which ones to discard.
Does consuming items during a road event make them unavailable during the scenario?
Yes.
Hmm, niekoniecznie. Można byłoby np. w epilogu dającym namiar na taki scenariusz zawrzeć pożyteczne i potrzebne informacje. Coś w stylu: "Idźcie do Jamy Strachu, ale strzeżcie się, gdyż chodzą słuchy, że niejednego śmiałka zgładziły tam wymyślne pułapki starożytnej rasy". Klimatycznie i daje wskazówki, jak się przygotować bez radykalnego obnażania scenariusza.odmu pisze:No nie jest to eleganckie, ale ciężko byłoby wybierać rękę przed dowiedzeniem się co będzie trzeba zrobić na miejscu. Niektóre scenariusze byłyby wtedy skazane na porażkę przed rozpoczęciem, co jednak byłoby większym problemem gry niż nieklimatyczność rozwiązania.
Gdzieś czytałem opis (może samego autora, głowy nie dam), że fabularnie zabicie wrogów nie oznacza, że cały obszar jest bezpieczny. Zabilismy jedynie wrogów "na widoku", więc nie ma czasu na spokojne zaglądanie po wszystkich kątach, tylko trzeba brać nogi za pas. Mnie to przekonuje.odmu pisze: To tak jak fakt, że po zakończeniu warunków wygranej kończymy i nie można już dalej ograbić lochu z pozostałych monet i skrzyń. Dobre mechanicznie dla całej struktury kampanii, ale dużo osób też strasznie krytykuje tę nieeleganckość
odmu pisze: W sumie też i wytłumaczalne to może być jak się uprzeć. Twoja ekipa zbierała informacje co czeka was na miejscu i co będziecie musieli tam zrobić. Każdy powziął już jakiś cel w związku z sytuacją. Pojechaliście na miejsce akcji. Po drodze coś się wydarzyło, zaczynacie już zmęczeni z odrzuconymi kartami. Wasze nadmiarowe rzeczy zostawiacie przed wejściem do lochu.
Yavi pisze: 3. Odrzucanie kart to na ogół efekt tego, że w trakcie road eventu (możliwy lekki spoiler) wykonaliśmy jakieś dodatkowe akcje, zmarnowaliśmy trochę czasu. Tak więc bohaterowie są zmęczeni, mają mniej sił i adekwatnie do tego planują swoje działania. W Twoim przypadku po prostu (spoiler) zużywasz jakiś przedmiot, ale masz jeszcze czas wyciągnąć z plecaka inny, ten jednak jest niedostępny podczas tego scenariusza.
Przeszkody, które mają punkty życia, można niszczyć tylko za pomocą ataków. Gdzieś u góry 34 strony w instrukcji powinno byćTelchar pisze:Czy myślicie że można niszczyć niektóre cele scenariuszy (np ołtarze ze scenariusza 31) zdolnościami z kart pozwalającymi zniszczyć obstacle? Mnie się wydaje że nie, ale nie jestem na 100% pewny.
Czyli jak przegramy to przegramy, jak wygramy to wygramy. Ok, jasne. Dalej pisze co się dzieje dalej i jest mały IF na sukces. Za battle goale i exp.A scenario can end in one of two ways: success or failure. Once a scenario’s success or failure conditions are triggered, the remainder of the round is played out, and then the scenario ends.
Czyli sporo tracimy jak nie wygramy.If players are playing in a campaign, successfully completing a scenario will also allow them to read the conclusion flavor text of the scenario and gain the benefits listed at the end
co znaczy że tylko raz możemy zagrać w dany scenariusz - w kampanii, nie causal mode. Obojętnie czy wygramy czy nie. Czy MUSIMY go wygrać? Bo completed znaczy wygrany?In addition, once a scenario has been completed in campaign mode, it cannot be undertaken again in campaign mode by any party
Dodajemy ten bonus, gdy pozytywnie ukończymy scenariusz (zarówno w trybie kampanii, jak i casual). Mój post powyżej bardziej dokładnie opisuje, co dostajemy w zależności o scenariusza i sposobu jego zakończenia.BIgBadWolf pisze:Według poziomu trudności scenariusza, przyjmijmy 1 , mamy bonus experience 6. Kiedy to się stosuje?