Strona 2 z 7
Re: Tinner's Trail
: 05 kwie 2013, 19:28
autor: Filip z Lublina
Rewelacyjna gra. Również jestem zdania, że jest niedoceniona. Za te pieniądze, za które była dostępna aż strach jej nie mieć. Co do kolejności w kupowaniu punktów to nie ma ona raczej większego znaczenia. Zawsze możesz rozbić zakupy na części, wartość punktowa jest liniowa w każdej rundzie. Ten mechanizm jest, jak dla mnie, trochę bez sensu w tej grze, ale poza tym jest cud, miód i orzeszki.
Re: Tinner's Trail
: 05 kwie 2013, 21:10
autor: mig
Filip Apostoł pisze:Co do kolejności w kupowaniu punktów to nie ma ona raczej większego znaczenia.
Hmmm... wydaje mi sie jednak, że kolejność znaczenie ma spore. Im wczesniejsza tura tym przelicznik kasa-punkty jest korzystniejszy. Poza tym można w jednej turze wykupić tylko jedną inwestycję zagraniczną, więc (zwłaszcza w późniejszych turach kiedy niemal każdego stać na kupno najdroższej) jeśli dwóch pierwszych graczy wykupi inwestycję za 50 funtów to kolejny/kolejni mogą maksymalnie wykupić za 40... Przy 4 rundach gry może być to róznica nie do odrobienia. Gdyby można było kupic kilka inwestycji to problem faktycznie by nie istniał, bo można by "sztukować" z kilku mniejszych, ale przy jednej już to w grę nie wchodzi...
Re: Tinner's Trail
: 05 kwie 2013, 21:45
autor: Palmer
mig pisze:Gdyby można było kupic kilka inwestycji to problem faktycznie by nie istniał, bo można by "sztukować" z kilku mniejszych, ale przy jednej już to w grę nie wchodzi...
Probelme w tym, że właśnie można kupić kilka inwestycji
Re: Tinner's Trail
: 06 kwie 2013, 09:12
autor: mig
Racja. Nie wiem jak mogłem to przeoczyć
Re: Tinner's Trail
: 24 kwie 2014, 13:48
autor: gaseki
Mam pytanie co do sztolni - w instrukcji jest napisane (z tego co pamiętam), żeby natychmiast usunąć jedną kostkę wody, ale nie ma nic o działaniu w dalszych turach. Czy sztolnia działa tylko w turze, w której ją zbudowaliśmy?
Re: Tinner's Trail
: 24 kwie 2014, 14:06
autor: Tyrek
Co do sztolni to efekt jest jednorazowy i natychmiastowy.
Z tego co pamiętam - usuwa kostkę wody z dwóch obszarów (na granicy których leży) i dodaje po jednej kostce miedzi i cyny do tych obszarów. Często jest bardzo opłacalna
Re: Tinner's Trail
: 24 kwie 2014, 14:34
autor: Ink
A jest w ogóle w TT cokolwiek, co działa w kolejnych turach, a nie natychmiastowo?
Re: Tinner's Trail
: 24 kwie 2014, 18:25
autor: Palmer
Górnik, statek, pociąg
Re: Tinner's Trail
: 24 kwie 2014, 18:33
autor: gaseki
Już mi się wydawało, że coś walnąłem... Chodziło mi oczywiście o to, że reszta nie tylko natychmiastowo działa
Re: Tinner's Trail
: 06 paź 2020, 11:04
autor: vinnichi
Wiele łopat trzeba bylo złamać żeby wykopać tego trupa ale warto, ponieważ jak BGG pokazuje będzie nowa edycja. To jeden z tytułów Wallace w którego nie miałem okazji zagrać:
https://boardgamegeek.com/boardgame/321 ... ners-trail
Re: Tinner's Trail
: 06 paź 2020, 11:15
autor: kdsz
Bardzo lubię Tinners' Trail. Pozbyłem się swojego egzemplarza kilka lat temu, bo nie dało się sensownie grać na dwie osoby. Nowa edycja jest przeznaczona dla 1-5 graczy, podczas gdy stare wydanie obsługiwało wyłącznie 3 i 4 graczy.
Na radarze!
Re: Tinner's Trail
: 06 paź 2020, 11:39
autor: Zet
Miałem, sprzedałem (jakoś zbyt pochopnie), kupiłem ponownie. I teraz znów będę sprzedawał i kupował - to tak z cyklu problemy pierwszego świata
Pamiętam, że coś mi się nie podobało w punktowaniu, ale poza tym przebieg gry był bardzo fajny i klimatyczny - wszystko tematycznie wyjaśnione, jak to u MW.
Re: Tinner's Trail
: 06 paź 2020, 11:42
autor: warlock
Całą tę grę rozwalała mi tabela punktów zwycięstwa, pamiętam że strasznie mi nie pasowało, że wszystko tam jest "symetrycznie" policzone. W odświeżoną edycję zagram z przyjemnością, bo było tam mnóstwo dobrych koncepcji.
Re: Tinner's Trail
: 06 paź 2020, 13:32
autor: Palmer
Zet pisze: ↑06 paź 2020, 11:39
teraz znów będę sprzedawał i kupował - to tak z cyklu problemy pierwszego świata
Kolejny Wallace, którego będę miał w trzeciej wersji - to są problemy pierwszego świata
Cynowiec jest naprawdę sprytną, szybką i niedocenioną grą. Wspomniany liniowy tor był faktycznie mankamentem, ale mają to poprawić. Jednak patrząc ile chcą wprowadzić nowości (plansza z kafli, karty używane podczas licytacji ?, jakieś moduły) to obawiam się czy nie wyleją dziecka z kąpielą, a gra nie straci swojego charakteru.
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 11:36
autor: Palmer
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 12:41
autor: vinnichi
Mam nadzieję że Adam wesprze swojego ulubionego projektanta wrzuci na sklep przedsprzedaż
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 16:19
autor: garg
Swego czasu kupiłem (a po ograniu sprzedałem) polskie wydanie za około 70 złotych. Ciekawe, ile zażyczą sobie teraz
.
Żeby nie było - to jest fajna gra (dla mnie jedna z fajniejszych gier Wallace'a, w które grałem), choć skalowanie było kiepskie, bo tylko dla 3-4 graczy. Tamto wydanie było dość oryginalne - linia Treefroga wyłącznie z drewnianymi elementami - i naprawdę ładne. Aż się przyjemnie brało do ręki te różne kształty elementów. A teraz aż się bojam nowej ceny...
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 16:26
autor: Palmer
Też 70, ale euro. Oczywiście za wersję podstawową bez połyskującego napisu na okładce
W kwestii skalowania - przecież gra ma na pudełku 3-4 graczy, oryginał Treefroga jak i wznowienie. Wariant 2 osobowy był tworem fanowskim.
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 16:43
autor: garg
Palmer pisze: ↑06 sty 2021, 16:26
Też 70, ale euro. Oczywiście za wersję podstawową bez połyskującego napisu na okładce
W kwestii skalowania - przecież gra ma na pudełku 3-4 graczy, oryginał Treefroga jak i wznowienie. Wariant 2 osobowy był tworem fanowskim.
Źle się wyraziłem - miałem na myśli, że właśnie była dla 3-4 graczy
.
A cena - cóż... Po doliczeniu wysyłki i przeliczeniu na złotówki, wychodzi ponad pięć razy więcej, niż oryginał. Zupełnie podobnie do nowego Glen More
.
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 06 sty 2021, 16:53
autor: Palmer
garg pisze: ↑06 sty 2021, 16:43
Źle się wyraziłem - miałem na myśli, że właśnie była dla 3-4 graczy
.
Dzisiaj by napisali na pudełku 1-4 nie zmieniając nic w zasadach
A tak się zastanawiam nad tym zmarnowanym potencjałem toru inwestycji. Czy nie naprawiłaby go prosta zasada konieczności dopłaty za kolejne kostki - albo po prostu 5$ za każdą swoją poza pierwszą w danej rundzie, lub 1$ za każdą kostkę która już została położona w tej rundzie. Ewentualnie, punkotwac zachowane kostki inwestycji, lub nakazać odrzucenie 1 za każdym razem jak się bierze akcję pasztecika. Myślę, że są opcje, więc ten element mają dużą szansę naprawić, oby nie popusli przy tym reszty.
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 07 sty 2021, 21:36
autor: Palmer
Na BGG pojawiły się nowe grafiki.
Kreska mapy może i zachęca, ale na tych zdjęciach kolorystyka wygląda jak w grze o lunaparkach, a nie górnictwie
Wersja JLKM też byłą lekko przaśna, w klimacie settlers 2, ale mieli kilka lat na wyciągnięcie wniosków czy to byłą słuszna droga.
https://boardgamegeek.com/image/5899949/tinners-trail
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 07 sty 2021, 22:06
autor: vinnichi
Ehhh co zrobić i tak kupimy
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 11 sty 2021, 13:11
autor: vinnichi
https://www.kickstarter.com/projects/al ... =bggforums
45$ plus wysyłka, czyli normalna cena za postawową wersję
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 11 sty 2021, 13:17
autor: Szewa
"June/July: Shipping from Poland to the UK begins"
No ładnie
Re: Tinner's Trail (Martin Wallace)
: 11 sty 2021, 13:23
autor: Palmer
Z toru inwestycji w miarę elegancko wybrneli - inwestujemy wielokrotność 10 lub 5 funtów, w zależności od kolejności spasowania mamy lepszy przelicznik. Wartości te nadal się obniżają z kolejnymi rundami.
Do tych kart nadal jestem nieufny, ale nie miałem czasu żeby doczytać.
EDIT: Ma być moduł na TTS, może będzie to mobilizacja żeby wreszcie się przełamać i dać szansę tej platformie. Byliby chętni na rozgrywkę ?