Dragon Castle / Zamek Smoków (H. Hach, L. Ricci, L. Silva)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
To wprawdzie nie moja recenzja, pytanie też nie do mnie skierowane, więc odpowiemkarawanken pisze: ↑06 sie 2018, 13:54 Co waszym zdaniem lepsze na dwie osoby, Azul czy Zamek Smoków?
Zamek Smoków działa zdecydowanie lepiej na dwie osoby niż Azul. Tak samo, jak w każdej innej konfiguracji osobowej.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Wolę ZS na 2 osoby, w Azul interakcja rozkłada się lepiej, gdy jest więcej osób, którym coś podbieramy. Czy jednak tryb 2 osobowy jest przez to w Azul specjalnie gorszy? Raczej nie. Po prostu wolę, gdy mogę podbierać coś kilku osobom, niż tylko jednej hehe. Niemniej jakbym miał oceniać to czysto mechanicznie, to obie gry działają sprawnie na 2 - kwestia gustu, czy wolimy grę ciaśniejszą (AZ), czy ciekawszą (ZS).
Innymi słowy wariant 2p w Azul jest nie gorszy od wariantów 3p i 4p, ale sam Azul jest trochę gorszy od Zamku Smoków, który też ma wariant 2p na poziomie swoich 3p i 4p
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Podkast wysłuchałem ale nie znalazłem tam jednoznacznej odpowiedzi.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
No to masz ją wyżej Azul działa tak samo dobrze w każdej konfiguracji, ale ogólnie jako gra podoba mi się mniej od Zamku, czy to na 2 czy na 3 i 4 osoby.
Po prostu zamek Smoków nie jest lepszy od Azul, z powodu lepszego skalowania, natomiast w kilku innych aspektach nad Azul przoduje. I wydaje mi się że tak to powinno wybrzmieć w audio
Po prostu zamek Smoków nie jest lepszy od Azul, z powodu lepszego skalowania, natomiast w kilku innych aspektach nad Azul przoduje. I wydaje mi się że tak to powinno wybrzmieć w audio
Ostatnio zmieniony 06 sie 2018, 18:46 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Dzięki za odpowiedźpan_satyros pisze: ↑06 sie 2018, 14:42 No to masz ją wyżej Azul działa tak samo dobrze w każdej konfiguracji, ale ogólnie jako gra podoba mi się mniej od Zamku, czy to na 2 czy na 3 i 4 osoby.
Po prostu zamek Smoków nie jest lepszy od Azul, z powodu lepszego skalowania, w innych aspektach po prostu przoduje. I wydaje mi się że tak to powinno wybrzmieć w audio
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
A i jedna rzecz - w podcaście Iwona ma rację co do zasad wedle, których graliśmy. Można brać tylko płytki z dłuższym bokiem odsłoniętym.
W sumie nie wiem skąd mi te 2 boki do głowy przyszły hehe.
W sumie nie wiem skąd mi te 2 boki do głowy przyszły hehe.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Nasza recenzja gry: https://dicelandblog.pl/recenzja-156-zamek-smokow/
- Namurenai
- Posty: 570
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 219 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
W temacie Essen 2018 (a dokładniej w tym oto poście) rattkin wrzucił zdjęcia playmat (które można było zakupić na tegorocznym Essen) do Dragon Castle zastępujących planszetki gracza.
I teraz pytanko - czy ktoś spotkał się z innym miejscem do kupna/ściągnięcia tychże mat?
Chętnie przygarnąłbym komplecik
I teraz pytanko - czy ktoś spotkał się z innym miejscem do kupna/ściągnięcia tychże mat?
Chętnie przygarnąłbym komplecik
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Będzie ciężko, niestety. Oni co roku mają różne drobiazgi, które są dostępne tylko w budce i potem nigdzie indziej. Pytaj bezpośrednio u nich, może mają coś jeszcze na stanie i jakoś tam pod stołem podeślą.
- Namurenai
- Posty: 570
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 219 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Dzięki za info
Oh well... Napisałem do nich bezpośrednio przez ich stronę - zobaczymy co z tego będzie.
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Proszę bardzo:Namurenai pisze: ↑19 lis 2018, 21:48W temacie Essen 2018 (a dokładniej w tym oto poście) rattkin wrzucił zdjęcia playmat (które można było zakupić na tegorocznym Essen) do Dragon Castle zastępujących planszetki gracza.
I teraz pytanko - czy ktoś spotkał się z innym miejscem do kupna/ściągnięcia tychże mat?
Chętnie przygarnąłbym komplecik
https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModProdu ... k+smok%F3w
Wjechały na magazyn niedawno, więc swój ulubiony sklep z grami należy o nie zapytać, bo możliwe, że jeszcze się nie zdążył zamówić
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Rebelu, a czy próbowaliście upchnąć te maty w pudle z grą? Zmieszczą się?
Swoją drogą troszkę boli, że tak dobra gra przeszła praktycznie bez echa.
Dla mnie na obecną chwilę to najlepsza abstrakcyjna gra. Lubię obie wersje Azula, który jest chyba największym konkurentem Smoków i mimo, że do casualowego grania szczególnie w składzie 3+ postawił bym na niego, to jednak Zamek uważam za grę ciut lepszą, a na dwie osoby dużo lepszą. Imho jest bardziej strategiczny, bardziej regrywalny i spokojniejszy, czego osobiscie nie uważam za wadę, są miejsca na złośliwe zagrania i bardzo fajny jest mechanizm kończenia partii (czego na ogół nie lubię), który też daje pewne możliwości interakcji.
Zawsze powtarzam, że dla mnie Zamek Smoków jest wśród gier abstrakcyjnych tym, czym Zamki Burgundii dla eurasów.
Z wad widzę jedynie troszkę upierdliwy setup i czasem obsługę własnej planszy, ale już we dwoje rozkładanie idzie sprawnie i ogólnie te "wady" nie przyćmiewają mi przyjemności z rozgrywki.
Swoją drogą troszkę boli, że tak dobra gra przeszła praktycznie bez echa.
Dla mnie na obecną chwilę to najlepsza abstrakcyjna gra. Lubię obie wersje Azula, który jest chyba największym konkurentem Smoków i mimo, że do casualowego grania szczególnie w składzie 3+ postawił bym na niego, to jednak Zamek uważam za grę ciut lepszą, a na dwie osoby dużo lepszą. Imho jest bardziej strategiczny, bardziej regrywalny i spokojniejszy, czego osobiscie nie uważam za wadę, są miejsca na złośliwe zagrania i bardzo fajny jest mechanizm kończenia partii (czego na ogół nie lubię), który też daje pewne możliwości interakcji.
Zawsze powtarzam, że dla mnie Zamek Smoków jest wśród gier abstrakcyjnych tym, czym Zamki Burgundii dla eurasów.
Z wad widzę jedynie troszkę upierdliwy setup i czasem obsługę własnej planszy, ale już we dwoje rozkładanie idzie sprawnie i ogólnie te "wady" nie przyćmiewają mi przyjemności z rozgrywki.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Maty jak najbardziej się mieszczą, zakładając, że wyrzuci się insert. Maty są miłym dodatkiem, polecam.
Choć Zamek Smoków nie jest grą wybitną, to również moim zdaniem jest grą lepszą i ciekawszą od Azula, którego popularność niezwykle mi doskwiera :). Możliwości interakcji w ZS jest więcej (wywalanie kafelków, przyspieszanie końca gry), a sama gra jest rekonfigurowalna przez dokładanie kart z mocami smoków i z punktowaniem duchów (albo odwrotnie, nie pamiętam :P).
Choć Zamek Smoków nie jest grą wybitną, to również moim zdaniem jest grą lepszą i ciekawszą od Azula, którego popularność niezwykle mi doskwiera :). Możliwości interakcji w ZS jest więcej (wywalanie kafelków, przyspieszanie końca gry), a sama gra jest rekonfigurowalna przez dokładanie kart z mocami smoków i z punktowaniem duchów (albo odwrotnie, nie pamiętam :P).
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Powiem szczerze, że tutaj Rebel ma dużo brudu za paznokciami. Lacerta promuje Azula jak się tylko da. ZS został wydany i tyle. Kolejny tytuł w portfolio. Też uważam, że ZS jest lepszy niż Azule (zwłaszcza pierwszy). Chociaż do najlepszych dla mnie abstraktów czyli GIPFów mu daleko
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 75 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Tak, może jest coś w tym o czym piszesz apropo Rebela.mikeyoski pisze: ↑06 lip 2019, 11:47 Powiem szczerze, że tutaj Rebel ma dużo brudu za paznokciami. Lacerta promuje Azula jak się tylko da. ZS został wydany i tyle. Kolejny tytuł w portfolio. Też uważam, że ZS jest lepszy niż Azule (zwłaszcza pierwszy). Chociaż do najlepszych dla mnie abstraktów czyli GIPFów mu daleko
Co do porównań to ja osobiście oddzielam wesoło-rodzinno-wieloosobowe gry abstrakcyjne typu ZS, Azul, Sagrada itp. od dwuosobowych gier logiczno-strategicznych a'la Gipfy, Rój, czy inne szachy.
Dla mnie to troszkę inna kategoria, a w tej, w której wspomniałem ZS robi świetną robotę
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Nic z tych rzeczy, po prostu nie ma sensu hajpować staroci skoro jest tyle nowości do wydania i hajpowania.mikeyoski pisze: ↑06 lip 2019, 11:47 Powiem szczerze, że tutaj Rebel ma dużo brudu za paznokciami. Lacerta promuje Azula jak się tylko da. ZS został wydany i tyle. Kolejny tytuł w portfolio. Też uważam, że ZS jest lepszy niż Azule (zwłaszcza pierwszy). Chociaż do najlepszych dla mnie abstraktów czyli GIPFów mu daleko
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Rebel bardzo słabo promuje swoje tytuły. Lacerta Azula promuje gdzie się da. Azul jest bardzo popularny i szybko się rozchodzi w sklepach. O Zamku Smoków cisza. Cisza panowała przy jego premierze, cisza panuje i teraz. A szkoda, bo to jedna z lepszych gier jakie wydał Rebel. Niestety w zalewie nowości szybko zapomina się o starszych grach, które często są znacznie lepsze niż te nowości
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Zamek Smoków (Dragon Castle)
Azul dla Lacerty jest świętym graalem, Zamek Smoków dla Rebela nie, ale myślę że Everdell może pozamiatać...mikeyoski pisze: ↑06 lip 2019, 17:45 Rebel bardzo słabo promuje swoje tytuły. Lacerta Azula promuje gdzie się da. Azul jest bardzo popularny i szybko się rozchodzi w sklepach. O Zamku Smoków cisza. Cisza panowała przy jego premierze, cisza panuje i teraz. A szkoda, bo to jedna z lepszych gier jakie wydał Rebel. Niestety w zalewie nowości szybko zapomina się o starszych grach, które często są znacznie lepsze niż te nowości
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Dragon Castle / Zamek Smoków (H. Hach, L. Ricci, L. Silva)
Azul, gdyby był potraktowany przez Lacertę jak Zamek przez Rebela, to żadnym hitem by nie był
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Dragon Castle / Zamek Smoków (H. Hach, L. Ricci, L. Silva)
Błąd. Hype na Azula przyszedł z zewnątrz, to była gra której popularność została nakręcona dużo wcześniej i przesiąkła naturalnie na nasz grunt. Z całym szacunkiem, lokalny wydawca nic właściwie robić nie musiał. Dragon Castle takiej famy nie miał, szczególnie, że tej jesieni trzy tytuły biły się o miano familijnej gry abstrakcyjnej (była jeszcze Sagrada).