Monolith Arena - pytania i wątpliwości
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Zdaje mi się, czy w Neuroshimie Medyk przejmował obrażenie tylko od 1 znacznika Jadu, a w Monolicie Runa regeneracji pochłania obrażenia od wielu znaczników ?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Instrukcja s. 15 - Runa Regeneracji pisze:Jeśli własny połączony żeton otrzymuje jedną lub więcej Ran w wyniku pojedynczego ataku z jednego źródła (tzn. z jednego wrogiego żetonu Planszy, jednego żetonu Rozkazu lub w wyniku działania znaczników jednego rodzaju, np. Zatrucia), wtedy Runa Regeneracji jest usuwana z planszy, a Rany te są anulowane.
Instrukcja s. 17 - Runa Regeneracji pisze:Runa regeneracji pochłania wszystkie Rany zadane tylko przez jeden atak z jednego źródła (tzn. z jednego wrogiego żetonu Planszy, jednego żetonu Rozkazu lub w wyniku działania znaczników jednego rodzaju, np. Zatrucia).
Instrukcja Władców Otchłani - opis Jadu pisze:Jeśli jest on połączony z Runą regeneracji, Runa przejmuje wszystkie obrażenia z Jadu i jest usuwana z gry.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Nie musisz mi cytować instrukcji bo zarówno jedną jak i drugą znam dość dobrze. Poprostu wyłapuję różnice między grami.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Twój post był pytaniem.
Ten dział, na co wskazuje temat „Zasady - pytania i wątpliwości” służy zadawaniu pytań i wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących zasad, a nie pisaniu o różnicach w zasadach między dwoma różnymi grami.
O różnicach nie wdając się w szczegóły, pisałem już we wrześniu.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Mam pytania:
1. Zgodnie z instrukcją i erratą można wykonać szarżę na pole, na którym czempion będzie pod wpływem sieciowania. Errata precyzuje, że można wykonać na tym polu obrót, jako kontynuację fazy ruchu. A co z samym atakiem będącym drugą fazą szarży?
a) szarżujący czempion wykonuje ruch i nie atakuje, bo zostaje zasieciowany (wg instrukcji - Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu (zarówno przy wystawianiu Czempiona z cechą Sieć, jak i gdy wrogi żeton znajdzie się na polu objętym działaniem Sieci))
b) szarżujący czempion wykonuje ruch i atakuje, bo szarża to nierozerwalna całość ruchu i ataku (wg instrukcji - Ruch i atak w szarży są obowiązkowe – nie można wykonać jednego bez drugiego) i ewentualnie potem zostaje zasieciowany, chyba, że podczas szarży zlikwidował sieciarza
wg mnie b), ale przyznam, że jedno i drugie ma sens
EDIT - po namyśle... może jednak wariant a), analogicznie do szarży na pole objęte działaniem runy rozbrojenia kończy się ruchem bez ataku (wg karty "czerwonych")
2. Jad i zatrucie
a) znaczniki zatrucia zostają na wrogim żetonie (np na Sztandarze) aż do jego śmierci zadając na początku każdej bitwy jedną ranę za każdy znacznik zatrucia
b) znaczniki zatrucia na wrogim żetonie (np na Sztandarze) na początku każdej bitwy zamieniają się na rany - jedną ranę za każdy znacznik zatrucia (czyli znaczniki zatrucia zdejmujemy)
c) runa regeneracji na początku bitwy "bierze na siebie" wszystkie znaczniki zatrucia, jeżeli jest podłączona do żetonu, tym samym usuwamy runę regeneracji i znaczniki zatrucia bez żadnych ran dla żetonu
wg mnie a) i c)
opcja b) chyba nie ma pokrycia w instrukcji, ale przyznam, że dotąd tak grałem
3. Wg erraty:
Czy żeton z liczbą znaczników Ran co najmniej wyrównującą własną wytrzymałość jest niszczony podczas zwijania Monolitu?
Nie.
Nie rozumiem. Liczba ran co najmniej wyrównująca własną wytrzymałość powinna zniszczyć żeton natychmiast... Chodzi o to, że żeton nie jest zniszczony podczas zwijania, bo zginął chwile wcześniej? Trochę bez sensu.
4. Trochę jako kontynuacja punktu poprzedniego
wg mnie b)
Mój pierwszy post na forum - pozdrawiam wszystkich.
PS:
Chyba, że cytowana odpowiedź w punkcie 3 stanowi nieco okrężne potwierdzenie opcji b) w punkcie 4.
1. Zgodnie z instrukcją i erratą można wykonać szarżę na pole, na którym czempion będzie pod wpływem sieciowania. Errata precyzuje, że można wykonać na tym polu obrót, jako kontynuację fazy ruchu. A co z samym atakiem będącym drugą fazą szarży?
a) szarżujący czempion wykonuje ruch i nie atakuje, bo zostaje zasieciowany (wg instrukcji - Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu (zarówno przy wystawianiu Czempiona z cechą Sieć, jak i gdy wrogi żeton znajdzie się na polu objętym działaniem Sieci))
b) szarżujący czempion wykonuje ruch i atakuje, bo szarża to nierozerwalna całość ruchu i ataku (wg instrukcji - Ruch i atak w szarży są obowiązkowe – nie można wykonać jednego bez drugiego) i ewentualnie potem zostaje zasieciowany, chyba, że podczas szarży zlikwidował sieciarza
wg mnie b), ale przyznam, że jedno i drugie ma sens
EDIT - po namyśle... może jednak wariant a), analogicznie do szarży na pole objęte działaniem runy rozbrojenia kończy się ruchem bez ataku (wg karty "czerwonych")
2. Jad i zatrucie
a) znaczniki zatrucia zostają na wrogim żetonie (np na Sztandarze) aż do jego śmierci zadając na początku każdej bitwy jedną ranę za każdy znacznik zatrucia
b) znaczniki zatrucia na wrogim żetonie (np na Sztandarze) na początku każdej bitwy zamieniają się na rany - jedną ranę za każdy znacznik zatrucia (czyli znaczniki zatrucia zdejmujemy)
c) runa regeneracji na początku bitwy "bierze na siebie" wszystkie znaczniki zatrucia, jeżeli jest podłączona do żetonu, tym samym usuwamy runę regeneracji i znaczniki zatrucia bez żadnych ran dla żetonu
wg mnie a) i c)
opcja b) chyba nie ma pokrycia w instrukcji, ale przyznam, że dotąd tak grałem
3. Wg erraty:
Czy żeton z liczbą znaczników Ran co najmniej wyrównującą własną wytrzymałość jest niszczony podczas zwijania Monolitu?
Nie.
Nie rozumiem. Liczba ran co najmniej wyrównująca własną wytrzymałość powinna zniszczyć żeton natychmiast... Chodzi o to, że żeton nie jest zniszczony podczas zwijania, bo zginął chwile wcześniej? Trochę bez sensu.
4. Trochę jako kontynuacja punktu poprzedniego
Podobno odpowiedź jest w erracie, ale nie mogę jej odszukać.Błysk pisze: ↑25 lis 2018, 02:04 ...Pytanie:
Kiedy zwijam/ rozwijam monolit, to cecha sztabu działa stale na żetony w Monolicie?
Przykład: Mam jednostkę krasnoludów w Monolicie sąsiadującym ze Sztabem. Sztab daje +1 wytrzymałości. Jednostka w Monolicie (sąsiaduje ze sztabem) dostaje ranę w trakcie bitwy. Po bitwie zwijam Monolit zgodnie z zasadami. Co się dzieje z jednostką, która otrzymała ranę?
a) Cecha sztabu przestaje działać w momencie zwijania Monolitu, przed zwinięciem jednostka ginie.
b) Jednostka jest zwijana do Monolitu i żyje. Jak przy rozwinięciu Monolitu postanowię ją rozstawić tak, że nie sąsiaduje ze sztabem to ginie.
c) Jednostka przy zwijaniu Monolitu żyje, ale ginie momentalnie po rozwinięciu Monolitu.
d) Przy zwinięciu Monolitu usuwam ranę z jednostki. (To mi się wydaje najmniej realne).
Co się faktycznie dzieje?
wg mnie b)
Mój pierwszy post na forum - pozdrawiam wszystkich.
PS:
Chyba, że cytowana odpowiedź w punkcie 3 stanowi nieco okrężne potwierdzenie opcji b) w punkcie 4.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Dziwne.
W instrukcji do Akademików jest napisane w Uzdrawiającym dotyku, że " Jeżeli żeton posiada kilka symboli Uzdrawiającego dotyku..."
i "Liczba symboli Uzdrawiającego dotyku na danej ściance (1,2 lub 3) określa moc leczenia..."
nie rozumiem kiedy mamy do czynienia z taką sytuacją? Przecież jedyny czempion z Uzdrawiającym dotykiem to Mędrzec, który ma jeden symbol Uzdrawiającego dotyku, na jednej ściance (w dwóch inicjatywach).
Coś przeoczyłem?
W instrukcji do Akademików jest napisane w Uzdrawiającym dotyku, że " Jeżeli żeton posiada kilka symboli Uzdrawiającego dotyku..."
i "Liczba symboli Uzdrawiającego dotyku na danej ściance (1,2 lub 3) określa moc leczenia..."
nie rozumiem kiedy mamy do czynienia z taką sytuacją? Przecież jedyny czempion z Uzdrawiającym dotykiem to Mędrzec, który ma jeden symbol Uzdrawiającego dotyku, na jednej ściance (w dwóch inicjatywach).
Coś przeoczyłem?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Na wszystkie pytania są odpowiedzi w instrukcji, erracie lub FAQ. Warto je przeczytać w całości, a nie wybiórczo, na co wskazują zamieszczone cytaty.Prus pisze: ↑01 sie 2019, 13:34 Mam pytania:
1. Zgodnie z instrukcją i erratą można wykonać szarżę na pole, na którym czempion będzie pod wpływem sieciowania. Errata precyzuje, że można wykonać na tym polu obrót, jako kontynuację fazy ruchu. A co z samym atakiem będącym drugą fazą szarży?
a) szarżujący czempion wykonuje ruch i nie atakuje, bo zostaje zasieciowany (wg instrukcji - Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu (zarówno przy wystawianiu Czempiona z cechą Sieć, jak i gdy wrogi żeton znajdzie się na polu objętym działaniem Sieci))
b) szarżujący czempion wykonuje ruch i atakuje, bo szarża to nierozerwalna całość ruchu i ataku (wg instrukcji - Ruch i atak w szarży są obowiązkowe – nie można wykonać jednego bez drugiego) i ewentualnie potem zostaje zasieciowany, chyba, że podczas szarży zlikwidował sieciarza
wg mnie b), ale przyznam, że jedno i drugie ma sens
EDIT - po namyśle... może jednak wariant a), analogicznie do szarży na pole objęte działaniem runy rozbrojenia kończy się ruchem bez ataku (wg karty "czerwonych")
2. Jad i zatrucie
a) znaczniki zatrucia zostają na wrogim żetonie (np na Sztandarze) aż do jego śmierci zadając na początku każdej bitwy jedną ranę za każdy znacznik zatrucia
b) znaczniki zatrucia na wrogim żetonie (np na Sztandarze) na początku każdej bitwy zamieniają się na rany - jedną ranę za każdy znacznik zatrucia (czyli znaczniki zatrucia zdejmujemy)
c) runa regeneracji na początku bitwy "bierze na siebie" wszystkie znaczniki zatrucia, jeżeli jest podłączona do żetonu, tym samym usuwamy runę regeneracji i znaczniki zatrucia bez żadnych ran dla żetonu
wg mnie a) i c)
opcja b) chyba nie ma pokrycia w instrukcji, ale przyznam, że dotąd tak grałem
3. Wg erraty:
Czy żeton z liczbą znaczników Ran co najmniej wyrównującą własną wytrzymałość jest niszczony podczas zwijania Monolitu?
Nie.
Nie rozumiem. Liczba ran co najmniej wyrównująca własną wytrzymałość powinna zniszczyć żeton natychmiast... Chodzi o to, że żeton nie jest zniszczony podczas zwijania, bo zginął chwile wcześniej? Trochę bez sensu.
4. Trochę jako kontynuacja punktu poprzedniegoPodobno odpowiedź jest w erracie, ale nie mogę jej odszukać.Błysk pisze: ↑25 lis 2018, 02:04 ...Pytanie:
Kiedy zwijam/ rozwijam monolit, to cecha sztabu działa stale na żetony w Monolicie?
Przykład: Mam jednostkę krasnoludów w Monolicie sąsiadującym ze Sztabem. Sztab daje +1 wytrzymałości. Jednostka w Monolicie (sąsiaduje ze sztabem) dostaje ranę w trakcie bitwy. Po bitwie zwijam Monolit zgodnie z zasadami. Co się dzieje z jednostką, która otrzymała ranę?
a) Cecha sztabu przestaje działać w momencie zwijania Monolitu, przed zwinięciem jednostka ginie.
b) Jednostka jest zwijana do Monolitu i żyje. Jak przy rozwinięciu Monolitu postanowię ją rozstawić tak, że nie sąsiaduje ze sztabem to ginie.
c) Jednostka przy zwijaniu Monolitu żyje, ale ginie momentalnie po rozwinięciu Monolitu.
d) Przy zwinięciu Monolitu usuwam ranę z jednostki. (To mi się wydaje najmniej realne).
Co się faktycznie dzieje?
wg mnie b)
Mój pierwszy post na forum - pozdrawiam wszystkich.
PS:
Chyba, że cytowana odpowiedź w punkcie 3 stanowi nieco okrężne potwierdzenie opcji b) w punkcie 4.
Obecnie nie mamy.kubajakub pisze: ↑12 sie 2019, 00:26 Dziwne.
W instrukcji do Akademików jest napisane w Uzdrawiającym dotyku, że " Jeżeli żeton posiada kilka symboli Uzdrawiającego dotyku..."
i "Liczba symboli Uzdrawiającego dotyku na danej ściance (1,2 lub 3) określa moc leczenia..."
nie rozumiem kiedy mamy do czynienia z taką sytuacją? Przecież jedyny czempion z Uzdrawiającym dotykiem to Mędrzec, który ma jeden symbol Uzdrawiającego dotyku, na jednej ściance (w dwóch inicjatywach).
Coś przeoczyłem?
Przyszłe dodatki oraz chęć pełnego wyjaśnienia zasad w jednym miejscu, a nie tylko tyle ile jest obecnie konieczne, a później dopisywanie brakujących fragmentów w różnych miejscach.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
GrzeL
Czytałem w całości instrukcję ("elektroniczną" i papierową, niestety minimalnie się różnią) i erratę. O ile na część moich pytań można doszukać się odpowiedzi (choć w moim odczuciu nie zawsze precyzyjnych), o tyle na pierwsze pytanie znalezione przeze mnie rozwiązania wzajemnie sobie przeczą.
Nie twierdzę, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale ja jej nie widzę.
Skoro znasz odpowiedź i znalazłeś czas, żeby odpisać, że wszystko jest w instrukcji, to może znajdziesz jeszcze minutę, żeby podać tę odpowiedź.
Czytałem w całości instrukcję ("elektroniczną" i papierową, niestety minimalnie się różnią) i erratę. O ile na część moich pytań można doszukać się odpowiedzi (choć w moim odczuciu nie zawsze precyzyjnych), o tyle na pierwsze pytanie znalezione przeze mnie rozwiązania wzajemnie sobie przeczą.
Nie twierdzę, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale ja jej nie widzę.
Skoro znasz odpowiedź i znalazłeś czas, żeby odpisać, że wszystko jest w instrukcji, to może znajdziesz jeszcze minutę, żeby podać tę odpowiedź.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)

Czyli pełny ruch na pole z siecią (przesunięcie i obrót, bo to jest cała jedna czynność a nie dwie) i brak ataku z powodu zasieciowania.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Jeszcze pytanko odnośnie erraty:
Czy chodzi tu o to że jeśli moja jednostka powiedzmy z inicjatywą 3 jest w segmencie 3 zasieciowana i zostanie uwolniona a jej inicjatywa jakoś obniżona(runą?), to mimo obniżonej inicjatywy nie może ona już atakować w określonym niższym segmencie ?Inicjatywa – Czy żeton będzie miał możliwość wykonania
swojego ataku, jeśli w pierwotnej Inicjatywie, w której mógł go
wykonać, był zasieciowany (przez co nie wykonał go), ale w tej
albo w jednej z kolejnych Inicjatyw został uwolniony, a jego
Inicjatywa została obniżona do aktywnej?
Nie.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Nie może zaatakować - z jednej inicjatywy nie da się zrobić dwóch ;p jeśli z 3 zrobiło się 2 ale to nadal ta sama 'tarcza' inicjatywy to po prostu traktuj ją jak 'zużytą' w 3 chyba, że zmieniła się przed 3.kilpopx pisze: ↑28 sie 2019, 07:30 Jeszcze pytanko odnośnie erraty:Czy chodzi tu o to że jeśli moja jednostka powiedzmy z inicjatywą 3 jest w segmencie 3 zasieciowana i zostanie uwolniona a jej inicjatywa jakoś obniżona(runą?), to mimo obniżonej inicjatywy nie może ona już atakować w określonym niższym segmencie ?Inicjatywa – Czy żeton będzie miał możliwość wykonania
swojego ataku, jeśli w pierwotnej Inicjatywie, w której mógł go
wykonać, był zasieciowany (przez co nie wykonał go), ale w tej
albo w jednej z kolejnych Inicjatyw został uwolniony, a jego
Inicjatywa została obniżona do aktywnej?
Nie.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Na przykładzie

Masz żeton postaci z jedną tarczą inicjatywy o wartości 2. Runą +1 powiększasz do 3 ale to nadal jedna i ta sama tarcza. Postać zostaje zasieciowana. Przechodzimy do bitwy. Twoja postać nadal ma jedną inicjatywę 3. W inicjatywie 3 runa +1 zostaje ubita, ale ponieważ dzieje się to jednocześnie kiedy Twoja postać miałaby coś zrobić to inicjatywa postaci zostaje 'zużyta'. W inicjatywie 2 Twoja postać ma już fizycznie 2 na tarczy ale tak czy tak została 'zużyta' w inicjatywie 3.
Inny przykład

Postać domyślnie 2 z powiększoną do 3 przez runę. W inicjatywie 4 ginie runa +1. Twoja postać spada na 2. W inicjatywie 3 nie robi nic, bo ma 2. W inicjatywie 2 może coś zrobić no chyba, że jest zasieciowana.
Bardzo ważne jest rozumieć, że w bitwie podczas jednej inicjatywy wszystko dzieje się jednocześnie i jeśli coś ma się stać w danej inicjatywie a nie może to wtedy żeton jest 'zużyty' i to, że jedna tarcza inicjatywy to jedna akcja na bitwę.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Chyba dobrze, że wydawnictwo poprawia instrukcję po znalezieniu błędów.Prus pisze: ↑24 sie 2019, 10:53 Czytałem w całości instrukcję ("elektroniczną" i papierową, niestety minimalnie się różnią) i erratę. O ile na część moich pytań można doszukać się odpowiedzi (choć w moim odczuciu nie zawsze precyzyjnych), o tyle na pierwsze pytanie znalezione przeze mnie rozwiązania wzajemnie sobie przeczą.
Nie twierdzę, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale ja jej nie widzę.
Na pytanie częściowo udzielił już odpowiedzi grzeslaw90, ale w odpowiedzi nie uwzględnił poruszonej w pytaniu kwestii sprzeczności zasad.
Spoiler:
Instrukcja s. 13 pisze:Sieć całkowicie unieruchamia sąsiadujący żeton Planszy: nie może on atakować, nie może być poruszany, odpychany, nie dodaje bonusów, ani nie można korzystać z jego Cech.
...
Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu, a nie dopiero w czasie Bitwy.
Instrukcja s. 17 pisze:Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu (zarówno przy wystawianiu Czempiona z cechą Sieć, jak i gdy wrogi żeton znajdzie się na polu objętym działaniem Sieci).
Natomiast powyższe zdanie z opisu Szarży zostało już poprawione w Erracie (w momencie dopisania pytania dotyczącego szarżowania na pole obcięte siecią do FAQ), więc zacytowany fragment nie jest już aktualny, a więc nie ma sprzeczności.Karta frakcji: Smocze Imperium pisze:Ruch i atak w szarży są obowiązkowe – nie można wykonać jednego bez drugiego.
- czarny kapelusz
- Posty: 190
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 80 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Takie pytanie: Łowca o inicjatywie 3 i 0 jest podłączony do runy podwójnego ataku.
Niby wszystko jasne ale jednak zapytam czy dobrze rozumiem, że Łowca, mimo podpięcia do runy dodatkowego ataku nie wykona??Jeżeli żeton sam z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. Jeżeli żeton wykonał swój normalny atak w segmencie 0, w tym wypadku nie może już wykonać dodatkowego ataku
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
czarny kapelusz pisze: ↑14 wrz 2019, 21:41 Takie pytanie: Łowca o inicjatywie 3 i 0 jest podłączony do runy podwójnego ataku.Niby wszystko jasne ale jednak zapytam czy dobrze rozumiem, że Łowca, mimo podpięcia do runy dodatkowego ataku nie wykona??Jeżeli żeton sam z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie. Jeżeli żeton wykonał swój normalny atak w segmencie 0, w tym wypadku nie może już wykonać dodatkowego ataku
Karta frakcji: Wysłannicy Puszczy pisze:Jeżeli żeton posiada 2 ataki w dwóch nie następujących po sobie poziomach Inicjatywy (np. Łowca) i jest dołączony do Runy Podwójnego Ataku, to dodatkowy atak nastąpi w kolejnym poziomie Inicjatywy następującym po pierwszym ataku. Na przykład: jeśli ataki Czempiona są rozpatrywane w Inicjatywie 3 i 0, dodatkowy atak będzie mieć miejsce podczas Inicjatywy 2.
- czarny kapelusz
- Posty: 190
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 80 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
GrzeL no chyba jakaś pomroczność mnie ogarnęła czy coś podobnego. Szukam tego zapisu i nie widzę. Zawstydź mnie proszę
i wskaż miejsce gdzieś coś takiego dojrzał??

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
W instrukcji, na karcie frakcji "zielonych". Ale nie w wersji papierowej, tylko w poprawionej, elektronicznej - https://portalgames.blob.core.windows.n ... rukcja.pdfczarny kapelusz pisze: ↑16 wrz 2019, 18:28 GrzeL no chyba jakaś pomroczność mnie ogarnęła czy coś podobnego. Szukam tego zapisu i nie widzę. Zawstydź mnie proszęi wskaż miejsce gdzieś coś takiego dojrzał??
Niestety, instrukcja dołączona do gry ma parę niedoskonałości.
- czarny kapelusz
- Posty: 190
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 80 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Rozumiem że zmesmeryzowany żeton przeciwnika traktuję jak swój więc mogę go wzmacniać runami,może on być zasieciowany przez wroga a podczas bitwy żetony przeciwnika mogą go ranić? Wydawało mi się to oczywiste ale dzisiaj podczas rozgrywki doszło do ostrej kłótni na ten temat
.

Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Wg mnie taka interpretacja jest właściwa i wynika z zasad.
Ale może ktoś wyłowi gdzieś jakiś smaczek, który przeoczyłem.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Jestem ciekaw sytuacji w punkcie czwartym. Z erraty: "Czy jeśli rozwinięcie Monolitu zapełnia planszę, ale na którymś z żetonów znajdujących się w elementach Monolitu, znajduje się liczba znaczników Ran co najmniej wyrównująca jego obecną wytrzymałość, to czy wywoła to Bitwę z zapełnienia? Nie, taki żeton zostanie zniszczony, zanim zostanie wywołana Bitwa." Rozumiem przez to że nawet jeśli żeton krasnoludów w zwiniętym monolicie miał jedną ranę to podczas rozwijania monolitu nie bierzemy pod uwagę cechy sztabu i ów żeton zdejmujemy? Dotychczas graliśmy zakładając że żeton taki zachowa wytrzymałość ze sztandaru, i podczas rozkładania normalnie go rozmieszczamy.Prus pisze: ↑01 sie 2019, 13:34 Mam pytania:
1. Zgodnie z instrukcją i erratą można wykonać szarżę na pole, na którym czempion będzie pod wpływem sieciowania. Errata precyzuje, że można wykonać na tym polu obrót, jako kontynuację fazy ruchu. A co z samym atakiem będącym drugą fazą szarży?
a) szarżujący czempion wykonuje ruch i nie atakuje, bo zostaje zasieciowany (wg instrukcji - Sieć unieruchamia wrogi żeton natychmiast po wystawieniu (zarówno przy wystawianiu Czempiona z cechą Sieć, jak i gdy wrogi żeton znajdzie się na polu objętym działaniem Sieci))
b) szarżujący czempion wykonuje ruch i atakuje, bo szarża to nierozerwalna całość ruchu i ataku (wg instrukcji - Ruch i atak w szarży są obowiązkowe – nie można wykonać jednego bez drugiego) i ewentualnie potem zostaje zasieciowany, chyba, że podczas szarży zlikwidował sieciarza
wg mnie b), ale przyznam, że jedno i drugie ma sens
EDIT - po namyśle... może jednak wariant a), analogicznie do szarży na pole objęte działaniem runy rozbrojenia kończy się ruchem bez ataku (wg karty "czerwonych")
2. Jad i zatrucie
a) znaczniki zatrucia zostają na wrogim żetonie (np na Sztandarze) aż do jego śmierci zadając na początku każdej bitwy jedną ranę za każdy znacznik zatrucia
b) znaczniki zatrucia na wrogim żetonie (np na Sztandarze) na początku każdej bitwy zamieniają się na rany - jedną ranę za każdy znacznik zatrucia (czyli znaczniki zatrucia zdejmujemy)
c) runa regeneracji na początku bitwy "bierze na siebie" wszystkie znaczniki zatrucia, jeżeli jest podłączona do żetonu, tym samym usuwamy runę regeneracji i znaczniki zatrucia bez żadnych ran dla żetonu
wg mnie a) i c)
opcja b) chyba nie ma pokrycia w instrukcji, ale przyznam, że dotąd tak grałem
3. Wg erraty:
Czy żeton z liczbą znaczników Ran co najmniej wyrównującą własną wytrzymałość jest niszczony podczas zwijania Monolitu?
Nie.
Nie rozumiem. Liczba ran co najmniej wyrównująca własną wytrzymałość powinna zniszczyć żeton natychmiast... Chodzi o to, że żeton nie jest zniszczony podczas zwijania, bo zginął chwile wcześniej? Trochę bez sensu.
4. Trochę jako kontynuacja punktu poprzedniegoPodobno odpowiedź jest w erracie, ale nie mogę jej odszukać.Błysk pisze: ↑25 lis 2018, 02:04 ...Pytanie:
Kiedy zwijam/ rozwijam monolit, to cecha sztabu działa stale na żetony w Monolicie?
Przykład: Mam jednostkę krasnoludów w Monolicie sąsiadującym ze Sztabem. Sztab daje +1 wytrzymałości. Jednostka w Monolicie (sąsiaduje ze sztabem) dostaje ranę w trakcie bitwy. Po bitwie zwijam Monolit zgodnie z zasadami. Co się dzieje z jednostką, która otrzymała ranę?
a) Cecha sztabu przestaje działać w momencie zwijania Monolitu, przed zwinięciem jednostka ginie.
b) Jednostka jest zwijana do Monolitu i żyje. Jak przy rozwinięciu Monolitu postanowię ją rozstawić tak, że nie sąsiaduje ze sztabem to ginie.
c) Jednostka przy zwijaniu Monolitu żyje, ale ginie momentalnie po rozwinięciu Monolitu.
d) Przy zwinięciu Monolitu usuwam ranę z jednostki. (To mi się wydaje najmniej realne).
Co się faktycznie dzieje?
wg mnie b)
Mój pierwszy post na forum - pozdrawiam wszystkich.
PS:
Chyba, że cytowana odpowiedź w punkcie 3 stanowi nieco okrężne potwierdzenie opcji b) w punkcie 4.