Strona 2 z 7

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 11 mar 2019, 06:53
autor: igorz24
Hej, jestem autorem podlinkowanego wcześniej tekstu (https://boardgamesrybnik.wordpress.com/ ... a1-pangea/) i organizatorem cotygodniowych spotkań z grami planszowymi w Rybniku, na których co jakiś czas pojawia się autor gry. Jeśli ktoś jest z okolic i chciałby zobaczyć grę w akcji, to warto śledzić nasze wydarzenia i dopytać Olka, czy ma zamiar pojawić się na konkretnym spotkaniu 🙂
Link do naszej grupki na fb: https://www.facebook.com/groups/391400178006068

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 17 mar 2019, 16:12
autor: igorz24
Cześć, zapraszam do przeczytania podsumowania kolejnych zmian, które zaszły w grze w przeciągu ostatniego miesiąca:
https://boardgamesrybnik.wordpress.com/ ... -1-pangea/

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 17 mar 2019, 18:04
autor: EVOCATVS
Wiadomo może czy Pangea będzie wydana normalnie, czy przez wspieraczkę?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 17 mar 2019, 18:06
autor: igorz24
Wspieraczka.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 17 mar 2019, 18:49
autor: igorz24
Z tego co wiem Olek pojawi się za tydzień na Śląskich Dniach Fantastyki w Chorzowie i za dwa tygodnie na Planszówkach w Arenie Gliwice, a jak ktoś ma po drodze do Rybnika, to też zapraszamy :)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 20 mar 2019, 11:20
autor: ShapooBah
igorz24 pisze: 17 mar 2019, 18:49 Z tego co wiem Olek pojawi się za tydzień na Śląskich Dniach Fantastyki w Chorzowie i za dwa tygodnie na Planszówkach w Arenie Gliwice, a jak ktoś ma po drodze do Rybnika, to też zapraszamy :)
Spróbuje dorwać Pangee na ŚDFach w takim razie.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 20 mar 2019, 15:22
autor: thegammer
Jakby się udało zróbcie jakiś gameplay report :). Do grających - jak zagracie napiszcie jak wrażenia po rozgrywce.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 20 mar 2019, 15:55
autor: Leviathan
Zdjęcie okładki jest promowane na głównej stronie BGG. Robi się hype
:)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 13:41
autor: RedImp
Zainspirowaliście nas do zrobienia pewnej akcji z zapisami na Pyrkon.
Szczegóły podamy początkiem przyszłego tygodnia, bo rozeznajemy temat czy wyjdzie tak jak chcemy.

Oprócz okładki na BGG wrzuciliśmy dzisiaj zdjęcie aktualnych komponentów gry i zachęcamy Was do polubienia tego zdjęcia, co pomoże nam w promocji.
https://boardgamegeek.com/image/4644345/pangea

Odpowiadając także na pytanie, w jaki sposób wydajemy grę to odpowiemy już teraz, że crowdfunding.
Na pewno będzie Kickstarter oraz któraś z polskich platform CF ( nie jesteśmy zdecydowani czy wspieram czy zagram) .

P.s.
Ptaszki ćwierkają, że figurki by się przydały.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 13:54
autor: Muad'Dib
Na kiedy (mniej więcej chociaż) przewidujecie crowdfunding? Pewnie tradycyjnie nie ma co liczyć na jakieś odwiedziny w Wwie z prototypem?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 13:54
autor: Gromb
Super! Trzymam kciuki jak zawsze. A teraz idę dodać kilka kciuków na BGG :wink:

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 13:58
autor: KurikDeVolay
KS i polska kampania jako bliźniacza zbiórka jak solar city, czy najpierw jedna, a później druga? Ta pierwsza opcja zdecydowanie bardziej do mnie przemawia, czułbym się mniej wy... no, bardziej klarownie by było.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 14:35
autor: czeczot
RedImp pisze: 21 mar 2019, 13:41 Ptaszki ćwierkają, że figurki by się przydały.
Figurki zdecydowanie !

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 mar 2019, 14:49
autor: Banan2
czeczot pisze: 21 mar 2019, 14:35
RedImp pisze: 21 mar 2019, 13:41 Ptaszki ćwierkają, że figurki by się przydały.
Figurki zdecydowanie !
Ale tylko jako opcja. Tak jak w Tainted Grail. Wtedy mogą być nawet bardzo "wypasione". Kto będzie chciał to kupi, a kto nie ten nie.
Pozdrawiam

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 23 mar 2019, 09:35
autor: detrytusek
RedImp pisze: 21 mar 2019, 13:41 Odpowiadając także na pytanie, w jaki sposób wydajemy grę to odpowiemy już teraz, że crowdfunding.
Na pewno będzie Kickstarter oraz któraś z polskich platform CF ( nie jesteśmy zdecydowani czy wspieram czy zagram) .
Mam nadzieję, że wybierzecie wspieram..

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 23 mar 2019, 12:39
autor: Veto
detrytusek pisze: 23 mar 2019, 09:35 Mam nadzieję, że wybierzecie wspieram..
Popieram :)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 23 mar 2019, 20:56
autor: mauserem
Wrażenia po dzisiejszym zapoznaniu się z Pangeą na ŚDF...
Powiem na razie tyle: cholera, dobre to!
Dla mnie - setting i jego opracowanie graficzne - top notch!

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 23 mar 2019, 21:09
autor: Vito
A o samej rozgrywce możesz coś powiedzieć? Czy obowiązuje klauzula poufności?:)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 24 mar 2019, 11:52
autor: mauserem
Vito pisze: 23 mar 2019, 21:09 A o samej rozgrywce możesz coś powiedzieć? Czy obowiązuje klauzula poufności?:)
To porządne area control/majority ze świetnym twistem w postaci końcowego kataklizmu, który odpala globalne wymieranie (było ich kilka ale tu akurat chodzi o Perm).
Poszczególni gracze kontrolują jeden z czterech kladów: Zauropsydy, Synapsydy, Bezkręgowce i Płazy i walczą o dominację co przekłada się na punkty przetrwania.
Sama rozgrywka podzielona jest na kolejne fazy, w których zmienia się dostępność zasobów.
Zdolności każdego kladu są asymetryczne względem pozostałych i między wszystkimi zachodzi swoista synergia (tu pojawia się moja największa obawa związana z grą w składach mniejszych niż pełny, 4 osobowy). Frakcje wzajemnie na siebie oddziałują - agresywne żerują na słabszych, liczebne wypierają te mniejsze, a łatwo adaptujące się - szybko się rozprzestrzeniają po mapie. Świetny jest ten układ zależności.
Obecnie w grach o mniejszym składzie osobowym użyty jest mechanizm rzutu kośćmi, który określa działania "wolnej frakcji", ale nie miałem okazji zobaczyć tego w działaniu - nie mniej ma to dość sensu.
Gracze dysponują punktami akcji pozwalającymi im na wykonywanie czterech akcji (oczywiście asymetria różnicuje ich ilość dla każdej grupy):
  • adaptacja - gracze zagrywają karty adaptacji, uruchamiając jednorazowe lub stałe zdolności swojej grupy
  • zasiedlenie - wykładanie znaczników na mapę, zajmując kolejny obszar
  • dominacja/migracja - ruch po mapie, można przemieszczać się między obszarami, lub zajmować wyższe pozycje (nisze) wewnątrz obszarów
  • przetrwanie - można podglądać jedną z kart określających miejsce gdzie kataklizm nie nastąpi (bardzo mi się podoba ten mechanizm) - pozwala to skupić się później na opanowaniu bezpieczniejszych obszarów
Zapowiada się na prawdę ciekawy i charakterystyczny tytuł, podobieństwo do "Dominant Species" jest tylko tematyczne, podobieństwo do Blood Rage jest... ehem na szczęście nie ma go wcale! (no dobra - też jest plansza :mrgreen: )
W grze może być plastik, ale powiem szczerze - nie płakałbym specjalnie gdyby go zabrakło - tak na prawdę chodzi tylko o czytelne oznaczanie obecności na mapie - i aktualnie funkcjonujące znaczniki zmieniłbym na coś 3D - ale to równie dobrze mogą być drewniane meple w różnych kształtach.
Podejrzewam jednak, że prawidła Crowdfoundingu zrobią swoje i jakiś "plastik fantastik" się pojawi. :D
Teraz życzę RedImpom, żeby ładnie "pompowali" do czerwca, a potem, żeby "żarło ile wlezie".

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 14:34
autor: RedImp
W najbliższych dniach chcemy omówić z Wami terminologię gry. Zależy nam, aby była ona mocno powiązana z tematyką gry a z drugiej strony nie może być zbyt trudna.

Na pierwszy ogień idzie Tor gdzie gracze oznaczają punkty zwycięstwa. W prototypie do tej pory punkty zwycięstwa nazywaliśmy Punktami Potencjału Rasy. Po sugestiach od testujących grę mamy sporo dylematów. Punkty zdobywa się na różne sposoby: pożarcie kogoś, jednorazowe karty adaptacji, podglądanie kart przetrwania, wykonanie celów, itp. Jak już wiecie gra kończy się zagładą i wygrywa gracz, który ma najwięcej punktów na Torze. Podpowiedzcie nam, która nazwa będzie najlepsza waszym zdaniem:

- Punkty Potencjału Rasy
- Punkty Przystosowania Rasy
- Punkty Przetrwania Rasy
- Wasza propozycja

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 14:55
autor: japanczyk
RedImp pisze: 10 kwie 2019, 14:34 - Punkty Przetrwania
To brzmi najbardziej klimatycznie w kontekscie gry

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 14:56
autor: mikeyoski
Punkty trwałości rasy?
Punkty żywotności rasy?
Punkty egzystencji rasy?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 15:04
autor: KurikDeVolay
Punkty Przetwania, nawet bez dopisku -Rasy. Punkty Potencjału wydają się musztardą po obiedzie, bo już rypło (meteoryt). Ewentualnie Punkty Adaptacji.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 15:06
autor: Gizmoo
Punkty Adaptacji lub Tor Adaptacji - dla mnie bomba! ;)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 kwie 2019, 16:15
autor: Miszon
Punkty Adaptacji lub Przetrwania. Bez dopisku Rasy