Strona 2 z 2

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 27 lip 2022, 16:38
autor: Ciuniek
kudlacz135 pisze: 27 lip 2022, 16:02 Właśnie niekoniecznie. Spotykam się w instrukcjach anglojęzycznych firm, że "Dice" zaczyna być używane zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Słownik to potwierdza.
Dice were - kości były, liczba mnoga. Dice was - jedna kość była.
Co nie zmienia faktu, że ta liczba mnoga najprawdopodobniej odnosi się do wszystkich nowych kości rozsyłanych do graczy, a nie tylko tej jednej w kopercie.

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 27 lip 2022, 17:30
autor: garg
Niemiecki i francuski mówią o liczbie mnogiej :)

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 27 lip 2022, 21:44
autor: feniks_ciapek
Do mnie też przyszła przesyłka w podobnym stanie, ale były w niej dwie kości, o które prosiłem i które faktycznie są już w porządku (u mnie problemy miały czarne).

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 27 lip 2022, 22:03
autor: Curiosity
feniks_ciapek pisze: 27 lip 2022, 21:44 Do mnie też przyszła przesyłka w podobnym stanie, ale były w niej dwie kości, o które prosiłem i które faktycznie są już w porządku (u mnie problemy miały czarne).
Czyli chyba mi się nie przywidziało, że koperta była otwierana :-(
I teraz trochę siara pisać do nich ponownie. Nie jestem jakimś szczególnym patriotą, ale nie chcę, żeby wydawca odniósł wrażenie, że Polacy to złodzieje czy naciągacze. No ale mieć kostkę z wypadającą ścianką to też lipa, zwłaszcza, gdy się za grę zapłaciło naprawde spore pieniądze.

Dobra, nie ma co smucić, w poprzednim tygodniu miałem rozgrywkę 4-osobową i czas o niej powiedzieć kilka słów.

Dwóch nowych graczy - tłumaczenie poszło sprawnie, szybko załapali o co chodzi. Graliśmy pierwszą partię z "polecanymi" ściankami, a potem zagraliśmy w "Miłość w czasach zarazy". Był co prawda pomysł, żeby losować kafelki z worka, ale dość szybko go porzuciliśmy, bo losowanie przyniosło dość średnie skutki - dużo tarcz na ściankach, a praktycznie żadnego zagrożenia, bez sensu. Może jednak trzeba zrewidować osąd, że regrywalność jest niemal nieskończona? Bo jednak sam byłem świadkiem losowania, które nie miało większego sensu.

Pierwszą rozgrywkę wygrałem ja, co było do przewidzenia, ale w drugiej wygrał już jeden z "nowych graczy". Jako pierwszy dorwał dwie zielone kostki i to się okazało kluczem do wygranej. Nikt z nas nie miał żadnych combosów typu "wymień ziarno na PZ", więc było po prostu ciułanie punktów.

Rozgrywka w komplecie osób trwała u nas około 40-45 minut. Myślałem, że dołączenie do gry kolejnych graczy nie wydłuży aż tak rozgrywki, ale przecież nawet te 45 minut jest bardzo rozsądny czas.

Z początku trochę marudziłem, że są tylko dwie karty pomocy w całej grze, ale siedząc po dwóch stronach stołu, każdej "parze" wystarczyła jedna karta. Ja nawet jakoś często na nią nie zerkałem.

Może to etap uczenia się gry, ale są ścianki zdecydowanie bardziej preferowane przez graczy, jak i takie, których prawie nikt nie kupuje. W znaczeniu, że mam wrażenie, że są takie, które są lepsze od innych. U nas popularne były ataki, a od połowy gry zamiana ścianek dających PZ-ki na ścianki dające więcej PZ-ek. No i przerzuty - to też było popularne. Wiele ze ścianek ma limit "jedna ścianka na kość", ale mając 4 kości i 2-3 rodzaje takich przerzutów, można było sobie było praktycznie zagwarantować jakiś "reroll".

Co tu więcej opisywać? Gra się przyjęła w grupie. Gdyby jeszcze pudełko było mniejsze, to pewnie częściej bym ją zabierał na spotkania. Swoją drogą - ciekawe, czy potencjalny dodatek, dołoży do gry kolejnego gracza? W RftG tak było, w Res Arcana też, czemu Dice Realms miałby być wyjątkiem?

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 27 lip 2022, 23:01
autor: playerator
kudlacz135 pisze: 27 lip 2022, 16:02 Właśnie niekoniecznie. Spotykam się w instrukcjach anglojęzycznych firm, że "Dice" zaczyna być używane zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Słownik to potwierdza.
Ale "were" jest nie do przeskoczenia :wink:


edit: ups, nie zauważyłem, że wątek ma kolejną stronę

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 28 lip 2022, 00:11
autor: kudlacz135
playerator pisze: 27 lip 2022, 23:01
kudlacz135 pisze: 27 lip 2022, 16:02 Właśnie niekoniecznie. Spotykam się w instrukcjach anglojęzycznych firm, że "Dice" zaczyna być używane zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Słownik to potwierdza.
Ale "were" jest nie do przeskoczenia :wink:

edit: ups, nie zauważyłem, że wątek ma kolejną stronę
To prawda, potężne słowo :p

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 12 sie 2022, 12:45
autor: Curiosity
Tak informacyjnie: założyłem drugi ticket i dzisiaj odebrałem z poczty kostkę - jedną sztukę, o którą prosiłem. Do kostki była dołączona ta sama kartka co poprzednio.

Chwilę to trwało, ale finalnie duży plus dla Rio Grande Games.

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 11 paź 2022, 00:11
autor: feniks_ciapek
W końcu gra wyszła na stół w towarzystwie i po kilku kolejnych rozgrywkach już chyba mam jasność sytuacji.

Jej zaletą jest to, że jest szybka (o ile nie ma przy stole osób próbujących wyliczyć wszystkie możliwe kombinacje przy ulepszaniu kości) i w sumie niebanalna. Triggery końca gry są bardzo dobrze dobrane, a początkowe losowanie kafli faktycznie zapewnia dodatkową regrywalność. Jedynym mankamentem może być tutaj pewien ogólny schemat ulepszania (statystycznie lepiej jest ulepszyć jedną kość najpierw, a dopiero potem zajmować się drugą), więc mimo wszystko gra może się wyczerpać nieco wcześniej, niż wskazywałaby na to liczba wspomnianych kafli. Tym niemniej raczej na monotonię narzekać nie będziemy.

Wadą pozostaje wykonanie (kolory niektórych ścianek są koszmarne), obsługa gry i wspomniany przeze mnie pewien brak emocji, który ratuje tylko to, że daje się grać szybko. Losowość oczywiście może być postrzegana jako wada, ale taki to już charakter tej gry i naszym zadaniem jest właśnie zarządzanie ryzykiem, więc należy wiedzieć, na co się człowiek pisze siadając do Dice Realms.

Na razie zostaje w kolekcji ze względu na brak lepszego odpowiednika (Kowale Losu to jednak inna gra), chociaż jesteśmy zgodni z drugą połówką, że nie będzie to na pewno pierwszy wybór, ani może nawet drugi. Takie BGG-owe 6/10.

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 05 sty 2023, 16:24
autor: Ciuniek
O tutaj, w Gradaniu, rozmawiamy sobie o kościanym Dominionie:
https://www.youtube.com/watch?v=0Of4QDd7xJI

Dice Realms Trade Expansion

: 19 sie 2023, 11:34
autor: Curiosity
Obrazek

https://www.riograndegames.com/games/di ... expansion/

Jeszcze w tym roku ukaże się rozszerzenie do Dice Realms.
Nowy typ kości, nowe ścianki, nowe scenariusze. Czyli więcej tego samego. 8)

I mam nadzieję, że SCD to jakiś błąd, bo jesli taka ma być rzeczywista cena dodatku, to ktoś srogo odleciał.
No ale i tak będę śledził i może kupię. Czas pokaże.

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

: 19 sie 2023, 12:24
autor: japanczyk
Riogrande...