detrytusek pisze: ↑24 paź 2020, 19:01
Po pierwsze Rahdo, nie Rhado. Po drugie - faktycznie talia z odkrytym, najbliższym wydarzeniem to mus. Po trzecie - wygląda zachęcająco choć zawsze mnie mierzi jeśli karty celów są ...z braku lepszego słowa napiszę prymitywne. Widać to na filmie. 2 tury naprawdę fajnej rozkminy by na końcu zrealizować projekt -> za 6 rud masz 3 pkt. Straszne. Ta karta powinna coś robić, a pkt zdobywam przy okazji. Wiem, że są też takie, które dają pewne umiejętności i to jest fajne ale takie mielenie surowców bezpośrednio w pkt i nic poza tym dla mnie jest nudne.
Przy okazji - jak jest przeprowadzany dobór meepli na początku? Czy zawsze dany kolor jest jednakowo silnie reprezentowany? Czy może zaistnieć sytuacja, że dany kolor nie wystąpi?
Po pierwsze, dzięki poprawione
Po drugie, dla jednych mus, dla innych nie koniecznie. Zgadzamy się, że jak najbardziej gra nie ucierpi, rozgrywać ją w wariancie z odkrytymi kartami wydarzeń.
Po trzecie każda z 5 tali (talie reprezentują dzielnice Królewstwa Dwergaru, są również, pokrótce opisane fabularnie w instrukcji) oferuję różnego rodzaju korzyści oraz bonusy.
Talia dzielinicy:
-
Zachodniej Ćwiartki (
niebieska) - opiera się na projektach, które w koszcie mają głównie kamień oraz żelazo, a rozwinięcie projektu tej tali dają różnego rodzaju bonusy pasywne. Gracz, który na koniec gry posiada najwięcej wykonanych zleceń tej tali, wykonuje dodatkowe 3 akcje.
-
Wschodniej Ćwiartki (
czerwona) - pozwala przechowywać więc ciepła oraz wzmacnia korzystanie z zasobu ciepła.
-
Złotych Tarasów (
złota) - opiera się na projektach, które w koszcie mają złoto oraz kryształy. Realizacja tych projektów jest kosztowna, ale oferuję dużo PZ. Gracz, który na koniec gry posiada najwięcej wykonanych zleceń tej tali, może za darmo rozwinąć projekt dowolnej ze swoich zrealizowanych kart projektów.
-
Nowego Szybu (
zielona) - to raczej tanie projekty, a ich rozwinięcie ma zawesz ten sam efekt - otrzymujesz 2 punkty za każdą rozwinięty projekt tali Nowego Szybu (z tym włącznie)... czyli jest to tali kuli śnieżnej. Nie wolno pozwolić, aby jeden gracz swobodnie zdobywał projekty tej tali.
-
Starego Szybu (
czarna) - a tę talię pozostawię do odkrycia samodzielnie.
Do rozgrywki w zależności od liczby graczy wybieramy (lub losujemy) 2/3/4 talie (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać partię wszystkimi taliami przy 4 graczach). Strategia rozgrywki jest silnie powiązana z taliami, które biorą udział w danej rozgrywce.
Jeśli chodzi o dobór meepli, to również, możemy je wylosowywać lub wybrać. I tak, wartość meepla (a raczej jego użyteczności) będzie rosnąć lub maleć w zależności od tego ile meepli danego koloru mamy w danej rozgrywce.
Wypisane powyżej elementy mechaniki sprawiają, że partie w
Dwergar cechują się sporą różnorodnością i z naszego doświadczenia, coś takiego jak "zwyciężająca strategia" nie istnieje
trzeba umieć się dostosować do dostępnych zasobów
Polski wydawca i producent gier.