Ja grałem wczoraj, ale tylko z celami z dodatku, więc nie potrafię odpowiedzieć wprost na Twoje pytanie. Po lekturze jego instrukcji mam jednak podobne - letnie - odczucia. A że podstawka mnie też z kapci nie wyrwała, to całość sprzedaję. W skrócie:
1) Bardzo ładna grafika i klimatyczne ilustracje.
2) Świetna wypraska, choć widać drobne niedopasowanie elementów, tzn. np. plansza leży w niej trochę krzywo i na wcisk, a instrukcja jest nieco za mała do swojego miejsca.
3) Pomysł z przesuwaniem kart (czyli główny myk całej gry) oceniam pozytywnie. Daje możliwości zaplanowania działań na kilka ruchów do przodu, jednocześnie pozwalając reagować na niespodziewane sytuacje.
4) Efekty kart postaci są takie jakieś... wydziwione. Nie przychodzi mi inne słowo do głowy. Zagrywając karty za każdym razem widziałem ich sens mechaniczny i żadnego tematycznego. Czyli rozumiem, że na przykład akcja zwiadu ma wymusić koniec gry, ale jest to dla mnie arbitralne skracanie czasu rozgrywki, a nie jakieś fajne rozwiązanie łączące się z fabułą gry.
5) Dodatek jest nietypowy, bo nie pozwala zintegrować się z podstawką, tylko zastępuje niektóre jej elementy. Ani to dobre, ani złe, tylko wywołało u mnie lekkie zaskoczenie, bo dawno nie widziałem takiego pomysłu. Zupełnie, jakby autor wymyślił kilka wariantów rozgrywki i zamiast włączyć je do podstawowej wersji (jak to robi np. Uwe Rosenberg), wyciął część i zrobił z nich dodatek.
6) Też miałem wrażenie sztucznego skracania czasy gry. Kart postaci mało, zrealizować cele jest łatwo, a w grze brak jakiegoś przytupu na koniec - ot, nagle coś się kończy i mamy ostatnią rundę.
7) No i mój umysł nie ogarnia, jak do tak prostej w sumie gry można napisać tak dziwną i niejasną instrukcję i to na aż tylu stronach...
Podsumowując - ładna, pomysłowa i nieskomplikowana gra ze źle napisaną instrukcją, niewielkimi emocjami podczas rozgrywki i dziwnie zaprojektowanym dodatkiem. Dałem na BGG 6/10, więc nie odradzam, ale moim zdaniem za tę cenę zdecydowanie nie warto kupować, zanim się nie zagra.