Aras pisze: ↑10 lis 2023, 16:28
Mam pytanko. Czy tylko mnie się wydaje (może źle gram), czy pójście w "zamek" jest zdecydowanie najmocniejszą drogą do wygranej? Często ta metodą wygrywam, odpuszczając całkowicie "manuskrypty". Troszkę tylko wznoszę budowli.
Nie jest. Manuskrypty są najmocniejsze jak gra się przeciąga. Generalnie wszystko zależy od okoliczności. Ogólnie najlepiej wypracować taką metodę, aby płynnie przechodzić z jednego punktowania na drugie, np. budynki>zamek>manuskrypty za pomocą kart skupiających się na danej funkcji oraz mieszanych, a potem wyrzucanie z ręki zbędnych już kart i dobranie kolejnych. Generalnie im mniej kart w talii i bardziej skoncentrowanych na jednej cesze tym lepiej się punktuje. Trzeba cały czas dostosowywać się do sytuacji w grze. Mieszane symbole pozwalają łatwiej się przestawić na kolejny cel. Do tego trzeba również kontrować taktyki przeciwników, bo co nam po najlepszym planie, jak przeciwnik skupi się na szybkim końcu, a my nawet silnika nie rozkręcimy?
Ja mam pytanie odnośnie SI w dodatku strażnika kluczy.
Chodzi o zdanie, "przy warsztacie (mój przypis: publicznym) SI zawsze ignoruje symbol złoczyńcy - dobrany symbol nie przynosi efektu".
Dla graczy warsztat publiczny powoduje to, że przy jakiejkolwiek kolizji, ignoruje się symbol złoczyńcy i dobiera kartę.
To mam rozumieć, że SI zawsze ma jeden symbol złoczyńcy mniej?
To wtedy SI zyskując tę kartę trochę się osłabia, ale i dłużej gra powinna się toczyć.
Tym bardziej mając opis publicznego domu gildii (który ma działać tak samo dla gracza i SI), który daje symbol złoczyńcy, który zawsze działa w tym w akcjach głównych, zagrywania złoczyńców, efektów kolizji i tasowania.
Stąd analogicznie jeśli warsztat działałby przeciwnie do publicznego domu gildii, to efekty się znoszą dla SI (nie dla gracza, bo dla gracza tylko przy kolizji).
Co wy sądzicie? Może coś przeoczyłem
Edit. Na bgg znalazłem informację, że dla SI też tyczy się tylko w przypadku kolizji, zostawiam to, jakby ktoś też miał wątpliwości.
Paweł54321 pisze: ↑01 lis 2023, 12:29
Ogarniam ostatnio dodatki do wicehrabiów: strażnik kluczy i bramy ze złota. Mam dwa pytania.
1) W strażniku są trzy karty: diakon, nadzorca i drwal. Na każdej z nich widnieje symbol akcji (czyli budowy, przepisania manuskryptu i umieszczenia robotników na zamku) od którego odchodzi strzałka i pokazuje 1/2 i symbol wicehrabiego. Nie znalazłem w instrukcji objaśnienia. Chodzi po prostu o to, że po wykonaniu danej akcji ruszamy wicehrabiego o 1 do 2 pól? Czy może o to, że mamy dodatkowy 1-2 punkty ruchu, jeśli skończymy na polu, gdzie możemy wykonać daną akcję?
2) W strażniku kluczy są karty, na których widnieje symbol akcji handlu łamane na 3 srebrniki, ale na tym niebieskim woreczku widnieje błyskawica. Jest to akcja natychmiastowa. Rozumiem, że oznacza to, że przed ruchem wicehrabią wykonujemy akcję handlu? Ale jeśli tak, to pionek musi stać na zewnętrznej ścieżce i wykonujemy dokładnie tę akcję? A jak na wewnętrznej to nie możemy tego zrobić i wybieramy srebrniki?
Według bgg dla wątku o dodatku podforum zasady znalazłem informację, iż:
1) w skrócie ruch potem akcja odpowiednia i potem ruch o 1 lub 2, a potem już normalnie idzie dalej,
2) tutaj chyba natychmiastowy handel bez ruchu, albo bierzesz kasę a potem ruch, akcja itd.