Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Mam pytanie o encounter z Crittersami, o nazwie "Gearlocs Need Food Badly".

W zasadzach jest napisane, że wystawiamy się na polach startowych, a potem na każdym wolnym polu kładziemy 1 chip (to Crittersy). Potem rzucamy kością i aktywujemy linię, której numer wypadł (rozumiem to jako rzędy, a nie kolumny). Aktywacja polega na przełożeniu każdego Critta w linii na sąsiedniego SYMULTANICZNIE (a jeśli ma puste pole, to wypada z gry).

I teraz tak: jeśli każdego przekładamy symultanicznie, to pierwszy wskakuje na pole drugiego, drugi na trzeciego, trzeci na czwartego, a czwarty się nie rusza? Czyli na ostatnim polu mamy Crittersa o "sile" 2?

Co, jeśli pole, na które ma wskoczyć Critter jest zajęte przez Gearloca? Critter nie rusza się, czy jest zdejmowany z planszy?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1170 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

FAQ pisze: Gearlocs position themselves in starting positions according to their Atk form as normal. They use their Dex and Atk stats to move and attack critters on the mat, using their normal Atk form. Skills and Backup Plans may not be used.

On a critter turn, all critters in the rolled Lane will activate and simultaneously move on top of an adjacent existing stack (removing them if none exists). Then one Gearloc will activate, then Critters again, then a second Gearloc, etc.
Tutaj trochę więcej na temat tej karty(sam jeszcze jej nigdy nie miałem, więc nie wiem jak to w praktyce się rozgrywa :) ):
https://boardgamegeek.com/thread/205700 ... 6#32559096
https://boardgamegeek.com/thread/176876 ... 3#36021303
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 16:52 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

polwac pisze: 02 lis 2020, 15:37 Tutaj trochę więcej na temat tej karty(sam jeszcze jej nigdy nie miałem, więc nie wiem jak to w praktyce się rozgrywa :) ):
https://boardgamegeek.com/thread/205700 ... 6#32559096
Mi to jeszcze bardziej zaciemnia obraz, niż rozjaśnia. Anyone?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jnowaczy »

Chetnie podepnę się pod pytanie, bo sam nie mam pewności o poprawności mojej rozgrywki. Z tym, że ja liczyłem kolumny a nie rzędy
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11035
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3379 times
Been thanked: 3270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 02 lis 2020, 14:22 Mam pytanie o encounter z Crittersami, o nazwie "Gearlocs Need Food Badly".

W zasadzach jest napisane, że wystawiamy się na polach startowych, a potem na każdym wolnym polu kładziemy 1 chip (to Crittersy). Potem rzucamy kością i aktywujemy linię, której numer wypadł (rozumiem to jako rzędy, a nie kolumny). Aktywacja polega na przełożeniu każdego Critta w linii na sąsiedniego SYMULTANICZNIE (a jeśli ma puste pole, to wypada z gry).

I teraz tak: jeśli każdego przekładamy symultanicznie, to pierwszy wskakuje na pole drugiego, drugi na trzeciego, trzeci na czwartego, a czwarty się nie rusza? Czyli na ostatnim polu mamy Crittersa o "sile" 2?

Co, jeśli pole, na które ma wskoczyć Critter jest zajęte przez Gearloca? Critter nie rusza się, czy jest zdejmowany z planszy?
Lane to kolumna, a nie rząd.
Critter nie moze wskoczyc na pole zajete przez Gearloca, wskakuje tylko na przylegle inne crittersy

W dodatku symultanizm sprawia, ze drugi nie wskakuje na trzeciego, tylko sa dwie akcje rownoczesnie - pierwszy wskakuje na drugiego, a trzeci na czwartego, w ten sposob, nie masz stacku na 4 zetony, tylko 2 stacki po 2
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 02 lis 2020, 16:33 Critter nie moze wskoczyc na pole zajete przez Gearloca, wskakuje tylko na przylegle inne crittersy
A jeśli obok jest Grearloc, to zostaje na swoim polu, czy znika?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11035
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3379 times
Been thanked: 3270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 02 lis 2020, 16:34 A jeśli obok jest Grearloc, to zostaje na swoim polu, czy znika?
Troche nie rozumiem - jesli Critters (zestackowany) nie ma sie z kim dalej zestackowac to spada
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 02 lis 2020, 16:37
Curiosity pisze: 02 lis 2020, 16:34 A jeśli obok jest Grearloc, to zostaje na swoim polu, czy znika?
Troche nie rozumiem - jesli Critters (zestackowany) nie ma sie z kim dalej zestackowac to spada
Karta mówi, że spada tylko jak pole, na które ma wskoczyć jest puste.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11035
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3379 times
Been thanked: 3270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 02 lis 2020, 16:37 Karta mówi, że spada tylko jak pole, na które ma wskoczyć jest puste.
Rzuc fotke jak to jest sformułowane pls
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

On a critter turn, all critters in the rolled Lane will activate and simultaneously move on top of an adjacent existing stack (removing them if none exists)
Hmm, teraz jak to czytam, to uważam, że masz rację, możliwe, że źle to zinterpretowałem.
Dzięki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 02 lis 2020, 16:33 W dodatku symultanizm sprawia, ze drugi nie wskakuje na trzeciego, tylko sa dwie akcje rownoczesnie - pierwszy wskakuje na drugiego, a trzeci na czwartego, w ten sposob, nie masz stacku na 4 zetony, tylko 2 stacki po 2
Chwila, bo widzę, że edytowałeś posta.
A dlaczego drugi się nie rusza?

Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jnowaczy »

japanczyk pisze: 02 lis 2020, 16:33

W dodatku symultanizm sprawia, ze drugi nie wskakuje na trzeciego, tylko sa dwie akcje rownoczesnie - pierwszy wskakuje na drugiego, a trzeci na czwartego, w ten sposob, nie masz stacku na 4 zetony, tylko 2 stacki po 2
Dokładnie tak samo grałem
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 994
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 998 times
Been thanked: 434 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: KurikDeVolay »


Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
To brzmi najbliżej "akcji symultanicznej"
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11035
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3379 times
Been thanked: 3270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 02 lis 2020, 16:53 Chwila, bo widzę, że edytowałeś posta.
A dlaczego drugi się nie rusza?
bo pierwszy się na niego wdrapywał
Curiosity pisze: 02 lis 2020, 16:53 Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
Ale... to bez sensu xD
Bo wtedy zawsze robilby Ci się megastack, gdzie jakby się jakoś specyficznie ułożyły zetony to mógłbyś i z całej maty zebrać
Poza tym co.. jak pierwszy wskakuje na drugiego to drugi się spod niego wysuwa? No noe, drugi jest uczestnikiem akcji pierwszego, a jako ze akcja dziala symultanicznie 3 zaczal się wdrapywać na czwartego, efektywnie wiec juz go nie ma w miejscu w którym drugi mógłby się qspiac na trzeciego, tym samym kończy tego chaina
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8762
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 02 lis 2020, 17:42 jak pierwszy wskakuje na drugiego to drugi się spod niego wysuwa? No noe, drugi jest uczestnikiem akcji pierwszego, a jako ze akcja dziala symultanicznie 3 zaczal się wdrapywać na czwartego, efektywnie wiec juz go nie ma w miejscu w którym drugi mógłby się qspiac na trzeciego, tym samym kończy tego chaina
Abstrahując od tego co jest w zasadach i jak to sobie wymyślili autorzy, to "jednoczesność" ruchu nie może działać tak, jak to opisałeś. Jeśli coś się dzieje jednocześnie, to wszyscy przeskakują w tym samym momencie na sąsiednie pole. Mógłbym zapytać: "a dlaczego nie może być tak, że to drugi wskoczył na trzeciego zanim pierwszy wskoczył na drugiego"?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 865 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

Ja to gram inaczej. Na karcie jest napisane, że jeśli jakieś zwierzaki są w kolumnie wylosowanej przez d6, to one się ruszają, ale ... nie ma tam nigdzie informacji, że muszą poruszać się w tej kolumnie. Jest info, że każdy zwierzak musi wrzucić swoje HP na górę innego, sąsiedniego w tym samym czasie. Moje zwierzaki przeskakują więc między kolumnami na sąsiednie. Dopiero, gdy nie mogą przeskoczyć na żadnego sąsiedniego zwierzaka, to spadają z planszy. My za nimi biegamy tracąc dex i walimy w nie.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 865 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

BTW - w całym TMB jest wiele miejsca na home rules. Sam Adam Carlson to potwierdzał kilka razy mówiąc i pisząc, że jeśli można coś zrobić na kilka sposobów, to gracze wybierają ("party decides") Choćby prosty ruch baddies - przecież często można jednym ruszyć tak, że zablokuje ruch innego (atakując np. najsłabszego z najbliższych). To w założeniu jest przecież kostkowo-żetonowe RPG, które ma zostawiać miejsce dla naszej wyobraźni.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1170 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

bajbaj pisze: 02 lis 2020, 19:17 Ja to gram inaczej. Na karcie jest napisane, że jeśli jakieś zwierzaki są w kolumnie wylosowanej przez d6, to one się ruszają, ale ... nie ma tam nigdzie informacji, że muszą poruszać się w tej kolumnie. Jest info, że każdy zwierzak musi wrzucić swoje HP na górę innego, sąsiedniego w tym samym czasie. Moje zwierzaki przeskakują więc między kolumnami na sąsiednie. Dopiero, gdy nie mogą przeskoczyć na żadnego sąsiedniego zwierzaka, to spadają z planszy. My za nimi biegamy tracąc dex i walimy w nie.
Było to potwierdzone. Sąsiedni znaczy w kolumnie i w rzędzie.
bajbaj pisze: 02 lis 2020, 19:28 BTW - w całym TMB jest wiele miejsca na home rules. Sam Adam Carlson to potwierdzał kilka razy mówiąc i pisząc, że jeśli można coś zrobić na kilka sposobów, to gracze wybierają ("party decides") Choćby prosty ruch baddies - przecież często można jednym ruszyć tak, że zablokuje ruch innego (atakując np. najsłabszego z najbliższych). To w założeniu jest przecież kostkowo-żetonowe RPG, które ma zostawiać miejsce dla naszej wyobraźni.
Coraz więcej gier tak ma, że jak nie wiesz co masz zrobić to rób jak najbardziej logicznie i tematycznie.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 992
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 627 times
Been thanked: 543 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Irr3versible »

Statusy na Tyrantach.
Skończyłem potyczkę solo Ghille vs Mulmesh. Wygrałem, ostatnią potyczkę jednak chciałbym się upewnić że 1/ osłabienia ataków działają na całą walkę oraz 2/ czy po powrocie nadal byłby osłabiony?

Obrazek

Nie znalazłem specjalnej zasady dla pułapek na Tyranta (w pomocy zapis Unit), nie miał okazji powrócić bo zdmuchnąłem jego świeczkę atakiem x2... Jednak czy w takim wypadku nadal byłby zerem w ataku? Wygrałem bez straty życia, przyboczny wpadł na kolce a miał tylko dwa życia..
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: jnowaczy »

Tak chciałbym się upewnić. Mając sporo dexterity. Nie jest możliwe zrobi ruch, zaatakować, następnie przejść do następnego buddie i go zaatakować ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1170 times
Been thanked: 461 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: polwac »

jnowaczy pisze: 03 lis 2020, 09:43 Tak chciałbym się upewnić. Mając sporo dexterity. Nie jest możliwe zrobi ruch, zaatakować, następnie przejść do następnego buddie i go zaatakować ?
Jeśli chodzi o standardowe możliwości to w każdej turze możesz targetować tylko jednego Baddie, więc nie możesz tak zrobić.
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 865 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

polwac pisze: 03 lis 2020, 10:02
jnowaczy pisze: 03 lis 2020, 09:43 Tak chciałbym się upewnić. Mając sporo dexterity. Nie jest możliwe zrobi ruch, zaatakować, następnie przejść do następnego buddie i go zaatakować ?
Jeśli chodzi o standardowe możliwości to w każdej turze możesz targetować tylko jednego Baddie, więc nie możesz tak zrobić.
Spoiler:
Jeśli chodzi zaś o mniej standardowe to jest chyba co najmniej jeden wyjątek - Tantrum. Proszę poprawcie, jeśli się mylę:
1. Tantrum ma np. 5 dex. Wydaje 2 dex na ruch o dwa pola (wybrał cel i lezie do niego).

2. Pozostałe 3 dex rzuca - 2 kości ataku oraz kość Innervate (tu wypada jump).

3. Wali w cel (zadaje obrażenia), po czym korzysta z opcji przeskoczenia do kolejnego przeciwnika (jump)

4. Przy jump napisane jest "you may select a new target", wiec Tantrum ma możliwość likwidacji nowego celu korzystając z opcji Execute, o ile ma odpowiedni poziom gniewu (1,8 lub 2,8 lub 3,8).
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1119 times
Been thanked: 1283 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Gendricks Tyrant. Co oznacza zdanie Gendricks fireballs the weakest kobold for 1 DMG. Zadaje mu jedną ranę? To fireballs zapisane jakby czasownik mnie skonfundowało.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1119 times
Been thanked: 1283 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

seki pisze: 07 lis 2020, 14:25 Gendricks Tyrant. Co oznacza zdanie Gendricks fireballs the weakest kobold for 1 DMG. Zadaje mu jedną ranę? To fireballs zapisane jakby czasownik mnie skonfundowało.
Tak, zadaje jedną ranę ognistą kulą.
adeks9
Posty: 83
Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 47 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: adeks9 »

W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?
ODPOWIEDZ