Too Many Bones - pytania, zasady
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mam pytanie o encounter z Crittersami, o nazwie "Gearlocs Need Food Badly".
W zasadzach jest napisane, że wystawiamy się na polach startowych, a potem na każdym wolnym polu kładziemy 1 chip (to Crittersy). Potem rzucamy kością i aktywujemy linię, której numer wypadł (rozumiem to jako rzędy, a nie kolumny). Aktywacja polega na przełożeniu każdego Critta w linii na sąsiedniego SYMULTANICZNIE (a jeśli ma puste pole, to wypada z gry).
I teraz tak: jeśli każdego przekładamy symultanicznie, to pierwszy wskakuje na pole drugiego, drugi na trzeciego, trzeci na czwartego, a czwarty się nie rusza? Czyli na ostatnim polu mamy Crittersa o "sile" 2?
Co, jeśli pole, na które ma wskoczyć Critter jest zajęte przez Gearloca? Critter nie rusza się, czy jest zdejmowany z planszy?
W zasadzach jest napisane, że wystawiamy się na polach startowych, a potem na każdym wolnym polu kładziemy 1 chip (to Crittersy). Potem rzucamy kością i aktywujemy linię, której numer wypadł (rozumiem to jako rzędy, a nie kolumny). Aktywacja polega na przełożeniu każdego Critta w linii na sąsiedniego SYMULTANICZNIE (a jeśli ma puste pole, to wypada z gry).
I teraz tak: jeśli każdego przekładamy symultanicznie, to pierwszy wskakuje na pole drugiego, drugi na trzeciego, trzeci na czwartego, a czwarty się nie rusza? Czyli na ostatnim polu mamy Crittersa o "sile" 2?
Co, jeśli pole, na które ma wskoczyć Critter jest zajęte przez Gearloca? Critter nie rusza się, czy jest zdejmowany z planszy?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1170 times
- Been thanked: 461 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tutaj trochę więcej na temat tej karty(sam jeszcze jej nigdy nie miałem, więc nie wiem jak to w praktyce się rozgrywa ):FAQ pisze: Gearlocs position themselves in starting positions according to their Atk form as normal. They use their Dex and Atk stats to move and attack critters on the mat, using their normal Atk form. Skills and Backup Plans may not be used.
On a critter turn, all critters in the rolled Lane will activate and simultaneously move on top of an adjacent existing stack (removing them if none exists). Then one Gearloc will activate, then Critters again, then a second Gearloc, etc.
https://boardgamegeek.com/thread/205700 ... 6#32559096
https://boardgamegeek.com/thread/176876 ... 3#36021303
Ostatnio zmieniony 02 lis 2020, 16:52 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Mi to jeszcze bardziej zaciemnia obraz, niż rozjaśnia. Anyone?polwac pisze: ↑02 lis 2020, 15:37 Tutaj trochę więcej na temat tej karty(sam jeszcze jej nigdy nie miałem, więc nie wiem jak to w praktyce się rozgrywa ):
https://boardgamegeek.com/thread/205700 ... 6#32559096
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Chetnie podepnę się pod pytanie, bo sam nie mam pewności o poprawności mojej rozgrywki. Z tym, że ja liczyłem kolumny a nie rzędy
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11035
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3270 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Lane to kolumna, a nie rząd.Curiosity pisze: ↑02 lis 2020, 14:22 Mam pytanie o encounter z Crittersami, o nazwie "Gearlocs Need Food Badly".
W zasadzach jest napisane, że wystawiamy się na polach startowych, a potem na każdym wolnym polu kładziemy 1 chip (to Crittersy). Potem rzucamy kością i aktywujemy linię, której numer wypadł (rozumiem to jako rzędy, a nie kolumny). Aktywacja polega na przełożeniu każdego Critta w linii na sąsiedniego SYMULTANICZNIE (a jeśli ma puste pole, to wypada z gry).
I teraz tak: jeśli każdego przekładamy symultanicznie, to pierwszy wskakuje na pole drugiego, drugi na trzeciego, trzeci na czwartego, a czwarty się nie rusza? Czyli na ostatnim polu mamy Crittersa o "sile" 2?
Co, jeśli pole, na które ma wskoczyć Critter jest zajęte przez Gearloca? Critter nie rusza się, czy jest zdejmowany z planszy?
Critter nie moze wskoczyc na pole zajete przez Gearloca, wskakuje tylko na przylegle inne crittersy
W dodatku symultanizm sprawia, ze drugi nie wskakuje na trzeciego, tylko sa dwie akcje rownoczesnie - pierwszy wskakuje na drugiego, a trzeci na czwartego, w ten sposob, nie masz stacku na 4 zetony, tylko 2 stacki po 2
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
A jeśli obok jest Grearloc, to zostaje na swoim polu, czy znika?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11035
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3270 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Troche nie rozumiem - jesli Critters (zestackowany) nie ma sie z kim dalej zestackowac to spada
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Karta mówi, że spada tylko jak pole, na które ma wskoczyć jest puste.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11035
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3270 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Rzuc fotke jak to jest sformułowane pls
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Hmm, teraz jak to czytam, to uważam, że masz rację, możliwe, że źle to zinterpretowałem.On a critter turn, all critters in the rolled Lane will activate and simultaneously move on top of an adjacent existing stack (removing them if none exists)
Dzięki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Chwila, bo widzę, że edytowałeś posta.
A dlaczego drugi się nie rusza?
Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Dokładnie tak samo grałem
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- KurikDeVolay
- Posty: 994
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 998 times
- Been thanked: 434 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
To brzmi najbliżej "akcji symultanicznej"
Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11035
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3270 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
bo pierwszy się na niego wdrapywał
Ale... to bez sensu xDCuriosity pisze: ↑02 lis 2020, 16:53 Ja to rozumiem tak, że mamy 4 pola, na każdym z nich po jednym Crittersie i teraz każdy jednocześnie wskakuje na kolejnego.
Czyli pierwszy na drugiego, ale w tym czasie drugi wskoczył na trzeciego i w tym samym czasie trzeci na czwartego, który jako jedyny się nie ruszył. Czyli finalnie powinno być puste pole 1, na polu 2 i 3 po jednym Crittersie, a na polu 4 - dwóch.
Bo wtedy zawsze robilby Ci się megastack, gdzie jakby się jakoś specyficznie ułożyły zetony to mógłbyś i z całej maty zebrać
Poza tym co.. jak pierwszy wskakuje na drugiego to drugi się spod niego wysuwa? No noe, drugi jest uczestnikiem akcji pierwszego, a jako ze akcja dziala symultanicznie 3 zaczal się wdrapywać na czwartego, efektywnie wiec juz go nie ma w miejscu w którym drugi mógłby się qspiac na trzeciego, tym samym kończy tego chaina
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8762
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2676 times
- Been thanked: 2357 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Abstrahując od tego co jest w zasadach i jak to sobie wymyślili autorzy, to "jednoczesność" ruchu nie może działać tak, jak to opisałeś. Jeśli coś się dzieje jednocześnie, to wszyscy przeskakują w tym samym momencie na sąsiednie pole. Mógłbym zapytać: "a dlaczego nie może być tak, że to drugi wskoczył na trzeciego zanim pierwszy wskoczył na drugiego"?japanczyk pisze: ↑02 lis 2020, 17:42 jak pierwszy wskakuje na drugiego to drugi się spod niego wysuwa? No noe, drugi jest uczestnikiem akcji pierwszego, a jako ze akcja dziala symultanicznie 3 zaczal się wdrapywać na czwartego, efektywnie wiec juz go nie ma w miejscu w którym drugi mógłby się qspiac na trzeciego, tym samym kończy tego chaina
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Ja to gram inaczej. Na karcie jest napisane, że jeśli jakieś zwierzaki są w kolumnie wylosowanej przez d6, to one się ruszają, ale ... nie ma tam nigdzie informacji, że muszą poruszać się w tej kolumnie. Jest info, że każdy zwierzak musi wrzucić swoje HP na górę innego, sąsiedniego w tym samym czasie. Moje zwierzaki przeskakują więc między kolumnami na sąsiednie. Dopiero, gdy nie mogą przeskoczyć na żadnego sąsiedniego zwierzaka, to spadają z planszy. My za nimi biegamy tracąc dex i walimy w nie.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
BTW - w całym TMB jest wiele miejsca na home rules. Sam Adam Carlson to potwierdzał kilka razy mówiąc i pisząc, że jeśli można coś zrobić na kilka sposobów, to gracze wybierają ("party decides") Choćby prosty ruch baddies - przecież często można jednym ruszyć tak, że zablokuje ruch innego (atakując np. najsłabszego z najbliższych). To w założeniu jest przecież kostkowo-żetonowe RPG, które ma zostawiać miejsce dla naszej wyobraźni.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1170 times
- Been thanked: 461 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Było to potwierdzone. Sąsiedni znaczy w kolumnie i w rzędzie.bajbaj pisze: ↑02 lis 2020, 19:17 Ja to gram inaczej. Na karcie jest napisane, że jeśli jakieś zwierzaki są w kolumnie wylosowanej przez d6, to one się ruszają, ale ... nie ma tam nigdzie informacji, że muszą poruszać się w tej kolumnie. Jest info, że każdy zwierzak musi wrzucić swoje HP na górę innego, sąsiedniego w tym samym czasie. Moje zwierzaki przeskakują więc między kolumnami na sąsiednie. Dopiero, gdy nie mogą przeskoczyć na żadnego sąsiedniego zwierzaka, to spadają z planszy. My za nimi biegamy tracąc dex i walimy w nie.
Spoiler:
Coraz więcej gier tak ma, że jak nie wiesz co masz zrobić to rób jak najbardziej logicznie i tematycznie.bajbaj pisze: ↑02 lis 2020, 19:28 BTW - w całym TMB jest wiele miejsca na home rules. Sam Adam Carlson to potwierdzał kilka razy mówiąc i pisząc, że jeśli można coś zrobić na kilka sposobów, to gracze wybierają ("party decides") Choćby prosty ruch baddies - przecież często można jednym ruszyć tak, że zablokuje ruch innego (atakując np. najsłabszego z najbliższych). To w założeniu jest przecież kostkowo-żetonowe RPG, które ma zostawiać miejsce dla naszej wyobraźni.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Irr3versible
- Posty: 992
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 627 times
- Been thanked: 543 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Statusy na Tyrantach.
Skończyłem potyczkę solo Ghille vs Mulmesh. Wygrałem, ostatnią potyczkę jednak chciałbym się upewnić że 1/ osłabienia ataków działają na całą walkę oraz 2/ czy po powrocie nadal byłby osłabiony?
Nie znalazłem specjalnej zasady dla pułapek na Tyranta (w pomocy zapis Unit), nie miał okazji powrócić bo zdmuchnąłem jego świeczkę atakiem x2... Jednak czy w takim wypadku nadal byłby zerem w ataku? Wygrałem bez straty życia, przyboczny wpadł na kolce a miał tylko dwa życia..
Skończyłem potyczkę solo Ghille vs Mulmesh. Wygrałem, ostatnią potyczkę jednak chciałbym się upewnić że 1/ osłabienia ataków działają na całą walkę oraz 2/ czy po powrocie nadal byłby osłabiony?
Nie znalazłem specjalnej zasady dla pułapek na Tyranta (w pomocy zapis Unit), nie miał okazji powrócić bo zdmuchnąłem jego świeczkę atakiem x2... Jednak czy w takim wypadku nadal byłby zerem w ataku? Wygrałem bez straty życia, przyboczny wpadł na kolce a miał tylko dwa życia..
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Tak chciałbym się upewnić. Mając sporo dexterity. Nie jest możliwe zrobi ruch, zaatakować, następnie przejść do następnego buddie i go zaatakować ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1170 times
- Been thanked: 461 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jeśli chodzi o standardowe możliwości to w każdej turze możesz targetować tylko jednego Baddie, więc nie możesz tak zrobić.
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Jeśli chodzi zaś o mniej standardowe to jest chyba co najmniej jeden wyjątek - Tantrum. Proszę poprawcie, jeśli się mylę:
1. Tantrum ma np. 5 dex. Wydaje 2 dex na ruch o dwa pola (wybrał cel i lezie do niego).
2. Pozostałe 3 dex rzuca - 2 kości ataku oraz kość Innervate (tu wypada jump).
3. Wali w cel (zadaje obrażenia), po czym korzysta z opcji przeskoczenia do kolejnego przeciwnika (jump)
4. Przy jump napisane jest "you may select a new target", wiec Tantrum ma możliwość likwidacji nowego celu korzystając z opcji Execute, o ile ma odpowiedni poziom gniewu (1,8 lub 2,8 lub 3,8).
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1119 times
- Been thanked: 1283 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
Gendricks Tyrant. Co oznacza zdanie Gendricks fireballs the weakest kobold for 1 DMG. Zadaje mu jedną ranę? To fireballs zapisane jakby czasownik mnie skonfundowało.
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1119 times
- Been thanked: 1283 times
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 11 times
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?