1.Co praktycznego daje zdolność Atrydów do podglądania jednego z elementów planu bitwy przeciwnika? Ta wiedza chyba nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę?
2. O przekupstwie (umowy, łapówki) jest w instrukcji przy sojuszach/punkcie krytycznym. Ale z umów/łapówkek możemy korzystać w dowolnym momencie gry, a nie tylko przy okazji rozpatrywania punktu krytycznego?
Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 163 times
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Atrydzi wiedzą o prawie wszystkich kartach na rękach graczy (faza licytacji), więc mogę mieć wiedzę, że przeciwnik dysponuje tarczą oraz wykrywaczem, a pozytywny rezultat bitwy zależy od tego czy zabijesz ich lidera, czy nie. To mając wybór jednego z dwóch rodzajów broni zwyczajnie pytasz ich jaką obronę zagrają i wtedy zagrywasz odpowiednią broń - masz pewność, że ich lider zginie.Torquemada666 pisze: ↑09 gru 2022, 23:22 1.Co praktycznego daje zdolność Atrydów do podglądania jednego z elementów planu bitwy przeciwnika? Ta wiedza chyba nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę?
Tak, w dowolnym.Torquemada666 pisze: ↑09 gru 2022, 23:22 2. O przekupstwie (umowy, łapówki) jest w instrukcji przy sojuszach/punkcie krytycznym. Ale z umów/łapówkek możemy korzystać w dowolnym momencie gry, a nie tylko przy okazji rozpatrywania punktu krytycznego?
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 163 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Ale bitwa to etapy, więc jeśli na etapie przygotowania planów Atryda o to pyta to chyba obie strony mają możliwość zmiany elementów planów bitwy? Jeśli Atryda pyta po przygotowaniu planów przez obie strony to chyba nie ma już możliwości żadnych zmian u siebie?
Czy jednak jest to po przygotowaniu planu i tylko on może w swoich planach bitwy coś zmienić, jeśli tak to dziwne bo nie ma chyba nic takiego w opisie tej umiejętności.
Chyba, że to znowu dziwne polskie tłumaczenie umiejętności, ale zupełnie tego nie rozumiem:

Czy jednak jest to po przygotowaniu planu i tylko on może w swoich planach bitwy coś zmienić, jeśli tak to dziwne bo nie ma chyba nic takiego w opisie tej umiejętności.
Chyba, że to znowu dziwne polskie tłumaczenie umiejętności, ale zupełnie tego nie rozumiem:

-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Odpowiedź prosta to: pytanie pada w trakcie przygotowywania planów, ale odpowiedź jest wiążąca i ten element staje się niezmienny (i musi zostać zaplanowany). Czyli, przykładowo: chcesz zagrać Tarczę przeciwko Atrydzie (daje Ci ona 50% szans, że obronisz lidera, bo spodziewasz się, że Atryda ma oba rodzaje broni) - Atryda pyta jaką obronę zagrasz - w tym momencie decydujesz, że tak czy siak masz 0% na obronę lidera, więc wycofujesz Tarczę na rękę i odpowiadasz, że nie zagrywasz żadnej obrony. Tego zdania nie możesz już zmienić w tej bitwie.Torquemada666 pisze: ↑10 gru 2022, 20:34Jeśli Atryda pyta po przygotowaniu planów przez obie strony to chyba nie ma już możliwości żadnych zmian u siebie?
Czy jednak jest to po przygotowaniu planu i tylko on może w swoich planach bitwy coś zmienić, jeśli tak to dziwne bo nie ma chyba nic takiego w opisie tej umiejętności.
Odpowiedź bardziej złożona: to jest trochę bardziej skomplikowane i znacznie bardziej uczciwe, bo pozwala na różne dodatkowe zagrania (np. wtrącenie Transu Prawdy - o Truthtrance prowadziliśmy już długą dyskusję w wątku gry). Tutaj wchodzą też interakcje z Bene Gesserit i ich Głosem (kto pierwszy używa umiejętności? BG czy Atrydzi?)
Tutaj jest kolejna dyskusja nt. kolejności używania umiejętności w trakcie walki: https://boardgamegeek.com/thread/248163 ... operations - temat rzeka, myślę, że warto pewne niuanse ustalić z graczami przed grą, bo sporo zależy od grupy i ludzie mogą mieć różne oczekiwania.
-
- Posty: 965
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 163 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
"Na karcie gracza oraz sojuszu Harkonnenów źle zostały przetłumaczone korzyści zawarcia sojuszu z tym stronnictwem. Na wspomnianych kartach napisane jest, że Harkonnen może używać Kart Podstępów aby wspomóc swojego sojusznika w bitwie, co jest niezgodne z angielską edycją gry, w której powiedziane jest że Harkonnen może używać swoich Kart Zdrajców aby wspomóc sojusznika w bitwie."
Jeszcze na jakiś kartach melanżu jest błąd, pamięta ktoś o które karty chodzi?
Jeszcze na jakiś kartach melanżu jest błąd, pamięta ktoś o które karty chodzi?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sty 2020, 14:17
- Has thanked: 2 times
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Porównałem polskie karty melanżu z podstawki ze starymi angielskimi z Vassala i jest tak samoTorquemada666 pisze: ↑12 lis 2023, 01:56 "Na karcie gracza oraz sojuszu Harkonnenów źle zostały przetłumaczone korzyści zawarcia sojuszu z tym stronnictwem. Na wspomnianych kartach napisane jest, że Harkonnen może używać Kart Podstępów aby wspomóc swojego sojusznika w bitwie, co jest niezgodne z angielską edycją gry, w której powiedziane jest że Harkonnen może używać swoich Kart Zdrajców aby wspomóc sojusznika w bitwie."
Jeszcze na jakiś kartach melanżu jest błąd, pamięta ktoś o które karty chodzi?
Re: Dune (GFN) - pytania, zasady, wątpliwości
Da się nawet na 10 ale musiałaby być specjalna plansza z miejscem na tyle frakcji.
