Strona 2 z 10

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 19 wrz 2023, 21:03
autor: Qnnrad
Nowy update dotyczący kampanii Arcs!

- po pierwsze, wysyłka do klientów będzie się odbywała od kwietnia 2024.
- po drugie, wiemy już jakie wymiary na półce przygotować.
Podstawowa gra pewnie będzie w pudełku wymiarów Roota (angielskie, oryginalne wydanie lub polskie dodatki).
Jednakże, dodatek do gry kampanijnej zaoferuje pudełko wielkości pudła do Oath, ale dwa razy wyższe! W środku zmieścimy komponenty podstawowe (więc pudełko podstawowej gry nie będzie potrzebne) oraz wszystkie komponenty kampanijne, z dodatkowym miejscem na ewentualne przyszłe dodatki.
Zapisywanie gry między odcinkami kampanii będzie odbywało się przez system tacek, których komory mają przypisane miejsca na elementy z mapy.

Kawał giery, aż szokujące, że tyle materiału i trudu poświęcają na ten tryb kampanijny. Zobaczymy, czy gra podstawowa dowiezie na tyle, aby podtrzymać zainteresowanie kampanią - wydają się być całkiem pewni siebie (i Arcsa).

Ja się nadal jaram i czekam na przesyłkę!

Źródło (po angielsku): https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/3901462

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 12 paź 2023, 14:49
autor: Qnnrad
Hejże ekipo!
Wygląda na to, że wiemy już jak wyglądać będzie ostatecznie plansza w Arcs!
I można czytać instrukcję z ostatniej prostej do drukarni!

Pasjonuje mnie to, jaką drogę - przynajmniej w kwestii projektu planszy - przeszedł ten projekt.
Nie mogę się też doczekać zawartości kampanijnych, skoro pudło rozmiarów Oath/Inis okazało się zbyt małe, aby pomieścić elementy.

Co sądzicie?

Instrukcja i karty pomocy:
https://www.dropbox.com/sh/13zei35gbfpd ... Zi2Ua?dl=0

Plansza:
Obrazek

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 28 paź 2023, 22:30
autor: Zerthin
Qnnrad pisze: 12 paź 2023, 14:49 Plansza:
Obrazek
Musiałem dośc sporo trawić nową planszę. Chyba nieco tęsknię za prototypowymi heksami ale zdecydowanie ma swój styl i idzie się do niej przyzwyczaić :)

Muszę przyznać, że Arcs w fazie rozwoju miało dni kiedy mnie przekonywało jako super koncepcja i takie kiedy żałowałem wsparcia.
Świeżo wyszedł gameplay finalnej wersji z SpaceCatsPeaceTurtles i muszę przyznać - obecnie jestem pod wrażeniem i niesamowicie zajarany.
(jeśli kogoś interesuje sam gameplay - do znalazienia na twitchu i w spoilerze poniżej)
Spoiler:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 31 paź 2023, 18:28
autor: salaba
Przyznam, że się kompletnie pogubiłam w tych newsach o Arcs, ciężko mi cokolwiek śledzić, bo mam wrażenie, że co chwilę coś się zmienia. Czy istnieje jakiś film tłumaczący zasady gry, te finalne? Czy takie coś to dopiero po wydaniu będzie...

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 31 paź 2023, 22:42
autor: Zerthin
salaba pisze: 31 paź 2023, 18:28 Przyznam, że się kompletnie pogubiłam w tych newsach o Arcs, ciężko mi cokolwiek śledzić, bo mam wrażenie, że co chwilę coś się zmienia. Czy istnieje jakiś film tłumaczący zasady gry, te finalne? Czy takie coś to dopiero po wydaniu będzie...
Jest oficjalna instrukcja do podstawki.
Instrukcja do dodatku-kampanii jest ciągle w składzie.

https://www.dropbox.com/scl/fi/qnec4vfa ... 7v2h0&dl=0

Faktycznego filmiku omawiającego obecne zasady chyba brak - najlepsze na co możesz liczyć to podlinowany wyżej stream z rozgrywki

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 31 sty 2024, 12:48
autor: salaba
A są jakieś przecieki czy wyjdzie po polsku? Myślałam, że Portal ogłosi, ale niestety. Ostatnio Galakta z Pax Pamir i John Company weszła na rynek, więc po cichu liczę na nich. Niemniej może ktoś coś wie czy ktoś to u nas może wydać?

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 31 sty 2024, 13:40
autor: Galatolol
Przecieków żadnych (chyba) nie było, ale jeśli gra się okaże hitem, to IMO na pewno będzie polska wersja. Oath uważam za bardziej ryzykowny wybór, a się pojawił.

Dwie rozgrywki w Arcs w starszych wersjach mnie zniechęciły, ale obserwuję rozmowy graczy na Discordzie Lederowym i zachęcają one do dania kolejnej szansy (inna sprawa, że rozmowy w takich miejscach to zazwyczaj klepanie się po pleckach; najlepsi są fani Oath, którzy jednocześnie próbują zaklinać rzeczywistość, że ta gra jest idealna i genialna oraz wymieniają rzeczy do poprawy w dodatku xD).

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 31 sty 2024, 17:34
autor: Qnnrad
Przede wszystkim:
Pax Pamir i John Company = Wehrlegig Games -> Galakta
Root, Oath i Arcs = Leder Games -> Portal

Jak Arcs rozbije bank to na pewno. Jak nie rozbije - to i tak pewnie będzie, myślę, że będzie presja z Leder Games aby wydawać ich grę na lokalnych rynkach, i Portal - siłą przyjaźni lub zapisów umowy - może się na to zdecyduje.
O wszystkim zadecydują pieniądze, a z nimi to nie wiadomo.

Bardzo jestem ciekawy jaki będzie odbiór Arcs w najbliższych miesiącach i co wymyślą marketingowcy Leder Games. Mimo wysokich ocen, Oath przyjął się dość chłodno - myślę, że siłą rozpędu po Root - i sam do dyskusji w świecie nie rozgrzewał. Spodziewałem się zobaczyć malejący trend w popularności tytułów i dokładnie to zobaczyłem w statystykach od Google (w spojlerze).

Światełkiem w tunelu jest jednak to, że Leder Games mimo to pracuje nad dodatkiem do Oath, co znaczy, że hajs się zgadza.
Ja Arcs bardzo lubię, śledziłem zmiany jakie przchodził od ogłoszenia w Kickstarter i jestem rozentuzjazmowany. Na swój egzemplarz czekam z ogromną niecierpliwością! Oby nie było niespodzianek z logistyką i będzie cudownie <3

Spoiler:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 09 lut 2024, 14:18
autor: Qnnrad
Mocne info od Cola Wehrle nt. wielkości Arcs, które już się drukuje.

"Arcs to OGROMNY projekt. Nie wiem czy kiedykolwiek pracowałem nad czymkolwiek z taką ilością plików i tekstu (...) Myślę, że Arcs jest tak złożony (jako projekt - przyp. Q) jak Pax Pamir i John Company razem wzięte (...) Zaczęliśmy z założeniem, że Arcs będzie o podobnej skali co Oath, ale skończył prawie dwa razy większy od Oatha, zarówno jako produkt fizyczny jak i w skali złożoności projektu.
(...) Arcs będzie znacznie łatwiej rozbudowywać o kolejne dodatki niż Oath."
Spoiler:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 09 lut 2024, 16:13
autor: salaba
Qnnrad pisze: 09 lut 2024, 14:18 (...) Arcs będzie znacznie łatwiej rozbudowywać o kolejne dodatki niż Oath."
Spoiler:
Można zatem spokojnie założyć, że:

1. Arcs będzie niczym kosmiczny Root, przynajmniej z uwagi na łatwość rozbudowy
2. Portal nie powinien się wahać czy wydać w Polsce czy nie, bo może być maszynką generującą niemal stałe przychody, Prezes chyba lubi gry-cykle

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 10 cze 2024, 18:21
autor: Qnnrad
Pyk gra jeszcze w drodze a już jest pierwsza errata :D
Jedna z kart w "stosie losu Stewardów" zaliczyła chochlika drukarskiego (zamiast fabuły rodu jest "ogólny" event), więc trzeba sobie wydrukować i wsadzić w koszulkę poprawną wersję.
To nie jest naglący problem, bo to jest element historii rodowej gry kampanijnej, tych reklamowanych wyborów do dokonania pomiędzy grami, i to jeszcze żeby zobaczyć tę kartę trzeba spełniać warunki przez wcześniejsze partie, więc szansa jest, że nikt nigdy na świecie nie dojdzie do tej karty w toku normalnej gry. A zresztą Leder Games pewnie jakoś będzie kombinować erratę, w przyszłych dodatkach lub dosyłanko.

Oby nie wyszło nic więcej!
EDIT: jest lista, pojawiają się fanowskie excele i FAQ, głównie dotknięte są karty losu "a'la legacy" z kampanii, w końcu jest ich mega dużo i nie wszystkie pojawiają się w trakcie gry. Słowo na discordzie się niesie, że kiedyś wydrukują erratę
https://boardgamegeek.com/thread/331650 ... ion-of-the
(przy okazji przypomnę, że w przypadku poprawek do Clockwork 1 trzeba było zamówić z ich sklepu oficjalnego, za 0$ z darmową przesyłką, kto wie może znowu tak zrobią).

Więcej info po angielsku tutaj: https://boardgamegeek.com/thread/331471 ... eward-deck

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 18 cze 2024, 16:46
autor: Qnnrad
Duża pomoc estetyczna dla ludzi grających w 2 lub 3 osoby.
Oryginalne "zasłonki" mające zmniejszyć pole gry to... cóż, mi się nie podobają, ale tak na maksa.

Osoba na BGG zrobiła porządne zasłonki które ułatwią wam czytanie stanu gry i ukoją swędzenie zmysłu estetyki.
https://boardgamegeek.com/filepage/2809 ... play-tiles

Czekam jeszcze na moją przesyłkę, ale znam problematykę z TTSa. Zamierzam z tego korzystać i Was też zachęcam do wydruku.

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 19 cze 2024, 20:42
autor: kieszen
Kupiłem grę, czekam i czekam na info o wysyłce,m ale nie zapowiada się, żeby mi wysłali w najbliższym czasie. Jednak doczytałem się, że ludzie już w to grają na stołach/podłogach czy wydaje mi się i wszystko odbywa się na TTS?

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 19 cze 2024, 21:59
autor: Yooreck
Wydaje mi się, że np. w US szybciej to ma dotrzeć. Z tego co pamiętam z update'u z KSa, w Europie ma być dopiero jakoś pod koniec czerwca i wysyłka zajmie 1-3 tygodnie.

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 03 lip 2024, 20:12
autor: wrojka
5 days ago
Any news about UK progress?
We've received word that Fulfillment Europe will start shipping to the EU and Rest of World region late this week. They've also started the process of packing the shipments to the UK.

I'd estimate the UK shipments to start in about 3-4 weeks by Zatu.
Mi się udało wyrwać podstawkę w wersji KS z Snydepels. Pewnie będę polował jeszcze na L&L.

Edit. Właśnie ogarnąłem, że "More to Explore" = L&L :d

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 03 lip 2024, 23:45
autor: Sever
Ciekawe czy portal się pokusi o wydanie bo gra wydaje się świetna po materiale su&sd.

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 04 lip 2024, 00:22
autor: wrojka
Sever pisze: 03 lip 2024, 23:45 Ciekawe czy portal się pokusi o wydanie bo gra wydaje się świetna po materiale su&sd.
Myślę, że się spokojnie pokuszą. Gra ma dosyć 'ciasne' słownictwo nie pozostawiające pola do błędów, materiału do tłumaczenia jest mało (przynajmniej w podstawce). Też jestem po materiale su&sd i kuszą mnie takie elementy jak:
-Koniec gry triggerowany na 2 sposoby: dobicie do 5 chapterów, albo przekroczenie danej liczby punktów (Root się wlekł, a system rzucania kością w Oath był równie ciekawy co nieprzewidywalny).
-Szybkie tury z mały downtime (Root i Oath cierpiały na duże rozwleczone tury)
-Premiowanie ryzyka i agresji wsparte świetnym systemem kości (nienawidziłem kości w Root, a w Oath mało było 'rozdzielczości' ryzyka i osiągania tego co faktycznie się chciało)
-Nadzieja dla najsłabszych by wbić klina i nagle wyjść na prowadzenie (w Rootcie brak tego zabijał chęć grania)
-Znaczące efekty kart połączone z kontrolą i wpływem na to kto jaką kartę przytuli (znowu główna bolączka Roota, gdzieś chyba nawet rozpisałem statystykę kart i co jest nie tak z talią)


Rant na Talię & Walkę w Rootcie:
Spoiler:
Jak patrzę na efekty kart w Arcs, to jest dużo więcej efektów trwałych, które realnie zmieniają naszą interakcję z niektórymi elementami (zakładnicy wymieniani na zasoby, albo 'zabijani' na rzecz trofeów!). Fajnie, że można temu przeciwdziałać i podobnie jak artefakty w Oath, tak tutaj można za pomocą walki ukraść przeciwnikowi jego zasoby/karty. Zamiast craftingu (Root) albo totalnej losowości (odrzucanie kart do talii w innych regionach, chodzenie i przekopywanie się przez te talie) mamy fajny system lokowania agentów i próbowanie zgarnięcia kart gdy przeciwnicy są zajęci wojenkami czy też budowaniem miast/flot.

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 04 lip 2024, 01:34
autor: salaba
Jak lubię większość gier Cole'a to kurcze nic nie potrafi mnie przekonać do kupienia Arcs... Mam Pax Pamir, John Copany, Root, Oath - wszystkie bardzo lubię i dają unikalne doświadczenia z rozgrywki, mimo to nie ciągnie mnie do Arcs... Ta gra to dla mnie kompletna zagadka, klimat sci-fi jedynie z ilustracji, ale brak mi ducha sci-fi. Uważam, że wybranie właśnie takiego odległego, nie w stylu Cole'a tematu kompletnie zabił u mnie hype. Co najlepsze, jestem wielką fanką sci-fi... Jeśli uda mi się gdzieś zagrać, to spróbuję, ale czy gra się obroni? Jeśli ktoś w Poznaniu ma grę, to niech się odezwie. Nie pamiętam drugiego takiego tytułu, przy którym czułabym się aż tak rozdarta...

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 04 lip 2024, 07:32
autor: yaro_
Mnie materiał susd bardzo zaciekawił, ale przyznaje z każdą ich recenzją tak mam. Zobaczymy za rok jak się pojawi na naszym rynku.
Swoją drogą, miałem wrażenie że na stronie portalu z zapowiedziami Arcs już wisiało, ale wchodzę i nie ma. Ktoś też to tam widział, czy pora na leki? :?

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 08 lip 2024, 10:35
autor: Propi
No ja po materiale SUSD biorę to na pewno, a ani area control ani szczególnie wredna interakcja normalnie mi w grach nie siedzą :)

Jest w tym ARCS coś fascynującego, chyba ta szerokość taktyczna, mnogość małych manewrów i mikromechanik, które pozwalają wychodzić z najróżniejszych sytuacji. A do tego efekt motyla - kładziesz jedną kartę i za tym idzie cała kaskada akcji, reakcji i interakcji. Coś cudownego, dawno nie miałem takiej podniety tytułem tak obok moich zainteresowań - ani Root, ani Oath, ani Ahoy, ani Fort nie zostały u mnie w kolekcji albo nawet się w niej nie pojawiły, a tu proszę... idę w ślepo za Tomem ;)

GDZIE PRZEDSPRZEDAŻE W POLSCE, się pytam?! :D

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 08 lip 2024, 13:31
autor: Zerthin
No. To do mnie Arcs z ks-a już jedzie.
W sensie wysyłka do Polski ruszyła.
Przesyłki wysyłane przez DHL.

Klasycznie jak to w przypadku ksów - po opóźnieniu dostawa trafia w jedyny wyjazd w ciągu roku :)

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 08 lip 2024, 15:30
autor: Chaaber
Propi pisze: 08 lip 2024, 10:35 GDZIE PRZEDSPRZEDAŻE W POLSCE, się pytam?! :D
W zeszłym roku :D Jak była kampania to parę sklepów równolegle działało z przedsprzedażą.

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 08 lip 2024, 16:13
autor: Propi
Ale w zeszłym roku nie było SUSD ;)

OK, ok, ustawiam się grzecznie w kolejkę i czekam, co podadzą zaprzyjaźnione FLGS.
Ale gdyby ktoś chciał sprzedać swój pledge... ;)

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 08 lip 2024, 16:53
autor: wrojka
Propi pisze: 08 lip 2024, 16:13 Ale w zeszłym roku nie było SUSD ;)

OK, ok, ustawiam się grzecznie w kolejkę i czekam, co podadzą zaprzyjaźnione FLGS.
Ale gdyby ktoś chciał sprzedać swój pledge... ;)
Jak tylko 99% backerów dostanie swojego pledża to Leder Games pewnie ostro ruszy z retailem i dodrukiem. Recenzenci pieją z zachwytu, sklepy które wsparły już świecą pustkami.

Sam czekam na swoją kopię i bardzo liczę że Leder postanowi wydać jakieś deluxe znaczniki zasobów i budynków (znaczniki z Oath <.< )

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

: 09 lip 2024, 10:52
autor: Qnnrad
Aż nie mogę uwierzyć że ten marketing, zwłaszcza do obrzydzenia cukrowo-lukrowy felieton SUSD, tak na was działa :cry:
Influencerzy zarabiają na jaraniu się. Wy to sponsorujecie. Ale ok, do następnego KS jest czym żyć.
Jak ktoś rozpacza że nie wiedział czy wspierać bo na YT zamiast laurek były tylko kilkugodzinne rozmowy z autorami, kto by to słuchał - za dwa tygodnie zaczną pojawiać się aukcje.

Merytorycznie ode mnie, poniżej poradnik targowy:
KS wyszedł koło 600 zł, ale mocno niedoszacowali wielkości kampanijnego "dodatku", tak więc w retailu ma być drożej. Warto polować aukcje od ludzi którzy zapomnieli czym jarali się kilka KSów temu (i od tych co zarabiają na odsprzedawaniu KSów), więc ustawcie sobie alerty na OLX, śledźcie allegro lokalne oraz grupy na FB i powodzenia.
Konkretnie, za całość (bez figurek) na KS brali 100$ (+ logistyka). Według sklepiku na oficjalnej stronie LG teraz sam "dodatek" kampanijny kosztuje 100$, a podstawka "dodatkowe" 60$. No i jeszcze dodatek do dodatkowej podstawki, 15$. Cena poszła w górę o 75% (ignorując koszty celno-logistyczne).

Mimo sarkazmu polecam wszystkim zakup - grajcie i poznawajcie, nie wierzcie recenzjom i udającym recenzje felietonom. Sam czekam na przesyłkę. No i też w drugą stronę, dzięki tym fenomenalnym materiałom marketingowym powinno być łatwo sprzedać, a Polska edycja pewnie dopiero za 2 lata (o ile w ogóle).