Strona 2 z 3

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 06 cze 2022, 15:16
autor: RasTafari
Fyei pisze: 06 cze 2022, 14:00
RasTafari pisze: 06 cze 2022, 13:13 Co do trybu solo to jest to wyścig o zdobycie określonych obszarów zanim skończy nam się czas.
Można spodziewać się gameplaya przed kampanią? Lub instrukcji?
Yep, instrukcja będzie przed/w trakcie kampanii (obecnie jest w składzie). Gamepaye też będą 8) .

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 07:16
autor: XLR8
Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control :(

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 07:36
autor: ave.crux
XLR8 pisze: 14 cze 2022, 07:16 Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control :(
Dasz radę opisać 5te przez 10te co nie siedziało w tytule?

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 08:47
autor: tomp
XLR8 pisze: 14 cze 2022, 07:16 Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control :(
Skoro miałeś możliwość pograć, daj znać jaki "meh" widziałeś w tej grze, lub plusy.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 09:24
autor: japanczyk
O crowdfundingu rozmawiamy tutaj: viewtopic.php?f=57&t=75953

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 09:30
autor: RasTafari
XLR8 pisze: 14 cze 2022, 07:16 Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control :(
Czy są to jakieś konkretne mehy czy takie overallowe mehy? Jeśli możesz napisz proszę tutaj albo do mnie na priva (albo mariusz@phalanxgames.co.uk). Obecnie dzięki Wam zbieramy dużo feedbacku wszędzie gdzie pokazujemy Bretwę i w większości Wasze spostrzeżenia pokrywają się z naszymi co pomoże nam zrobić grę jeszcze lepszą :D Ja najbardziej ubolewam że nie ma krakena ale reszta ekipy, nie wiedzieć czemu, zawetowała mój pomysł :lol:

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 11:13
autor: SoloGram
Chciałbym w imieniu swoim i pozostałych gości programu "NieSoloGram" zaprosić na premierowy pełny gameplay na YouTube, w którym będziecie mogli zobaczyć Bretwaldę w akcji. Mówimy trochę o zasadach, niektóre pokazujemy w trakcie gry, a na koniec dorzucamy trochę od siebie na temat tego zacnego tytułu. Zapraszamy!

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 11:29
autor: Namurenai
planszufka pisze: 14 cze 2022, 10:26
RasTafari pisze: 14 cze 2022, 09:30
XLR8 pisze: 14 cze 2022, 07:16 Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control :(
Czy są to jakieś konkretne mehy czy takie overallowe mehy? Jeśli możesz napisz proszę tutaj albo do mnie na priva (albo mariusz@phalanxgames.co.uk). Obecnie dzięki Wam zbieramy dużo feedbacku wszędzie gdzie pokazujemy Bretwę i w większości Wasze spostrzeżenia pokrywają się z naszymi co pomoże nam zrobić grę jeszcze lepszą :D Ja najbardziej ubolewam że nie ma krakena ale reszta ekipy, nie wiedzieć czemu, zawetowała mój pomysł :lol:
On nie napisze nic merytorycznego, bo to troll forumowy. Pisze to samo o kazdej grze.
Jak nie przepadam za jego autorytatywnymi postami "tak jest i tyle, reszta z Was się nie zna", tak krzywdzące jest nazywanie XLR8 trollem i pisanie o nim nieprawdy - po prostu w jego grupie jest duży przemiał gier i wiele z nich odpada, nie wpisując się w profil grupy.
Ale są też takie, które otwarcie chwalił (np Mysthea) i takie, o których pisał coś więcej (Great Wall) - więc prosze się ogarnąć :P

-----

A na temat, mi w Bretwaldzie przeszkadza głównie:
1. Powtarzalność wykonywania akcji zbierania.
Przy ciągłej potrzebie płacenia za coś (kafle zdolności, budynki, wojsko, karty przybywających Danów, ruchy jednostkami neutralnymi) połączonej z naprawdę niskim przychodem (triggerowanym tylko i wyłącznie akcją), przynajmniej na początku rozgrywki trzeba wykonywać akcję "Zbiory" co 2-3 ruchy jeśli chce się rozwijać. Co jest zwyczajnie smutne przy dwóch akcjach/runda, bo chciałoby się zrobić coś więcej, ale gra mówi "chcesz czerpać przyjemność z możliwości, jakie daję - zbieraj".
Do tego w zasadzie konieczne jest kupno Kafelka Rozwoju pozwalającego zbierać ze wszystkich kontrolowanych obszarów (nie tylko tych, na których się fizycznie posiada wojska), bo inaczej zbierać trzeba będzie jeszcze częściej jeśli nie chce się stać rozdzieloną armią w miejscu :P
2. Możliwość przejścia ze swojej stolicy do wrogiej stolicy w jednym ruchu i przejęcia jej "ot tak".
Na początku gry jest możliwe i wykonalne (co pokazała rozgrywka, w której brałem udział), żeby przejść jednostką 3ciego poziomu (i/lub królem) ze swojej stolicy do stolicy wroga, wygrać w rzucie kośćmi (bo przecież obrońcy mogą wypaść same blanki / atakujący może mieć kartę "walczymy do upadłego") i okupowanie tejże stolicy praktycznie do samego końca gry (bo przecież kości mogą równie dobrze dawać 4 tarcze co rzut ;) ) - czerpiąc korzyści i jednocześnie pozbawiając jednego gracza sensownego dochodu podczas Zbiorów (jakby chciał odbić stolicę).
I wiem, wiem, kości. Nadal - sama możliwość zrobienia tego w jednym ruchu w pierwszej rundzie (zaraz po tym jak przeciwnik wykorzystał akcję ruchu, żeby podbić sąsiadujące rejony) jest dla mnie absurdalna (i niemal wymusza pewne zagrania a la Stark w GoT - w tym przypadku celowe zastawianie się oddziałami/zostawanie w stolicy, żeby przypadkiem ktoś nie wszedł tam za darmo).
3. Brak zaangażowania w poczynania osoby, która jest po drugiej stronie mapy - przynajmniej przez 2/3 rozgrywki
Skoro i tak mam dwóch sąsiadów i oni mogą być bezpośrednim zagrożeniem/stwarzać dla mnie okazje, to po co mi informacja o tym, co robi ktoś, do kogo muszę się podwójnie wysilać?
Owszem, posiadając dwa statki można ładnie przenosić wojska z jednego końca mapy na drugi, ale to wymaga sporej inwestycji i wystawia statki na akcje przeciwników (bo kto chce pozwolić na obce statki obok siebie?) + pojawiających się Drakkarów.
4. Bardzo niski threshold punktów zwycięstwa wymaganych do zakończenia gry, przy możliwości zgarnięcia 3-4pkt w jednym ruchu od (mniej więcej) drugiej połowy rozgrywki.
Jedną akcją ruchu można przejąć kilka miejsc dających PeZety, a do tego spełnić jeszcze quest. Co więcej, może to robić również gracz będący na przedzie (bo pierwszy odpali akcję Ruch).
Przy możliwym natychmiastowym kończeniu gry (sudden death), przez takie akcje można mieć (imo uzasadnione) poczucie "serio? robiłem tyle w grze i w końcowym rozrachunku nie osiągnąłem niczego, bo ktoś przyszedł i odebrał mi wszystkie punkty?".
Można debatować "halo halo, przecież przed tym można się totalnie zabezpieczyć, ciągle pilnować się nawzajem i przeciągać linę", ale dla mnie to nie jest dobry argument do gry, w której na kościach istnieją blanki i możliwość odbicia tych miejsc, bo przeciwnik nic nie mógł zrobić ;)
I o ile jeszcze rozumiem to w rozgrywce ~1-1.5h, w której te szybkie konflikty są główną osią (taki Kemet da się bardzo szybko zamknąć), tak grając przez 2.5h-3h (a w to celuje Phalanx wg tego co mówili) taki feel z gry jest to dla mnie nieakceptowalny.

Żeby nie było - napisałem "mi przeszkadza", ale rozmawiałem z ludźmi z innych playtestów i mieli podobne wrażenia.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 12:33
autor: Gizmoo
Namurenai pisze: 14 cze 2022, 11:29 wygrać w rzucie kośćmi
O nie... W tej grze są kostki? Nie miałem o tym pojęcia. Jakoś umknęło to mojej uwadze, a w sumie z góry założyłem, że konflikty są czysto deterministyczne.

No cóż... Wygląda świetnie, klimat i gatunek mój, ale tak duża losowość w tak obszernej grze, to nie moja bajka. :cry:
Namurenai pisze: 14 cze 2022, 11:29 Ale są też takie, które otwarcie chwalił
Co nie znaczy od razu, że chwalił gry dobre. :lol:

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 13:29
autor: Namurenai
Gizmoo pisze: 14 cze 2022, 12:33
Namurenai pisze: 14 cze 2022, 11:29 Ale są też takie, które otwarcie chwalił
Co nie znaczy od razu, że chwalił gry dobre. :lol:
Ale też nie oznacza, że to troll :P
W sensie sympatia sympatią, ale XLR8 ewidentnie w gry grywa i ma prawo do swojego zdania.
Brakuje nam po prostu uzasadnień do jego - często kontrowersyjnych na tle reszty - opinii, ale to wynika tylko z faktu, że być może forumowicz z niego meh/10 ;)
Gizmoo pisze: 14 cze 2022, 12:33
Namurenai pisze: 14 cze 2022, 11:29 wygrać w rzucie kośćmi
O nie... W tej grze są kostki? Nie miałem o tym pojęcia. Jakoś umknęło to mojej uwadze, a w sumie z góry założyłem, że konflikty są czysto deterministyczne.

No cóż... Wygląda świetnie, klimat i gatunek mój, ale tak duża losowość w tak obszernej grze, to nie moja bajka. :cry:
Żeby było jasne - to nie kości "zadajesz hity na szóstkach", tylko customowe z mieczami, tarczami i blankami, a pokonujesz kogoś tylko jeśli przebijając się sumą mieczy przez sumę jego tarcz zadałeś odpowiednią liczbę ran (i sam przeżyłeś).
A dodatkowo możesz dopalać wynik kostek kartami (masz możliwość odrzucenia jednej karty (czyli pozyskania jednego miecza) na każdą twoją jednostkę, która bierze udział w konflikcie. Do tego każdy z trzech rodzajów jednostek ma swój typ kości (aczkolwiek blanki z jakiegoś powodu są na każdej jednej).

W Bretwaldzie całe szczęście nie ma "typowego dicefestu" - ale niestety nawet przy tym rozwiązaniu może dochodzić (i dochodzi!) do sytuacji opisanych powyżej, w której zmarnowałeś właśnie połowę swojej rundy przegrywając wszystkie bitwy (bo wyrzucałeś blanki/obrońca wyrzucał milion tarcz) - a sekundkę później ktoś wjeżdża na Twoje tereny radośnie rzucając mieczami na prawo i lewo i natychmiast kończy wygrywając grę "ot tak" ;)

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 15:56
autor: RasTafari
@Namurenai
Dzięki, wrzucone do excella 8)

Co do blanków na kościach to pachoły (najsłabsza jednostka) mają takie dwa, średniaki jednego a koks z królem nie mają blanków wcale :wink:

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 14 cze 2022, 17:27
autor: XLR8
Przepraszam za brak argumentacji, ale miałem wkleić całą naszą rozmowę na czacie grupowym,.ale w tym momencie życie mi spłatało figla i cały dzień to był istny rollercoaster.

Tak więc ogólnie to do gry podchodziłem bardzo pozytywnie, bo co tu dużo mówić wygląda cudownie.
Niestety główna krytyka to to co napisał wyżej Numeronai. Ja tylko bym dorzucił kampenie, dość skrypciarski początek (siedzimy u siebie i punktujemy) oraz bardzo dużą karę jeśli przegramy bitwę. Ciężko jest się odbudować, a system walki jest dość losowy. Ogólne wrażenie jest takie, że jest bardzo dużo do doszlifowania.
Niestety to tylko nasze pobieżne wrażenia, bo Pan nam bardzo słabo wytłumaczył grę, a klimat też nie sprzyjał. Choć uważam,.że dobra gra by się obroniła jednak.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 15 cze 2022, 20:20
autor: khomaniac
Wydaje mi się to będzie gra tak na prawdę tylko na 4 osoby. Rozwiązanie, ze skalowanie dosyć topornie się prezentuje na papierze, chyba że czegoś nie widzę i mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Mamy więc stojące w miejscu, całkowicie bierne frakcje, zastępujące żywego przeciwnika
W grze na 3 osoby, jeden z graczy znajdzie się pośrodku dwóch aktywnych graczy, którzy będą mieć po jednej stronie biernego przeciwnika.
Na 2 osoby, w ogóle może być sytuacja, że żywi gracze są po dwóch stronach, z dwoma biernymi frakcjami po bokach. No nikt się po area control raczej nie nastawia na cuda na 2 graczy, ale można przecież zawęzić planszę czy cuś 😛
Nie wiem czy transport morski niweluje brak bezposredniego graniczenia, albo środek planszy bardzo szybko zostaje terytorium walk?
Szczerze mówiąc spodziewałem się automy.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 17 cze 2022, 20:57
autor: Wisimito

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 17 cze 2022, 23:03
autor: planszufka
khomaniac pisze: 15 cze 2022, 20:20 Wydaje mi się to będzie gra tak na prawdę tylko na 4 osoby. Rozwiązanie, ze skalowanie dosyć topornie się prezentuje na papierze, chyba że czegoś nie widzę i mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Mamy więc stojące w miejscu, całkowicie bierne frakcje, zastępujące żywego przeciwnika
W grze na 3 osoby, jeden z graczy znajdzie się pośrodku dwóch aktywnych graczy, którzy będą mieć po jednej stronie biernego przeciwnika.
Na 2 osoby, w ogóle może być sytuacja, że żywi gracze są po dwóch stronach, z dwoma biernymi frakcjami po bokach. No nikt się po area control raczej nie nastawia na cuda na 2 graczy, ale można przecież zawęzić planszę czy cuś 😛
Nie wiem czy transport morski niweluje brak bezposredniego graniczenia, albo środek planszy bardzo szybko zostaje terytorium walk?
Szczerze mówiąc spodziewałem się automy.
w jakich grach area control przy 2-3 graczach jest automa, ze sie jej spodziewales?

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 18 cze 2022, 23:10
autor: khomaniac
planszufka pisze: 17 cze 2022, 23:03 w jakich grach area control przy 2-3 graczach jest automa, ze sie jej spodziewales?
Ok, może źle się wyraziłem ;) życzyłbym sobie automy.
W grach 2+ automa jest np. w Scythe, ale pod solo to już nie rzadkość. Nie kojarzę natomiast żeby w innych AC było to tak rozwiązane jak w Bretwaldzie. Skalowanie poprzez zmniejszenie obszaru gry, zwiększenie ilości akcji na gracza, specjalne scenariusze. Ale nie strzelanie do frakcji nie-graczy jak do kaczek. Brazil: Imperium też ma bierna frakcje pod solo (nuda), ale automa jest na ukończeniu.

WYDAJE mi, że w tek chwili wygląda to naprawdę mało ciekawie. Solo szczególnie. WYDAJE mi się, że prosta automa (ruchy jednostek, rekrutacja, licytacja wikingów), przy tak prostych regułach gry, nie byłaby taka trudna do zaprojektowania. Albo właśnie scenariusze ze zmniejszeniem obszaru gry, zmianą warunków zwyciestwa. Nie wnikam czy balans różnych umiejętności władców/technologii byłby zachowany, bo i z tym może być problem.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 18 cze 2022, 23:39
autor: Probe9
Najlepsza automa pod solo jest w Hellenice (można sobie grać i 1 vs 7 ;p), ale co do zasady automa w grach AC to jakieś wynaturzenie. Więc nie ma co się zbyt mocno nastawiać, AC to z założenia gry pod multi.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 19 cze 2022, 10:38
autor: Gambit

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 19 cze 2022, 13:23
autor: antonio3333
No to mi ostudziłeś zapał Gambit tym, że to poniżej 4 ludzi nie działa. Jeszcze te 500 zł byłem w stanie dać, ale teraz po tym komentarzu i po tym jak bardzo chcą napakować do tej gry plastiku a nie więcej nowych ścieżek gameplay to myślę, czy dobrze postępuje.

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 19 cze 2022, 13:46
autor: Gambit
antonio3333 pisze: 19 cze 2022, 13:23 No to mi ostudziłeś zapał Gambit tym, że to poniżej 4 ludzi nie działa. Jeszcze te 500 zł byłem w stanie dać, ale teraz po tym komentarzu i po tym jak bardzo chcą napakować do tej gry plastiku a nie więcej nowych ścieżek gameplay to myślę, czy dobrze postępuje.
Mechanicznie działa. Ale radocha płynąca z gry była o kilka poziomów niżej, niż przy pełnym składzie. Generalnie jest sporo gier, które najlepiej działają w pełnym składzie, a przy mniejszej liczbie graczy jest albo pustawo na planszy, albo coś innego doskwiera. Ale zwykle to było dla mnie jakieś pomniejsze zmartwienie, bo nadal była fajna zabawa. W Bretwaldzie miałem wrażenie, że ktoś mi odciął gaz rozweselający :)

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 20 cze 2022, 20:47
autor: Leviathan
Dorzucam recenzję prototypu na Wojennik TV:


Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 22 cze 2022, 11:14
autor: japanczyk
Dyskusja o czytelnosci wydzielona
viewtopic.php?f=64&t=76016

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 22 cze 2022, 11:24
autor: khomaniac
Update: W strech golach widzę, że pojawiła się automa i to do rozgrywek solo i na 2/3/4 graczy (4 grając z rozszerzeniem na 5) :wink:

Od razu wygląda lepiej, ale czekamy jeszcze na drugą stronę planszy i alternatywny scenariusz :lol:

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 22 cze 2022, 12:36
autor: Gambit
khomaniac pisze: 22 cze 2022, 11:24 Update: W strech golach widzę, że pojawiła się automa i to do rozgrywek solo i na 2/3/4 graczy (4 grając z rozszerzeniem na 5) :wink:

Od razu wygląda lepiej, ale czekamy jeszcze na drugą stronę planszy i alternatywny scenariusz :lol:
Ja nadal liczę na dodatkowe karty Pór Roku

Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)

: 23 cze 2022, 18:35
autor: DarkSmith
Gambit pisze: 22 cze 2022, 12:36
Ja nadal liczę na dodatkowe karty Pór Roku


Chyba dodali, ale cztery karty sezonów. Pytanie czy to wystarczy? :) https://gamefound.com/projects/phalanx/ ... -goal/1802

Btw. Dzięki Gambit za rzetelny materiał filmowy. Takich ludzi, to że świecą szukać.
Wszyscy wydawcy powinni się z Tobą konsultować w sprawie prototypu zanim utworzą jakąkolwiek kampanię. :)