Strona 2 z 12

Re: Ghost Stories

: 02 mar 2010, 14:43
autor: wittiw
Rozegrałem kilka partii w "Ghost Stories" i po przejrzeniu tego wątku okazało się że popełniałem parę błędów.
Ale nadal mam 2 wątpliwości:
1. Jak to jest z działaniem kręgu modlitewnego - czy po położeniu na nim żetonu tao, pozostaje on tam na kolejne tury do czasu gdy nie zostanie zamieniony przez gracza lub to pole nie zostanie w jakiś sposób deaktywowane przez duchy?
2. Odnośnie figurki buddy - czy jeśli wezmę figurkę w jednej turze, to muszę ją koniecznie użyć w następnej czy też mogę ją przetrzymać dłużej (chociażby po to aby dostać się na przeciwległą planszę gracza)?

Re: Ghost Stories

: 02 mar 2010, 15:57
autor: Nataniel
1. tak
2. mozesz trzymac ile chcesz

Re: Ghost Stories

: 04 mar 2010, 11:07
autor: jayjaykuba
Mam parę pytań odnośnie rozgrywki:
1. Wziąłem buddę nie zdążyłem jej jeszcze na żadne pole położyć w międzyczasie zostało nawiedzone pole ze świątynią, czy nadal mogę użyć buddę w ekwipunku?
2. Czy po dokonaniu egzorcyzmu mogę położyć w miejsce tego ducha buddę lub czy to pole musi być wolne przez całą turę gracza aby to zrobić?
3. W podliczaniu punktacji jest napisane - 3 pkt za każdego martwego taoistę to znaczy martwego w czasie odesłania ostatniej inkarnacji wu-fenga, martwego w czasie gry, czy może za każdą śmierć w czasie rozgrywki?

Re: Ghost Stories

: 04 mar 2010, 17:27
autor: sirafin
jayjaykuba pisze:Mam parę pytań odnośnie rozgrywki:
1. Wziąłem buddę nie zdążyłem jej jeszcze na żadne pole położyć w międzyczasie zostało nawiedzone pole ze świątynią, czy nadal mogę użyć buddę w ekwipunku?
2. Czy po dokonaniu egzorcyzmu mogę położyć w miejsce tego ducha buddę lub czy to pole musi być wolne przez całą turę gracza aby to zrobić?
3. W podliczaniu punktacji jest napisane - 3 pkt za każdego martwego taoistę to znaczy martwego w czasie odesłania ostatniej inkarnacji wu-fenga, martwego w czasie gry, czy może za każdą śmierć w czasie rozgrywki?
1. Oczywiście, ta figurka jest w posiadaniu Mnicha a nie Świątyni.
2. Możesz położyć Buddę, jeśli na końcu twojej tury, obok twojego Mnicha, jest wolne pole na ducha. Nie ma znaczenia czy duch był tam przed chwilą, liczy się, że pole jest wolne na końcu tury.
3. Za "martwego Taoistę", a nie "za każdą śmierć", jeśli na koniec gry taoista nie jest martwy, to nie ma karnych punktów.

Re: Ghost Stories

: 07 mar 2010, 10:49
autor: jayjaykuba
Dzięki sirafin za odpowiedzi, ostatnio jak graliśmy nasunęła mi się jeszcze jedna wątpliwość. Czy po wyciągnięciu karty ducha z talii i położeniu jej bezpośrednio na buddę uaktywniają się jego zdolności początkowe typu: przybycie nowego ducha, odjęcie 1 qi? Czy może spada do piekielnych czeluści nie robiąc szkód :P

Re: Ghost Stories

: 07 mar 2010, 11:41
autor: Nataniel
Spada nie robiac szkod.

Re: Ghost Stories

: 28 mar 2010, 15:07
autor: Maras
Wczoraj zagrałem pierwszy raz w Ghost Stories z dodatkiem White Moon i pojawiło się kilka wątpliwości dotyczących dodatku

1.Jak dobierać kolejne żetony wieśniaków z planszy schronienia kiedy wieśniak lub kilku wieśniaków zostaje zabitych i ich żenon/y pojawiają na cmentarzu.
Jaki jest klucz dobierania nowych wieśniaków do wioski: wg. uznania, wg. zpotrzebowania na zdolności artefaktów. Początkowe ustawienie jest dla ośmiu wieśniaków, a na cmentarzu jest 12 miejsc, czyli wg. mnie jakoś trzeba ich umieszczać we wiosce?

2. Czy uzyskany artefakt po ratowaniu wieśniaka używany jest tylko raz czy pozostaje w działaniu do końca gry.

3. Kiedy ktoryś z członków rodziny zginie np. Miao ( zabiera ze sobą czarny znacznik Tao). Instrukcja podaje, że jest on usuniety do końca gry. Czy po uratowaniu tego wieśnika znaczniki z powrotem wracają do gry, czy zgodnie z instrukcją są już nie używane w walce z duchami?

Proszę o rozwianie wątpliwości :)

Re: Ghost Stories

: 02 kwie 2010, 16:25
autor: Maras
Maras pisze:Wczoraj zagrałem pierwszy raz w Ghost Stories z dodatkiem White Moon i pojawiło się kilka wątpliwości dotyczących dodatku

1.Jak dobierać kolejne żetony wieśniaków z planszy schronienia kiedy wieśniak lub kilku wieśniaków zostaje zabitych i ich żenon/y pojawiają na cmentarzu.
Jaki jest klucz dobierania nowych wieśniaków do wioski: wg. uznania, wg. zpotrzebowania na zdolności artefaktów. Początkowe ustawienie jest dla ośmiu wieśniaków, a na cmentarzu jest 12 miejsc, czyli wg. mnie jakoś trzeba ich umieszczać we wiosce?

2. Czy uzyskany artefakt po ratowaniu wieśniaka używany jest tylko raz czy pozostaje w działaniu do końca gry.

3. Kiedy ktoryś z członków rodziny zginie np. Miao ( zabiera ze sobą czarny znacznik Tao). Instrukcja podaje, że jest on usuniety do końca gry. Czy po uratowaniu tego wieśnika znaczniki z powrotem wracają do gry, czy zgodnie z instrukcją są już nie używane w walce z duchami?

Proszę o rozwianie wątpliwości :)
Może ktoś grał z dodatkiem White Moon i pomoże?

Re: Ghost Stories

: 06 kwie 2010, 09:26
autor: sirafin
Maras pisze:1.Jak dobierać kolejne żetony wieśniaków z planszy schronienia kiedy wieśniak lub kilku wieśniaków zostaje zabitych i ich żenon/y pojawiają na cmentarzu.
Jaki jest klucz dobierania nowych wieśniaków do wioski: wg. uznania, wg. zpotrzebowania na zdolności artefaktów. Początkowe ustawienie jest dla ośmiu wieśniaków, a na cmentarzu jest 12 miejsc, czyli wg. mnie jakoś trzeba ich umieszczać we wiosce?
INSTRUKCJA pisze:Należy ułożyć 8 stosów żetonów wieśniaków (koszulkami do góry) i umieścić je na tych 8 żetonach Wioski, na których nie ma portalu.
Mieszkańców jest 24, WSZYSCY są rozmieszczani na początku gry (8 stosów po 3 zakryte żetony, następnie odkrywa się żetony które leżą na szczytach stosów) Na planszę Schronienia trafiają tylko URATOWANI mieszkańcy (w rozgrywkach z 1-3 Mnichów na starcie ratujesz 3-1 mieszkańców, pamiętając że musisz wybrać członków różnych rodzin)
Maras pisze:2. Czy uzyskany artefakt po ratowaniu wieśniaka używany jest tylko raz czy pozostaje w działaniu do końca gry.
Jedne się odrzuca w momencie użycia (Eliksir Życia, Księżycowy Pył, Zwój Jedności, Fajerwerki) a inne są trwałe (Szpon Zemsty, Zbroja Sprawiedliwych, Tarcza Świętego Wiatru, Boski Miecz) Wszystko jest w opisach działania artefaktów.
Maras pisze:3. Kiedy ktoryś z członków rodziny zginie np. Miao ( zabiera ze sobą czarny znacznik Tao). Instrukcja podaje, że jest on usuniety do końca gry. Czy po uratowaniu tego wieśnika znaczniki z powrotem wracają do gry, czy zgodnie z instrukcją są już nie używane w walce z duchami?
Liczysz na odpowiedź "Graj niezgodnie z instrukcją"? Nic z tego ;) Odzyskanie straconego wieśniaka nie cofa klątwy, żeton będzie nadal niedostępny, a jeśli wieśniak zginie ponownie, zabierze kolejny żeton.

Re: Ghost Stories

: 06 kwie 2010, 20:33
autor: maciejo
Maras pisze:3. Kiedy ktoryś z członków rodziny zginie np. Miao ( zabiera ze sobą czarny znacznik Tao). Instrukcja podaje, że jest on usuniety do końca gry. Czy po uratowaniu tego wieśnika znaczniki z powrotem wracają do gry, czy zgodnie z instrukcją są już nie używane w walce z duchami?
Liczysz na odpowiedź "Graj niezgodnie z instrukcją"? Nic z tego ;) Odzyskanie straconego wieśniaka nie cofa klątwy, żeton będzie nadal niedostępny, a jeśli wieśniak zginie ponownie, zabierze kolejny żeton.[/quote]

musze sie spytac. :oops:
oczywiscie wiesniak po smierci zabiera tylko jedna sztuke znacznika tao :?:

Re: Ghost Stories

: 06 kwie 2010, 20:47
autor: sirafin
Tak, zabiera "tylko" jedną sztukę, czyli 25% całej puli ;)

Gdyby miał zabierać wszystkie, treść klątwy musiałaby brzmieć "Czarne znaczniki Tao zostają usunięte z rozgrywki aż do końca gry", a w instrukcji wyraźnie jest liczba pojedyncza.

Re: Ghost Stories

: 06 kwie 2010, 21:43
autor: Maras
Wielkie dzięki, no to grałem trochę po swojemu, tym bardziej miło będzie zagrać zgodnie z zasadami, ale zaraz zaraz mam małe ale do tego co mówi sirafin
...Jak rozmieścimy 8 stosów żetonów wieśniaków (koszulkami do góry) na 8 żetonach Wioski, na których nie ma portalu po trzy to ja mogę wykonać ruch mnichem, który porusza się wyłącznie z wieśnikiem, nigdy samotnie. Ogranicza mnie limit trzech wieśniaków na 8 polach, jedyny ruch to tylko ruch na żeton z portalem?
ZŁOTA ZASADA: NA JEDNYM ŻETONIE NIE MOŻE NIGDY ZNAJDOWAĆ SIĘ WIĘCEJ NIŻ 3 WIEŚNIAKÓW.

Re: Ghost Stories

: 06 kwie 2010, 22:46
autor: sirafin
Jeśli dobrze zrozumiełem "problem" o którym piszesz, to chyba powinienem odpowiedzieć tym cytatem:
INSTRUKCJA pisze:Ruch wieśniaka podczas ruchu Taoisty jest opcjonalny.
Jeśli nie to spowadowało twoje zmartwienie, to opisz dokładniej co jest nie tak z tym początkowym rozmieszczeniem żetonów :)

Re: Ghost Stories

: 08 maja 2010, 00:41
autor: Meechauek
jako że od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem ghost stories i partie próbne mam już za sobą, naszło mnie kilka wątpliwości dot. rozgrywki:

1. Co jeśli duch ma 8 pktów wytrzymalości (np z inkarnacji wu-fenga) - jak go wtedy pokonać? jest to wykonalne bez znaczników tao???
2. Załóżmy że duch X ma 3 pkty wytrzymałości a ja w sumie mogę zadać mu 2 rany - wtedy próbę egzorcyzmu traktuję jako nieudaną, ale jak rozumiem, w następnej turze ten duch nie będzie miał mniej o 2 punktów życia?
3. Załóżmy że duch X nawiedza wioskę i jest ona na rewersie (brak wieśniaka). Czy po wypędzeniu tego ducha wioska sama wraca na awers czy muszę zagrać żeton jing-jang bądź którąś z umiejętności wioski?
4. Jeśli na karcie danego ducha jest zdolność, która zakazuje używania znaczników tao, to dotyczy to tylko gracza na którego planszy jest ten duch, czy też wszystkich taoistów?
5. Duch który ma zdolność nawiedzanie przesuwa się w "hierarchi" (naiwedzania) tylko w turze (konkretnie w fazie jing) taoisty na którego planszy się znajduje - dobrze rozumuję?

Proszę o odpowiedź bo jutro szykują się kolejne rozgrywki :D

Re: Ghost Stories

: 08 maja 2010, 09:39
autor: Nataniel
Meechauek pisze:1. Co jeśli duch ma 8 pktów wytrzymalości (np z inkarnacji wu-fenga) - jak go wtedy pokonać? jest to wykonalne bez znaczników tao???
Bez znaczników tao raczej nie. Najlepiej jak wszyscy najpierw pojdą na pole brania znaczników (rzut dwoma kostkami) a potem wszyscy na Wu-Fenga.
Meechauek pisze:2. Załóżmy że duch X ma 3 pkty wytrzymałości a ja w sumie mogę zadać mu 2 rany - wtedy próbę egzorcyzmu traktuję jako nieudaną, ale jak rozumiem, w następnej turze ten duch nie będzie miał mniej o 2 punktów życia?
Tak jak mówisz - znów ma 3.
Meechauek pisze:3. Załóżmy że duch X nawiedza wioskę i jest ona na rewersie (brak wieśniaka). Czy po wypędzeniu tego ducha wioska sama wraca na awers czy muszę zagrać żeton jing-jang bądź którąś z umiejętności wioski?
Nie wraca.
Meechauek pisze:4. Jeśli na karcie danego ducha jest zdolność, która zakazuje używania znaczników tao, to dotyczy to tylko gracza na którego planszy jest ten duch, czy też wszystkich taoistów?
Wszystkich.
Meechauek pisze:5. Duch który ma zdolność nawiedzanie przesuwa się w "hierarchi" (naiwedzania) tylko w turze (konkretnie w fazie jing) taoisty na którego planszy się znajduje - dobrze rozumuję?
Tak.

Re: Ghost Stories

: 08 maja 2010, 11:02
autor: Meechauek
dzięki za pomoc =)

Re: Ghost Stories

: 11 maja 2010, 23:26
autor: Meechauek
kolejne 3 rozgrywki i 2 kolejne wątpliwości:

1. gram na poziomie początkującym. Mnisi mają wtedy bazowo 4QI. Co w momencie jeśli mnich z pełną ilością życia zabije ducha, za którego nagrodą jest 1QI/1żeton jingjang?? Czy mogę dobrać kolejny żeton QI i mieć 5pktów życia? (albo 6 i 7?) Bo taka sytuacja się zdarzyła - jeden z taoistów miał 6 pktów życia.

2. Jest pole świątynia mnichów i kładę tam jeden znacznik tao wybranego przeze mnie koloru. Jak wiadomo osłabia on ducha. Załóżmy że niebieski taoista stoi na tym polu i korzysta z pomocy wieśniaka i umieszcza tam czerwony znacznik.
CZY ten znacznik leży tam dopóki stoi tam taoista (tzn działa cały czas na każdego ducha?), czy może użyję go do osłabienia ducha, po czym znacznik znika, a ja o pomoc muszę ZNOWU poprosić wieśniaka?

3. Odnośnie tego samego pola: czy może znajdować się na nim więcej niż jeden znacznik tao?

4. Odnośnie wystawiania duchów i buddy - załóżmy że mam zieloną planszę, zapełnioną od lewej przez jednego ducha. Kładę buddę na trzecim polu (środkowe jest nadal puste) bo z nim styka się mój taoista. Czy jeśli dojdzie duch zielony, mogę go od razu położyć na buddzie? Czy może najpierw nowy duch wypełnia środkowe pole, a potem dopiero pole z buddą?

Dziękuję z góry za rozwianie moich wątpliwości :)

Re: Ghost Stories

: 12 maja 2010, 00:51
autor: sirafin
Meechauek pisze:1. gram na poziomie początkującym. Mnisi mają wtedy bazowo 4QI. Co w momencie jeśli mnich z pełną ilością życia zabije ducha, za którego nagrodą jest 1QI/1żeton jingjang?? Czy mogę dobrać kolejny żeton QI i mieć 5pktów życia? (albo 6 i 7?) Bo taka sytuacja się zdarzyła - jeden z taoistów miał 6 pktów życia.
Możesz. Zresztą po co by były wtedy te dodatkowe żetony? ;)
Meechauek pisze:2. Jest pole świątynia mnichów i kładę tam jeden znacznik tao wybranego przeze mnie koloru. Jak wiadomo osłabia on ducha. Załóżmy że niebieski taoista stoi na tym polu i korzysta z pomocy wieśniaka i umieszcza tam czerwony znacznik.
CZY ten znacznik leży tam dopóki stoi tam taoista (tzn działa cały czas na każdego ducha?), czy może użyję go do osłabienia ducha, po czym znacznik znika, a ja o pomoc muszę ZNOWU poprosić wieśniaka?
Domyślam się, że chodzi o lokację Krąg Modlitewny? Znacznik leży tam cały czas i działa na każdego ducha w tym kolorze. Można go zmienić na inny kolor, ponownie prosząc mnichów z Kręgu o pomoc. Gdyby Krąg Modlitewny został nawiedzony, to żeton który na nim leżał wraca do puli żetonów Tao. Jeśli odwrócisz kafelek Kręgu znowu na normalną stronę, to będzie on pusty (żeton Tao który na nim leżał wcześniej, nie wraca)
Meechauek pisze:3. Odnośnie tego samego pola: czy może znajdować się na nim więcej niż jeden znacznik tao?
Nie.

Meechauek pisze:4. Odnośnie wystawiania duchów i buddy - załóżmy że mam zieloną planszę, zapełnioną od lewej przez jednego ducha. Kładę buddę na trzecim polu (środkowe jest nadal puste) bo z nim styka się mój taoista. Czy jeśli dojdzie duch zielony, mogę go od razu położyć na buddzie? Czy może najpierw nowy duch wypełnia środkowe pole, a potem dopiero pole z buddą?
Możesz go posłać na Buddę.

Re: Ghost Stories

: 28 maja 2010, 14:26
autor: muker
Np. zielony taoista ma 2 pola zajęta i wyciąga zielonego ducha. Kładzie go kończąc planszę, ale duch ma moc przyciągania kolejnego ducha. Czy zielony wyciąga ducha czy traci 1 Qi za pełną planszę.
To samo gdy mamy pełną planszę a na kości przekleństwa wyrzucimy nowego ducha.

Re: Ghost Stories

: 28 maja 2010, 16:32
autor: SolusLupus
traci 1 qi bo ducha już nie ma gdzie położyć, wiec po co go dociągać?

Re: Ghost Stories

: 28 maja 2010, 19:28
autor: sirafin
muker pisze:Np. zielony taoista ma 2 pola zajęta i wyciąga zielonego ducha. Kładzie go kończąc planszę, ale duch ma moc przyciągania kolejnego ducha. Czy zielony wyciąga ducha czy traci 1 Qi za pełną planszę.
To samo gdy mamy pełną planszę a na kości przekleństwa wyrzucimy nowego ducha.
SolusLupus nie ma racji, w opisanej przez ciebie sytuacji, kolejny duch normalnie wchodzi do gry a zielony mnich nie traci Qi.

Zielony mnich straciłby Qi, gdyby na początku swojej fazy Jang miał zajęte wszystkie trzy miejsca na duchy, wtedy traci Qi ale do gry nie wchodzi w tej turze żaden duch.

Zielony mnich straciłby również Qi, gdyby w twoim przykładzie na początku jego tury, w grze było już 11 duchów (plansze innych mnichów całe zajęte a zielonemu zostało jedno wolne pole) Wtedy duch zajmuje ostatnie wolne miejsce, ale nie można już wprowadzić do gry kolejnego ducha, bo wszystkie plansze mnichów są pełne, dlatego zamiast wylosować kolejnego ducha zielony mnich musi stracić punkt Qi.

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2010, 21:02
autor: SolusLupus
@ Sarafin
SolusLupus ma rację, a Sarafin napisał to samo, tylko innymi słowy co oznacza, ze nie umie czytać ze zrozumieniem.
Wyjaśnienie:

Kol. Muker zapytał:
Kładzie go kończąc planszę, ale duch ma moc przyciągania kolejnego ducha. Czy zielony wyciąga ducha czy traci 1 Qi za pełną planszę.
Jeśli kończy planszę to znaczy, ze nie ma gdzie położyć następnego ducha wiec traci qi i nie dociąga ducha, co też napisałem. Kol. Muker nic nie napisał , ze na planszach innych graczy jest miejsce, wiec założyć należy że to na planszy zielonego jest ostatnie możliwe. W związku z czym SolusLupus MA rację.
Dziękuje za uwagę ;)

Re: Ghost Stories

: 30 maja 2010, 10:14
autor: Geko
Wszyscy macie rację, jak się przyjmie odpowiednie założenia.

Wracając do kręgu modlitewnego - zasada zostawiania tam jednego żetonu danego koloru jest dość logiczna fabularnie. Prosisz mnichów o modlitwę przeciwko danemu rodzajowi duchów. I modlą się bez przerwy, aż do zmiany celu modlitwy, albo do nawiedzenia.

Re: Ghost Stories

: 30 maja 2010, 13:56
autor: sirafin
SolusLupus pisze:@ Sarafin
SolusLupus ma rację, a Sarafin napisał to samo, tylko innymi słowy co oznacza, ze nie umie czytać ze zrozumieniem.
Wyjaśnienie:

Kol. Muker zapytał:
Kładzie go kończąc planszę ale duch ma moc przyciągania kolejnego ducha. Czy zielony wyciąga ducha czy traci 1 Qi za pełną planszę.
W grze jest więcej niż jedna plansza, ale jeśli dla ciebie "pełną planszę" (JEDNĄ planszę), to to samo co "pełne plansze" (WSZYSTKIE plansze), to faktycznie moja interpretacja jest niedopuszczalna.
SolusLupus pisze:Kol. Muker nic nie napisał , ze na planszach innych graczy jest miejsce, wiec założyć należy że to na planszy zielonego jest ostatnie możliwe.
Tak, to przecież oczywiste, że skoro nie napisał, to wiadomo co należy sobie założyć, zamiast wyjaśnić sprawę dokładnie :roll:

Re: Ghost Stories

: 30 maja 2010, 15:25
autor: muker
Oczywiście chodziło o zakończenie zielonej planszy, a gdzie indziej jest jeszcze miejsce.
Tak czy siak dzięki za pomoc.