Strona 2 z 2

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 26 lis 2023, 00:26
autor: Arek B
Zagrałem kilka partii na prostszych poziomach i wszystko cacy, w miarę dobrze i szybko szło, ale o co chodzi z weryfikatorem nr 40, porównuje wszystkie cyfry na raz do 3?? Nie czaje tego, ustaliłem sobie kod 1 2 2 i wychodzi ptaszek, ale czy 1 2 5 też jest ptaszek, jak to interpretować?

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 26 lis 2023, 07:24
autor: PytonZCatanu
Arek B pisze: 26 lis 2023, 00:26 Zagrałem kilka partii na prostszych poziomach i wszystko cacy, w miarę dobrze i szybko szło, ale o co chodzi z weryfikatorem nr 40, porównuje wszystkie cyfry na raz do 3?? Nie czaje tego, ustaliłem sobie kod 1 2 2 i wychodzi ptaszek, ale czy 1 2 5 też jest ptaszek, jak to interpretować?
Doszedłeś do ciekawego miejsca. Od twojej reakcji na to zależy, czy polubisz się z grą czy uznasz za absurd i sprzedasz.

Ustaw zagadkę 19, spróbuj rozwiązać, a potem poczytaj rozwiązanie:

https://boardgamegeek.com/thread/301217 ... -puzzle-19

Generalnie weryfikatory nie działają tak jak myślisz 😉

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 26 lis 2023, 08:50
autor: Zdzichosław
Arek B pisze: 26 lis 2023, 00:26 Zagrałem kilka partii na prostszych poziomach i wszystko cacy, w miarę dobrze i szybko szło, ale o co chodzi z weryfikatorem nr 40, porównuje wszystkie cyfry na raz do 3?? Nie czaje tego, ustaliłem sobie kod 1 2 2 i wychodzi ptaszek, ale czy 1 2 5 też jest ptaszek, jak to interpretować?
Weryfikator sprawdza tylko jedną cyfrę - pierwszą, drugą lub trzecią (nie wiesz którą). Pozostałe nie mają wpływu na odpowiedź. To Ty musisz rozkminić której cyfry dotyczy odpowiedź.
Tak jak napisał wyżej kolega, od tego momentu zaczyna się prawdziwa zabawa z Maszyną Turinga. A gra jest świetna! Polecam.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 26 lis 2023, 08:55
autor: vnzk
Arek B pisze: 26 lis 2023, 00:26 Zagrałem kilka partii na prostszych poziomach i wszystko cacy, w miarę dobrze i szybko szło, ale o co chodzi z weryfikatorem nr 40, porównuje wszystkie cyfry na raz do 3?? Nie czaje tego, ustaliłem sobie kod 1 2 2 i wychodzi ptaszek, ale czy 1 2 5 też jest ptaszek, jak to interpretować?
Gdybyś zamiast podążać (zacną!) ścieżką nauki wytyczonej przez doświadczenia innych Boardgamegeeków chciał dostać wskazówkę już tutaj, postaram się pomóc (w spojlerze, żeby nie psuć metody Pytona):
Spoiler:
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem. :)

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 30 lis 2023, 14:36
autor: Rafal_Kruczek
Czy sprawa karty weryfikatora nr 24 była już tutaj poruszona?
Sformułowanie "sekwencja" ( lub "sekwens" w innych grach) jest użyte na podobnej karcie 25 (pytanie i opcje) i
w pytaniu na karcie 24 "Czy jest w kodzie sekwencja kolejnych rosnących cyfr ", ale opcje na karcie 24 są
- "brak cyfr w rosnącej kolejności". Nie wiadomo o co chodzi - konflikt z przykładem (1 3 5) - cyfry w przykładzie przecież są rosnąco. nie jest to sekwens - przykład jest dobry i pasuje do pytania ,ale nie pasuje do opcji
- "dwie cyfry w rosnącej kolejności"
- "trzy cyfry w rosnącej kolejności"

na karcie 25
jest
- brak sekwencji [...]
- sekwencja 2 cyfr [...]
- sekwencja 3 cyfr [...]
W sumie drobiazg już sobie poprawiłem na karcie.
Są jeszcze jakieś inne znane przeoczenia?

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 14:15
autor: Nabuchodonozor
Czy może mi ktoś powiedzieć jakim cudem mój przeciwnik poznał właściwy kod po JEDNYM weryfikatorze dotyczącym wyłącznie ilości czwórek w kodzie?
https://boardgamearena.com/11/turingmac ... playFrom=5

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 14:56
autor: gryzli83
Nabuchodonozor pisze: 03 sty 2024, 14:15 Czy może mi ktoś powiedzieć jakim cudem mój przeciwnik poznał właściwy kod po JEDNYM weryfikatorze dotyczącym wyłącznie ilości czwórek w kodzie?
https://boardgamearena.com/11/turingmac ... playFrom=5
Bo grałeś z Azjatą, to nie ma się co dziwić. ;)

A poważnie, w pierwszym ruchu dowiedział się, że w kodzie nie ma czwórek. Od razu też wiadomo że żółte nie może być równe 3. I teraz wiedząc to można sobie rozpisać wszystkie możliwe kombinacje i wyjdzie że zostają tylko dwa rozwiązania: 212 i 252, czyli 50% szansy na zwycięstwo.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 14:57
autor: scraber
Skoro to nie było 444 to jest też opcja że przeciwnik grał już ten układ i znał odpowiedź

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 15:11
autor: Nabuchodonozor
Prześledziłem inny przykład podany na forum BGA i okazało się, że ten sam układ i ta sama odpowiedź, a jeden z weryfikowanych przeze mnie graczy w 2 dni zrobił 3 miejsce w rankingu znając odpowiedzi (wystarczy sprawdzić historię gier). Także gra na BGA przerodziła się z dedukcyjnej w pamięciówkę...

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 15:13
autor: scraber
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 14:56 Od razu też wiadomo że żółte nie może być równe 3.
A to na jakiej podstawie?

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 15:21
autor: gryzli83
scraber pisze: 03 sty 2024, 15:13
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 14:56 Od razu też wiadomo że żółte nie może być równe 3.
A to na jakiej podstawie?
Gdyby żółte było równe 3, to by automatycznie oznaczało że żółte jest nieparzyste, więc weryfikator B byłby zbędny, a tak być nie może.

Z zasad:
Wszystkie weryfikatory są niezbędne w odnalezieniu poprawnego kodu. Żaden weryfikator nie powtórzy informacji podanej przez inny weryfikator. Z czasem już podczas przygotowania zagadki zorientujesz się, że niektórych pytań nie musisz zadawać.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 20:33
autor: Zodd
Tu chyba jest też ten problem, że nie tyle trzeba pamiętać, co można na odpowiedniej stronie wygenerować taki sam zestaw kart i odkryć rozwiązanie.
Zauważcie, że już na samym początku podał poprawny kod. Przypadek? Raczej nie. Po prostu znał już odpowiedź.

Granie kompetetywne (online) w tą akurat grę jest raczej słabe bo łatwo można dojść do odpowiednich rozwiązań bez dochodzenia tego w grze.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 22:16
autor: scraber
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 15:21
scraber pisze: 03 sty 2024, 15:13
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 14:56 Od razu też wiadomo że żółte nie może być równe 3.
A to na jakiej podstawie?
Gdyby żółte było równe 3, to by automatycznie oznaczało że żółte jest nieparzyste, więc weryfikator B byłby zbędny, a tak być nie może.

Z zasad:
Wszystkie weryfikatory są niezbędne w odnalezieniu poprawnego kodu. Żaden weryfikator nie powtórzy informacji podanej przez inny weryfikator. Z czasem już podczas przygotowania zagadki zorientujesz się, że niektórych pytań nie musisz zadawać.
Tę zasadę musiałem przegapić - dzięki :D

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 23:20
autor: agt
Polecacie tę grę?
Do zakupu?
Czytałam różne opinie i wciąż się waham..
A może akurat w to lepiej pograć sobie solo online?

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 23:42
autor: Galatolol
Bardzo spoko łamigłówka, ale na stole nie chciałoby mi się tego wszystkiego obsługiwać. Solo w wersję elektroniczną byłoby IMO najlepiej.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 03 sty 2024, 23:53
autor: kurdzio
agt pisze: 03 sty 2024, 23:20 Polecacie tę grę?
Do zakupu?
Czytałam różne opinie i wciąż się waham..
A może akurat w to lepiej pograć sobie solo online?
Jeśli grywasz na BGA to warto tam sprawdzić, można potrenować solo albo z innymi graczami. Ja dałem sobie spokój z zakupem, nie takiej dedukcji szukam w grach.

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 04 mar 2024, 22:47
autor: FortArt
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 15:21
Z zasad:
Wszystkie weryfikatory są niezbędne w odnalezieniu poprawnego kodu. Żaden weryfikator nie powtórzy informacji podanej przez inny weryfikator. Z czasem już podczas przygotowania zagadki zorientujesz się, że niektórych pytań nie musisz zadawać.
Czyli jak na stół wjedzie karta '"ile jest czwórek" to od razu można skreślić opcję "trzy czwórki" (i kod 444 jako poprawny). Nie może być na to odpowiedzi TAK bo wtedy inne weryfikatory byłyby zbędne. Czyli karta ta ma nadrukowane jedno kryterium za dużo?

Re: Turing Machine (F.Gridel, Y. Levet)

: 05 mar 2024, 20:22
autor: Grzdyll
FortArt pisze: 04 mar 2024, 22:47
gryzli83 pisze: 03 sty 2024, 15:21
Z zasad:
Wszystkie weryfikatory są niezbędne w odnalezieniu poprawnego kodu. Żaden weryfikator nie powtórzy informacji podanej przez inny weryfikator. Z czasem już podczas przygotowania zagadki zorientujesz się, że niektórych pytań nie musisz zadawać.
Czyli jak na stół wjedzie karta '"ile jest czwórek" to od razu można skreślić opcję "trzy czwórki" (i kod 444 jako poprawny). Nie może być na to odpowiedzi TAK bo wtedy inne weryfikatory byłyby zbędne. Czyli karta ta ma nadrukowane jedno kryterium za dużo?
W zasadzie tak, choć aby teoretycznie każda karta pokrywała wszystkie możliwe przypadki zapewne zdecydowano się pozostawić te "zbędne" opcje. Co więcej, wiele innych kart również posiada takie automatycznie się wykluczające przypadki. Polecam obejrzeć w całości np. taki filmik, który otwiera oczy na to, jak można eliminować różne opcje weryfikatorów od początku przed zadawaniem pierwszego pytania. Są nawet takie, które pokazują jak rozwiązywać zadania całkiem bez zadawania pytań weryfikatorom ale to już chyba level very hard i sam mam mieszane uczucia czy taka rozkmina nie zabija przyjemności z tej gry, szczególnie gdy tylko jedna osoba przy stole chciałaby tak sobie wszystko analizować... No ale jeśli grasz solo to to już inna bajka :)

Ogólnie to dość specyficzna "gra" :)