Strona 2 z 2

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 03 wrz 2023, 14:51
autor: Odi
Mam następujące pytanie: czy gra oferuje regrywalność dzięki swojej objętości (tzn jest tyle rzeczy do odkrycia, że starczy na bardzo, bardzo długo) czy może przez randomizację dostępnych elementów? Przygody, które przeżywamy po jednokrotnym zaliczeniu już nas niczym nie zaskoczą, czy może zachowują świeżość w jakiś sposób?

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 03 wrz 2023, 15:38
autor: feniks_ciapek
Objętość. Randomizacji nie ma w zasadzie żadnej, zaskoczeń żadnych też nie będzie. Nie powiedziałbym, żeby mogła starczyć na bardzo, bardzo długo. Raczej na jakieś 15-20 partii.

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 17 gru 2023, 20:07
autor: salaba
feniks_ciapek pisze: 03 wrz 2023, 15:38 Objętość. Randomizacji nie ma w zasadzie żadnej, zaskoczeń żadnych też nie będzie. Nie powiedziałbym, żeby mogła starczyć na bardzo, bardzo długo. Raczej na jakieś 15-20 partii.
Randomizacji nie ma żadnej? Przecież:
1. Stos wydarzeń jest randomizowany, są opcje, które zależą od postaci, dnia, tego czy masz jakieś zadanie, od terenu na jakim dociągamy kartę itd. itp.
2. Zadania w miastach są losowo wykładane
3. Kulanie kostką nie zawsze wyjdzie, więc może zależeć od postaci jaką gramy czy uda nam się przejść test czy nie czyli poznamy inne zakończenia
4. Kolejność odkrywania zadań tylko w przypadku tych przypisanych do postaci jest ustalona, poza tym można eksplorować dowolnie i wiele zadań zależy od tego czy mamy jakąś kartę już ujawnioną czy nie
5. Handel na targu to dociąg dużej puli kart I losowy wybór kilku

To moje luźne spostrzeżenia po dwóch rozgrywkach pod rząd. Dodam, że tę grę poznaje się etapami po 7 dni przygody i przyznam, dwie sesje na raz to max. Nie sądzę, że po 20 takich sesjach poznamy całą grę i nic nas już nie zaskoczy. Takie obawy mam do Mitycznego Wiatru, ale absolutnie nie do Lands of Galzyr.

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 02 sty 2024, 16:24
autor: Mr_Fisq
W planowanym dodatku ma przybyć 50% tego co już mamy w pudełku. Źródło - wypowiedź autora gry na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/319919 ... 7#43372507

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 02 sty 2024, 16:43
autor: Nosiadbt1100
Cały czas trzymam kciuki za polską wersję... Wiem, że jest to gra niszowa od małego wydawnictwa - ale można mieć chyba marzenia, co nie?:)

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 02 sty 2024, 21:23
autor: Mr_Fisq
Po pierwszej rozgrywce mechanika kojarzy mi się z doble - znajdź na swoich kartach tagi/czasowniki które pojawiły się w "scenie" (żeby odpalić specjalne efekty) ;)

Gry w grze (znaczących decyzji) jest w grze dość mało. Do snucia opowieści z dzieciakami, jako namiastka RPG (tagi, sceny, testy na kościach, różne stopnie sukcesu) wydaje się być dobrą grą. Próg wejścia dość niski. Tylko jak ktoś wyżej zauważył - przydałaby się polska wersja (ja bym też nie narzekał na lektora do wersji angielskiej, ale wtedy wersja offline by pewnie dużo więcej ważyła).

Rozegram pewnie 4-5 sesji, żeby zasmakować zmieniającego się świata, i gra pójdzie dalej w świat.

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 03 sty 2024, 10:25
autor: maciejos91
Zdecydowanie mógłby ktoś z polskich wydawców zainteresować się tym tytułem. Brakuje tego typu gier na naszym rynku.

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 18 cze 2024, 22:46
autor: Mr_Fisq

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 18 cze 2024, 23:13
autor: Nosiadbt1100
W sumie to zacząłem się zastanawiać czy by nie zabrać całości zakładając że nie będzie wydania pl (o którym chyba tylko można pomarzyć). Widzę że w grze jest cały dziennik online - jednym kliknięciem jest cały przetłumaczony na pl przez Google translator i całkiem spoko to działa. Oprócz tego dziennika online jest sporo tekstu w grze? Planuje zagrać z córką która się dopiero zaczyna uczyć angielskiego - myślicie, że jakoś ogarniemy biorąc pod uwagę, że ja na codzień pracuję tylko po angielsku?

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 19 cze 2024, 07:48
autor: Mr_Fisq
Nosiadbt1100 pisze: 18 cze 2024, 23:13 Oprócz tego dziennika online jest sporo tekstu w grze? Planuje zagrać z córką która się dopiero zaczyna uczyć angielskiego - myślicie, że jakoś ogarniemy biorąc pod uwagę, że ja na codzień pracuję tylko po angielsku?
Na kartach jest trochę tekstu po angielsku, zarówno wstawek klimatycznych jak i opisów mechanicznych.
Część opisów mechanicznych na przedmiotach jest dość schematyczna, i po poznaniu paru pojęć myślę, że nie będą stanowić wielkiego wyzwania. Reszta jednak, może być już większym wyzwaniem.

Rzuć okiem na karty (możliwe drobne spojlery) na BGG i sam oceń:
https://boardgamegeek.com/image/7337580/lands-of-galzyr
https://boardgamegeek.com/image/7360179/lands-of-galzyr
https://boardgamegeek.com/image/7494839/lands-of-galzyr

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 19 cze 2024, 07:54
autor: psia.kostka
Gdzies tam w faq padlo pytanie "czemu nie dali tygrysa szablozebnego w dodatku"
Odpowiedz, ze to bedzie w drugim dodatku, aby byly mniejsze i bardziej przystepne.
(Moze tez jako addon/SG to wpadnie?)

Re: Lands of Galzyr (S. Kuukasjärvi, S. Laakso)

: 19 cze 2024, 13:32
autor: anitroche
Nosiadbt1100 pisze: 18 cze 2024, 23:13 W sumie to zacząłem się zastanawiać czy by nie zabrać całości zakładając że nie będzie wydania pl (o którym chyba tylko można pomarzyć). Widzę że w grze jest cały dziennik online - jednym kliknięciem jest cały przetłumaczony na pl przez Google translator i całkiem spoko to działa. Oprócz tego dziennika online jest sporo tekstu w grze? Planuje zagrać z córką która się dopiero zaczyna uczyć angielskiego - myślicie, że jakoś ogarniemy biorąc pod uwagę, że ja na codzień pracuję tylko po angielsku?
Wszystkie karty są jawne z tego co pamiętam, jedyne co może być niejawne to karty misji (nie pamiętam teraz, czy trzyma się je odsłonięte czy zasłonięte dla innych graczy), ale jeśli z córką zagracie w wariant kooperacyjny, to wszystko na pewno będzie jawne, więc możesz zawsze pomóc w przetlumaczeniu czegoś, a teksty nie są jakieś trudne.