wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Są tylko dwa poziomy. Nie ma różnych poziomów "dachów". Jest to bardzo jasno określone w instrukcji.
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Ale nie jest powiedziane czy trzeba mieć tam jakieś jednostki aby to +2 działało czy nie.
Jest zaznaczone w instrukcji, że żeby mieć kontrolę nad obszarem, musisz mieć w nim przynajmniej jedną jednostkę. Refugee camp daje jedynie bonus +1 do kontroli, ale bez obecności scrappera/lub lidera, nie kontrolujesz terenu.
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Inny feat, który łączy windy gracza i neutralne. Nie jest sprecyzowane czy moje z moimi a neutralne z neutralnymi. Przykład jest tylko, że moja z moją. Nie wiadomo czy łączy też moją z neutralną.
What? Feat, o którym piszesz nie "łączy" wind. Underground Shortcut powoduje jedynie to, że tereny, które posiadają windy neutralne, oraz tereny które posiadają twoje windy, uważa się jako
połączone. Jednym słowem - używając swojej windy (czyli za akcję ruchu), możesz się "przeteleportować" do terenu z windą neutralną i na odwrót. Na pomocy gracza jest to dokładnie opisane, razem z przykładem. Tutaj się kłania jedynie znajomość języka i czytanie ze zrozumieniem, bo jest tam wszystko dokładnie opisane.
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Ale gdzie? W którym miejscu?
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Symbologia też ssie, za dużo podobnych do siebie ikon.
Mogłaby być lepsza, ale nie zgadzam się, że "ssie". Zamiarem była unifikacja ikon, żeby było wiadomo do
jakiego elementu gry się odnoszą. Ale tak, zgadza się, ze różnice wydają się niewielkie. Natomiast już podczas drugiej rozgrywki nie powinno być pomyłek.
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 00:28
Jest powiedziane, że lider jest sreaperem. Okazuje się, że to nieprawda.
Nie jest scraperem i nie można go np. usunąć z planszy, tak jak scrappera. Ale dla liczenia kontroli nad obszarem jest uważany jako "unit". Również jest to dokładnie opisane w instrukcji. Unit to nie to samo co scrapper. Każdy scrapper jest jednostką, natomiast nie każda jednostka jest scrapperem.
feniks_ciapek pisze: ↑31 mar 2023, 00:44
nie jest ona dla mnie tak sensownie poukładana, jak twierdzi Gizmoo.
Przecież napisałem, że informacje są rozłożone słabo. Ale jest w nich wszystko, co potrzeba i są jasno napisane. Układ mógłby być lepszy, bo rzeczywiście, czytanie instrukcji nie jest wygodne.
wuher44 pisze: ↑31 mar 2023, 01:00
już w przypadku mostów przykład pokazuje połączenie dwóch róznych wysokości.
Zasady budowania mosty są dość jasno opisane. W przykładzie jest tylko to, że most nie może przebiegać przez dwa obszary. Tam nie ma nic o wysokościach, bo most budujesz wyłącznie na poziomie drugim. A są tylko DWA poziomy. "Trzeci" poziom, to tylko wizualny gimmick, żeby gracz miał świadomość gdzie przebiega granica pomiędzy obszarami na kafelku terenu.