Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Karol Madaj pisze: ↑07 sty 2023, 23:35
Hej, dziękuję za recenzję. Zabrakło mi wzmianki o kartach budowa dróg i szkół dla Polski oraz kartach elektryfikacja. Te karty dają punkty w korzystnym przeliczniku i przekładają baryłki ropy na tor, a więc przyspieszają koniec gry. Gracze musieliby ze szkodą dla siebie ich nie użyć przez całą grę. Podobnie przyspiesza koniec wydobycie gazu przez gazociąg. Przy wydobyciu baryłki ropy na tor przekładają zarówno bardzo wysokie jak i bardzo niskie rzuty, więc nie tylko pożar, ale i gorączka naftowa. Mechanizmów kończących grę jest więcej niż przedstawiono w recenzji
W środkowej części materiału opowiadam również o kartach z „drugiej epoki”.
Odnośnie do przekładania baryłek na tor wydobycia, to pełna zgoda. Tyle tylko, że jeżeli gracze mają na stole wskazaną w materiale kombinację kart, a nie jesteśmy jeszcze w „drugiej epoce”, to tylko podwójna jedynka będzie pchać grę do przodu. Chyba, że któryś z graczy przełamie schemat i nie będzie odpalać świdra. Tylko po co miałby to robić, tracąc dystans do rywala?
Tak jak opowiedziałem w filmie w rozgrywkach na więcej niż dwie osoby to nie będzie problemem. Niestety siadając jednak do gry właśnie w takim gronie gra może się niemiłosiernie ciągnąć lub nawet zawiesić.
Leviathan pisze: ↑08 sty 2023, 09:02
Odnośnie do przekładania baryłek na tor wydobycia, to pełna zgoda. Tyle tylko, że jeżeli gracze mają na stole wskazaną w materiale kombinację kart, a nie jesteśmy jeszcze w „drugiej epoce”, to tylko podwójna jedynka będzie pchać grę do przodu. Chyba, że któryś z graczy przełamie schemat i nie będzie odpalać świdra. Tylko po co miałby to robić, tracąc dystans do rywala?
Jestem co prawda tylko po lekturze instrukcji, ale dlaczego uważasz, że wyłącznie podwójna jedynka przy świdrze popcha grę do przodu? Jest napisane, że rzuty o wartości 10-12 również powodują przeniesienie baryłki, a karta Świder dzieje się „podczas” wydobycia, a nie „zamiast”, więc nadal obowiązuje przenoszenie tych baryłek
Po zapoznawczej partii w wariancie solo* - w zasadzie większość uwag Wojennika od razu się ujawniła. Gra może się nie zawiesza, ale zamula okrutnie. Karty właściwie trzeba zakoszulkować i powrzucać opisy z instrukcji do środka Nie zaserwowałbym tej gry znajomym w oryginalnej formie, bo by mi wywrócili stolik po godzinie zamulania, ale, choć nie lubię tego robić, planuję pograć na kilku homerulsach:
dzielimy grę na erę nafty i erę gazu
gaz usuwamy w razie pożaru dopiero od drugiej ery
zawsze przenosimy baryłkę nafty w razie pożaru (tak jak w wariancie solo, ale być może wystarczy tak robić tylko przy erze nafty, bo w erze gazu dochodzą karty, które pchają grę ku końcowi)
miejsce wynalazków na planszy traktujemy jak rynek kart i uzupełniamy braki
akcja patentu - weź dwie karty, ale zachowaj jedną, a drugą odłóż na spód talii
gracz może spasować, jeśli nie chce wykonywać więcej akcji w swojej turze
Zobaczymy, mam nadzieję, że to wystarczy, aby jakoś upłynnić rozgrywkę Wrócę za jakiś czas z wrażeniami po kilku partiach.
*solo nie polecam, może kilka rund na ogarnięcie pętli gry, ale przydałaby się automa, żeby to miało sens
Uważam, że tematyka na grę jest świetna. Palenie szybów przeciwników i kombinowanie jak to zrobić bardzo fajnie oddaje rywalizację pomiędzy inwestorami (patrz. Ziemia obiecana).
Problemem na pewno są słabo oznaczone symbolami karty (te same symbole gdy dobiera się jedną lub dwie monety, oznaczenie jednym ludkiem zamiast dwoma itd) oraz brak wyjaśnień jak należy postępować w przypadku niektórych kombinacji, co z czym jak ma działać.
Przez bardzo słabą reklamę i możliwość zakupu jedynie w Warszawie gra raczej nie doczeka się żadnej erraty, czy jakiegoś oficjalnego wyjaśnienia zasad.
Owszem gra jest również trochę nie dotestowana i moze bardzo zwalniać lub bardzo przyspieszać, jednak tu na pomoc przychodzi karta metoda kanadyjska jak również sama zdolność gracza będącego Kanadyjczykiem. Po rozegraniu kilku partii podoba mi się