Re: Gra miesiąca - marzec 2023
: 03 kwie 2023, 16:31
z TGZ mam tak samo
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
No to za taką ocenę po 1 partii to ja od razu wrzucam Cię na czarną listę. Mojego ukochanego splotterka tak pojechać...mat_eyo pisze: ↑03 kwie 2023, 16:08 - The Great Zimbabwe (4) (...) TGZ jest jednoczyśnie nieatrakcyjne i bardzo nieczytelne. Przez 90% czasu gry liczymy w pamięci i próbujemy dostrzec istotne informacje na planszy. Jednocześnie planowanie w turach innych graczy nie ma większego sensu. Arcyważna w grze jest kolejność graczy, a ustala ją bardzo dziwna licytacja. Ogólnie ta gra przypomniała mi, jak szerokim hobby są gry planszowe. Znam sporo osób, których ogranie i opinie o grach sobie cenię, dla ktorych TGZ to hit, a ja uważam tę grę za obrazę dla drzew, z których powstał papier na planszę, karty i żetony.
I cyk na czarną listę, ktoś jeszcze?
No cóż, pierwsze wrażenia mają to do siebie, że są... umh... pierwsze? Na gorąco?
Dla mnie gry nie muszą być ładne, to nie dzieła sztuki. Mają być przejrzyste i funkcjonalne. Mogą być ładne, ale dopiero po spełnieniu dwóch poprzednich warunków. TGZ nie jest ładne (mam to gdzieś), ale nie jest też przejrzyste ani funkcjonalne, a to już dla mnie problem. Ogólnie początek rozgrywki był ok zarówno pod względem czytelności, jak i liczenia.
Liczenie w tej grze jest dla mnie męczące i upierdliwe. Oczywiście wiem, że można spróbować odgadnąć, co mogą zrobić przeciwnicy i uwzględnić to w swoim planie, ale wymaga to jeszcze więcej tego nieszczęsnego liczenia, które irytuje już na swoim własnym poletku.Ardel12 pisze: ↑03 kwie 2023, 21:13 Nie mogę się jednak zgodzić, że planowanie w turach innych graczy nie ma sensu. Spokojnie co się będzie dało zrobić w danej rundzie można ogarnąć na bazie kolejności jak i posiadanych zasobów innych graczy oraz stanu planszy.
(...)
Liczenie w TGZ potrafi przepalić zwoje. Niestety jest to czysta matma. Sprawdzamy ile mamy, co chcemy osiągnąć i kalkulujemy kolejne ścieżki wyszukając tej najlepszej, tylko czy ona w mej turze będzie dostępna jak nie będę pierwszy...
Nie będzie drugiej szansy. Za dużo jest gier do sprawdzenia, za dużo na półce mam tytułów, które lubię, a w nie nie gram, żeby tracić czas na grę, która mnie nie porwała niczym. Drugą szansę mogę dać tytułom, które mimo zauważalnych wad, czymś mnie zaintrygowały, przyciągnęły i po rozgrywce nadal o nich myślę. TGZ wyparłem z pamięci.
Bardzo lubię tą grę i w wielu kwestiach masz rację, ale brak dynamiki to moim zdaniem skutek niewłaściwej polityki wydawcy, który wydał grę 4X zaczynając serię dodatków od tych najmniej interesujących Ex (czyli od Expand i Exploid). A wystarczyło by wpierw wyszedł dodatek (który nigdy nie wyszedł i pewnie nie wyjdzie) Exterminate albo Explore wówczas gra pewnie wyglądała by inaczej..buhaj pisze: ↑03 kwie 2023, 22:04 Artefakty Obcych (2 partie) Bardzo ładnie wydana gra. Solidne grafiki i dobry materiał. Nawet nieźle się gra choć z każdą upływającą minutą doświadczałem coraz większego znużenia rozgrywką. Zakup karty, zapłata surowcami, przełożenie karty do Imperium, itd. Trywializuję ale serio brakowało mi dynamiki i zróżnicowania. Karty statków i technologie całkiem dobre ale planety to nuda. Niewykorzystany motyw. Aż się prosiło o coś ciekawego z odkrywanie nowych terenów na planetach. Walka też dosyć prosta. 5/10
To był wynik chłodnej kalkulacji. Obecnie najpopularniejszym gatunkiem gry jest jak ja to nazywam "gra na niedzielne popołudnie" - powolna gra w budowanie silniczka. Niby w rywalizacji z innymi graczami ale tak nie zabardzo właściwie wcale albo w ogóle lepiej zrobić solo i dodać do tego możliwość grania z innymi ludźmi żeby zahaczyć więcej rynku.nimsarn pisze: ↑04 kwie 2023, 10:13Bardzo lubię tą grę i w wielu kwestiach masz rację, ale brak dynamiki to moim zdaniem skutek niewłaściwej polityki wydawcy, który wydał grę 4X zaczynając serię dodatków od tych najmniej interesujących Ex (czyli od Expand i Exploid). A wystarczyło by wpierw wyszedł dodatek (który nigdy nie wyszedł i pewnie nie wyjdzie) Exterminate albo Explore wówczas gra pewnie wyglądała by inaczej..buhaj pisze: ↑03 kwie 2023, 22:04 Artefakty Obcych (2 partie) Bardzo ładnie wydana gra. Solidne grafiki i dobry materiał. Nawet nieźle się gra choć z każdą upływającą minutą doświadczałem coraz większego znużenia rozgrywką. Zakup karty, zapłata surowcami, przełożenie karty do Imperium, itd. Trywializuję ale serio brakowało mi dynamiki i zróżnicowania. Karty statków i technologie całkiem dobre ale planety to nuda. Niewykorzystany motyw. Aż się prosiło o coś ciekawego z odkrywanie nowych terenów na planetach. Walka też dosyć prosta. 5/10
Widziałem już długie posty, ale Twoje podsumowanie miesiąca z ciekawymi opisami gier, którego napisanie zajęło Ci tyle, co niejednemu przejście jakiejś kampanii, robi wrażenie. Dziękuję
Dziękuję za dobre słowo! Choć robię to oczywiście przede wszystkim dla siebie, i to m.in. z powodów niekoniecznie stricte związanych z grami planszowymi, to faktycznie, trochę czasu na to schodzi, więc bardzo mi miło, że ktoś to poza mną czyta i docenia. Nawet jeśli to takie pisane na raty, głównie rankami przed drugimi zmianami i w weekendy, i w rozskakanej kolejności.
Ja nie mogę czytać Twoich postów, bo za każdym razem myślę sobie "żona idealna", a tytułów które przypadkiem nie znam od razu chce kupować bez sprawdzaniakuleczka91 pisze: ↑01 kwie 2023, 01:07 Marzec nawet znośnie mi przeleciał, rozgrywek może nie było za wiele, ale za to większość gier, w które lubię grać
Woodcraft R&W (8/10): Wydrukowałam sobie i zalaminowałam ....
-----
Gra miesiąca: W sumie nie tak gra, a w moim przypadku dodatek - Barrage: Afera na Nilu