Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 137 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Re: Innovation / Innowacje (Carl Chudyk)

Post autor: orzeh »

Też dostałem
Przesegregowałem karty, widzę że echa (jedyny dodatek z którymgrałem) mają zmienioną zasadę dociągu oraz forseen (sorki jeśli pomyliłem nazwę).
Bardzo jestem ciekaw 11 ery i jak inne dodatki działają.
Bardzo się cieszę na tą grę, dawno tak pozytywnie się nie nastroiłem przy otwieraniu KS.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: GrzeL »

warlock pisze: 12 mar 2025, 17:23 Obrazek
Co do szaty graficznej, to na porównaniu edycji, rzuca się w oczy pozamienianie symboli oznaczających kolory dla osób mających problemy z ich rozróżnianiem. Taka zamiana utrudni takim graczom granie na zmianę w obie edycje.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1129
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 93 times
Been thanked: 55 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: Rafal_Kruczek »

GrzeL pisze: 12 mar 2025, 22:41
warlock pisze: 12 mar 2025, 17:23 Obrazek
Co do szaty graficznej, to na porównaniu edycji, rzuca się w oczy pozamienianie symboli oznaczających kolory dla osób mających problemy z ich rozróżnianiem. Taka zamiana utrudni takim graczom granie na zmianę w obie edycje.
To prawda.
Ale je nie na przykład nie planuje wracać do starej edycji lub skakac w te i z powrotem. Wracam jedynie do polskiego wydania czasami, ale to jest tak zupełnie inne ze aż strach - i niektórych warunkach oświetleniowych wersja polska i angielska od IELLLO - jest trudna do grania ponieważ niebieski myli się z zielonym i tam nie ma żadnych znaczków.
A w wesji od Asmadi oznakownia kolorów chyba za przypomniane na ściądze lub instrukcji...
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Rafał, jak ocenisz zmiany w podstawce (mechanika junk, chain rule)? I zagrałeś już np. w Figures in the Sand po "kastracji" ;)?

Zastanawiam się, czy trzymać jeszcze Deluxe'a i czy zmiany mechaniczne w nowej wersji wyszły grze na lepsze ;)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2208
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 96 times

Re: Innovation / Innowacje (Carl Chudyk)

Post autor: pabula »

warlock pisze: 12 mar 2025, 17:23 Co sądzicie o nowej koncepcji "chain rule"? Na sucho wydaje mi się to bardzo losowa forma zdobywania osiągnięć. Wprawdzie pojawia się w tylko (?) w dalszych erach (tak mi się wydaje), ale nie jestem przekonany, czy jest to potrzebne ;).
W tej erze to i tak gra już szybko się kończy.
Ta reguła jest ok.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 385
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 159 times
Been thanked: 100 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: eltadziko »

A co to za "chain rule"? :P Grałem kiedyś trochę w Innowacje (tylko w podstawkę) i zastanawiam się, co to za zmianą, co do której narastają wątpliwości ;)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2208
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 96 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: pabula »

eltadziko pisze: 14 mar 2025, 12:18 A co to za "chain rule"? :P Grałem kiedyś trochę w Innowacje (tylko w podstawkę) i zastanawiam się, co to za zmianą, co do której narastają wątpliwości ;)
Jeśli twoja self-execute akcja spowoduje kolejną self-execute to zdobywasz Achievement 11.
I tak w kółko.
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 474
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 68 times
Been thanked: 149 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: Grellenort »

Jako posiadacz Deluxa również czekam na porównanie wersji, jako pomoc przy decyzji o przesiadce lub jej braku :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Szanowni, w ramach długofalowego domowego projektu postanowiłem sobie podziałać trochę i stworzyć własne karty do Innowacji, z monochromatycznymi grafikami w tle (oczywiście różnymi i niespójnymi, bo z wujka google, ale staram się wyłapać jakieś w miarę pasujące ilustracje) ;). Docelowo chcę to zrobić po polsku. Moje umiejętności graficzne są mega podstawowe, ale coś tam sobie dłubię. Przerobiłem kilka projektów, które były troszkę zbyt przekombinowane i na razie doszedłem do takiego punktu jak poniżej. Potrzebuję opinii kogoś, kto ma świeże spojrzenie na te pliki - czy to jest czytelne i/lub jakkolwiek przyjemne dla oka? Wrzucam trochę kart i cztery wersje rozsunięcia (na skos, w górę, w lewo i w prawo). Jest sens nad tym siedzieć i to dopracowywać, czy wygląda to kiepsko i szkoda marnować na to więcej czasu?
Spoiler:
Splay:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2025, 16:47 przez warlock, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 527
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 504 times
Been thanked: 397 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: cactusse »

Nie znam się, to się wypowiem ;-)

Dla mnie design nie jest niestety przyjemny dla oka, IMHO :
- Kolory są zbyt nasycone, a paleta wydaje się zbyt "pstrokata" i mało harmonijna (aczkolwiek ja jestem bardzo przywiązany do wersji Iello, i być może to tylko na ekranie tak wali po oczach ;-) )
- Irytuje mnie niemożebnie różnica w wielkości i proporcji ikon, pole z opisem akcji nie wyrównane z dolną prawą ikoną, zbyt wysokie litery w nazwach kart i brak przestrzeni wokół nich, jedynka w diamencie zbyt blisko ścian kształtu oraz stylistyka ikon kontrastująca z obrazkiem w tle.
- Ubolewam nad "cop-outem" w postaci zaokrąglonych rogów i drop shadow.
- Ikony przy akcjach giną czasem w tle, i wydaje mi się, że designer z Asmandi miał dobry pomysł z ikoną wysuniętą na krawędź pola z opisem akcji.

Z plusów natomiast pomysł na tła jest całkiem fajny i świetnie sprawdzają się ilustracje z kart "Writing" i "Mysticism" (w pozostałych przykładach obrazki wydają mi się za mało symboliczne i trochę za "ruchliwe").
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Wielkie dzięki! Ja to sobie rzeźbię w photopea w przeglądarce, przy czym moje umiejętności graficzne są absolutnie żadne, umiem włączać maski i warstwy :D. Pierwotnie wyglądało to tak jak niżej, z czarnymi polami pod ikony, ale stwierdziłem że zjada to za dużo grafiki w tle, chciałem żeby jednak te ilustracje były możliwie jak najbardziej odsłonięte ;)
Spoiler:
No nic, dzięki wielkie, zobaczę co z tym dalej robić! Na razie zostawię to na takim etapie jak niżej, skończę sobie pierwszą erę i zobaczę jak te karty się sprawują po wydruku :)
Spoiler:
Koniec offtopu z mojej strony ;).
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2025, 16:47 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 527
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 504 times
Been thanked: 397 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: cactusse »

Btw. Wydaje mi się, że nie musisz się trzymać sztywno ikon z Iello - wczoraj doczytałem, że w oryginale korona to jest tak naprawdę moneta z koroną i oznacza Prosperity, zameczek to Authority, a drzewko to Health ... ;-)
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1129
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 93 times
Been thanked: 55 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: Rafal_Kruczek »

warlock pisze: 25 mar 2025, 22:33 Szanowni, w ramach długofalowego domowego projektu postanowiłem sobie podziałać trochę i stworzyć własne karty do Innowacji, z monochromatycznymi grafikami w tle (oczywiście różnymi i niespójnymi, bo z wujka google, ale staram się wyłapać jakieś w miarę pasujące ilustracje) ;). Docelowo chcę to zrobić po polsku. Moje umiejętności graficzne są mega podstawowe, ale coś tam sobie dłubię. Przerobiłem kilka projektów, które były troszkę zbyt przekombinowane i na razie doszedłem do takiego punktu jak poniżej. Potrzebuję opinii kogoś, kto ma świeże spojrzenie na te pliki - czy to jest czytelne i/lub jakkolwiek przyjemne dla oka? Wrzucam trochę kart i cztery wersje rozsunięcia (na skos, w górę, w lewo i w prawo). Jest sens nad tym siedzieć i to dopracowywać, czy wygląda to kiepsko i szkoda marnować na to więcej czasu?
Przede wszystkim przesuniecie wieku karty na przedzie karty z rogu na zmienne miejsce było druga najgorsza rzeczą wprowadzoną w wersji IELLO (pierwszą była niepotrzebna zmiana terminologii).
Krótka i niewyczerpująca lista innych wad wersji IELLO(jeśli chodzi o graficzny design kart):
- małe szare wartości kart z tyłu nie ułatwiały liczenia punków
- brak pokreślenia przy 6 i 9 na dużych wartościach z tyłu
- usuniecie wartości wymaganych punktów dla achievemnetow (ja nie mam problemów z tabliczką możnienia) ale zdarzały sie przypadki podczas gry że inni grze nie wiedzieli ile to jest 7*5 :). I rozumiem - ta gra to czasami jest mózgożer - po co tracić moc obliczeniowa na cos co jest predefiniowane :)
- brak alternatywnego oznaczenia koloru karty dla nie rozróżniających barw
-ikony korony i fabryki maj bardzo podobny kształt prostokąta z trzema wypustkami na górze - niby nie ma problemów z rozróżnieniem ale przt szybkim liczeniu trzeba uważać...
Ja osobiście przy słabym/żółtym oświetleniu mam problemy z rozróżnieniem zielonego i niebieskiego z wersji IELLO...
Jak robisz na własny użytek podejmujesz decyzje jak to zrobisz. Ja radze unikać tych błędów...
Na przykład w wersjach Asmadi i IELLO ikona zawsze ma za sobą jednolite puste tło i to ułatwia liczenie ikon.
Jak gram w innowacje to różne ilości czasu zajmuje mi
1. czytanie tekstu na kartach
2. wymyślanie strategii
3. obliczanie aktualnej taktyki /najlepszych ruchów
4. wykonywanie ruchów
5. (jako cześć 2, 3 i 4) liczenie ikon a) w teraźniejszości b) przy wyborze ewentualnego rozsunięcia C) w przyszłości przy wyborze która kartę wprowadzić do gry
Punkt 1 wraz z doświadczeniem zajmuje coraz mniej czasu, 2 i 3 wraz treningiem też coraz sprawniej co co doprowadza do paradoksu że "im lepiej grasz w Innowacje tym więcej czasu spędzasz na liczeniu ikonek" :( (procentowo)...
Tak więc podsumowując
1) ikona koloru, wiek , (ewentualnie ikona rozszerzenia) w ustalonym miejscu
2) grafika dostosowana do ułatwienia najważniejszej ( i najbardziej pracochłonnej) mechaniki w grze
3) jeśli już przebudowuje się grę w celu dodania nowych grafik to niech te grafiki będą tego warte :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Zagrałem i sprzedałem, nowa mechanika Junk zepsuła mi totalnie tę grę. Podobnie jak przymusowa promocja karty ze strefy forecast w dodatku Echoes of the Past. Czwartej edycji mówię zdecydowane nie. https://boardgamegeek.com/thread/348646 ... red-my-boy
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 527
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 504 times
Been thanked: 397 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: cactusse »

warlock pisze: 29 mar 2025, 10:02 Zagrałem i sprzedałem, nowa mechanika Junk zepsuła mi totalnie tę grę. Podobnie jak przymusowa promocja karty ze strefy forecast w dodatku Echoes of the Past. Czwartej edycji mówię zdecydowane nie. https://boardgamegeek.com/thread/348646 ... red-my-boy
Zagrałem - z duszą na ramieniu po powyższym raporcie - i przyznam, że nie zauważyłem problemu.
Ba, nawet mi się to mechanika Junk całkiem spodobała, bo na pierwszy rzut oka działa trochę jak mechanizm catch-up. Junkowanie Achievmentów daje chwilę na nadgonienie, jeżeli przeciwnik dorwał dobre kombo i zdrowo nas odsadził, junkowanie ery pozwala doskoczyć w poziomie jeżeli nie udało się dobrać żadnej karty katapultującej nas wyżej.
Podobnie Era 11 wydają się być taką deską raturnkową - spodziewałem się jakiś kosmosów, a efekty które miałem były ciekawie sytuacyjne i pozwalały na emocjonujący Hail Mary.

Za mną dwie bardzo przyjmne zapoznawcze partie :

- W pierwszej za nic nie mogłem rozciągnąć stosów więc przeciwnik spodziewanie przeskoczył mnie w symbolach i zaczął zgarniać masę punktów. Uratowało mnie taktyczne junkowanie Achievementów i zabawny zwrot akcji z kart ery 9 i 11 (wsadzenie 2/3 stołu przeciwnika do jego punktów i zamiana punktacji między nami).

- W drugiej mieliśmy bardzo klasyczny wyścig na punkty, gdzie żadnego Junkowania nie było i udało mi się zwinąć Achievementy 1-7 zwykle wyprzedzając przeciwnika o jedną akcję.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Zakładam, że tak właśnie będzie - wielu osobom to się spodoba. Mi ta mechanika nie siadła niestety zupełnie... Zastanawia mnie też na ile moja wrażenia spotęgowało granie z Echami, bo u nas wyleciały 4 ery, a mogło jeszcze więcej.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 137 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: orzeh »

cactusse pisze: 07 kwie 2025, 13:48
warlock pisze: 29 mar 2025, 10:02 Zagrałem i sprzedałem, nowa mechanika Junk zepsuła mi totalnie tę grę. Podobnie jak przymusowa promocja karty ze strefy forecast w dodatku Echoes of the Past. Czwartej edycji mówię zdecydowane nie. https://boardgamegeek.com/thread/348646 ... red-my-boy
Zagrałem - z duszą na ramieniu po powyższym raporcie - i przyznam, że nie zauważyłem problemu.
Ba, nawet mi się to mechanika Junk całkiem spodobała, bo na pierwszy rzut oka działa trochę jak mechanizm catch-up. Junkowanie Achievmentów daje chwilę na nadgonienie, jeżeli przeciwnik dorwał dobre kombo i zdrowo nas odsadził, junkowanie ery pozwala doskoczyć w poziomie jeżeli nie udało się dobrać żadnej karty katapultującej nas wyżej.
Podobnie Era 11 wydają się być taką deską raturnkową - spodziewałem się jakiś kosmosów, a efekty które miałem były ciekawie sytuacyjne i pozwalały na emocjonujący Hail Mary.

Za mną dwie bardzo przyjmne zapoznawcze partie :

- W pierwszej za nic nie mogłem rozciągnąć stosów więc przeciwnik spodziewanie przeskoczył mnie w symbolach i zaczął zgarniać masę punktów. Uratowało mnie taktyczne junkowanie Achievementów i zabawny zwrot akcji z kart ery 9 i 11 (wsadzenie 2/3 stołu przeciwnika do jego punktów i zamiana punktacji między nami).

- W drugiej mieliśmy bardzo klasyczny wyścig na punkty, gdzie żadnego Junkowania nie było i udało mi się zwinąć Achievementy 1-7 zwykle wyprzedzając przeciwnika o jedną akcję.
Zagrałem już chyba z 8 razy 2 osobowe partie (dość sporo grałem w wydanie iello/lacerty+echa)
Mam(y) bardzo podobne odczucia jak @cactusse , może to wynika z naszego podejścia, może nie strategizujemy(?) aż tak nadto, może po prostu inaczej gramy niż @warlock - po pierwsze bardzo się nam podoba mechanika junk, nie pomyślałem że to catch-up ale faktycznie może tak być.
Dużl łatwiej się było odkopać po tej atomowej karcie chyba z "9" która junkuje wszystkie karty wszystkich graczy poza achievmentami.
W pierwszej chwili byłem zdziwiony że z kolei inny efekt zjunkował wszystkie specjalne achievmenty ale pojawiła się karta która je przywracała, więc są metody.
Mi bardzo siadło (mojej współgraczce również) - graliśmy pierwszy raz z miastami i też super :)
Czy dodatki mają jakąś kolejność czy można je dodawać wg widzimisię ?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

Najprościej będzie zagrać z Cities / Unseen ;).
HorribleNick
Posty: 165
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 30 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: HorribleNick »

Przymierzałem się do wejścia w Ultimate, dość sporo grywam sobie na BGA. Ale im dłużej gram, tym bardziej się przekonuje, że ta gra tylko mnie denerwuje.
Losowość jest ogromna, ale w bardzo nieprzyjemny sposób. Przeciwnik mi odpala matematykę i dostaje po kolei, 3ke zólta, 4ke czerwona, 5tke fioletowa, 6ke zielona. A ja w 2ej erze staram sie zebrac jakiekolwiek fioletowe/cokolwiek swoje. Już ile razy Clothing mnie zniszczył bo ja mam w rece jeden kolor, a przeciwnik co ture 3-4 punktuje i nie dogonie.
Jest syndrom kolejnej partii, ale w nie przez takie emocje co bym oczekiwał.
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 314
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 40 times
Been thanked: 40 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: DaaV »

GrzeL pisze: 30 gru 2024, 20:58 Gra do wspierających planowo dotrze na przełomie lutego i marca, natomiast do sklepów trafi w połowie marca.
Tymczasem zamieszczę linka do instrukcji.
Gdzie będzie dostępna i za ile?
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1308
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 137 times
Been thanked: 208 times
Kontakt:

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: orzeh »

warlock pisze: 08 kwie 2025, 16:48 Najprościej będzie zagrać z Cities / Unseen ;).
Unseen nam nie siadły, jakieś takie rozwleczone, Cities super, zagraliśmy też z Artifacts i sa wow!
(kazdy z dodadków osobno, nie dodawałem więcej niż jednego na raz)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4979
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 2371 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: warlock »

zagraliśmy też z Artifacts i sa wow!
Karta Dancing Girl z pierwszej ery sprawia, ze nie mam ochoty grać z tym dodatkiem...
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1129
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 93 times
Been thanked: 55 times

Re: Innovation Ultimate (Carl Chudyk)

Post autor: Rafal_Kruczek »

warlock pisze: 21 kwie 2025, 17:43
zagraliśmy też z Artifacts i sa wow!
Karta Dancing Girl z pierwszej ery sprawia, ze nie mam ochoty grać z tym dodatkiem...
W wersji fizycznej może się szybko zgubić, zapodziać lub permanentnie przeniesiona do talii [0] (tej z napisem nie otwierać) :)
A na Yucata zepsuła mi 3 partie , więc zmniejszyłem liczbę partii z Artefaktami prace do zera (1 na kwartał)
ODPOWIEDZ