warlock pisze: ↑25 mar 2025, 22:33
Szanowni, w ramach długofalowego domowego projektu postanowiłem sobie podziałać trochę i stworzyć własne karty do Innowacji, z monochromatycznymi grafikami w tle (oczywiście różnymi i niespójnymi, bo z wujka google, ale staram się wyłapać jakieś w miarę pasujące ilustracje)

. Docelowo chcę to zrobić po polsku. Moje umiejętności graficzne są mega podstawowe, ale coś tam sobie dłubię. Przerobiłem kilka projektów, które były troszkę zbyt przekombinowane i na razie doszedłem do takiego punktu jak poniżej. Potrzebuję opinii kogoś, kto ma świeże spojrzenie na te pliki - czy to jest czytelne i/lub jakkolwiek przyjemne dla oka? Wrzucam trochę kart i cztery wersje rozsunięcia (na skos, w górę, w lewo i w prawo). Jest sens nad tym siedzieć i to dopracowywać, czy wygląda to kiepsko i szkoda marnować na to więcej czasu?
Przede wszystkim przesuniecie wieku karty na przedzie karty z rogu na zmienne miejsce było druga najgorsza rzeczą wprowadzoną w wersji IELLO (pierwszą była niepotrzebna zmiana terminologii).
Krótka i niewyczerpująca lista innych wad wersji IELLO(jeśli chodzi o graficzny design kart):
- małe szare wartości kart z tyłu nie ułatwiały liczenia punków
- brak pokreślenia przy 6 i 9 na dużych wartościach z tyłu
- usuniecie wartości wymaganych punktów dla achievemnetow (ja nie mam problemów z tabliczką możnienia) ale zdarzały sie przypadki podczas gry że inni grze nie wiedzieli ile to jest 7*5

. I rozumiem - ta gra to czasami jest mózgożer - po co tracić moc obliczeniowa na cos co jest predefiniowane

- brak alternatywnego oznaczenia koloru karty dla nie rozróżniających barw
-ikony korony i fabryki maj bardzo podobny kształt prostokąta z trzema wypustkami na górze - niby nie ma problemów z rozróżnieniem ale przt szybkim liczeniu trzeba uważać...
Ja osobiście przy słabym/żółtym oświetleniu mam problemy z rozróżnieniem zielonego i niebieskiego z wersji IELLO...
Jak robisz na własny użytek podejmujesz decyzje jak to zrobisz. Ja radze unikać tych błędów...
Na przykład w wersjach Asmadi i IELLO ikona zawsze ma za sobą jednolite puste tło i to ułatwia liczenie ikon.
Jak gram w innowacje to różne ilości czasu zajmuje mi
1. czytanie tekstu na kartach
2. wymyślanie strategii
3. obliczanie aktualnej taktyki /najlepszych ruchów
4. wykonywanie ruchów
5. (jako cześć 2, 3 i 4) liczenie ikon a) w teraźniejszości b) przy wyborze ewentualnego rozsunięcia C) w przyszłości przy wyborze która kartę wprowadzić do gry
Punkt 1 wraz z doświadczeniem zajmuje coraz mniej czasu, 2 i 3 wraz treningiem też coraz sprawniej co co doprowadza do paradoksu że "im lepiej grasz w Innowacje tym więcej czasu spędzasz na liczeniu ikonek"

(procentowo)...
Tak więc podsumowując
1) ikona koloru, wiek , (ewentualnie ikona rozszerzenia) w ustalonym miejscu
2) grafika dostosowana do ułatwienia najważniejszej ( i najbardziej pracochłonnej) mechaniki w grze
3) jeśli już przebudowuje się grę w celu dodania nowych grafik to niech te grafiki będą tego warte
