Strona 2 z 10

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 19:47
autor: Hardkor
copychef pisze: 12 wrz 2023, 18:21 Stary Świat musiał się słabo sprzedać, skoro potrzebny jest crowdfunding na kolejny projekt Go On Board.
Z tego samego kampania każdej gry CMON to porażka. W końcu robią co chwila te swoje KS'y. Chyba z 50 już! No naprawdę tragicznie się te ich gry sprzedają.
tomp pisze: 12 wrz 2023, 19:24 jest jakiś gameplay? albo pierwsze wrażenia, bo ktoś testował?
Testowali polscy influencerzy (Planszowe Newsy, Geek Factor na pewno) oraz zagraniczni. Jest parę opinii w filmie z zapowiedzą GoB, Piotrek z PN wrzucił też swoje krótkie 3 grosze na grupę fanów. Wiadomo nikt złego słowa nie powie, ale raczej niewiele wiadomo.

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 19:59
autor: Nilis
Podoba mi się w zapowiedzi "Czy wybierzemy stronę Renfri czy Stregebora!!??" ŁAŁ. Czy zagramy Jaskrem homo czy hetero?? I jak to wpłynie na dalsze losy Jaskra!!?

Ta gra wygląda trochę jak żart.

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 20:27
autor: japanczyk
tomp pisze: 12 wrz 2023, 19:24 jest jakiś gameplay? albo pierwsze wrażenia, bo ktoś testował?
Dzisaij oglosili... daj temu chwile pozyc

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 22:34
autor: Michal.s
Uwielbiam reakcje, nie ma dosłownie nic, oprócz krótkiej zajawki, ale już trzeba wylać wiadro pomyj...Mocno to smutne. Może chociaż z tymi wszystkimi kategorycznymi reakcjami poczekać na gameplay ?

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 22:51
autor: Neoptolemos
A ja grałem. Prawie rok temu w październiku i gra była imho bardziej gotowa, niż Stary Świat pół roku przed wspieraczką (też grałem w prototyp).

Po pierwsze, to jest gra karciana, tableau builder i ze Starym Światem nie ma mechanicznie nic wspólnego. Z tego co pamiętam, figsy nie wydają mi się specjalnie potrzebne (aczkolwiek przypominam, to był prototyp i to taki jeszcze na kartkach papieru i meeplach).

Po drugie, scenariusze mają ograniczoną regrywalność, tylko że to w zasadzie nie jest gra przygodowa. Scenariusze określają de facto, jakie symbole będą punktować (coś w tym guście) i raczej dodają grze kolorytu, niż są jej sednem; do tego zrobienie dodatkowych scenariuszy, choćby w formie fanowskiej/PnP, wydaje się dość proste. Tak czy inaczej to bardziej budowanie silniczka, niż przeżywanie przygody (co zrozumiałe, bo jeżeli opieramy się na doskonale znanych opowiadaniach, to trochę ciężko wyjść poza ich ramy - każde odstępstwo od "oryginału" może być podważone przez fanów).

Po trzecie, jest to gra "mniejsza" niż Stary Świat: szybsza, krótsza, bardziej dynamiczna. Jest w niej (był?) dość fajny, asymetryczny rozwój postaci, inny i chyba ciekawszy niż w Starym Świecie. Tylko ponownie - to są zupełnie inne gry.

Po czwarte, wiem że dissowanie Wookiego jest prawie tak samo modne jak hejtowanie Talismanu, ale chciałbym tylko zauważyć, że ekipa Go On Board się mocno rozwinęła przez ostatnie kilka lat i jest w dużej mierze tworzona przez doświadczonych testerów i projektantów gier z poznańskiej grupy Pamper. To są ludzie, którzy siedzą już trochę w game designie i developmencie, więc nie panikowałbym.

Po piąte, mam nadzieję że gra będzie nieco tańsza niż Stary Świat (tak przypuszczam) i bardzo chętnie w nią znowu zagram, tym razem w bardziej docelowej formie ;)

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 22:55
autor: prib4
Neoptolemos pisze: 12 wrz 2023, 22:51
Po drugie, scenariusze mają ograniczoną regrywalność, tylko że to w zasadzie nie jest gra przygodowa. Scenariusze określają de facto, jakie symbole będą punktować (coś w tym guście) i raczej dodają grze kolorytu, niż są jej sednem; do tego zrobienie dodatkowych scenariuszy, choćby w formie fanowskiej/PnP, wydaje się dość proste. Tak czy inaczej to bardziej budowanie silniczka, niż przeżywanie przygody (co zrozumiałe, bo jeżeli opieramy się na doskonale znanych opowiadaniach, to trochę ciężko wyjść poza ich ramy - każde odstępstwo od "oryginału" może być podważone przez fanów).
Chcesz mi powiedzieć, że to rywalizacja oparta o (zmienny) zarys fabularny ze świata wiedźmina z elementami jakiegoś euro budowania silniczka?

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 12 wrz 2023, 23:11
autor: sliff
figurka wiedźmina i ciri, grafiki oparte o dziki gon i 10k follow niecały dzień.

Ta gra jakby nie była średnia i zła będzie sukcesem - także łatwo z metra hejtować.

Z tego co pokazano na razie gameplay'owo nie wynika zupełnie nic. Ot stawiasz figurkę na torze draftu i bierzesz 2 karty i pewnie jakiś bonus + potem jakieś zbieranie symboli, kolorków czy coś. Produkcyjnie wygląda fajnie spójnie z poprzednim wieśkiem, znowu będzie rozbicie na bieda wersję i retail, wygląda narazie bez zbytniego KS'owego rozdmuchania.

Najbardziej interesującą wiadomością dla mnie jest że będzie można na GF blikiem płacić.

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 00:56
autor: Ianixius
Neoptolemos pisze: 12 wrz 2023, 22:51 A ja grałem. Prawie rok temu w październiku i gra była imho bardziej gotowa, niż Stary Świat pół roku przed wspieraczką (też grałem w prototyp).

Po pierwsze, to jest gra karciana, tableau builder i ze Starym Światem nie ma mechanicznie nic wspólnego. Z tego co pamiętam, figsy nie wydają mi się specjalnie potrzebne (aczkolwiek przypominam, to był prototyp i to taki jeszcze na kartkach papieru i meeplach).

Po drugie, scenariusze mają ograniczoną regrywalność, tylko że to w zasadzie nie jest gra przygodowa. Scenariusze określają de facto, jakie symbole będą punktować (coś w tym guście) i raczej dodają grze kolorytu, niż są jej sednem; do tego zrobienie dodatkowych scenariuszy, choćby w formie fanowskiej/PnP, wydaje się dość proste. Tak czy inaczej to bardziej budowanie silniczka, niż przeżywanie przygody (co zrozumiałe, bo jeżeli opieramy się na doskonale znanych opowiadaniach, to trochę ciężko wyjść poza ich ramy - każde odstępstwo od "oryginału" może być podważone przez fanów).

Po trzecie, jest to gra "mniejsza" niż Stary Świat: szybsza, krótsza, bardziej dynamiczna. Jest w niej (był?) dość fajny, asymetryczny rozwój postaci, inny i chyba ciekawszy niż w Starym Świecie. Tylko ponownie - to są zupełnie inne gry.

Po czwarte, wiem że dissowanie Wookiego jest prawie tak samo modne jak hejtowanie Talismanu, ale chciałbym tylko zauważyć, że ekipa Go On Board się mocno rozwinęła przez ostatnie kilka lat i jest w dużej mierze tworzona przez doświadczonych testerów i projektantów gier z poznańskiej grupy Pamper. To są ludzie, którzy siedzą już trochę w game designie i developmencie, więc nie panikowałbym.

Po piąte, mam nadzieję że gra będzie nieco tańsza niż Stary Świat (tak przypuszczam) i bardzo chętnie w nią znowu zagram, tym razem w bardziej docelowej formie ;)
Jest to podobne do jakiejś gry mechanicznie?

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 08:04
autor: Odi
To wciąż nie jest chyba gra wiedźmińska, na którą liczę (taki bardziej Root/Oath/Wojna Szeptów, frakcjami typu Redania, Nilfgaard, Temeria, Czarodzieje, a pośrodku tego rozgardiaszu Wiedźmin, niczym Włóczęga w Root'cie), ale trudno. Fajnie, że gra odnosi się wreszcie do fabuły książek. Będę obserwował.

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 08:51
autor: Neoptolemos
prib4 pisze: 12 wrz 2023, 22:55
Spoiler:
Z grubsza coś takiego, owszem, tak.
Nie porównam do innych tytułów, bo niestety za słabo pamiętam - grałem wtedy w kilkanaście prototypów w ciągu 3 dni (Designer Camp) i za bardzo mi się po czasie zlewają :/ na pewno zapamiętałem tego Wiedźmina jako najlepszy z nich i zaskakująco przyjemną karciankę.

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 10:14
autor: Hardkor
japanczyk pisze: 13 wrz 2023, 10:12 Ja nie mam byc testerem i sprawdzac "o z ktorym to fajnym modulem gra bedzie fajna"
A czyż dodatki tak nie działają? Ja nie mam być testerem i sprawdzać z którym dodatkiem gra będzie fajna xD

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 10:23
autor: goldsun
Hardkor pisze: 13 wrz 2023, 10:14
japanczyk pisze: 13 wrz 2023, 10:12 Ja nie mam byc testerem i sprawdzac "o z ktorym to fajnym modulem gra bedzie fajna"
A czyż dodatki tak nie działają? Ja nie mam być testerem i sprawdzać z którym dodatkiem gra będzie fajna xD
Ja tam nie wiem, ale na tym forum przecież regularnie widzę argument "zamówię, najwyżej się sprzeda" - czym to się różni od bycia testerem i to całych gier a nie tylko modułów/dodatków? ;-)

Co do zasady - doceniam jak mam wybór i mogę kupić to co sam chcę, a nie całość z czego połowa będzie nieużywana bo mi nie spasuje. Ale rozumiem, że ktoś może chcieć mieć zawsze , od początku - całość. w jednym pudełku i ze stałymi regułami. To kwestia charakteru/gustu/podejścia.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 10:25
autor: Strud
W większości wypadków dodatki mieszasz na stałe z podstawką, co tworzy jej nową (oby ulepszoną) wersję.
Modułami żonglujesz między rozrywkami wg widzimisię.

Wiadomo, kwestia gustu, w tym wypadku w pełni zgadzam się z Japanczykiem.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 10:51
autor: ave.crux
Dyskusja o grze, w której 3 posty mówią o grze.

Z kampanijnego preview to zbieranie kolorów i ikon tak aby nam najlepiej pasowały. Wygląda jak set collection/tableu builder z doklejonymi historyjkami z wiedźmina, które chyba nie mają większego znaczenia i równie dobrze mogłyby być to historie muminków uciekających przed buką. Raczej nie będzie to coś co wywróci świat abstraktów do góry nogami, ale pewnie wydanie będzie "ekskluzywne" no i wiedźmin, więc fani bedą zadowoleni.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 11:16
autor: FretkaFantastyczna
Mam wrażenie, że w Starym Świecie zderzyło się tyle rzeczy, że można doktorat napisać. Może nawet ktoś napisze.

Ja poczekam na jakiś porządny gameplay, ale ponieważ do kampanii jeszcze miesiąc, to nie ma czym się na razie ekscytować.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 11:26
autor: _Ukasz
A dla mnie jeśli miałaby to być taki przyjemniaczek w wiedzmińskim świecie, który byłby odskocznią od ciężkich tytułów, a można by było w niego pyknąć przy napojach izotonicznych z % czy w niedziele po obiadku, jak ma to u mnie miejsce z Osadnikami NI czy Takenko. Chętnie wydam swoje floreny na ten projekt.
Natomiast czy to jest gra Wookiego czy jakiegoś innego przyjemniaczka, nie ma to dla mnie znaczenia.

Stary świat próbowałem u znajomego, niestety mocno pachnie runeboundem, którego się pozbyłem mimo zamiłowania do krainy Terrinoth.

Także stay tuned albo jak kto woli nie bój żaby. Poczekamy, zobaczymy.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 12:55
autor: Kal-El83
Ja wyczekuje wszelkich informacji o nowym projekcie.


Ps. SŚ mam, już kilka razy zagrałem i uważam, że w swojej kategorii wagowej (skomplikowania) realizuje się bardzo dobrze.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 14:38
autor: psia.kostka
Najprostszy zarzut do tego konceptu, to moze byc: po co mamy rywalizowac miedzy soba pchajac historie do przodu, skoro jestesmy w jednej ekipie "dobrych ziomkow". Podobne opinie bylo slychac o trzewikowym mistrzu patelni.

Riposta tworcow moze byc, ze fabula jest luzno doklejona, a gra to set collection i engine builder.

Ale wtedy wiedzminowcy zakrzykna: jak to, setting jedynie doklejony? Granda, nie godzi sie!

Wiec GoOnBoard musi tu ladnie po kruchym lodzie manewrowac w trakcie kampanii. Oby odrobili lekcje Portalu z tetrisowym Thorgalem :mrgreen: Ja obserwuje i kibicuje.

Ad cena.
No taka karcianeczka i kilka figsow, to chyba nie powinna celowac w niebo. Z drugiej strony jest mata, jeszcze cos dorzuca "premium" i mozna wejsc na jedna polke cenowa z Oath itp :cry:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 14:48
autor: shuji
Hardkor pisze: 12 wrz 2023, 15:56
Backero pisze: 12 wrz 2023, 15:48 No właśnie nie widzę nigdzie indziej żadnego źródła informacji poza tym na co natrafiłem na jego profilu na insta, ale skoro to już pewne, że nowy projekt to zastanawia mnie, czy na pewno zupełnie nowa gra, ale w tym samym uniwersum, czy dodatek do Wiedźmina: Stary Świat (samodzielny lub nie).

edit: Choć nie, byłoby napisane na pudle, że to dodatek
Jest to całkiem nowa gra kampanijna, w której pokierujemy postaciami z sagi w różnych scenariuszach. Gra ma być lekka. Kampania za miesiąć, na gamefound już jest strona.
no pewnie, że lekka, jak będzie słaba, to zawsze można powiedzieć że "Eee yy ale przeciez taka miala byc bo to lekka gra, nie dla graczy"

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 14:59
autor: ave.crux
psia.kostka pisze: 13 wrz 2023, 14:38 Riposta tworcow moze byc, ze fabula jest luzno doklejona, a gra to set collection i engine builder.

Ale wtedy wiedzminowcy zakrzykna: jak to, setting jedynie doklejony? Granda, nie godzi sie!
Doklejone historyjki już w sumie czuć po samym preview kampanii i co z tego można wyciągnąć. Na ten moment zastanawiam się nad tym czy wewnętrzny eurogracz nie spowoduje, że granie optymalizacyjne danego scenariusza będzie kończyło się zawsze tym samym wynikiem historyjki i trzeba będzie grać nieoptymalnie żeby odkryć tajniki gry. Coś w stylu tego co podziało się w my fathers work.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 15:05
autor: psia.kostka
ave.crux pisze: 13 wrz 2023, 14:59 granie optymalizacyjne danego scenariusza będzie kończyło się zawsze tym samym wynikiem historyjki
Moze kazda z 5 (10?) postaci bedzie miala inne motywacje na swej karcie i musi pchac fabule w innym kierunku? Wtedy mialbys sporo postaci i sporo opowiadan do przetrzepania, szczegolnie idac all-in ;)

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 15:06
autor: goldsun
ave.crux pisze: 13 wrz 2023, 14:59
psia.kostka pisze: 13 wrz 2023, 14:38 Riposta tworcow moze byc, ze fabula jest luzno doklejona, a gra to set collection i engine builder.

Ale wtedy wiedzminowcy zakrzykna: jak to, setting jedynie doklejony? Granda, nie godzi sie!
Doklejone historyjki już w sumie czuć po samym preview kampanii i co z tego można wyciągnąć. Na ten moment zastanawiam się nad tym czy wewnętrzny eurogracz nie spowoduje, że granie optymalizacyjne danego scenariusza będzie kończyło się zawsze tym samym wynikiem historyjki i trzeba będzie grać nieoptymalnie żeby odkryć tajniki gry. Coś w stylu tego co podziało się w my fathers work.
Oraz czy to, że ty będziesz grać na inne rozwiązanie i tak nie zostanie przebite przez pozostałych graczy, którzy nie będą chcieli przegrać, ergo i tak gra zakończy się tak samo, tylko kto inny wygra.
To się IMHO trochę kłóci ze sobą, bo grać na różne rozwiązania można wtedy, kiedy się współpracuje, a nie wtedy, kiedy się rywalizuje.
Ale poczekajmy co pokażą ...

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 16:42
autor: yrq
Będzie nagranie z rozgrywki, instrukcja i sporo okazji żeby dowiedzieć się co to za gra. Dopiero poszły pierwsze zapowiedzi.

Re: Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia / The Witcher: Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 18:17
autor: Kisun
A porządny faq w języku polskim do Tytanów i Wieśka znika za horyzontem zdarzeń...

Re: Witcher Path of Destiny (Łukasz Woźniak)

: 13 wrz 2023, 19:10
autor: Deem
Bruno pisze: 13 wrz 2023, 17:54

@Deem: rozumiem, że możesz być rozczarowany***, że Wiedźmin okazał się być grą nie dla Ciebie, ale jakie masz konkretne zarzuty wobec jakości tego tytułu :?:

***
Spoiler:
Hehe, good point :) moim „zarzutem” (chociaż to za mocne słowo) co do jakości jest poczucie braku ostatnich szlifów np. sam pomysł składania komb w walce jest super, ale wykonanie zestawione z tym jak analogiczne rozwiązanie wygląda w Tainted Grail jest mało satysfakcjonujące; albo np. brak zróżnicowania potworów (może wyżej cenię inteligencję graczy casualowych niż autorzy i naprawdę wierzę, że byliby w stanie ogarnąć 1-2 zasady różnicujące daną bestię od innych ;) ). I absolutnie nie próbuję wniknąć w umysł projektanta, żeby zgadnąć, czy to był brak odwagi, umiejętności czy analiza biznesowa - efekt był rozczarowujący :)